abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60722151
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60722156
Echt?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:52:20 #203
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60722212
ja, echt
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60723525
Niemand heeft de film gezien?
Graag op anoniem
  maandag 11 augustus 2008 @ 04:31:58 #205
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60724129
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
ok.
Afgehaakt: saai, inhoudsloos, voorspelbaar
Ik vond het wel interessant en ik ga binnenkort die International Guerrillas film aanschaffen. Kwam niet meer bij van het lachen bij dat fragment.

Maar ook ik ben halverwege afgehaakt. Maar dat was omdat ik Supernatural wou zien(wat een beetje een suffe aflevering bleek ondanks de toffe shapeshifter transformatie).
The Light Is Leaving Us All
pi_60724435
Ik vond het een interessante avond en heb vrijwel de hele avond live gekeken. Het is wel waar dat ze niet veel van zichzelf liet zien, maar ik ben het niet eens dat Bas niet doorvroeg. Een aantal keren probeerde hij 'persoonlijke' onderwerpen aan te snijden, maar Neama ontweek ze zorgvuldig. Ik denk dat ze een beetje gesloten is en ze deed ook echt haar best om het niet over haarzelf te hoeven hebben.

Desondanks vond ik er interessante fragmenten bijzitten en de avond ansich vond ik ook interessant!
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:04:24 #207
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60724707
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 07:26 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik vond het een interessante avond en heb vrijwel de hele avond live gekeken. Het is wel waar dat ze niet veel van zichzelf liet zien, maar ik ben het niet eens dat Bas niet doorvroeg. Een aantal keren probeerde hij 'persoonlijke' onderwerpen aan te snijden, maar Neama ontweek ze zorgvuldig. Ik denk dat ze een beetje gesloten is en ze deed ook echt haar best om het niet over haarzelf te hoeven hebben.
Dan moet ze er niet gaan zitten.
En trouwens wie is dat mens nou eigenlijk? Iemand die geflirt heeft met Jeroen Pauw? Lijkt me alleen maar een diskwalificatie. Troetel-allochtoon? Surrogaat-Hirschi Ali? Lekker boeiend allemaal.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_60725336
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:52 schreef Revolverheld het volgende:
En dan al die stokoude filmfragmenten... en die verjaarde tv-shows. Het ultieme bewijs dat Moslims een beetje achterlopen, ongeveer een halve eeuw
Ja, belachelijk, ze zouden eigenlijk alleen fragmenten moeten tonen van deze eeuw. Alsof iemand geïnteresseerd is in die ouwe meuk.
I intend to live forever, or die trying.
pi_60725360
Ik vond het een goede uitzending, mooie fragmenten, zoals Jinnah en de vorming van Pakistan. Ze had ook meer een 'eigen' verhaal dan Tom Holkenborg vorige week (al was dat ook zeker geen slechte aflevering).
pi_60725706
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:11 schreef dwerg het volgende:
Ja, belachelijk, ze zouden eigenlijk alleen fragmenten moeten tonen van deze eeuw. Alsof iemand geïnteresseerd is in die ouwe meuk.
Een speelfilm uit de jaren 60 - met echte negers - moest aantonen hoe er onder allochtonen wordt geworsteld met de netelige kwestie van het gemengde huwelijk
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_60726105
Ik vond het stukje met Salman Rushdie wel mooi, dat was trouwens ook de eerste keer dat ik langszapte dat er geen Pakistaan in beeld was.

Een intelligente welbespraakte man met humor en kennis die praat over de wereld om hem heen en niet over zichzelf, ondanks dat hij veel heeft gepresteerd in zijn leven. Dan wordt het al snel interessant. Misschien een idee voor Zomergasten om dat soort Nederlanders te zoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:58:58 #212
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60726148
eind jaren 80 was Rushdie zo'n beetje de meestbesproken schrijver van het moment. Hij had de duivelsverzen geschreven, een boek wat zo'n beetje onleesbaar blijkt, maar waar moslimleiders zich bij voorbaat door aangevallen voelde. Ik geloof dat er inmiddels geen prijs meer op zijn hoofd staat, maar de man heeft jaren moeten onderduiken om in leven te blijven.
pi_60730380
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jammer maar helaas, ik snap de keuze voor deze gast ook niet zo. Waarom zou je nu juist haar vragen? Ik denk dat er mensen zijn met wie je een boeiender avondje-allochtoon kunt hebben.
Vertel.

Ik vind het in ieder geval een mens met een interessant verhaal, en wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo persoonlijk - het gaat erom wat de zomergast wil laten zien aan de kijker, en niet wat er allemaal mis is gegaan in de opvoeding en met liefdesverdrietjes. Zij wil laten zien hoe haar migratie-ervaring is geweest...maar dat is tegenwoordig moslimgedoe en een surrogaat-Hirschi Ali.

Jammer dat ik maar een uurtje kon kijken. Wellicht meer succes bij Willem Schinkel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Autodidact op 11-08-2008 13:12:50 ]
pi_60730541
Pfff ik heb het ook niet afgekeken hoor.

Het zoutloze gezeik van Bas Heijne hielp ook niet mee.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60731225
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:58 schreef Autodidact het volgende:

Ik vind het in ieder geval een mens met een interessant verhaal, en wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo persoonlijk - het gaat erom wat de zomergast wil laten zien aan de kijker, en niet wat er allemaal mis is gegaan in de opvoeding en met liefdesverdrietjes. Zij wil laten zien hoe haar migratie-ervaring is geweest...
Ik vind migratie-ervaringen niet zo heel boeiend, en als alle onzekerheden uit een mensenleven daaraan opgehangen worden wordt het helemaal vervelend. Ik heb een vrij brede interesse, maar dat wil niet zeggen dat ik meteen ademloos geboeid ben alles wat met Pakistani te maken heeft.

Ik ben afgehaakt maar het leek me dat ze vooral veel wilde vertellen over zichzelf en haar achtergrond, ipv dat ze een mooie tv-avond wilde maken voor kijkers die geen familie of lotgenoten van haar zijn. Ze heeft een boekje geschreven over integratie en ze is juriste, dan kun je ook eigenlijk geen breed blikveld verwachten. De vraag is dan ook wat zo iemand bij Zomergasten doet.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:00:57 #216
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_60732079
Bas Heijne verpest het voor mij voor een groot deel, maar deze afevering viel door de gast ook niet mee. Ze had overduidelijk haar hele geschiedenis al geanalyseerd (wat natuurlijk ook wel enigzins logisch is als schrijfster), waardoor het op mij totaal geen indruk maakte. Meer een opsomming dan een daadwerkelijk boeiend gesprek.
pi_60732324
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:33 schreef Revolverheld het volgende:

Een speelfilm uit de jaren 60 - met echte negers - moest aantonen hoe er onder allochtonen wordt geworsteld met de netelige kwestie van het gemengde huwelijk
Dan heb je niet goed gekeken, want het ging om iets totaal anders, wat ze toch echt duidelijk uitlegde: Ze vond het inspirerend hoe krachtig het Sidney Poitier karakter omging met zijn ouders, dat ze dat bewondert en zelf wat meer had willen hebben gedaan toen zij bijna uitgehuwelijkd werd. Hoe delicaat de verhouding ouders-kind is, helemaal over zulke belangrijke onderwerpen als liefde en huwelijk. Hoe zij heeft ermee heeft geworsteld omdat ze was opgevoed om gehoorzaam te zijn.

Vervolgens ging ze in hoe dat speelt bij moslima's en hoe ze soms komen met zieligheidsverhalen over hun ouders en dat ze ze daardoor toch maar moeten gehoorzamen, vinden ze, en dus toch maar moeten trouwen met diegene die hun ouders geregeld hadden, dus om het hun ouders naar de zin te maken. Vervolgens stelde ze - heel terecht - dat die moslima's niet verantwoordelijk zijn voor het geluk van hun ouders. Dat ze best in verzet tegen die ouders mogen komen als anders hun eigen geluk wordt opgeofferd.

Ik vond dat juist ijzersterk van haar.
pi_60733171
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze heeft een boekje geschreven over integratie en ze is juriste, dan kun je ook eigenlijk geen breed blikveld verwachten. De vraag is dan ook wat zo iemand bij Zomergasten doet.
Geen zin om hier een punt van de maken maar dit is wel erg kort door de bocht. Ze heeft niet "een boekje geschreven". Ze schrijft veel columns en een aantal boeken en bevindt zich zeg maar in het meningenwereldje. Haar achtergrond kan je interesseren of niet, maar dat heeft niks te maken met of zo iemand Zomergast moet worden.

En waarom zou je van een schrijfster/columniste precies geen breed blikveld verwachten als je het vergelijkt met een mediamagnaat, theatermaakster of spelletjesmuziekmaker? Ik snap het niet helemaal.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:49:20 #219
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60733287
Ik heb het niet gered gisteren, heb een groot deel gezien en deels meegekregen, maar toch ook even stiekem naar Mart Smeets gezapt. Aangezien JP balkenende daar in zijn bekende stijl zat te raaskallen over zijn politieke gesprekjes in China was dat ook geen succes.

Al met al teveel fragmenten die me niet konden boeien (op die hilarische speelfilm na uiteraard) en teveel over het bekende thema waar ik toch al een beetje moe van ben zo langzamerhand. Niet erg aan mij besteed derhalve, volgende week vast beter.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_60733623
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Geen zin om hier een punt van de maken maar dit is wel erg kort door de bocht. Ze heeft niet "een boekje geschreven". Ze schrijft veel columns en een aantal boeken en bevindt zich zeg maar in het meningenwereldje. Haar achtergrond kan je interesseren of niet, maar dat heeft niks te maken met of zo iemand Zomergast moet worden.
Ik heb het idee dat ze vooral in het meningenwereldje zit vanwege haar achtergrond en haar meningen met betrekking tot die achtergrond. En dan gaat het bij Zomergasten weinig verrassend ook weer de hele tijd over die achtergrond.

Wat ik leuk vind aan Zomergasten is dat een grootheid op het een of andere vlak via het samenstellen van zijn ideale tv-avond je in aanraking brengt met dingen die je nog niet eerder had gezien. Je hebt die persoon, diens levenswerk en televisie, en in de combinatie van die drie ontstaat dan een interessant programma. Dat is heel wat anders dan dat een mevrouw die bekend is van het integratiestokpaardje 3 uur de tijd krijgt om dat stokpaardje maar weer eens te berijden.

Wie heeft ooit bedacht dat integratiekwesties zo boeiend zijn dat er 3 uur televisie aan gewijd moet worden en dat iemand die daar persoonlijke ervaring mee heeft bijna per definitie interessant is?
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:10:16 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60733767
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie heeft ooit bedacht dat integratiekwesties zo boeiend zijn dat er 3 uur televisie aan gewijd moet worden en dat iemand die daar persoonlijke ervaring mee heeft bijna per definitie interessant is?
Als het onderwerp nou nog een carte blanche zou zijn, zou het best interssant zijn, vermoedelijk. Echter, drie uur lang haarkloven over een onderwerp waar al zoveel over is gezegd wordt een beetje vermoeiend.
pi_60733942
Ik merk vooral dat jij het onderwerp niet interessant vindt. Dat mag hoor, maar je hangt het aan van alles op.

Die laatste twee zinnen, dat kun je over elke gast en elk onderwerp vertellen. Alzheimer, theater, televisie, dansmuziek. Is het een avondvullend programma waard? Dat hangt gewoon van je interesse af. Sommigen zijn het ook bereid te kijken als ze niet direct interesseert...dat heet een breed blikveld

Maar goed....ik heb maar 1 uur gezien, en het eerste uur ging voornamelijk over haar opvoeding maar de filmpjes waren leuk. Over de andere twee uur kan ik niet oordelen. Op naar de volgende.

[ Bericht 6% gewijzigd door Autodidact op 11-08-2008 15:24:54 ]
pi_60734561
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:18 schreef Autodidact het volgende:
Ik merk vooral dat jij het onderwerp niet interessant vindt. Dat mag hoor, maar je hangt het aan van alles op.
Niet heel interessant nee. Waar ik een probleem mee heb is dat als er een vrouw komt te zitten van moslim komaf, de hele uitzending dan kennelijk in het teken moet staan van vrouwen in relatie tot de islam en hun achtergrond. Ik vind niet dat een éénissuepersoon in Zomergasten hoort.
quote:
Die laatste twee zinnen, dat kun je over elke gast en elk onderwerp vertellen. Alzheimer, theater, televisie, dansmuziek. Is het een avondvullend programma waard? Dat hangt gewoon van je interesse af. Sommigen zijn het ook bereid te kijken als ze niet direct interesseert...dat heet een breed blikveld
Dat heb ik dan ook gedaan. Maar ik heb ook moeite met andere gasten die maar niet boven hun eigen werkveldje uit kunnen kijken wanneer hen notabene wordt gevraagd hun ideale tv-avond samen te stellen. Het gaat er mij niet om dat het over integratie gaat, het gaat er mij om dat het kennelijk over integratie móet gaan omdat zij de gast is.
pi_60734609
Dat is toch niet zo gek? Het zou wat zijn als Junkie XL over Pakistan ging praten en zij over de laatste rage bij muziek voor racespellen hè. Niet zo weltschmerzerig.
pi_60734769
Ik vond het echt een van de saaiste afleveringen ooit.....
pi_60734834
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:41 schreef Autodidact het volgende:
Dat is toch niet zo gek? Het zou wat zijn als Junkie XL over Pakistan ging praten en zij over de laatste rage bij muziek voor racespellen hè.
Dat is wat extreem, maar dat iemand vanuit zijn vakgerelateerd of persoonlijk perspectief fragmenten laat zien die je daar niet meteen bij zou verwachten is wel wat de formule interessant maakt.
pi_60735483
Ik hield haar Gooise 'R' niet vol.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 16:26:28 #228
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_60735817
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:14 schreef spacemangraig het volgende:
alweer zo'n boeiende gast..

Zomergasten, ergens is het flink fout gegaan.
De boeiende gasten zijn op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_60735943
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

We hebben Aoristus nog.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:44:37 #230
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60736236
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

We hebben Aoristus nog.
Bedankt, maar ik bedank er voor. Jij mag wel met mijn zegen en anders komt Golfer in beeld.
pi_60737139
quote:

[..]

Joop Alberda. Had briljant kunnen zijn zo tijdens de spelen. gemiste kans vind ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60738527
quote:

[..]

Meldt
pi_60741298
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Meldt
Zullen we samen, beetje a la BvD?
Mooie sportfragmenten afgewisseld met intullectuweel verantwoord gewauwel van mij?
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 augustus 2008 @ 20:09:03 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60741340
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:08 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Mooie sportfragmenten afgewisseld met intullectuweel verantwoord gewauwel van mij?
Ben ik Jan Mulder
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60741433
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:09 schreef borisz het volgende:

[..]

Ben ik Jan Mulder
Heb je die uitzending toen gezien?
Liep ie gewoon weg.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 augustus 2008 @ 20:19:05 #236
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60741711
Ik heb me eerlijk gezegd prima veraakt. Het was een mooie relaxde afsluiting van een relaxde dag waarin alles goed was.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 augustus 2008 @ 20:21:53 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60741790
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:11 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Heb je die uitzending toen gezien?
Liep ie gewoon weg.
Niet echt, iets te jong voor dat programma toen
pi_60741796
Mooi Doc! Had je ook lekker gegeten voor de uitzending? Ik had jodenhaas gegeten in een restaurant. Gek woord he, jodenhaas, doet je toch wel denken waarom dat zo heet.

Het is trouwens relaxed. Maar dat mag de pret niet drukken.
pi_60741819
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:08 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik denk dat we het over de film al niet eens kunnen worden, laat staan over de fragmenten.
Wat mij betreft de hele avond fragmenten van Kreatief met Kurk!
pi_60742415
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat we het over de film al niet eens kunnen worden, laat staan over de fragmenten.
Wat mij betreft de hele avond fragmenten van Kreatief met Kurk!
Daar kan ik me anders prima in vinden, hoor.

Wat wordt jouw keuzefilm, SCHat?
pi_60743023
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:39 schreef shmoopy het volgende:
My Beautiful Laundrette lijkt me een film die SCH tot tranen kan beroeren.
pi_60743266
En nu het toch over films gaat, hebben jullie al een lijst gepost in het kader van de Fok! Film Top 100 2008 - 7e editie ?
pi_60743417
Ik heb alleen het eerste deel gezien en vond het redelijk goed te pruimen. Annemarie Prins ljikt mij niet zo interessant, Willem Schinkel daar ben ik zeer benieuwd naar. Lovende recensies, cum laude gepromoveerd en zeer interessante artikelen geschreven de afgelopen jaren, met zijn boek (Denken in een tijd van sociale hypochondrie) ben ik nog bezig, ben benieuwd naar de mens achter de briljante socioloog.

Ik vind het Bas Heijne trouwens prima doen als presentator, het is altijd hetzelfde: iedere presentator wordt in recensies vreselijk afgezeken, Abrahams (dacht ik) had daar een tijd geleden een aardige column over in het Handelsblad. Moraal: Van Meijer tot Van Ingen, van Van Dis tot Zwagerman: ze bakten er allemaal niets van volgens de Nederlandse journalistiek (prachtige citaten had hij om dit aan te tonen) en jaren later roept iedereen het hardst om bijv. een nieuwe Van Dis.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:17:25 #244
124676 RobertoCarlos
pi_60743692
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:12 schreef dvr het volgende:
Me 2
Al was het meer een aanstellerige ik-ben-internationaal-want-ik-kom-uit-engeland-R.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:19:48 #245
124676 RobertoCarlos
pi_60743781
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:09 schreef GeorgKacher het volgende:
Ik vind het Bas Heijne trouwens prima doen als presentator, het is altijd hetzelfde: iedere presentator wordt in recensies vreselijk afgezeken,
Mee eensch, al ligt het er maar wat je verwacht van een presentator.
Mijn fav is Joost, want die probeert een lijn in het verhaal van de gast te ontdekken. Maar sommigen zullen dat gepsychologiseer vinden.
pi_60743782
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:03 schreef dwerg het volgende:
En nu het toch over films gaat, hebben jullie al een lijst gepost in het kader van de Fok! Film Top 100 2008 - 7e editie ?
Dat zal ik zeer binnenkort weer eens gaan doen.
pi_60744676
quote:

[..]

Kunnen ze Kim Holland niet uitnodigen ? Krijgen we in ieder geval een boeiende keuze-film.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_60744881
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:39 schreef shmoopy het volgende:
Een van deze twee, kan je daar wat mee?

maandag 11 augustus 2008 @ 23:11:29 #249
124676 RobertoCarlos
pi_60748081
Mensen, wat wel echt interessant is, is de Chinese zomergasten!
Op dit moment en de komende 4 dagen op Ned 2: TV China!
quote:
Fleury en presentatrice Julie O'Yang togen naar China om daar hun uiteenlopende gasten te ontmoeten. Fleury: 'We spreken met Yang Rui, presentator op de Engelstalige versie van de staatszender cctv, en met de Nederlander Mark van der Chijs, de oprichter van TuDou, de Chinese YouTube. We ontmoeten Zhang Tong Dao, professor aan de universiteit van Peking, maar ook Zhang Hua, een kapster die documentairemaakster werd. In Nederland filmden we professor Stefan Landsberger, die sinologie doceert aan de universiteiten van Leiden en Amsterdam.

Ze vertellen over thema's als propaganda, de wensen van de jeugd, één-kindpolitiek, liefde, en de staat als "vader" van de Chinezen.'

De makers willen dat TV China van binnenuit een beeld van China geeft dat we nog niet kennen. 'Wie de programma's bekijkt, zal tot de ontdekking komen dat China enorm aan het veranderen is,' zegt O'Yang, 'al blijft de essentie hetzelfde: Chinezen zijn zeer gehecht aan traditie en het Chinees zijn. Ze houden van hiërarchie, van harmonie en zijn absoluut niet kritisch. Zelfspot is hun vreemd. Maar China heeft een nieuwe verpakking gekregen: eentje van popcultuur en soaps. Daardoor komt het blijmoedig over. Ik hoop dat het land daarom voor westerlingen makkelijker te benaderen wordt.'
http://www.nederland2.nl/gids/aflevering/tv-china/8653899

http://gids.vpro.nl/index.php/artikel?medium=TV&id=1

[ Bericht 38% gewijzigd door RobertoCarlos op 11-08-2008 23:16:46 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:29:41 #250
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_60748690
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:12 schreef dvr het volgende:
Ik vond haar vooral klinken als de Pakistaanse Rebecca Loos
pi_60749392
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

Me 2
Al was het meer een aanstellerige ik-ben-internationaal-want-ik-kom-uit-engeland-R.
Nah, ze heeft Rechten gestudeerd in Leiden. Al die wichtjes praten zo.

Ik kan nog wel wat interessante gasten bedenken hoor... ik zou bijvoorbeeld David Pinto, Rutger Kopland, C.F. Rüter, G.L. van Lennep, Pieter van Vollenhoven, Mickey Huibregtsen, Micky Hoogendijk, Simon Vinkenoog, Sylvia Kristel, Pieter Wispelwey en zelfs Wibi Soerjadi wel eens een avondje over hun interesses en bezigheden willen horen praten (voor zover die niet al geweest zijn, want ik heb lang niet alle afleveringen gezien).
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:35:55 #252
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_60751291
Vond het maar weinig interessant, maar het hele integratiegebeuren spreekt me sowieso niet zo aan en het ging eigenlijk nergens anders over. Dat ene stukje comedy was wel tof (met die baksteen), en ik ben zeker benieuwd geworden naar Rushdie (heb nog nooit wat van 'm gelezen), maar verder was het voor een doorsnee Hollandse jongen uit de polder like me, niet heel erg boeiend.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:55:49 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_60751573
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:55 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik kan nog wel wat interessante gasten bedenken hoor... ik zou bijvoorbeeld David Pinto, Rutger Kopland, C.F. Rüter, G.L. van Lennep, Pieter van Vollenhoven, Mickey Huibregtsen, Micky Hoogendijk, Simon Vinkenoog, Sylvia Kristel, Pieter Wispelwey en zelfs Wibi Soerjadi wel eens een avondje over hun interesses en bezigheden willen horen praten (voor zover die niet al geweest zijn, want ik heb lang niet alle afleveringen gezien).
Mijn god wat een verkeerde namen ziten er tussen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 03:02:07 #254
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60752205
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Een van deze twee, kan je daar wat mee?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Merry Christmas Mr. Lawrence prachtige film
The Light Is Leaving Us All
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 03:19:14 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_60752301
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 03:02 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Merry Christmas Mr. Lawrence prachtige film
Zeker een mooie film.

Ik zou The Unbearable Lightnes of Being kiezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60752519
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 01:55 schreef tong80 het volgende:

Mijn god wat een verkeerde namen ziten er tussen
Ha, jij snob! Maar idd., met 'intellectueel' Nederland heb ik het helemaal gehad - daar is al 10 jaar geen oorspronkelijk idee uit gekomen, laat staan een oplossing voor een van de vele noden die ons plagen.

Waarschijnlijk struikel je over Pieter van Vollenhoven (die zou moeten worden uitgehoord over misstanden in het openbaar bestuur), Sylvia Kristel (die een waanzinnig levensverhaal heeft en e.e.a. over film kan vertellen, al waren die van haar dan naadje), en Wibi Soerjadi, net als Vinkenoog een enthousiasmerende optimist, van wie ik vermoed dat er meer diepgang in hem schuilt dan zijn Rolls en zijn Disney-poppen doen vermoeden, en met wie ik bovendien de rare eigenschap deel om van één welgeplaatst muzieknootje uit je dak te kunnen gaan.

Ik bedenk ineens nog een gast: Vincent Van Quickenborne, de jonge, ietwat excentrieke en erg slimme Belgische Minister voor Vereenvoudigen.

Zomergasten met twéé gasten lijkt me trouwens ook leuk, mits in goede combinaties.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 04:25:45 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_60752578
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 04:03 schreef dvr het volgende:

[..]

Ha, jij snob!

Zomergasten met twéé gasten lijkt me trouwens ook leuk, mits in goede combinaties.
Ben juist geen snob

En Barend en van Dorp samen was geen succes.

pi_60752692
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 04:25 schreef tong80 het volgende:

En Barend en van Dorp samen was geen succes.
Ja, maar die hebben elkaar al 100 jaar niets nieuws meer te vertellen. Maar rare combinaties zoals Jules Deelder met Antoine Bodar bv, (twee zwarte kraaien) of Nelly Frijda met Patricia Paay - mensen met raakvlakken en tegenstellingen, dat lijkt me wel boeiend.
pi_60752720
Tom Holkenborg als laatste gezien maar plaats ff een tv-p
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60755203
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:55 schreef dvr het volgende:

[..]

Micky Hoogendijk? Soap actrice en ex van beroemde kunstenaar....is dat een boeiende persoonlijkheid?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:17:37 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60755314
David Pinto zou ik ook niet graag willen zien. Hoe minder aandacht voor hem, hoe beter. Ik zou eerder kiezen voor buitenlandse gasten. Dat stukje interview met Salman Rushdie smaakte eigenlijk wel naar meer, moet ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_60756017
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:17 schreef livelink het volgende:
Ik zou eerder kiezen voor buitenlandse gasten. Dat stukje interview met Salman Rushdie smaakte eigenlijk wel naar meer, moet ik zeggen.
We hebben zelf ook schrijvers in het Nederlandse taalgebied, mensen die ook ergens anders over hebben geschreven dan integratie. Salman Rushdie is interessant omdat het gewoon een hele intelligente kerel is met een brede blik en een eigen kijk op de wereld, en niet slechts op zijn eigen hokje. Die zou dan ook wat uitzoeken wat niet over het schrijverschap, fatwa's en zichzelf gaat.

Maar naast schrijvers zijn er ook eminente wetenschappers, kunstenaars, acteurs, regisseurs, ondernemers, politici, daar zitten er ongetwijfeld een heleboel bij die mentaal in staat zijn om over hun eigen leventje heen te kijken wanneer ze televisie moeten laten zien.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:34:52 #263
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60760933
quote:

[..]

Sylvia Kristel (die een waanzinnig levensverhaal heeft en e.e.a. over film kan vertellen, al waren die van haar dan naadje),
Alsjeblieft zeg, ik vind alles goed, maar Sylvia Kristel een avond lang gaat het echt niet worden hoor..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_60762069
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:29 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ik vond haar vooral klinken als de Pakistaanse Rebecca Loos
Dat dus.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60764017
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mensen, wat wel echt interessant is, is de Chinese zomergasten!
Op dit moment en de komende 4 dagen op Ned 2: TV China!
[..]

http://www.nederland2.nl/gids/aflevering/tv-china/8653899

http://gids.vpro.nl/index.php/artikel?medium=TV&id=1
Gezien, bizar was dat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:22:18 #266
7889 tong80
Spleenheup
pi_60764199
Shmoopy, wat zou jouw filmkeuze zijn ?

dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:34:50 #267
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60766458
quote:
Ik bedenk ineens nog een gast: Vincent Van Quickenborne, de jonge, ietwat excentrieke en erg slimme Belgische Minister voor Vereenvoudigen.
Dit ondersteun ik van harte.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:45:22 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60766776
En twee mensen tegelijk lijkt me een heilloze weg. Als het een interview zou zijn, soit, maar ik vraag me af hoe je de ideale televisieavond van twee conflicterende persoonlijkheden gaat samenstellen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:56:04 #269
124676 RobertoCarlos
pi_60769876
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 05:09 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, maar die hebben elkaar al 100 jaar niets nieuws meer te vertellen. Maar rare combinaties zoals Jules Deelder met Antoine Bodar bv, (twee zwarte kraaien) of Nelly Frijda met Patricia Paay - mensen met raakvlakken en tegenstellingen, dat lijkt me wel boeiend.
Een soort talkshow dus zeg maar....
pi_60770135
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:22 schreef tong80 het volgende:
Shmoopy, wat zou jouw filmkeuze zijn ?

Ik zou niet kunnen kiezen tussen The Godfather-trilogie, Amadeus, Dogville, My Fair Lady, The Lord of the Rings-trilogie, Magnolia, Het Rode Korenveld, Good Will Hunting, Cloaca, Gone with the Wind, The Pianist, Harry Potter, La vie devant soi, Alles is Liefde, The Shawshank Redemption, Goodfellas, Finding Nemo, The Green Mile, Mrs Brown, A Beautiful Mind en Sense and Sensibility, je kent me toch?
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:05:42 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_60770157
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Een soort talkshow dus zeg maar....
Ja vooral Patricia Paaij zal boeiend zijn

Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:06:37 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_60770191
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:04 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik zou niet kunnen kiezen tussen The Godfather-trilogie, Amadeus, Dogville, My Fair Lady, The Lord of the Rings-trilogie, Magnolia, Het Rode Korenveld, Good Will Hunting, Cloaca, Gone with the Wind, The Pianist, Harry Potter, La vie devant soi, Alles is Liefde, The Shawshank Redemption, Goodfellas, Finding Nemo, The Green Mile, Mrs Brown, A Beautiful Mind en Sense and Sensibility, je kent me toch?
Wat een kut antwoord ik kan ook 20 goeie films opnoemen.

pi_60770224
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat een kut antwoord ik kan ook 20 goeie films opnoemen.

Vraag het mij dan niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:10:07 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60770309
Ik zou een rare film als Its al gone Pete Tong laten zien.
pi_60770314
EchtSCHeidingsbemiddelaar haalt de kijvende ex-en uit elkaar.

Zijn er wel een beetje veel shmoopy, daar heeft tong een punt. Maar hij moet leren om niet direct krachttermen te gebruiken.

Probeer het beide nog een keer
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:10:19 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60770316
Het zou wel leuk zijn als vroegere presentatoren een keer zomergast zijn. Dat is inmiddels ook wel een indrukwekkend lijstje. En als ze Wim de Bie of Kees van Kooten een keertje zouden kunnen strikken. Lijkt me ook wel interessant.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_60770384
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
EchtSCHeidingsbemiddelaar haalt de kijvende ex-en uit elkaar.

Zijn er wel een beetje veel shmoopy, daar heeft tong een punt. Maar hij moet leren om niet direct krachttermen te gebruiken.

Probeer het beide nog een keer
Ik gaf alleen maar aan da'k niet kon kiezen, SCH.
pi_60770419
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:12 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Logisch, je bent een vrouw
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:16:16 #279
7889 tong80
Spleenheup
pi_60770509
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:12 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wie is je favoriete acteur :

Al Pacino, Robert de Niro, Antony Hopkins, Willem Dafoe, William Hurt, Harry Dean Stanton.

Ja ik kan niet kiezen.

Kies eens tussen The Godfather en Sense and sensibility.

En zeg niet dat ik het verkeerd spel.

pi_60770530
Shmoopy en ik stellen die avond samen. Doe niet zo jaloers, bommelse vlerk.

Het wordt waarschijnlijk gewoon Finding Nemo
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:18:06 #281
7889 tong80
Spleenheup
pi_60770562
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:17 schreef SCH het volgende:
Shmoopy en ik stellen die avond samen. Doe niet zo jaloers, bommelse vlerk.

Het wordt waarschijnlijk gewoon Finding Nemo
Bambi eerder.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:30:10 #282
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60770926
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:22 schreef SCH het volgende:
Mooi Doc! Had je ook lekker gegeten voor de uitzending? Ik had jodenhaas gegeten in een restaurant. Gek woord he, jodenhaas, doet je toch wel denken waarom dat zo heet.

Het is trouwens relaxed. Maar dat mag de pret niet drukken.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik gegeten had die dag -iets simpels in ieder geval. Maar goed, ik was wat kort en het was een wat vage beschrijving die mogelijk niet helemaal helder over- ik zal een nadere toelichting geven:

Afgelopen zondag was voortkabbelende televisie. Je kon er van genieten zoals je kan genieten van het kijken naar een riviertje dat glinsterend in het zonlicht stroomt. Loom liggend in in het gras met een strootje in je mond en je geliefde naast je. "Kijk een paar visjes in het water", wordt "goh, wat een leuk stukkie met Rushdie" en je haalt wat herinneringen op terwijl in de studio een aantal kilometer verderop twee andere personen ook een niet urgente discussie voeren. Dan kijk je even verder en ziet dat een vogel neestrijkt met een paar jongen, en je hebt het over de relatie tussen ouders en kinderen naar aanleiding van wat je ziet. Er is geen haast, er geen geraas en het is prima zo. Zo'n uitzending vond ik het. Kalmerend. Als je daar niet voor in de stemming bent dan zou de kwalificatie "saai" best passend kunnen zijn. Maar ik vond het dus heel prettig.

By the way, als je iemand verbeteren wilt, staat het net iets beter als je het goed verbetert: het had "relaxte" moeten zijn - maar ook dat zal de pret niet drukken
pi_60770971
Zit je in je boeddhistische periode Doc?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:37:26 #284
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_60771126
pi_60772137
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie is je favoriete acteur :

Al Pacino, Robert de Niro, Antony Hopkins, Willem Dafoe, William Hurt, Harry Dean Stanton.

Ja ik kan niet kiezen.

Kies eens tussen The Godfather en Sense and sensibility.

En zeg niet dat ik het verkeerd spel.

The godfather
Marlon Brando in the godfather
And that is the news.''
pi_60778501
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:41 schreef maidho het volgende:
Is het ergens terug te zien of te downloaden (nzb'tje oid)? Zou de aflevering graag nog een keer terugzien, was zelf op vakantie. Uitzendinggemist laat mij niet de gehele afl. bekijken..
Ik heb de aflevering met Junkie XL opgenomen, mail naar: loohcs AT gmail punt com.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:58:25 #287
124676 RobertoCarlos
pi_60784423
Verzoek om nzb van zomergasten
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:08 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ik heb de aflevering met Junkie XL opgenomen, mail naar: loohcs AT gmail punt com.
Hier staat dus de nzb:
http://www.binsearch.info/?q=zomergasten&max=25&adv_age=7&server=
pi_60904549
Mooie Zomergastfilm trouwens vanavond, lijkt me tenminste.

Loves of a Blonde (Tsjechie, 1965) op IMDb een 7,8, wat hoog is.
http://www.imdb.com/title/tt0059415/

Van Milos Forman, en uit de Tjechische Nouvelle Vague. Wie houdt van Godard enzo zal hier ook zijn hart aan kunnen ophalen denk ik. En voor wie die (nog) niet kennen, als je gek bent op filmhuisfilms hou je hier misschien ook van.

pi_60904710
Lijkt me een prachtige film.
Graag op anoniem
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:03:27 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60904848
Vanavond dus een avond over sociale betrokkenheid, hartstocht en onaangepastheid. Een avond met Samuel Beckett, Annie M.G. Schmidt en Pina Bausch.
Met fragmenten uit onder meer de documentaire Gewoon liefde van Eveline van Dijck, over Marcel die Marcella werd en haar oude liefde terugvindt en uit het legendarische gesprek van Mies Bouwman met dammer Jannes van der Wal.

De keuzefilm van Prins is Loves of a blonde (Milo¨ Forman, 1965).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_60904910
Milos Foreman (one flew over the Cuckoo's nest, Amadeus, The People vs Larry Flynt), die man kan wel films maken.

Ik zag trouwens een stukje van Tom Holkeborg bij Giel Beelen, over Zomergasten, ging hij doodleuk en zonder enige schaamte vertellen welke kant van zichzelf hij daar helemaal kon laten zien.
pi_60904962
Doc zag je boeddhistische referentie te laat vanmiddag, topic was al dicht..
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus een avond over sociale betrokkenheid, hartstocht en onaangepastheid. Een avond met Samuel Beckett, Annie M.G. Schmidt en Pina Bausch.
Annie M.G.
Pina Bausch
pi_60905175
Film lijkt me erg interessant, gast niet zo.
pi_60905382
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:08 schreef Manono het volgende:
Doc zag je boeddhistische referentie te laat vanmiddag, topic was al dicht..

[..]

Annie M.G.
Pina Bausch

Film is wel weer laat om geconcentreerd te kijken. Pa neemt het wel op, ik weet nog steeds niet hoe mijn DVD recorder werkt
pi_60905402
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:28 schreef Manono het volgende:

[..]

Film is wel weer laat om geconcentreerd te kijken. Pa neemt het wel op, ik weet nog steeds niet hoe mijn DVD recorder werkt
Ik heb er ook een, werkt alleen niet (handig) met digitale televisie
pi_60906084
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:29 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik heb er ook een, werkt alleen niet (handig) met digitale televisie

Kijk daar begint het al, ben verder redelijk technisch maar heb een dvd/videorecorderskarma dus dat trek ik helemaal niet. Hoe neem jij nu op dan, met een ouwe VHS? of helemaal niet?
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:31:04 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60906776
Wat een warhoofd. Van de hak-op-de-tak met haar antwoorden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:36:28 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_60906939
Legendarisch interview van Mies met Van der Wal.
Poef.....gone! ©golfer
pi_60906992
Quasi intellectueel programma vind ik dat ; gasten en een presentator waarvan je op voorhand nooit gehoord hebt en dan dat oeverloze saaie semi intellectuele gezever

Kijk het hoeft geen sbs-pulp te zijn maar dit is ook weer zo iets

Nee, ik snap niet dat mensen echt met plezier naar "Zomergasten" kijken, mja smaken verschillen he
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 augustus 2008 @ 20:39:34 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60907033
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:36 schreef golfer het volgende:
Legendarisch interview van Mies met Van der Wal.
Geweldig interview
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')