Ik vond het wel interessant en ik ga binnenkort die International Guerrillas film aanschaffen. Kwam niet meer bij van het lachen bij dat fragment.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
ok.
Afgehaakt: saai, inhoudsloos, voorspelbaar
Dan moet ze er niet gaan zitten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 07:26 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik vond het een interessante avond en heb vrijwel de hele avond live gekeken. Het is wel waar dat ze niet veel van zichzelf liet zien, maar ik ben het niet eens dat Bas niet doorvroeg. Een aantal keren probeerde hij 'persoonlijke' onderwerpen aan te snijden, maar Neama ontweek ze zorgvuldig. Ik denk dat ze een beetje gesloten is en ze deed ook echt haar best om het niet over haarzelf te hoeven hebben.
Ja, belachelijk, ze zouden eigenlijk alleen fragmenten moeten tonen van deze eeuw. Alsof iemand geïnteresseerd is in die ouwe meuk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:52 schreef Revolverheld het volgende:
En dan al die stokoude filmfragmenten... en die verjaarde tv-shows. Het ultieme bewijs dat Moslims een beetje achterlopen, ongeveer een halve eeuw
Een speelfilm uit de jaren 60 - met echte negers - moest aantonen hoe er onder allochtonen wordt geworsteld met de netelige kwestie van het gemengde huwelijkquote:Op maandag 11 augustus 2008 09:11 schreef dwerg het volgende:
Ja, belachelijk, ze zouden eigenlijk alleen fragmenten moeten tonen van deze eeuw. Alsof iemand geïnteresseerd is in die ouwe meuk.
Vertel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jammer maar helaas, ik snap de keuze voor deze gast ook niet zo. Waarom zou je nu juist haar vragen? Ik denk dat er mensen zijn met wie je een boeiender avondje-allochtoon kunt hebben.
Ik vind migratie-ervaringen niet zo heel boeiend, en als alle onzekerheden uit een mensenleven daaraan opgehangen worden wordt het helemaal vervelend. Ik heb een vrij brede interesse, maar dat wil niet zeggen dat ik meteen ademloos geboeid ben alles wat met Pakistani te maken heeft.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:58 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het in ieder geval een mens met een interessant verhaal, en wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo persoonlijk - het gaat erom wat de zomergast wil laten zien aan de kijker, en niet wat er allemaal mis is gegaan in de opvoeding en met liefdesverdrietjes. Zij wil laten zien hoe haar migratie-ervaring is geweest...
Dan heb je niet goed gekeken, want het ging om iets totaal anders, wat ze toch echt duidelijk uitlegde: Ze vond het inspirerend hoe krachtig het Sidney Poitier karakter omging met zijn ouders, dat ze dat bewondert en zelf wat meer had willen hebben gedaan toen zij bijna uitgehuwelijkd werd. Hoe delicaat de verhouding ouders-kind is, helemaal over zulke belangrijke onderwerpen als liefde en huwelijk. Hoe zij heeft ermee heeft geworsteld omdat ze was opgevoed om gehoorzaam te zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:33 schreef Revolverheld het volgende:
Een speelfilm uit de jaren 60 - met echte negers - moest aantonen hoe er onder allochtonen wordt geworsteld met de netelige kwestie van het gemengde huwelijk![]()
![]()
Geen zin om hier een punt van de maken maar dit is wel erg kort door de bocht. Ze heeft niet "een boekje geschreven". Ze schrijft veel columns en een aantal boeken en bevindt zich zeg maar in het meningenwereldje. Haar achtergrond kan je interesseren of niet, maar dat heeft niks te maken met of zo iemand Zomergast moet worden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze heeft een boekje geschreven over integratie en ze is juriste, dan kun je ook eigenlijk geen breed blikveld verwachten. De vraag is dan ook wat zo iemand bij Zomergasten doet.
Ik heb het idee dat ze vooral in het meningenwereldje zit vanwege haar achtergrond en haar meningen met betrekking tot die achtergrond. En dan gaat het bij Zomergasten weinig verrassend ook weer de hele tijd over die achtergrond.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Geen zin om hier een punt van de maken maar dit is wel erg kort door de bocht. Ze heeft niet "een boekje geschreven". Ze schrijft veel columns en een aantal boeken en bevindt zich zeg maar in het meningenwereldje. Haar achtergrond kan je interesseren of niet, maar dat heeft niks te maken met of zo iemand Zomergast moet worden.
Als het onderwerp nou nog een carte blanche zou zijn, zou het best interssant zijn, vermoedelijk. Echter, drie uur lang haarkloven over een onderwerp waar al zoveel over is gezegd wordt een beetje vermoeiend.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie heeft ooit bedacht dat integratiekwesties zo boeiend zijn dat er 3 uur televisie aan gewijd moet worden en dat iemand die daar persoonlijke ervaring mee heeft bijna per definitie interessant is?
Niet heel interessant nee. Waar ik een probleem mee heb is dat als er een vrouw komt te zitten van moslim komaf, de hele uitzending dan kennelijk in het teken moet staan van vrouwen in relatie tot de islam en hun achtergrond. Ik vind niet dat een éénissuepersoon in Zomergasten hoort.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:18 schreef Autodidact het volgende:
Ik merk vooral dat jij het onderwerp niet interessant vindt. Dat mag hoor, maar je hangt het aan van alles op.
Dat heb ik dan ook gedaan. Maar ik heb ook moeite met andere gasten die maar niet boven hun eigen werkveldje uit kunnen kijken wanneer hen notabene wordt gevraagd hun ideale tv-avond samen te stellen. Het gaat er mij niet om dat het over integratie gaat, het gaat er mij om dat het kennelijk over integratie móet gaan omdat zij de gast is.quote:Die laatste twee zinnen, dat kun je over elke gast en elk onderwerp vertellen. Alzheimer, theater, televisie, dansmuziek. Is het een avondvullend programma waard? Dat hangt gewoon van je interesse af. Sommigen zijn het ook bereid te kijken als ze niet direct interesseert...dat heet een breed blikveld
Dat is wat extreem, maar dat iemand vanuit zijn vakgerelateerd of persoonlijk perspectief fragmenten laat zien die je daar niet meteen bij zou verwachten is wel wat de formule interessant maakt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:41 schreef Autodidact het volgende:
Dat is toch niet zo gek? Het zou wat zijn als Junkie XL over Pakistan ging praten en zij over de laatste rage bij muziek voor racespellen hè.
De boeiende gasten zijn op.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:14 schreef spacemangraig het volgende:
alweer zo'n boeiende gast..![]()
Zomergasten, ergens is het flink fout gegaan.
Bedankt, maar ik bedank er voor. Jij mag wel met mijn zegen en anders komt Golfer in beeld.quote:
Joop Alberda. Had briljant kunnen zijn zo tijdens de spelen. gemiste kans vind ik.quote:
Zullen we samen, beetje a la BvD?quote:
Ben ik Jan Mulderquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:08 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zullen we samen, beetje a la BvD?
Mooie sportfragmenten afgewisseld met intullectuweel verantwoord gewauwel van mij?
Heb je die uitzending toen gezien?quote:
Niet echt, iets te jong voor dat programma toenquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:11 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Heb je die uitzending toen gezien?
Liep ie gewoon weg.
Ik denk dat we het over de film al niet eens kunnen worden, laat staan over de fragmenten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:08 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zullen we samen, beetje a la BvD?
Mooie sportfragmenten afgewisseld met intullectuweel verantwoord gewauwel van mij?
Daar kan ik me anders prima in vinden, hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat we het over de film al niet eens kunnen worden, laat staan over de fragmenten.
Wat mij betreft de hele avond fragmenten van Kreatief met Kurk!
My Beautiful Laundrette lijkt me een film die SCH tot tranen kan beroeren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:39 schreef shmoopy het volgende:
Wat wordt jouw keuzefilm, SCHat?
Me 2quote:
Mee eensch, al ligt het er maar wat je verwacht van een presentator.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:09 schreef GeorgKacher het volgende:
Ik vind het Bas Heijne trouwens prima doen als presentator, het is altijd hetzelfde: iedere presentator wordt in recensies vreselijk afgezeken,
Dat zal ik zeer binnenkort weer eens gaan doen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:03 schreef dwerg het volgende:
En nu het toch over films gaat, hebben jullie al een lijst gepost in het kader van de Fok! Film Top 100 2008 - 7e editie ?
Kunnen ze Kim Holland niet uitnodigen ? Krijgen we in ieder geval een boeiende keuze-film.quote:
Een van deze twee, kan je daar wat mee?quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:39 schreef shmoopy het volgende:
Wat wordt jouw keuzefilm, SCHat?
http://www.nederland2.nl/gids/aflevering/tv-china/8653899quote:Fleury en presentatrice Julie O'Yang togen naar China om daar hun uiteenlopende gasten te ontmoeten. Fleury: 'We spreken met Yang Rui, presentator op de Engelstalige versie van de staatszender cctv, en met de Nederlander Mark van der Chijs, de oprichter van TuDou, de Chinese YouTube. We ontmoeten Zhang Tong Dao, professor aan de universiteit van Peking, maar ook Zhang Hua, een kapster die documentairemaakster werd. In Nederland filmden we professor Stefan Landsberger, die sinologie doceert aan de universiteiten van Leiden en Amsterdam.
Ze vertellen over thema's als propaganda, de wensen van de jeugd, één-kindpolitiek, liefde, en de staat als "vader" van de Chinezen.'
De makers willen dat TV China van binnenuit een beeld van China geeft dat we nog niet kennen. 'Wie de programma's bekijkt, zal tot de ontdekking komen dat China enorm aan het veranderen is,' zegt O'Yang, 'al blijft de essentie hetzelfde: Chinezen zijn zeer gehecht aan traditie en het Chinees zijn. Ze houden van hiërarchie, van harmonie en zijn absoluut niet kritisch. Zelfspot is hun vreemd. Maar China heeft een nieuwe verpakking gekregen: eentje van popcultuur en soaps. Daardoor komt het blijmoedig over. Ik hoop dat het land daarom voor westerlingen makkelijker te benaderen wordt.'
Nah, ze heeft Rechten gestudeerd in Leiden. Al die wichtjes praten zo.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Me 2![]()
Al was het meer een aanstellerige ik-ben-internationaal-want-ik-kom-uit-engeland-R.
Mijn god wat een verkeerde namen ziten er tussenquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:55 schreef dvr het volgende:
[..]
Nah, ze heeft Rechten gestudeerd in Leiden. Al die wichtjes praten zo.
Ik kan nog wel wat interessante gasten bedenken hoor... ik zou bijvoorbeeld David Pinto, Rutger Kopland, C.F. Rüter, G.L. van Lennep, Pieter van Vollenhoven, Mickey Huibregtsen, Micky Hoogendijk, Simon Vinkenoog, Sylvia Kristel, Pieter Wispelwey en zelfs Wibi Soerjadi wel eens een avondje over hun interesses en bezigheden willen horen praten (voor zover die niet al geweest zijn, want ik heb lang niet alle afleveringen gezien).
Merry Christmas Mr. Lawrencequote:Op maandag 11 augustus 2008 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Een van deze twee, kan je daar wat mee?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker een mooie film.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 03:02 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Merry Christmas Mr. Lawrenceprachtige film
Ha, jij snob! Maar idd., met 'intellectueel' Nederland heb ik het helemaal gehad - daar is al 10 jaar geen oorspronkelijk idee uit gekomen, laat staan een oplossing voor een van de vele noden die ons plagen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:55 schreef tong80 het volgende:
Mijn god wat een verkeerde namen ziten er tussen
Ben juist geen snobquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:03 schreef dvr het volgende:
[..]
Ha, jij snob!
Zomergasten met twéé gasten lijkt me trouwens ook leuk, mits in goede combinaties.
Ja, maar die hebben elkaar al 100 jaar niets nieuws meer te vertellen. Maar rare combinaties zoals Jules Deelder met Antoine Bodar bv, (twee zwarte kraaien) of Nelly Frijda met Patricia Paay - mensen met raakvlakken en tegenstellingen, dat lijkt me wel boeiend.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:25 schreef tong80 het volgende:
En Barend en van Dorp samen was geen succes.
Micky Hoogendijk? Soap actrice en ex van beroemde kunstenaar....is dat een boeiende persoonlijkheid?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:55 schreef dvr het volgende:
[..]
Nah, ze heeft Rechten gestudeerd in Leiden. Al die wichtjes praten zo.
Ik kan nog wel wat interessante gasten bedenken hoor... ik zou bijvoorbeeld David Pinto, Rutger Kopland, C.F. Rüter, G.L. van Lennep, Pieter van Vollenhoven, Mickey Huibregtsen, Micky Hoogendijk, Simon Vinkenoog, Sylvia Kristel, Pieter Wispelwey en zelfs Wibi Soerjadi wel eens een avondje over hun interesses en bezigheden willen horen praten (voor zover die niet al geweest zijn, want ik heb lang niet alle afleveringen gezien).
We hebben zelf ook schrijvers in het Nederlandse taalgebied, mensen die ook ergens anders over hebben geschreven dan integratie. Salman Rushdie is interessant omdat het gewoon een hele intelligente kerel is met een brede blik en een eigen kijk op de wereld, en niet slechts op zijn eigen hokje. Die zou dan ook wat uitzoeken wat niet over het schrijverschap, fatwa's en zichzelf gaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:17 schreef livelink het volgende:
Ik zou eerder kiezen voor buitenlandse gasten. Dat stukje interview met Salman Rushdie smaakte eigenlijk wel naar meer, moet ik zeggen.
Alsjeblieft zeg, ik vind alles goed, maar Sylvia Kristel een avond lang gaat het echt niet worden hoor..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:03 schreef dvr het volgende:
[..]
Sylvia Kristel (die een waanzinnig levensverhaal heeft en e.e.a. over film kan vertellen, al waren die van haar dan naadje),
Dat dus.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:29 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik vond haar vooral klinken als de Pakistaanse Rebecca Loos
Gezien, bizar was dat.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mensen, wat wel echt interessant is, is de Chinese zomergasten!
Op dit moment en de komende 4 dagen op Ned 2: TV China!![]()
[..]
http://www.nederland2.nl/gids/aflevering/tv-china/8653899
http://gids.vpro.nl/index.php/artikel?medium=TV&id=1
Dit ondersteun ik van harte.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:03 schreef dvr het volgende:
Ik bedenk ineens nog een gast: Vincent Van Quickenborne, de jonge, ietwat excentrieke en erg slimme Belgische Minister voor Vereenvoudigen.
Een soort talkshow dus zeg maar....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:09 schreef dvr het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben elkaar al 100 jaar niets nieuws meer te vertellen. Maar rare combinaties zoals Jules Deelder met Antoine Bodar bv, (twee zwarte kraaien) of Nelly Frijda met Patricia Paay - mensen met raakvlakken en tegenstellingen, dat lijkt me wel boeiend.
Ik zou niet kunnen kiezen tussen The Godfather-trilogie, Amadeus, Dogville, My Fair Lady, The Lord of the Rings-trilogie, Magnolia, Het Rode Korenveld, Good Will Hunting, Cloaca, Gone with the Wind, The Pianist, Harry Potter, La vie devant soi, Alles is Liefde, The Shawshank Redemption, Goodfellas, Finding Nemo, The Green Mile, Mrs Brown, A Beautiful Mind en Sense and Sensibility, je kent me toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:22 schreef tong80 het volgende:
Shmoopy, wat zou jouw filmkeuze zijn ?
Ja vooral Patricia Paaij zal boeiend zijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Een soort talkshow dus zeg maar....
Wat een kut antwoord ik kan ook 20 goeie films opnoemen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik zou niet kunnen kiezen tussen The Godfather-trilogie, Amadeus, Dogville, My Fair Lady, The Lord of the Rings-trilogie, Magnolia, Het Rode Korenveld, Good Will Hunting, Cloaca, Gone with the Wind, The Pianist, Harry Potter, La vie devant soi, Alles is Liefde, The Shawshank Redemption, Goodfellas, Finding Nemo, The Green Mile, Mrs Brown, A Beautiful Mind en Sense and Sensibility, je kent me toch?
Vraag het mij dan niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat een kut antwoord ik kan ook 20 goeie films opnoemen.
Ik gaf alleen maar aan da'k niet kon kiezen, SCH.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
EchtSCHeidingsbemiddelaar haalt de kijvende ex-en uit elkaar.
Zijn er wel een beetje veel shmoopy, daar heeft tong een punt. Maar hij moet leren om niet direct krachttermen te gebruiken.
Probeer het beide nog een keer
Logisch, je bent een vrouwquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:12 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik gaf alleen maar aan da'k niet kon kiezen, SCH.
Wie is je favoriete acteur :quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:12 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik gaf alleen maar aan da'k niet kon kiezen, SCH.
Bambi eerder.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:17 schreef SCH het volgende:
Shmoopy en ik stellen die avond samen. Doe niet zo jaloers, bommelse vlerk.
Het wordt waarschijnlijk gewoon Finding Nemo
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik gegeten had die dag -iets simpels in ieder geval. Maar goed, ik was wat kort en het was een wat vage beschrijving die mogelijk niet helemaal helder over- ik zal een nadere toelichting geven:quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:22 schreef SCH het volgende:
Mooi Doc! Had je ook lekker gegeten voor de uitzending? Ik had jodenhaas gegeten in een restaurant. Gek woord he, jodenhaas, doet je toch wel denken waarom dat zo heet.
Het is trouwens relaxed. Maar dat mag de pret niet drukken.
The godfatherquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie is je favoriete acteur :
Al Pacino, Robert de Niro, Antony Hopkins, Willem Dafoe, William Hurt, Harry Dean Stanton.
Ja ik kan niet kiezen.
Kies eens tussen The Godfather en Sense and sensibility.
En zeg niet dat ik het verkeerd spel.
Ik heb de aflevering met Junkie XL opgenomen, mail naar: loohcs AT gmail punt com.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:41 schreef maidho het volgende:
Is het ergens terug te zien of te downloaden (nzb'tje oid)? Zou de aflevering graag nog een keer terugzien, was zelf op vakantie. Uitzendinggemist laat mij niet de gehele afl. bekijken..
Hier staat dus de nzb:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:08 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik heb de aflevering met Junkie XL opgenomen, mail naar: loohcs AT gmail punt com.
Annie M.G.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus een avond over sociale betrokkenheid, hartstocht en onaangepastheid. Een avond met Samuel Beckett, Annie M.G. Schmidt en Pina Bausch.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:08 schreef Manono het volgende:
Doczag je boeddhistische referentie te laat vanmiddag, topic was al dicht..
[..]
Annie M.G.
Pina Bausch
Ik heb er ook een, werkt alleen niet (handig) met digitale televisiequote:Op zondag 17 augustus 2008 19:28 schreef Manono het volgende:
[..]
Film is wel weer laat om geconcentreerd te kijken. Pa neemt het wel op, ik weet nog steeds niet hoe mijn DVD recorder werkt
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:29 schreef Roi het volgende:
[..]
Ik heb er ook een, werkt alleen niet (handig) met digitale televisie
Geweldig interviewquote:Op zondag 17 augustus 2008 20:36 schreef golfer het volgende:
Legendarisch interview van Mies met Van der Wal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |