Nee, dat is me te dol. Soms een hele week niet, en hooguit vier keer per week, denk ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:09 schreef Puckzzz het volgende:
Hey Sigme...eet je nou élke dag lamsvlees?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:13 schreef sigme het volgende:
[..]
En over een maand of wat moeten er haantjes geslacht worden..
niet? zo gedaan. zijn zo lekker die krengen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:49 schreef dgbw het volgende:
[ afbeelding ]
Zielig heUR! ;D .. ik zou er geen mes in kunnen zetten
quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:22 schreef Double-Helix het volgende:,ik zal mijn moeder vragen naar wat marokkaanse recepten.
Staat nog nergens, en anders mag je het ook vragenquote:Op zondag 7 september 2008 08:50 schreef Rosella het volgende:
Lam-newbie vraag!![]()
Zijn er bepaalde delen geschikter voor bepaalde bereidingen (net als bij de koe dat het ene deel voor een biefstukje is, maar een ander deel lang gestoofd moet worden)?
Sorry als het al ergens staat in dit topic, heb er even vluchtig doorheen gelezen, maar zag het nergens.
Dank je! Zit in een lamscarre nog een stuk bot (ja, ik moet het soms een beetje van de visuele omschrijvingen hebben, want woon in het buitenland en termen voor vlees zijn niet altijd even makkelijk te vertalen)? Hm, misschien binnenkort maar eens koteletjes op de BBQ, heb me tot nu toe alleen wat bezighouden met gestoofde dingen (gelukkig, blijkt nu, met een geschikt deelquote:
Tijm en honing.quote:Op dinsdag 9 september 2008 05:54 schreef Rosella het volgende:
Zou je koteletjes op de BBQ over het algemeen marineren of is dat eigenlijk niet nodig of zelfs zonde?
Als je dat doet moet je dan een hele klodder honing er overheen gooien of moet je dat voorzichtig doen?quote:
Gewoon een mengsel maken van olijfolie, veel tijm en honing naar smaak. Niet al te veel. Hoeveelheden kan ik je echt niet geven, ik doe dat op gevoel.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je dat doet moet je dan een hele klodder honing er overheen gooien of moet je dat voorzichtig doen?
Ik heb in haarlem bij de tapasbar daar lamsvlees in honingrozemarijn saus gegeten. dat was bijzonder lekker, alleen ik heb het thuis nog niet gemaakt omdat ik de verhoudingen niet echt goed kan en daarom bang ben dat ik het verneuk.
lamsvlees met poespas... tjah, eigenlijk niet mijn ding maar voor een keertje..
thanxquote:Op donderdag 11 september 2008 18:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gewoon een mengsel maken van olijfolie, veel tijm en honing naar smaak. Niet al te veel. Hoeveelheden kan ik je echt niet geven, ik doe dat op gevoel.
Uit de Allerhande! En ik vroeg me al af waar ik lamsmedaillons kan kopen.quote:*
Marokkaanse lamsstoofschotel.
Ingrediënten
* 8 eetlepels olie
* 1 kg lamsmedaillons
* 2 grote uien, in halve ringen
* 1 theelepel komijn (djinten), poeder
* 1/2 theelepel gemberpoeder (djahé)
* 1/2 envelopje saffraan
* 1 theelepel gemalen koriander (ketoembar)
* 1/2 theelepel kaneelpoeder
* 200 g gedroogde pruimen zonder pit
* 100 g gedroogde abrikozen
* 200 g groene olijven zonder pit
* 4 eetlepels suiker
Bereiden
Verhit de olie in een braadpan en bak het vlees rondom bruin. Bak de ui mee tot hij glazig ziet. Roer komijn, gember, saffraan, koriander en een mespunt kaneel erdoor en schenk er kokend water op tot het vlees ruim bedekt is (ca. 400 ml). Voeg zout en (versgemalen) peper naar smaak toe. Breng aan de kook en laat met de deksel op de pan 1 uur stoven. Kook de pruimen, abrikozen en olijven in een andere pan met de suiker en 300 ml water en 1 mespunt kaneel 10 minuten op middelhoog vuur. Giet zoveel vocht af dat het fruit nog half onder staat. Vul aan met het kookvocht van het vlees tot het weer onder staat en laat het 15 minuten zacht koken. Controleer na een uur met een vork of het vlees gaar is, laat het anders nog eens 30-45 minuten stoven. Zorg dat het vocht het vlees deels onbedekt laat, zodat het kan bruinen. Serveer het vlees in het midden, de pruimen en olijven eroverheen. Lekker met gekookte eieren in partjes en geroosterd sesamzaad. Serveer er couscous bij.
Ik wel, maar nog nooit gekochtquote:Op vrijdag 26 september 2008 14:56 schreef Isegrim het volgende:
Het premiumvlees bedoel jij. Heb daar alleen nog nooit lamsvlees bij gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |