abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:02:46 #1
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515718
Hallo iedereen!
Ik ben nu bijna 7 weken geleden bevallen , helaas heb ik naast een prachtige dochter ook een zwangerschaps-schort overgehouden.
Daarnaast had ik ook al straie over van mijn vorige zwangerschap.
Je kan je misschien al voorstellen hoe dat er uit moet zien.

Sommigen zegt dat dat wel weer goed komt , maar het gaat mij niet snel genoeg.
Anderen zeggen dat die "schort" nooit meer weg gaat en dan zinkt de moed me gelijk weer in de schoenen.

Wie weet of je wat kan doen en wat je kan doen aan het zwangerschaps-schort ?
Hoe lang duurde het bij jullie voor je weer in model was?
pi_60515753
wat bedoel je met een schort ik geloof niet dat ik dat heb
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60515813
ik hoop nog steeds op een wonder
Saartje
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:09:53 #4
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515857
schort een stuk vel wat hangt waar vroeger een bol buikje zat , als een schort voor je schaamstreek
pi_60515869
idd, wat bedoel je met een short? ah dat, mwoa dat heb ik niet echt eigenlijk

ik denk dat het per persoon verschilt hoelang en of je weer in model komt
hier bijna 6 weken geleden een keizersnee gehad en op zich valt het me allemaal reuze mee hoe snel ik weer een enigsinds "normaal model" had. Ik moet wel nog een kilo of 10 kwijt, maar daar zitten ook nog pre zwangerschapskilo's bij en ik ben sinds de dag van de keizersnede ook al wel 10 kilo kwijt

scheelt mischien bij mij ook dat de kilo's netjes verdeel zijn
pi_60515893
Dat is denk ik heel erg verschillend per persoon..
Ik denk dat je met een schort bedoeld dat het een beetje hangt en vol striae zit he ? Bij mij was mijn buik na een half jaar helemaal weg ( na een paar weken eigenlijk al maar het duurde nog een paar maanden voor de boel weer helemaal strak was )
Nooit striae gehad maar volgens mij gaat dat nooit meer helemaal weg, het vervaagt alleen tot een soort ' zilveren" lijntjes ofzo.
oh ja, en nog gefeliciteerd met je dochter natuurlijk !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_60515910
Ik ben 20 kilo afgevallen na de bevalling van de jongste, maar die opgerekte huid krimpt niet, het is wel minder vet, maar dat wordt niet meer strak, dat kan imo alleen met plastische chirurgie worden hersteld.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_60515986
mja mn buik hangt wel, maar het hangende gedeelte prop ik onder bij broekrand
niemand wil me nu ook zonder kleding zien ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:17:04 #9
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515993
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:13 schreef melonovy het volgende:
dat kan imo alleen met plastische chirurgie worden hersteld.
das wel minder zeg
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:22:09 #10
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60516087
Is het niet zo dat goed sporten, en dan vooral je buik, ook kan helpen hiertegen? Hoor wel vaker dat mensen die vrij vlot na de bevalling gaan sporten weer een redelijk mooi buikje kunnen krijgen..
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:27:00 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60516193
Bij mij is het nooit helemaal goedgekomen met mijn buik helaas. Het is niet zo dat het echt een schort is, maar een beetje vel te veel heb ik wel. Ik heb het maar geaccepteerd,want plastische chirurgie vind ik weer wat overdreven.
Mijn tip: gerichte oefeningen, goed crèmen en zelf-acceptatie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60516225
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:22 schreef MuRKie het volgende:
Is het niet zo dat goed sporten, en dan vooral je buik, ook kan helpen hiertegen? Hoor wel vaker dat mensen die vrij vlot na de bevalling gaan sporten weer een redelijk mooi buikje kunnen krijgen..
Het slappe kun je hiermee goed wegkrijgen maar het hangende...
Ik kan me nog herinneren dat ik van de kraamhulp een schema kreeg met oefeningen om te doen na de bevalling ( oa buikspier en bekkenbodemspieroefeningen ) Heb jij die ook gehad Doosie ? Je mag daar niet te vroeg mee beginnen maar het lijkt me dat het voor jou lang genoeg geleden is
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:34:20 #13
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60516335
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:28 schreef Angelcakes het volgende:

[..]

Heb jij die ook gehad Doosie ? Je mag daar niet te vroeg mee beginnen maar het lijkt me dat het voor jou lang genoeg geleden is
niet gekregen nee..
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:27 schreef Tinkepink het volgende:

Mijn tip: gerichte oefeningen, goed crèmen en zelf-acceptatie.
het laatste is voor mij helaas t moeilijkste maar ja dat valt natuurlijk wel te proberen he?
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:12 schreef Angelcakes het volgende:

oh ja, en nog gefeliciteerd met je dochter natuurlijk !
ow ja nog bedankt
pi_60516410
Acceptatie is idd het voornaamste! Ik overweeg ook geen chirurgie.
Door sporten verbrand je wel vet, maar je kan niet plaatselijk vet verbranden. Als je heel dik bent geweest rekt je huid uit, een uitgerekte huid krijg je niet meer zo strak als het was. Dus, voorkom overmatig aankomen in je zwangerschap door niet aan iedere lekkere trek toe te geven (daar heb ik mezelf zo schuldig aan gemaakt in de zwangerschap van Chiara)
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:42:57 #15
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60516489
dat is juist t stomme van mijn eerste dochter was ik maarliefs 22 kilo aangekomen ,bijna geen "schort" .
Deze keer me heel erg ingehouden wat eten enzo betreft en ja hoor heel netjes slechts 10 kilootjes aangekomen en ik zie er gelijk uit alsof ik een vierling heb gedragen!
en zo snel heb ik ze ook niet achter elkaar gehad( 2,5 jaar)
pi_60516948
Misschien heeft het nog even tijd nodig om nog een stukje terug te plooien. Succes met je belly!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:10:38 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60521901
Ik moet nog wel 10 kilo kwijt maar een short heb ik gelukkig niet, blijft me ook eens iets bespaard .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60521945
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:10 schreef Vivi het volgende:
Ik moet nog wel 10 kilo kwijt maar een short heb ik gelukkig niet, blijft me ook eens iets bespaard .
Da hou je die tien kilo misschien beter...
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:40:54 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60521987
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:27 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Da hou je die tien kilo misschien beter...
Mwah, mijn huid is gelukkig heel strak, en ik ben al aan het afvallen, 2,5 kilo sinds anderhalve week .
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:47:16 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60522001
Misschien zou je eens moeten beginnen met realiseren dat je pas 7 weken geleden bevallen bent
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 augustus 2008 @ 09:52:28 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60522245
E.T. dat was precies ook mijn gedachte!

Ik vind dat veel mensen wel heel streng zijn voor zichzelf. Krijgen ze een buikje omdat er een kindje in zijn zijn ze ineens dik en zijn ze koud bevallen moet alles eraf zijn en het liefst mag het lichaam ook niks veranderd zijn ook nog...

[ Bericht 18% gewijzigd door BE op 03-08-2008 09:58:39 ]
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 10:36:43 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60522659
ik had gelezen dat wisseldouches zouden kunnen helpen.
het is afzien, die koude straal, maar volgens mij helpt het wel. (en baat het niet, het schaadt ook niet en het is goed voor de doorbloeding)
(heb ik ook voor mijn borsten gedaan)
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:31:56 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60526471
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
E.T. dat was precies ook mijn gedachte!

Ik vind dat veel mensen wel heel streng zijn voor zichzelf. Krijgen ze een buikje omdat er een kindje in zijn zijn ze ineens dik en zijn ze koud bevallen moet alles eraf zijn en het liefst mag het lichaam ook niks veranderd zijn ook nog...
Jamaar BE, tegenwoordig moeten we toch allemaal perfect zijn? Dit is toch de realiteit? Op je arm een stralende schone baby die altijd lacht en na een maand al doorslaapt, nooit kotst en altijd schone kleertjes aanheeft (merk natuurlijk, "want je wilt toch het beste voor je kindje..."), jijzelf een maand na de bevalling weer helemaal strak in het vel, dankzij de borstvoeding die je vanzelfsprekend een jaar blijft geven zelfs een kilo lichter dan voor de zwangerschap, gekleed in schone (!), perfect gestreken (!) merkkleren zonder kots- en melksporen, geen striae, geen buikje, alle tijd voor sport en baan en óók nog de perfecte moeder die álle aandacht heeft voor haar kind en nooit ongeduldig of driftig is, het huis perfect aan kant, alles glimmend en schoon (zelfs onder de bank en achter de keukenkastjes...) en 's avonds kook je ook nog eens de perfecte uitgebalanceerde maaltijd die je in alle rust eet samen met je al net zo perfecte partner en 10 van je beste vrienden, terwijl de baby vanzelfsprekend lief slaapt, waarna de dag eindigt met geile stomende sex en je 8 uur ongestoord doorslaapt, zonder dat je tieten lekken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 augustus 2008 @ 14:44:31 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60526679
ik moest om jou toch wel even lachen Tinkepink maar verder ben ik het met ET en BE eens.. ik bedoel, je hebt een prachtig gezond kind gebaard, wat interesseert het nou dat je een paar kilo meer weegt dan voor de zwangerschap.. je bent verdorie moeder, je hoeft geen perfect fotomodel meer te zijn hoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:55:00 #25
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60526862
Het gaat toch niet om een paar kilo? Maar om een stuk vel dat voor je kruis hangt. Als ik dat zou hebben zou ik daar ook niet blij mee zijn, hoor. En dan zou ik me ook druk maken of dat ooit nog wel weg gaat, ook al is het pas 7 weken geleden dat je bevallen bent.

Als je dan van anderen kunt lezen dat dat wel weer weg gaat/kan gaan maar dat het wel nog maanden kan duren, heb je al een stuk meer rust en geduld denk ik. En als je leest dat het wrs niet meer helemaal gaat zonder plastische chirurgie, dan kun je alvast beginnen met het accepteren daarvan (of sparen voor een operatie ). Ipv wachten tot het weg gaat en over een half jaar het alsnog moeten accepteren.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 augustus 2008 @ 14:58:21 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60526922
ja als het echt zo ernstig is als jij nu uitlegt tex, dan kan ik er wel begrip voor opbrengen, maar ik begreep dus dat het om maar een paar kilo ging, (misschien moet ik maar beter leren lezen )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 3 augustus 2008 @ 15:21:08 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60527345
7 weken na een bevalling kun je uberhaupt niet zeggen of iets blijvend is qua figuur..

en nee.. zo strak als het was voor er kinderen kwamen zal het nooit meer worden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60527654
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:44 schreef DJMO het volgende:
ik bedoel, je hebt een prachtig gezond kind gebaard, wat interesseert het nou dat je een paar kilo meer weegt dan voor de zwangerschap.. je bent verdorie moeder, je hoeft geen perfect fotomodel meer te zijn hoor
wat is een paar kilo is dan de vraag he...
Natuurlijk kun je niet verwachten dat jer er binnen 2 maanden weer picobello strak in je velletje uitziet, maar wat is er mis met dat wel als doel voor ogen te hebben?

zolang je het niet overdrijft, niet in een depressie schiet als t niet lukt en niet het geluk van je nieuwgeboren kindje laat overschaduwen door afval gedoe vind ik het niet raar/slecht/ongezond/belachelijk om daar al over na te denken
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:21:02 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60529975
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jamaar BE, tegenwoordig moeten we toch allemaal perfect zijn? Dit is toch de realiteit? Op je arm een stralende schone baby die altijd lacht en na een maand al doorslaapt, nooit kotst en altijd schone kleertjes aanheeft (merk natuurlijk, "want je wilt toch het beste voor je kindje..."), jijzelf een maand na de bevalling weer helemaal strak in het vel, dankzij de borstvoeding die je vanzelfsprekend een jaar blijft geven zelfs een kilo lichter dan voor de zwangerschap, gekleed in schone (!), perfect gestreken (!) merkkleren zonder kots- en melksporen, geen striae, geen buikje, alle tijd voor sport en baan en óók nog de perfecte moeder die álle aandacht heeft voor haar kind en nooit ongeduldig of driftig is, het huis perfect aan kant, alles glimmend en schoon (zelfs onder de bank en achter de keukenkastjes...) en 's avonds kook je ook nog eens de perfecte uitgebalanceerde maaltijd die je in alle rust eet samen met je al net zo perfecte partner en 10 van je beste vrienden, terwijl de baby vanzelfsprekend lief slaapt, waarna de dag eindigt met geile stomende sex en je 8 uur ongestoord doorslaapt, zonder dat je tieten lekken.

En uiteraard, alles zit in de nuances...
Het is heel legitiem om je zorgen te maken om je figuur, maar na 7 weken weet je nog helemaal niets over hoe het verder zich ontwikkelt.Maar het is een mooi portret dat inkepink hier schetst! (Zeker nadat kindlief vandaag gezellig naast zijn luier plaste
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:26:08 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60530089
Ik heb na de zwangerschap van de eerste veel getraint en was dan ook 12 kilo afgevallen maar echt een strak buikje heb ik nooit meer teruggekregen.
Verwacht dus dat het nu met de 2de ook niet al lukken.

Mijn buik zit ook onder de striae en dat is gelukkig toen wel minder geworden, een stuk lichter, hopenlijk nu ook weer.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:29:20 #31
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60530173
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hee! Dat ben ik! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:41:04 #32
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60531423
Jeetje wat reageren mensen fel ik heb toch niet gezegd dat ik t gelijk nu en hier weer strak en perfect wil hebben?
Wat t eigenlijk nooit uberhaubt is geweest.
alleen vraag me wel af hoe t bij anderen is gegaan omdat ik nu nog bijna geen verschil merk.
Het zou wel lekker zijn als ik tenminste volgend jaar weer in bikini op het strand kan liggen toch?
Alleen wil ik wel weten wat ik daar aan kan doen zodat ik er nu alvast mee kan beginnen.

@ tinkepink
Wie in die illusie leeft heeft zeker zelf (nog geen) kinderen gehad.maar wel leuk bedacht.
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:44:48 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60531494
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:41 schreef Doosie het volgende:

@ tinkepink
Wie in die illusie leeft heeft zeker zelf (nog geen) kinderen gehad.maar wel leuk bedacht.
Vind je? Als ik in Nederland kom krijg ik juist het idee dat iedereen het wil doen voorkomen of ze alles perfect op orde hebben. Zó vermoeiend! Echt, ik ben bekaf na een weekendje Nederland.
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:47:52 #34
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60531558
geloof dat dat door sommige inderdaad wel wordt verwacht ja .
Maar hoe jij het omschreef daar moet je wel een of andere supermama/ huisvrouw voor moet zijn.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat klaarspeelt.
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:49:54 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60531599
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:47 schreef Doosie het volgende:
geloof dat dat door sommige inderdaad wel wordt verwacht ja .
Maar hoe jij het omschreef daar moet je wel een of andere supermama/ huisvrouw voor moet zijn.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat klaarspeelt.
Precies. En je kan ook niet verwachten dat als je buik flink is uitgerekt je 7 weken na de geboorte weer helemaal ben teruggeveerd. Helemaal perfect zal het nooit meer worden, maar zolang je de extra huid niet op kunt rollen komt het echt wel weer goed. Echt waar.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:57:06 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_60535911
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:41 schreef Doosie het volgende:
Jeetje wat reageren mensen fel ik heb toch niet gezegd dat ik t gelijk nu en hier weer strak en perfect wil hebben?
Wat t eigenlijk nooit uberhaubt is geweest.
alleen vraag me wel af hoe t bij anderen is gegaan omdat ik nu nog bijna geen verschil merk.
Het zou wel lekker zijn als ik tenminste volgend jaar weer in bikini op het strand kan liggen toch?
Alleen wil ik wel weten wat ik daar aan kan doen zodat ik er nu alvast mee kan beginnen.

@ tinkepink

Men zegt niet voor niets dat je 9 maanden zwanger bent en dan 9 maanden moet ontzwangeren? Dat je dan niet na 7 weken al je oude figuur terughebt, lijkt me eigenlijk vrij duidelijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:07:09 #37
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60536191
Toch vind ik het een beetje een lullig toontje waarop veel mensen reageren. Er zijn hier zoveel (vaste) users die klagen over teveel kilo's ook al zijn ze nog lang niet 9 maanden ontzwangerd. Ik noem Webkim die bijna elke gelegenheid grijpt om haar ongenoegen te uiten over haar gewicht/omvang. Niet lullig bedoeld naar Webkim toe hoor, maar daar reageert ook niemand op zo'n toon als hier.
Alleen dat zijn dan bekende users hier, die het verspreid over de bestaande topics doen, ipv er een topic over te openen. Maar uiteindelijk zijn het dezelfde twijfels en zorgen die bijna alle verse moeders (zouden kunnen) hebben.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:06:31 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60537809
En waarom zou je niet meer strak kunnen worden als er kinderen zijn? Ik ken er zat die dat wel lukt hoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 augustus 2008 @ 23:15:53 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60538055
volgens mij is er nergens gezegd dat je niet meer strak zou kunnen worden viev, maar wel, dat je na een zwangerschap er niet voor de volle 100 % op moet rekenen dat je weer net zo strak als voorheen bent.. ik bedoel, je bent moeder geworden, je huid is gewoon uitgerekt, heeft tijd nodig om te herstellen, en dat kan soms lang duren, of niet helemaal meer overgaan..

dat jij mensen kent die wel zo strak in vorm terugkomen, nou proficiat voor die moeders, maar in 90 van de 100 gevallen lukt het gewoon niet. wees gewoon blij met je kindje, en doe wat je kunt om de kilos en dergelijke kwijt te raken. dan kun je ook al trots zijn op jezelf vind ik

zondag 3 augustus 2008 @ 23:37:02 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60538666
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:07 schreef texelonia het volgende:
Toch vind ik het een beetje een lullig toontje waarop veel mensen reageren. Er zijn hier zoveel (vaste) users die klagen over teveel kilo's ook al zijn ze nog lang niet 9 maanden ontzwangerd. Ik noem Webkim die bijna elke gelegenheid grijpt om haar ongenoegen te uiten over haar gewicht/omvang. Niet lullig bedoeld naar Webkim toe hoor, maar daar reageert ook niemand op zo'n toon als hier.
Alleen dat zijn dan bekende users hier, die het verspreid over de bestaande topics doen, ipv er een topic over te openen. Maar uiteindelijk zijn het dezelfde twijfels en zorgen die bijna alle verse moeders (zouden kunnen) hebben.
Volgens mij is Webkim (bijna) 7 maanden geleden bevallen ipv 7 weken. Dat is nogal niet een verschil zeg!
Ik lees in de OP toch duidelijk 'het gaat me niet snel genoeg'. Dat vind ik gewoon raar. 7 weken! Je mag nota bene net aan weer eens wat oefeningen gaan doen.

Natuurlijk mag je wensen en hopen dat je lijf weer in de oude staat terug komt, maar geef het wat tijd zeg...
En ja... 6-7 maanden vind ik dan wel een termijn dat ik me voor kan stellen dat je gehoopt had dat je dan iig in de buurt van je oude zelf zou zijn.
pi_60539084
Ik geloof meteen dat iemand onzeker over haar figuur kan zijn na een zwangerschap en bevalling, dan spreek ik uit ervaring ook nog.

Ik ben in de zwangerschap enorm uitgerekt, ik begon namelijk met 53kg en eindigde met ergens rond de 76kg, hield veel vocht vast mijn benen, voeten en handen glommen er gewoon van, ik kreeg een dikke kont en mijn armen waren papperig, of nog maar over mijn gezicht te zwijgen tjee ik zag er echt uit ik herkende mezelf echt niet in de spiegel.
Ook ik had het idee dat dat wel snel terug zou veren/trekken.... dat viel ff tegen die eerste weken.
De dag dat naar huis mocht uit het ziekenhuis (5 dgn na ks) vroeg iemand me wanneer ik moest bevallen ik heb letterlijk zitten janken op de plee, maar tja ik had nog net zo'n grote buik als 6 dagen ervoor.
De realiteit is hard.... toen de eerste liters vocht eruit gezweet waren kocht ik mijn eerste passend broek, g-star maatje 31 in de wijdte *slik ik had altijd maatje 27* maar ja na een maandje of 3 werd dat al maatje 29 of 30 en zo ging ik steeds terug naar de winkel voor een maat minder.

Ik sport niet, lijn niet doe er dus echt niets toe en ook borstvoeding heb ik geen enkele dag gegeven ik pas dus niet in het profiel van TinkePink .
Vorige week heb ik eindelijk een broek in mijn oude maat kunnen kopen en ja ik heb nog wat extra los vel aan de buik, een naveltruitje dragen zit er dus niet meer in en de piercing heb ik maar verwijderd.
Striae is me bespaard gebleven maar wel heb ik wat blauwe lijntjes op de benen van de spanning die er op gestaan heeft, dat laat ik met de tijd denk ik wel een keer weghalen, en niet omdat het lelijk is want ik stoor me er niet zo aan maar omdat de huisarts zei dat dat beter zou zijn.

Verwacht dus geen wonderen maar als je gewoon eet en niets geks doet kan het dus best wel goed komen maar geef je lichaam wel de tijd.
Mama van Isa en Ties
pi_60539517
Het zou misschien wel goed zijn als we foto's zouden plaatsen van voor de zwangerschap tijdens, en na de zwangerschap dat geeft tenminste een realistisch beeld, want die fotomodellen/filmsterren die er een kind uitpoepen en dezelfde dag alweer op de powerplate staan met hun personal trainer ernaast om ze aan te moedigen is dat dus echt niet!
Mama van Isa en Ties
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:11:04 #43
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60540946
ok, hier voor en na foto's

1ste zwangerschap ( van 52 kilo van 68 kilo)
voor

tijdens

na ( deze foto is van 3 maanden na de bevallling)

na 1 jaar en ook voor de 2de zwangerschap ( van 55 naar 72 kilo)

Tijdens.

na ( foto is 4 weken na de bevalling genomen)

Waarom ik nu ineens veel meer kilo's kwijt ben weet ik overigens niet, puur geluk denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door KD-fotografie op 04-08-2008 01:22:20 ]
pi_60541069
Ach als een dier jongen krijgt gaat er ook best veel hangen, ik vind dat wel cute en lief.
Mensen moeten altijd maar perfect zijn, maar je hebt kinderen gekregen, en dat is al een wonder genoeg. Dat je als dank een dikkere buik hebt gekregen ach, so be it.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:21:23 #45
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60541136
Het gaat denk ik niet om het perfect willen zijn maar ook om afscheid te nemen van je oude lichaam.
Ik heb daar na de 1ste zwangerschap erg aan moeten wennen, als je altijd maatje 36 hebt gehad en dan ineens maat 42 is dat best een flinke omschakeling.
En uiteraard had ik er geen spijt van maar het is wel iets waar je van mag balen vind ik, maar hopenlijk lukt het me dit keer ook om met sporten weer een beetje in de richting van mijn oude figuur te komen, heb nu maat 38/40 en ben daar niet ontevreden over maar zou graag mijn oude kleren weer aankunnen.
pi_60541161
ik zie er nu (=1,5 jr na bevalling) ongeveer weer zo uit als voor de eerste zwangerschap, alleen buik is wat minder strak geworden. Tussen 1 en 2 in was ik wat dunner (ondergewicht door de bv-periode toen). Tijdens beide zwangerschappen kwam ik uitiendelijk zo'n 20 kg aan. En nu ben ik mss nog 2 kilo zwaarder dan voor de 1e zwangerschap maar dat kan geen kwaad. Maar volgens mij kun je pas na een jaar een beetje zien hoe je lijf wordt.
Klein fotootje dat over een paar dagen weer offline gaat
/en weg

Als-ie werkt is dit http://wwww.theshapeofamother.com/ een nuttiger website denk ik dan dat fotootje van mij

[ Bericht 14% gewijzigd door poemojn op 05-08-2008 21:43:38 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 08:38:47 #47
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60542974
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij is Webkim (bijna) 7 maanden geleden bevallen ipv 7 weken. Dat is nogal niet een verschil zeg!
Ik lees in de OP toch duidelijk 'het gaat me niet snel genoeg'. Dat vind ik gewoon raar. 7 weken! Je mag nota bene net aan weer eens wat oefeningen gaan doen.

Natuurlijk mag je wensen en hopen dat je lijf weer in de oude staat terug komt, maar geef het wat tijd zeg...
En ja... 6-7 maanden vind ik dan wel een termijn dat ik me voor kan stellen dat je gehoopt had dat je dan iig in de buurt van je oude zelf zou zijn.
Ik heb het even opgezocht, en het is ruim 5 maanden, maar de eerste keer dat het ter sprake kwam, is misschien al weken/maanden geleden. Niet na 7 weken al misschien, maar goed. Gaat niet om Webkim, was slechts een voorbeeld wat zo in me op kwam.

Tuurlijk is 7 weken wat vroeg om te verwachten dat je je oude figuur weer terug hebt. Maar zoals eerder gezegd gaat het hier ook niet slechts om een paar kilo (of een heleboel) zoals bij de meeste moeders. Maar om een zwangerschapsschort. Dat komt toch wel een stuk minder vaak voor volgens mij. Ik vind het dus helemaal niet gek dat je je dan afvraagt of het ooit nog weg kan gaan. Ook al ben je pas 7 weken geleden bevallen.
©Dumbo
pi_60543042
Als iemand niet lekker in z'n vel zit en wil weten hoe lang het heeft geduurd bij anderen en om tips vraagt hoe anderen het hebben aangepakt, dan hoef je er in mijn ogen geen termijn aan te verbinden wanneer je daar over mag na denken.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 4 augustus 2008 @ 09:29:20 #49
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60543491
Ik heb mezelf een jaar de tijd gegeven om te ontzwangeren, gewoon zodat ik zeker weet dat alles van de zwangerschap eruit is en mijn lichaam zichzelf kan herstellen.
Geld niks voor niks dat alles zegt dat ontzwangeren 9 maanden duurt.
Dennis is nu 6 maanden en ben nu 3 kilo onder mijn startgewicht, maar ben in de zwangerschap ook maar 6/7 kilo aangekomen.
Mijn billen en bovenbenen zijn nog een beetje drilpudding(al word dat met lopen en fietsen in het dagelijkse leven steeds steviger)
En mijn buikje noem ik liefkozend mama buikje. Mag van mij wel wat strakker, maar kom op heb 2 kinderen gehad dus vind ik het nog wel meevallen(menig tiener die ik in de stad zie lopen heeft een grotere buik)

Ik snap dat TS zich erg ongemakkelijk voelt en weet ook niet hoe erg het is. Maar geef het wat tijd, ga lekker met de kleine wandelen, gewoon net iets sneller lopen als je normaal loopt(dat doet dus echt wonderen voor je lichaam). Je kan niet zeker zeggen waarneer je lichaam weer terug op het oude punt is.
Bij de een is dat 3 maanden na de bevalling en bij de andere nooit.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60566631
Oke ik heb A gezegd dus dan ook B, vandaag even een foto gemaakt en de oude erbij gezocht om te laten zien dat je weer redelijk in to shape kan komen als je het de tijd gunt.

Dit is met 37 weken, ik ben 3 dagen later bevallen:

Dit waren mijn voeten met 33 weken, je kan duidelijk zien hoeveel vocht ik vasthield en dat begon al bij week 29 ofzo

Dit is direct na de keizersnede, mijn armen en gezicht zagen er echt niet uit zo opgezwollen.

Dit is van vandaag, een jaar verder en ik voel me top, gebruik momenteel geen medicijnen voor mijn CU en dat geeft ook veel innerlijke rust, van mijn eerder gebroken bekken heb ik nu ook geen last meer want het gewicht is weer zoals het bij me past. Soms is het dus niet alleen voor het oog fijn om weer in de plooi te trekken maar ook voor de geest werkt het prima.

Mama van Isa en Ties
pi_60566714
Mijn zus is vorig jaar bevallen van een kleine En ik moet zeggen dat ik na 4 maanden toch wel vond dat ze er weer goed (alsin de oude) uit zag. Voor de bevalling had ze maatje 36 en 4 maanden na de bevalling zat ze op 38. Ze sport regelmatig en leeft ook wel gezond wat dat betreft.

Misschien dat een sportief lichaam iets verschil maakt?
pi_60566896
Zou kunnen maar ik zie ook dames is mijn omgeving die regelmatig op de tennisbaan staan e.d. en die krijgen het niet voor elkaar om weer in hun oude vorm te komen.
Denk dat het een stukje leefstijl is, eetpatroon, spijsvertering, wel/niet sporten enz enz de standaard dingen, en bij sommigen wil het gewoon niet ondanks dat ze er alles voor doen. En sommigen die geven er niets om, een vriendin van me bv, is nog geen kilo kwijt en is nu voor de 2de maal zwanger en ze zit er niet zo mee, dan is het ook prima. Ze vind het nu wel jammer dat er bovenop dat gewicht nog meer gewicht zal komen door deze zwangerschap maar tja dat is haar keuze.
Zolang je zelf maar gelukkig bent is het prima vind ik.

Ik ben allang blij dat het hier een beetje met stapjes gegaan is op een gezonde manier, want zodra ik aan de medicijnen zit vliegen de kilo's eraf, en met actief lijnen kan ik een CU aanval uitlokken wat ik dus niet wil omdat ik net weer gestopt ben met de pil Dus met een beetje mazzel zitten de verloren kilo's er zo weer aan, al zal ik deze keer minder gaan snoepen en proberen minder toe te geven aan de lekkere ongezonde trek
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:18:46 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_60568263
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 02:06 schreef Miss-Madness het volgende:
Mijn zus is vorig jaar bevallen van een kleine En ik moet zeggen dat ik na 4 maanden toch wel vond dat ze er weer goed (alsin de oude) uit zag. Voor de bevalling had ze maatje 36 en 4 maanden na de bevalling zat ze op 38. Ze sport regelmatig en leeft ook wel gezond wat dat betreft.

Misschien dat een sportief lichaam iets verschil maakt?
Nah, maakt niets uit
In dat geval zou Webkim al lang en breed haar model weer terughebben, want voor de bevalling werkte zij als spinninginstructrice (toch?) Sportief lichaam heeft ze zeker!

(overigens wil ik hiermee niet zeggen dat ik vind dat Webkim er slecht uit ziet, want ik zou zo willen ruilen voor hoe ze eruit ziet )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60568931
Een echt vetschort raak je gewoon niet meer kwijt. Als je vel over hebt kun je trainen wat je wilt, het gaat niet meer weg.
Ik moet zeggen dat mijn buik ook goed verramponeert is na Sara, maar ja, het zij zo. Ook nu komen de strepen al weer flink naar boven, dus ik verwacht niet dat het ooit nog goedkomt. Da's dan jammer denk ik maar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:23:00 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_60572532
Nouja, zo zwart wit is het nou ook weer niet. Ik ben toch echt behoorlijk wat vel kwijt geraakt zonder te sporten of in me te laten snijden De haartjes staan simpelweg weer dichter op elkaar en dat geeft mij het gevoel dat de huid gekrompen is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60573105
Je kan er zelf wel voor trainen en het zal ook echt wel wat beter worden, maar echt uitgerekte huid, krijg je niet meer in elkaar gerekt Zeker niet als het zeg maar onder je buik hangt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:14:48 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60573742
ik bedoel het niet kwaad of denigrerend maar bij het lezen van Slanke vrouwen worden zeldzaam dat bericht moest ik toch echt even aan dit topic denken

dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:21:04 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_60575582
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef Fuente het volgende:
Je kan er zelf wel voor trainen en het zal ook echt wel wat beter worden, maar echt uitgerekte huid, krijg je niet meer in elkaar gerekt Zeker niet als het zeg maar onder je buik hangt.
Wel dus

Heb niet echt behoefte om voor en nafoto's te plaatsen van mijn schort, maar geloof me dat het echt wel kleiner wordt (Overigens is dan in drie jaar tijd, niet binnen no time)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60576076
Ik zeg ook niet dat het niet minder kan worden
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:37:02 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_60577570
Het rekt volgens jou niet terug, maar het kan wel minder worden? Bij mij is minder worden gelijk aan terugrekken zeg maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60577642
Tuurlijk krijg je uitgerekte huid wel weer strakker. Kijk maar hoe snel het zich al herstelt na een bevalling, van drie meloenen tot 1 meloen, en later nog minder (even plastisch uitgedrukt). Maar je zult er zelf hard voor moeten trainen denk ik. Heb ik nooit gedaan en dus...vel over. Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon m'n eigen schuld is.

(word wel een beetje depri altijd van deze topics )
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:53:11 #62
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60577979
6 weken na de bevalling was ik al echt wel bezig met hoe ik aan het terugplooien was hoor - die 6 weken weet ik nog omdat ik toen naar de verloskundige ging voor de follow-up en ik toen hartstikke blij was dat ik net zoveel woog als voor de zwangerschap. Ik vind de vraag van TS dan ook helemaal niet zo gek en ik vind het net als Tex ook frappant dat er toch wat 'onaardig' gereageerd wordt her en der - alsof het zo ontzettend naief en raar is dat je je 7 weken na de bevalling afvraagt wat er met je lijf gebeurt en gaat gebeuren. Een beetje gezonde interesse in je herstel kan toch helemaal geen kwaad? Om er na 7 weken al helemaal depressief van te worden en het terugplooien de tijd niet geven is dan uiteraard weer het andere uiterste, maar ik geloof niet dat TS dat zo bedoelde.

Anyway, ik heb er ook een mooie 'pouch' (tussen navel en schaamstreek) bij die ik voorheen niet had en ik vraag me echt af of die ooit nog weg gaat, maar ik maak me voorlopig eerst meer zorgen om de bovenste zwemband die ik voor de zwangerschap ook niet had Veel buikspieroefeningen en veel wandelen is mijn devies.. (en nu dat ook echt volhouden )

Oh, en Marlieske en KD (zo snel!! ) - jullie zien er echt wonderbaarlijk goed uit!

[ Bericht 12% gewijzigd door jellyrose op 05-08-2008 16:01:13 ]
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:55:07 #63
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_60584315
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]

Wel dus

Heb niet echt behoefte om voor en nafoto's te plaatsen van mijn schort, maar geloof me dat het echt wel kleiner wordt (Overigens is dan in drie jaar tijd, niet binnen no time)
Jij hebt ook nog best wel jong vel bent ook nog best jong, Troel.
Met mijn gejojo, qua gewicht, merk ik wel verschil met 10 jaar terug.
Ik denk wel dat TP het iets meer tijd moet geven dan 7 weken.

Verder even een diepe voor KD. Ik schreef het al eerder in het fototopic. Je ziet er zo snel weer prachtig uit.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:33:41 #64
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60585258
dank jullie wel..
pi_60586574
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:37 schreef Troel het volgende:
Het rekt volgens jou niet terug, maar het kan wel minder worden? Bij mij is minder worden gelijk aan terugrekken zeg maar
Pffff, ik geloof best dat je het een stuk beter hebt gekregen. Ik zeg ook niet dat het niet verbeteren kan, immers als je je spieren traint verbrand je ook vet. Maar uitgerekte huid dat als een schort valt krijg je niet meer terug in oude staat.
Sara
Merel
Ukje
pi_60586645
Dank jullie wel

Maar hier was het lang niet zo snel als bij KD... whoow kannone wat ben je snel weer terug geplooit KD!
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')