Van Basten zou ook over zijn eigen schaduw heen kunnen stappen en het eens aandurven met voetballers die af en toe een grote mond hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:25 schreef twi het volgende:
In plaats van zo hard roepen watvoor onrecht er Perez wel niet is aangedaan, hoor ik SCH toch graag de 'humane oplossing' aandragen in dit geval. En dan bedoel ik niet "hij had nooit teruggehaald moeten worden, boehoe" want dat gaat niet uit van de huidige situatie.
Nee, Miralem Sulejmani wil om de prijzen spelen, als Heerenveen hem hetzelfde zou hebben geboden, zou hij nog steeds naar Ajax zijn gekomen. Kut eigenlijk hè?quote:
Dan moet je hard kunnen maken dat iemand niet functioneert over langere tijd. Dat gaat nooit en te nimmer op voor iemand die je een half jaar geleden hebt teruggehaald natuurlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het arbeidsrecht geldt zeker... vandaar ook dat de contracten van de heren voetballers zo zijn opgesteld dat ze wel in dienst zijn van de club, maar er nergens vermeldt staat op welke positie ze spelen of in welk elftal...
Bovendien: ook in het bedrijfsleven werkt het zo dat als je niet naar behoren functioneert, je op een zijspoor gezet wordt en uiteindelijk gewoon ontslagen wordt....
hoezo "natuurlijk"quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet je hard kunnen maken dat iemand niet functioneert over langere tijd. Dat gaat nooit en te nimmer op voor iemand die je een half jaar geleden hebt teruggehaald natuurlijk.
Welke prijzen? Ajax wint toch geen zak hooi man. Je doet maar steeds alof Ajax een echt serieuze winnaarsploeg is, dat is het al jare niet meer. Mikky is voor het geld gegaan en voor het beeld van Ajax uit het verleden. Good for him, ik verkneukel me nog steeds om die 16 miljoenquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nee, Miralem Sulejmani wil om de prijzen spelen, als Heerenveen hem hetzelfde zou hebben geboden, zou hij nog steeds naar Ajax zijn gekomen. Kut eigenlijk hè?
Een dossier leg je niet in een half jaar aan, dat bestaat niet. En daarbij geldt als sterk argument dat hij een half jaar geleden is teruggehaald.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoezo "natuurlijk"iemand die een half jaar structureel niet presteert staat uiteindelijk met lege handen... Dat krijgt elke werkgever hardgemaakt mits dossiervorming uiteraard
Ik hoef gewoon niet meer te typen of te denken want Cyberia denkt mijn typwerk!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef Cyberia18 het volgende:
Perez got pwnedEvenals Colin
Maar Perez kun je nu beter laten vertrekken want die zal inderdaad alleen maar voor onrust gaan zorgen. Ik zou hem trouwens niet in het rijtje met Colin en Delorge o.a. zetten. Die jongen kan tenminste nog degelijk voetballen.
Leo mag wat mij betreft wel blijven (ik zal wel de enige zijn denk ik). Maakt in de voorbereiding een gedreven indruk en is tenminste nog een speler die makkelijk een mannetje kan passeren. Acht hem als prima back-up van Sulejmani. Rommedahl verdient een voordeel van de twijfel. Heeft het als invaller toch wel redelijk verdienstelijk gedaan. Met zijn enorme snelheid kan hij toch wel wat forceren. Als basisspeler niet goed genoeg natuurlijk, dat wel.
Colin, Delorge, Bakir, Perez en Luque mogen wat mij betreft vertrekken. Leonardo en Rommedahl zie ik nog wel wat in.
Onzin, je kan deze situatie niet met Mark van Bommel vergelijken. Natuurlijk zijn beide nogal mondig, maar Kenneth perez heeft ook gewoon het niveau niet meer dat men bij Ajax voor ogen heeft.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Basten zou ook over zijn eigen schaduw heen kunnen stappen en het eens aandurven met voetballers die af en toe een grote mond hebben.
Je hebt duidelijk niet veel gezien van Kenneth Perez, het afgelopen half jaar. Hij was echt dramatisch, Siem de Jong speelde hem zelfs uit de basis, logisch dus dat Marco van Basten hem wil laten gaan.quote:Want niemand heeft het over de ware reden van deze move, alsof het hier over voetbal zou gaan en Perez in een half jaar ineens te slecht is wat natuurlijk onzin is.
Hoezo is dat terughalen volgens jou zo'n sterk argumentquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Een dossier leg je niet in een half jaar aan, dat bestaat niet. En daarbij geldt als sterk argument dat hij een half jaar geleden is teruggehaald.
Ik ga op 1 september bij een nieuwe werkgever beginnen, maar zal toch echt wel moeten presteren. Als je niet voldoet aan de verwachtingen en simpelweg niet presteert, moet je gewoon weg. Dat is bij Kenneth Perez het geval, die was het afgelopen half jaar dramatisch slecht. En als je slecht bent als voetballer, kan de trainer/coach besluiten je te passeren of je terug te zetten, het zou belachelijk zijn als dat al niet meer mocht.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Een dossier leg je niet in een half jaar aan, dat bestaat niet. En daarbij geldt als sterk argument dat hij een half jaar geleden is teruggehaald.
quote:Colin heeft zin in volgend seizoen
Amsterdam, 18 apr 2008
Jurgen Colin kijkt reikhalzend uit naar volgend seizoen. De 27-jarige Ajacied verheugt zich vooral op de samenwerking met de nieuwe trainer Marco van Basten. Voor het zo ver is, wacht ook Colin eerst een spannende ontknoping van het lopende voetbaljaar.
,,Het gevoel dat hij met me door wil, getuigt van respect naar mij toe. Ik heb er echt zin in’’, zegt de Utrechter van wie de optie in het contract onlangs werd gelicht, waardoor hij tot de zomer van 2010 bij de club in dienst is. De verdediger, die bij Ajax bezig is aan zijn eerste seizoen, komt de laatste tijd amper aan spelen toe. Daarom hield hij een kleine slag om de arm toen de club aangaf met hem verder te willen. ,,Maar goed, ik mag niet klagen, ik speel toch bij Ajax’’, vervolgt Colin.
Ajax.nl
Ik ben blij dat we het eens zijn. Clubs die ten koste van alles beter willen worden.quote:
Ah, kom op zeg. Wat een onzin.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
Perez kan er een behoorlijke claim uit slepen
preciesquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we het eens zijn. Clubs die ten koste van alles beter willen worden.![]()
Valencia had zich veel netter moeten gedragen en degradatie op de koop toe moeten nemen.
Hij had er zin inquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:52 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Mag ik even lachen naargelang het onderste bericht
[..]
Ik vrees toch voor je dat een rechter hier niet zoveel waarde aan hecht. Die zal zeggen: "u zag het een half jaar geleden nog zo met hem zitten dat u een zak met geld voor hem over had en nu staan we hier enkele maanden later en u schrijft deze meneer volledig af. Hebt u zich zo vergist een half jaar geleden want dan hebt u wel een hele grote gok gewaagd. Of spelen er misschien andere zaken".quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
Hoezo is dat terughalen volgens jou zo'n sterk argumentHij is ingehuurd voor een bepaalde klus en presteerde niet naar verwachting. Daarnaast is het te verwachten dat bij zijn terugkeer afpraken zijn gemaakt over zijn gedrag (waar in de eerste periode bij Ajax nogal wat op aan te merken viel).
Als (speculatief) hij in die 6 maanden niet de inzet heeft getoond die van een prof verwacht wordt, herhaaldelijk is aangesproken hierop, gewaarschuwd is, verwezen naar eerder gemaakte afspraken dan heeft Perez geen poot meer om op te staan als Ajax voor ontbinding van de overeenkomst zou gaan.
Deze oplossing is de meest vriendelijke optie die ze hadden kunnen kiezen
Je doet net alsof Valencia geen fouten heeft gemaakt, dat is niet zo realistisch.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we het eens zijn. Clubs die ten koste van alles beter willen worden.![]()
Valencia had zich veel netter moeten gedragen en degradatie op de koop toe moeten nemen.
Perez heeft in een half jaar Ajax ongeveer ¤750.000,- verdiend. Vergeet je dat niet?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vrees toch voor je dat een rechter hier niet zoveel waarde aan hecht. Die zal zeggen: "u zag het een half jaar geleden nog zo met hem zitten dat u een zak met geld voor hem over had en nu staan we hier enkele maanden later en u schrijft deze meneer volledig af. Hebt u zich zo vergist een half jaar geleden want dan hebt u wel een hele grote gok gewaagd. Of spelen er misschien andere zaken".
Bovendien ben ik benieuwd of er zo'n dossier is want daar ontbreekt het doorgaans aan.
Dat kun je allemaal vinden. Het gaat om het arbeidsrecht en de manier waarop je met mensen omgaat.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik ga op 1 september bij een nieuwe werkgever beginnen, maar zal toch echt wel moeten presteren. Als je niet voldoet aan de verwachtingen en simpelweg niet presteert, moet je gewoon weg. Dat is bij Kenneth Perez het geval, die was het afgelopen half jaar dramatisch slecht. En als je slecht bent als voetballer, kan de trainer/coach besluiten je te passeren of je terug te zetten, het zou belachelijk zijn als dat al niet meer mocht.
Als die Elyoussinoussi van jullie nou een dramatische aankoop blijkt te zijn (wat ik overigens niet verwacht), dan mag hij toch ook zo weer weg? Dan heeft het toch ook geen zin hem bij de selectie te houden, als er zelfs bij Jong Heerenveen betere spelers rondlopen?
Waarvoor kan Perez Ajax aansprakelijk stellen dan? Dat ze hem niet opstellen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vrees toch voor je dat een rechter hier niet zoveel waarde aan hecht. Die zal zeggen: "u zag het een half jaar geleden nog zo met hem zitten dat u een zak met geld voor hem over had en nu staan we hier enkele maanden later en u schrijft deze meneer volledig af. Hebt u zich zo vergist een half jaar geleden want dan hebt u wel een hele grote gok gewaagd. Of spelen er misschien andere zaken".
Dat staat hier volledig los van. Serieus. Dat betekent toch niet dat hij met zich hoeft te laten sollen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:57 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Perez heeft in een half jaar Ajax ongeveer ¤750.000,- verdiend. Vergeet je dat niet?
De kans op prijzen bij Heerenveen is vele malen kleiner dan bij Ajax. En nogmaals, als Heerenveen hem hetzelfde zou hebben geboden, zou hij nog steeds naar Ajax zijn gekomen. Dat ontken je toch niet?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke prijzen? Ajax wint toch geen zak hooi man. Je doet maar steeds alof Ajax een echt serieuze winnaarsploeg is, dat is het al jare niet meer. Mikky is voor het geld gegaan en voor het beeld van Ajax uit het verleden. Good for him, ik verkneukel me nog steeds om die 16 miljoen
Toch nog iemand.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik hoef gewoon niet meer te typen of te denken want Cyberia denkt mijn typwerk!
Hou toch op zeg. Het is toch niet dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen. Hij speelt nu gewoon bij Jong Ajax. Of wil je zeggen dat in het contract staat dat gegarandeerd wordt dat ie ondanks alles in het eerste elftal zal mogen blijven?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat staat hier volledig los van. Serieus. Dat betekent toch niet dat hij met zich hoeft te laten sollen.
Dus als een nieuwe aankoop van Heerenveen absoluut stront blijkt te zijn, moet je hem te allen tijde bij de selectie houden? Ook al blokkeert hij zodoende zelfopgeleide jeugd uit Jong Heerenveen, die daardoor niet kunnen meetrainen bij het eerste? Kom op, als je niet voldoet, moet je wegwezen. Welkom in 2008, SCH.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal vinden. Het gaat om het arbeidsrecht en de manier waarop je met mensen omgaat.
Het spijt me zeer maar ik kan niet koud of warm worden van miljonairs die opstraat komen te staan, dit hebben ze allemaal aan hunzelf te danken. Perez had ook een schijt mentaliteit en dit schrijf ik niet op tijd omdat het rijmt maar gewoon omdat hij bij Ajax op de bank wegkwijnt en bij Aissati in het niks verdwijnt, Colin kon er ook geen fuck van maar werd door het publiek aangepakt, nu kan hij de draad weer oppakken nadat hij door het ijs was gezakt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef Cheiron het volgende:
Wow, in 1 keer 5 pagina's aan SCH geneuzel. Toch heeft ie een punt. Als ik puur naar het menselijke aspect kijk is het natuurlijk erg vervelend wat er met deze jongens gebeurt. Zeker voor Perez omdat Aissati op het laatst nog gehaald wordt en de perikelen van vorig jaar nog..
Maar je moet het ook zakelijk kunnen bekijken. En dan heb je 20+ spelers waarvan een aantal niet laten zien wat ze moeten zien. Daar moet je ook eerlijk in wezen.
Al die "lachen"-berichtjes van spelers die nu afvallen en afgelopen periode nog positief waren, daar kan ik wel pissig om worden. Ha ha.. grappig joh.
dat dus, ik snap dat geneuzel over arbeidsrecht daarom ook niet echt, totaal niet van toepassingquote:Op maandag 4 augustus 2008 20:01 schreef Trancelocator het volgende:
Laten we wel wezen. Perez is helemaal niet ontslagen. Hij mag voor hetzelfde geld blijven voetballen. Wel in Jong Ajax, maar het is voetballen.
Kerel... Je weet zelf de beweegreden van Van Basten niet (zeg je zelf) en je concludeert wel dat Van Basten het niet aandurft met iemand met een grote mond..quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Basten zou ook over zijn eigen schaduw heen kunnen stappen en het eens aandurven met voetballers die af en toe een grote mond hebben.
Want niemand heeft het over de ware reden van deze move, alsof het hier over voetbal zou gaan en Perez in een half jaar ineens te slecht is wat natuurlijk onzin is.
nah goed van basten heeft er wel een handje van, zie nl-elftal. Maar of dit perse zo erg is weet ik niet, wel is het zo dat een graag prater als perez gewoon zijn mond moet houden want het is absoluut geen dragende speler bij ajax. Zoals van bommel en clarence dat wel waren bij het nl-elftal. Perez heeft misplaatste steralluresquote:Op maandag 4 augustus 2008 20:26 schreef Black-Death het volgende:
Kerel... Je weet zelf de beweegreden van Van Basten niet (zeg je zelf) en je concludeert wel dat Van Basten het niet aandurft met iemand met een grote mond..![]()
Raar, maar zo op deze manier kon men bij Ajax wel rustig bekijken of Jurgen Colin nog een kans zou krijgen komend seizoen. In de voorbereiding heeft hij een eerlijke kans gehad, maar niet gegrepen. Jammer dus, maar helaas.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:43 schreef JoeyT het volgende:
Ik zal SCH maar bijvallen. Ik vind sommige dingen ook resopectloos. Bv Collin. Eerst zn contract verlengen en dan weg moeten. Raar.
Dat idee heb ik ook, als Kenneth Perez nou een geweldig voetballer was, zou ik ook niet zo blij zijn. Maar goed, Perez is al oud, drukt aardig op de salarispost, werd het afgelopen half jaar al op de bank gehouden door Siemde Jong en nu komt ook Ismaïl Aissati er nog eens bij. Logisch dus dat hij weg mag, hij is niet goed genoeg meer en op het moment dat hij tweede, derde of zelfs vierde keuze is, zal hij ook niet de gezelligste zijn.quote:Bovendien heb ik t idee dat marco niet kan omgaan met spelers met een grote bek net als in het ned elftal...
Is dat zo'n enorm gewaagde conclusie dan? LIjkt me niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:26 schreef Black-Death het volgende:
Kerel... Je weet zelf de beweegreden van Van Basten niet (zeg je zelf) en je concludeert wel dat Van Basten het niet aandurft met iemand met een grote mond..![]()
Ethiek telt niet in de topsport.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat zo'n enorm gewaagde conclusie dan? LIjkt me niet.
Ik vind het onlogisch dat velen doen dat het de eigen schuld van Perez en Colin is. Beiden hebben relatief kort geleden een contract(verlenging) gekregen waarmee Ajax dus zei: we geloven in jullie, we gaan met julile verder. Dat het bij Ajax intern allemaal niet zo op orde was en er ineens nieuwe mensen aan het roer kwamen, daar hebben deze spelers feitelijk niks mee te maken. Er zou iemand bij Ajax moeten zijn die zegt: ho Marco, wacht eens even, we hebben afspraken met Kenneth gemaakt, jij hebt zelf afspraken met Jurgen gemaakt, je wilde zelf zijn contract verlengen enz.
Natuurlijk is de wereld hard en ook het voetbal maar dat hoef je niet tot een soort wetmatigheid en cult te verheffen. En als Heerenveen over een half jaar ineens van de Marokkaanse Noor af wil dan zal ik daar de club voor veroordelen en niet de speler. Dan heeft de club de grootste fout gemaakt en niet de speler.
Het valt me gewoon op hoe snel sommigen speler weer laten vallen. Het zijn geen poppetjes, het zijn geen bakstenen. En bij de meeste spelers is het echt neit zo dat ze er met de pet naar gooien. Natuurlijk hheeft Perez een grote bek, natuurlijk is Leonardo van nature lui en wat lichtzinnig; maar kom, dat zijn ze nniet bij Ajax geworden, dat wist je toen je ze kocht en het is nou juist de kunst om daarmee te dealen.
Waarom weiger je te begrijpen dat contractueel gezien het precies hetzelfde is of je in Ajax 1 of Jong Ajax speelt?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof in de voetballerij het arbeidsrecht niet gewoon zou gelden?
Het is inderdaad echt lachwekkend... Maar wat nog veel grappiger is, is de vastberadenheid waarmee hij door blijft gaan zonder ook maar 1 voorbeeld te kunnen geven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ah, kom op zeg. Wat een onzin.
Dat is het niet. Dat kan tijdelijk zo zijn maar de speler is nu daadwerkelijk terug gezet zonder perspectief om terug te keren. Dat is een structurele verandering van werk en functie en dan heeft een werknemer bepaalde rechten. Ik weiger niks te begrijpen, ik leg je uit hoe het zit, arbeidsrechtelijk gezien. Perez kan dit met succes aanvechten maar voetballers doen dat doorgaans niet en kiezen voor andere wegen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom weiger je te begrijpen dat contractueel gezien het precies hetzelfde is of je in Ajax 1 of Jong Ajax speelt?
Dus dan is jouw argument per definitie al overbodig.
Waarom is het lachwekkend? Ik ben niet vastberaden, ik weet hoe het zit en dat ik gelijk heb. Voetballers vechten dit vrijwel nooit aan om allerlei begrijpelijke redenen. Dat jij iets niet begrijpt wil niet zeggen dat het lachwekkend is Daggla. Je kunt toch snappen dat je iemands positie in een bedrijf niet zomaar kan veranderen, je kunt mensen niet zomaar naar een andere afdeling en een ander niveau plaatsen. Daar zijn regels voor.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is inderdaad echt lachwekkend... Maar wat nog veel grappiger is, is de vastberadenheid waarmee hij door blijft gaan zonder ook maar 1 voorbeeld te kunnen geven.
Is er plaats voor ethiek in het topvoetbal?quote:
Als je vindt dat ethiek niet telt in de topsport, vind ik dat vooral iets over jezelf zeggen eigenlijk. Want gelukkig denken de meeste sporters en bestuurders en andere betrokkenen daarover. Waarom zou ethiek niet in de topsport gelden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies.
En niet zo veranderlijk als het voetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |