abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60884027
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En daar zie je geen problemen mee?
Heb jij een alternatief voorhanden? Let wel. Een alternatief dat niet volledig uit de hand loopt ...
pi_60884031
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:39 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar zolang je niet weet welke hypothese er onjuist is, zijn ze allebei juist.
[..]

Dat gaat niet. In dat geval zijn alle wetenschappelijke hypotheses onjuist.
[..]

Alle hypotheses waarvan men niet kan aantonen dat ze een tegenstrijdigheid bevatten, zijn wetenschappelijk juist. Dat gaat trouwens niet anders.
ah.. dus jij denkt dat de vliegende spaghetti-monster ook bestaat, naast je God? En al die andere goden ook? Wat zul jij het druk hebben met bidden zeg.. de hypotheses zijn immers allemaal juist
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:48:52 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60884110
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:44 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

God wordt zeer precies gedefinieerd in Genesis 1:1: In den beginne Schiep God de hemel en de aarde.
Definieer hemel en aarde?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60884123
quote:

[..]

God wordt zeer precies gedefinieerd in Genesis 1:1: In den beginne Schiep God de hemel en de aarde.
ik weet niet waar jij de definitie van God ziet staan in genesis. Of je bedoelt zijn functie als Schepper, maar dat is nou niet bepaald vleiend om dat enkel als definitie te nemen
Twitch.tv/bensel15
pi_60884148
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:45 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Heb jij een alternatief voorhanden? Let wel. Een alternatief dat niet volledig uit de hand loopt ...
het huidige systeem voldoet prima. Dat jij hem niet begrijpt (of wil begrijpen, liever gezegd), soit, maar het werkt wel. Uberhaupt dat jij achter de computer zit komt omdat de wetenschapsfilosofie werkt.
Twitch.tv/bensel15
pi_60884152
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:45 schreef Bensel het volgende:ah.. dus jij denkt dat de vliegende spaghetti-monster ook bestaat, naast je God?
Wat heeft het vliegend spaghetti-monster dan geschapen?
quote:
En al die andere goden ook?
Wat hebben die andere goden dan geschapen?
quote:
Wat zul jij het druk hebben met bidden zeg.. de hypotheses zijn immers allemaal juist
Er bestaat maar één kracht die het universum geschapen heeft. Alle andere aanbeden goderijen hebben het universum niet geschapen, en voldoen aldus niet aan de definitie van God, en zijn dus geen goden, maar afgoden.
pi_60884153
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:42 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Kan je aantonen dat er een tegenstrijdigheid bestaat in de hypothese dat er wel falsificatie mogelijk is? Zoniet ...

Daarenboven, zelfs als er geen falsificatie mogelijk zou zijn, dan blijft de hypothese juist.
nee. niet volgens popper.

Wanneer ga je nou eens in op de posts van monolith en mij?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60884182
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Definieer hemel en aarde?
Het universum.
pi_60884193
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat is niet de schuld van Popper maar van het niet of slecht gedefinieerde begrip "God".
zeker.
Daarom is de godshypothese geen hypothese volgens de wetenschappelijke manier zoals popper wetenschap zag. alleen ziet ivoorkust het nog niet, bewust of niet.

Voor god kan je van alles invullen. Papierversnipperaar bijvoorbeeld.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60884203
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:49 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij de definitie van God ziet staan in genesis. Of je bedoelt zijn functie als Schepper, maar dat is nou niet bepaald vleiend om dat enkel als definitie te nemen
Toch wel. De eerste zin is de essentiële definitie. Zonder die zin, weten we helemaal niet waar we dan over praten.
pi_60884226
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nee. niet volgens popper.

Wanneer ga je nou eens in op de posts van monolith en mij?
Schrijf de post dan opnieuw uit. Ik ga dat allemaal niet zitten opzoeken, hoor.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:55:03 #162
pi_60884235
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:52 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Het universum.
Dat staat niet zo in Genesis. Dat is jou interpretatie ervan.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:56:28 #163
pi_60884261
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:51 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Wat heeft het vliegend spaghetti-monster dan geschapen?
De hemel en de aarde.
quote:

Wat hebben die andere goden dan geschapen?
Het universum.
quote:

Er bestaat maar één kracht die het universum geschapen heeft. Alle andere aanbeden goderijen hebben het universum niet geschapen, en voldoen aldus niet aan de definitie van God, en zijn dus geen goden, maar afgoden.
Bewijs dat maar.
pi_60884263
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Heeft papierversnipperaar dan het universum geschapen. Dat kan al niet, want papierversnipperaar maakt deel uit van het universum. Dat is aldus een tegenstrijdigheid, die jouw hypothese tegen de grond gooit.
pi_60884277
quote:

[..]

Herhaling van zetten. We lieten je al zien dat die definitie gelijk vraag om definitie van begrippen als "scheppen", "In den beginne" en "hemel en aarde", en daarop verkoos je fijntjes niet te reageren. Bovendien gaf je zelf al aan dat deze godsdefinitie leeg en betekenisloos is.
Graag even bij de les blijven.
Mu!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:57:39 #166
pi_60884287
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zeker.
Daarom is de godshypothese geen hypothese volgens de wetenschappelijke manier zoals popper wetenschap zag. alleen ziet ivoorkust het nog niet, bewust of niet.

Ik ben God!

En die hypothese is niet gefalsificeerd dus het is waar .
pi_60884298
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat staat niet zo in Genesis. Dat is jou interpretatie ervan.
"Hemel en aarde" betekent "universum". Is dat het enige argument dat je kan bedenken om de stelling tegen de grond te gooien?
pi_60884330
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:56 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Heeft papierversnipperaar dan het universum geschapen. Dat kan al niet, want papierversnipperaar maakt deel uit van het universum. Dat is aldus een tegenstrijdigheid, die jouw hypothese tegen de grond gooit.
ah.. maar maakt God ook niet deel uit van het universum? Waarom zou je er anders in geloven, als hij toch geen dele uitmaakt van het universum? En deel uitmaken van het universum, houdt in: participeren, en invloed uitoefenen op. Als je God geen invloed heeft op het universum en alles wat erin zit, kan hij ook niks voor je doen, heeft hij geen enkele uitwerking. dus, waarom zou je erin geloven?
Twitch.tv/bensel15
pi_60884335
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:58 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

"Hemel en aarde" betekent "universum". Is dat het enige argument dat je kan bedenken om de stelling tegen de grond te gooien?
universum betekent 'Al'. Het universum bevat alles dat wij kennen. Het bevat, derhalve, ook God. Het kan dus niet door God geschapen zijn.
Mu!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:59:56 #170
pi_60884336
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:56 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Ik ben de schepper van de hemel en de aarde. Ik creëerde het Al, de sterren en planeten en zwaartekracht om ze te binden. Tot mijn vermaak schiep ik de mens.

Falsificeer of aanbid mij!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:01:06 #171
pi_60884360
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:58 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Nee hoor. Binnen Genesis is aarde niets anders dan de grond en de hemel is de lucht.
pi_60884364
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben de schepper van de hemel en de aarde. Ik creëerde het Al, de sterren en planeten en zwaartekracht om ze te binden. Tot mijn vermaak schiep ik de mens.

Falsificeer of aanbid mij!
In negeren ook niet een optie ? Bewijs eerst maar eens dat je almachtig bent.
Mu!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:02:28 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60884385
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:45 schreef ivoorkust het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Jij zegt dat een hypothese stand houd tot er bijv een tegenstrijdigheid wordt gevonden. Dit lijkt me toch best een stevige tegenstrijdigheid, oftewel hypothese kapot. Volgens je eigen redenaties dus.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60884402
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:57 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Herhaling van zetten. We lieten je al zien dat die definitie gelijk vraag om definitie van begrippen als "scheppen", "In den beginne" en "hemel en aarde", en daarop verkoos je fijntjes niet te reageren.
"scheppen". In den beginne was er Niets. Vervolgens kwam het universum. De daad die hiertoe heeft geleid, is de scheppingsdaad.
"in den beginne". Het tijdstip nul van het universum, wordt gedefinieerd als het moment waarop de tijdruimte ballon dimensie nul had. Om verschillende offtopic redenen, valt dit moment zeer moeilijk te dateren.
"hemel en aarde" is een alternatieve uitdrukking voor "universum".
quote:
Bovendien gaf je zelf al aan dat deze godsdefinitie leeg en betekenisloos is.
De eerste vers van Genesis is beperkt. Dat geef ik toe. Vandaar dat die vers verder uitgewerkt wordt in bijkomende verzen. Nochtans is de Godshypothese (Genesis 1:1) op zich al een vrij omvangrijk concept, hoor.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:03:22 #175
pi_60884403
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

In negeren ook niet een optie ? Bewijs eerst maar eens dat je almachtig bent.
Ik claim helemaal niet almachtig te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')