abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60643282
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_60643976
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:48 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Hij viel ook de camera aan, maarja de camara is 1000x groter..

serieus! wat deed ie dan? relatief gezien moet die kleine springspin dus écht een van de bloeddorstigste dieren ter wereld zijn

*ontroerd en gecharmeerd door zoveel lef is*
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60651750
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:10 schreef Manono het volgende:

[..]

serieus! wat deed ie dan? relatief gezien moet die kleine springspin dus écht een van de bloeddorstigste dieren ter wereld zijn

*ontroerd en gecharmeerd door zoveel lef is*
De spin, amper een centimeter groot, stond veelal met zijn voorste poten omhoog en maakte zich breed. De sping heeft zo`n 4x de lens aangevallen. (mijn vriendin maakte de foto`s op zo`n 10cm afstand
Soms leek de spin net een pingpongbal die tussen kleed en lens stuiterde.
De springspin staat immers bekend als aggresieve jager.

Stukje wiki: klik

Plaatje:

Op bovenstaand lijkt ons gefotograveerde springspin nog het meest. Al is bij ons de kleurenprint wit-zwart duidelijk zichtbaar.

pi_60688127
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 03:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
Die hooiwagens doen niks.
Mensen in Nederland die bang zijn voor spinnen.

Als het nou zwarte weduwes waren ofzo.
Op sommige plaatsen in nederland komen al zwarte weduwen voor. Het zijn er niet veel maar ze zijn er wel.
En de nederlandse neef/nicht van de zwarte weduwe, ik kan je vertelle, dat was geen pretje, een week pijn in mijn hand, een week trillende spieren in mijn hand en ben weken misselijk geweest.

Dus ook die nederlandse krenge zijn tricky
pi_60688603
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:03 schreef Mr_Heineken het volgende:

[..]

Op sommige plaatsen in nederland komen al zwarte weduwen voor. Het zijn er niet veel maar ze zijn er wel.
En de nederlandse neef/nicht van de zwarte weduwe, ik kan je vertelle, dat was geen pretje, een week pijn in mijn hand, een week trillende spieren in mijn hand en ben weken misselijk geweest.

Dus ook die nederlandse krenge zijn tricky
Waar was dat?
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:41:58 #106
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60695780
http://www.wernertoonk.nl(...)achtertuin_amsterdam uit 2006.

Van Wiki:

'Beten van de zwarte weduwe

De spin is niet agressief en mensen worden meestal gebeten omdat ze de spin onbedoeld in het nauw brengen, bijvoorbeeld door op een toiletbril te gaan zitten waar de spin haar web heeft gesponnen.'

nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:43:56 #107
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60695814
Een opvallende springspin uit Vietnam:

zondag 10 augustus 2008 @ 00:48:59 #108
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_60695886
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:41 schreef Sno0ze het volgende:
http://www.wernertoonk.nl(...)achtertuin_amsterdam uit 2006.

Van Wiki:

'Beten van de zwarte weduwe

De spin is niet agressief en mensen worden meestal gebeten omdat ze de spin onbedoeld in het nauw brengen, bijvoorbeeld door op een toiletbril te gaan zitten waar de spin haar web heeft gesponnen.'

OMG hoe weinig moeten die mensen naar de wc gaan voordat een spin een web breit op die wc?
Hoe weinig maken zij schoon?

De zwarte weduwe moge god verhoeden dat ik haar ontmoeten zal, zal ik meteen in den fik steken, als ware zij een duivel gelijk
Bah!
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 00:56:05 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60695997
18cm ? Die moet ik echt niet tegen komen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:56:15 #110
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60696003
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:54 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

De spin, amper een centimeter groot, stond veelal met zijn voorste poten omhoog en maakte zich breed. De sping heeft zo`n 4x de lens aangevallen. (mijn vriendin maakte de foto`s op zo`n 10cm afstand
Soms leek de spin net een pingpongbal die tussen kleed en lens stuiterde.
De springspin staat immers bekend als aggresieve jager.

Stukje wiki: klik

Plaatje:

[ afbeelding ]

Op bovenstaand lijkt ons gefotograveerde springspin nog het meest. Al is bij ons de kleurenprint wit-zwart duidelijk zichtbaar.

[ afbeelding ]
Jouw spingspinnetje is echt hilarisch lief
pi_60696007
Het leven gaat niet altijd over ronde borsten.. OmgevallenFlat in De fiets van Jan Janssen [TK]Wielrennerfiets #4
Mijn beste topic. Ooit. Geile minderjarige meisjes met kortje rokjes 60.*** hits.
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:56:48 #112
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60696015
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:48 schreef Druuna het volgende:

[..]

OMG hoe weinig moeten die mensen naar de wc gaan voordat een spin een web breit op die wc?

De zwarte weduwe moge god verhoeden dat ik haar ontmoeten zal, zal ik meteen in den fik steken, als ware zij een duivel gelijk
Bah!
Spinnen zijn nuttige en lieve beestjes
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:57:15 #113
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_60696020
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:56 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Spinnen zijn nuttige en lieve beestjes
Ook als ze mensen doodsteken
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:58:16 #114
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60696046
Check dit beestje:

Een zwarte tarantula uit Thailand.
pi_60696056
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:48 schreef Druuna het volgende:

[..]

Bah!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_60696063
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:58 schreef Sno0ze het volgende:
Check dit beestje:

[ afbeelding ]

omg aub! ik wil het niet weten!!!!!!!
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:59:21 #117
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60696065
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:57 schreef Druuna het volgende:

[..]

Ook als ze mensen doodsteken
Dat valt allemaal wel mee
pi_60696121
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:59 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Nou zwarte weduwes?
De dodelijke zwarte weduwe mag u nooit over het hoofd zien als u in de donkere, vochtige hoekjes van uw huis of garage rommelt. Zeg nu niet dat deze exotische giftige spin niet voorkomt in Nederland. Hij is al verschillende malen gesignaleerd, onder andere in het Friese Damwoude. Het beest zat in een geďmporteerde auto uit Amerika. Deze in Noord-Amerika inheemse killer krijgt in Europa steeds meer vaste voet aan de grond...!

Doet haar naam eer aan
De mannetjes gaan elke zomer op zoek naar een vrouwtjesspin. Ondersteboven wacht ze in haar web terwijl het mannetje voorzichtig dichterbij komt. Voordat hij het web ingaat geeft hij tiksignalen op de zijden draden. Maar goed ook, want een onaangekondigd mannetje wordt door de zwarte weduwe als een prooi beschouwd. Zodra het paren voorbij is, maakt hij dat hij wegkomt. Het veel kleinere, hulpeloze mannetje waagt dus zijn leven tijdens de paring. Want als de vrouwtjesspin honger heeft, zal ze hem beslist verorberen. De zwarte weduwe doet haar naam inderdaad eer aan.

Gemakkelijk te herkennen
De zwarte weduwe herkent u meteen. Ze heeft een dik, bol achterlijf, zo groot als een erwtje. De onderbuik is voorzien van opvallende rode driehoeken. Samen vormen ze de herkenbare zandlopervorm. Twee scherpe, holle giftanden spuiten het gif in de prooi. Voor de mens is alleen het vrouwtje levensgevaarlijk. De kaken van het mannetje zijn namelijk te klein om zich een weg door de huid te banen. De zwarte weduwe is ongeveer 1,25 cm lang, het mannetje iets kleiner, met een spanwijdte van pakweg 2 cm. De spin eet andere insecten, zoals vliegen, kevers en andere spinnen. Ze wordt ongeveer twee jaar oud. De Europese weduwe is inheems in Zuid-Europa en huist in oude wijngaarden of olijfbomen. In de oogstperiode worden dan ook veel mensen gebeten.

Het web
Het web van de zwarte weduwe bestaat uit drie lagen. De bovenste laag is voorzien van steundraden, vastgehecht aan een tak, kei of baksteen. De middelste bestaat uit een ratjetoe van plakdraden, en de onderste uit flexibele, schuin naar de grond lopende draden, bedekt met uitermate plakkerige druppeltjes. Nadat een insect tegen de gronddraad is aangelopen, laat de draad los en blijft het beestje eraan vastplakken. De losse draad wikkelt zich vervolgens om het tegenspartelende insect heen, in de richting van het centrale webgedeelte. Daarna is het afgelopen met het diertje. De zwarte weduwe bijt, waarna het gif de ingewanden vloeibaar maakt. Later komt de spin terug om haar slachtoffer leeg te zuigen.

Kleine terminator van formaat
Voor de mens heeft de beet van de zwarte weduwe de kracht van een speldenprik.
De verschijnselen zijn:

maagkrampen
aangezichtspijn, waardoor praten moeilijk wordt
verstarring
verlammingsverschijnselen

De gevolgen van de beet zijn erg pijnlijk. De verschijnselen worden wel eens aangezien voor een acute blindedarmontsteking. Als gevolg van de verstarring kan hij of zij niet vertellen wat er is gebeurd, waardoor menig slachtoffer daardoor onterecht naar de operatiekamer wordt gebracht. En geopereerd...! Het spreekt vanzelf dat de kleine hoeveelheid gif bij een volwassene minder ernstige gevolgen heeft dan bij een kind. Bij 1 procent van de menselijke slachtoffers is de onbehandelde beet fataal.

Behandeling
Een injectie met tegengif is de enige manier om de pijn van de spinnenbeet draaglijk te maken. In het laboratorium wordt de spin ‘gemolken’ (gifprikkeling). Het tegengif werkt binnen twintig minuten. Wie zich niet laat behandelen, heeft zo'n vijf dagen veel last van de verschijnselen. Volledig herstel kan weken duren. De meest giftige spin is nog altijd de Braziliaanse zwerfspin (Phoneutria fera).

Gevaarlijke verspreiding
Dat we de verspreiding van de zwarte weduwe serieus moeten nemen, blijkt uit een bericht van reptielenzoo ‘Serpo’. De spin werd ontdekt in een planten- en bloemenveiling in Aalsmeer en naar ‘Serpo’ gebracht. Na vier weken werden aldaar pakweg honderd zwarte weduwen geboren. Als de spin op die veiling niet was ontdekt, zou ze inmiddels de stammoeder zijn geworden van zo’n 1000 nakomelingen.

Oorzaken van de verspreiding
Door het broeikaseffect kunnen meer exotische insecten in ons land overleven. Ook de bestrijdingsmiddelen voor het internationaal transport worden minder krachtig als gevolg van strengere milieueisen. Elk jaar worden er in Nederland niet-inheemse spinnen ontdekt, waaronder de zwarte weduwe en de Australische roodrugspin. In de komende tijd zullen we dus beter op moeten letten wat er in en om huis allemaal rondkruipt...!

http://dier-en-natuur.inf(...)e-zwarte-weduwe.html
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:12:14 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60696286
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:59 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Inderdaad. De kans dat je doodgebeten wordt door een hond is groter.

Ik had zwarte weduwes in mijn tuin vorig jaar. Dit jaar nog niet gezien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:12:44 #120
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60696300
'De beet wordt aanvankelijk nauwelijks gevoeld maar gaat na enige minuten hevig pijn doen en kan dan gepaard gaan met andere ziekteverschijnselen. Een fatale afloop is wel beschreven hoewel dit geenszins zo vaak voorkomt als in sensatiebeluste media wordt gesteld.'

En er is natuurlijk tegengif.

Dat mensen een hekel hebben aan kakkerlakken vind ik begrijpelijk, maar spinnen... Ze zijn hartstikke nuttig!
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:13:23 #121
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60696307
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Inderdaad. De kans dat je doodgebeten wordt door een hond is groter.

Ik had zwarte weduwes in mijn tuin vorig jaar. Dit jaar nog niet gezien.
Gaaf! Foto's gemaakt?
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:19:26 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60696418
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:13 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Gaaf! Foto's gemaakt?
Nee. Wel van een tijgerspin maar die kan ik even niet vinden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60696857
Spinnen zijn echt een van de meest coole dieren.
pi_60699386
Hey, even tussendoor, dat ze hier komen via voedselkisten met de KLM weet ik,
maar dan blijft het bij een enkeling. Nederland is toch nog steeds veel te koud
voor de zwarte weduwe om te overleven?
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:10:49 #125
38686 Mickey98
Sick my Duck !
pi_60699448
Hooiwagens? Het zijn geen insecten.

THEY HAVE COME

Wij naar Mars, komen zij hierheen!
pi_60711450
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:56 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Jouw spingspinnetje is echt hilarisch lief
Dat vonden wij dus ook
pi_60715579
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
Waarom wordt daar niet strenger op gecontroleerd?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:21:17 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60715917
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:47 schreef Vodkadruppel het volgende:
Koud?

In Michigan kan het -30 worden in de winter, ze overleven het makkelijk. Nederland heeft met dat milde weer het ideale klimaat voor dit soort beestjes.
pi_60717905
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:58 schreef Sno0ze het volgende:
Check dit beestje:

[ afbeelding ]

We zaten in Thailand in cabines op het strand aan de rand van de jungle, ik had mijn reisgenoot overgehaald 2 euro per dag extra uit te geven aan een cabine met gesloten douche. Gelukkig, want op een dag zat zo'n spin drie huisjes verderop in de douche (die aan de bovenkant open was) Zag 'm op paar meter afstand en kreeg het al zo benauwd dat ik meteen ben omgekeerd, niet zo'n held. De baas van het terrein heeft de spin uiteindelijk weggehaald.

Maar er waren ook vlinders van dat formaat die je voorbij hoorde vliegen:

pi_60717937
Btw, KLB?

---> F&F?
  maandag 11 augustus 2008 @ 05:42:20 #131
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60724220
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:27 schreef Manono het volgende:

[..]

We zaten in Thailand in cabines op het strand aan de rand van de jungle, ik had mijn reisgenoot overgehaald 2 euro per dag extra uit te geven aan een cabine met gesloten douche. Gelukkig, want op een dag zat zo'n spin drie huisjes verderop in de douche (die aan de bovenkant open was) Zag 'm op paar meter afstand en kreeg het al zo benauwd dat ik meteen ben omgekeerd, niet zo'n held. De baas van het terrein heeft de spin uiteindelijk weggehaald.

Maar er waren ook vlinders van dat formaat die je voorbij hoorde vliegen:

[ afbeelding ]
Da's een mooie vlinder
  maandag 11 augustus 2008 @ 05:44:18 #132
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60724224
Hi!

De goliath birdeater (tarantula), de grootste spin ter wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')