abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:02:46 #1
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515718
Hallo iedereen!
Ik ben nu bijna 7 weken geleden bevallen , helaas heb ik naast een prachtige dochter ook een zwangerschaps-schort overgehouden.
Daarnaast had ik ook al straie over van mijn vorige zwangerschap.
Je kan je misschien al voorstellen hoe dat er uit moet zien.

Sommigen zegt dat dat wel weer goed komt , maar het gaat mij niet snel genoeg.
Anderen zeggen dat die "schort" nooit meer weg gaat en dan zinkt de moed me gelijk weer in de schoenen.

Wie weet of je wat kan doen en wat je kan doen aan het zwangerschaps-schort ?
Hoe lang duurde het bij jullie voor je weer in model was?
pi_60515753
wat bedoel je met een schort ik geloof niet dat ik dat heb
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60515813
ik hoop nog steeds op een wonder
Saartje
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:09:53 #4
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515857
schort een stuk vel wat hangt waar vroeger een bol buikje zat , als een schort voor je schaamstreek
pi_60515869
idd, wat bedoel je met een short? ah dat, mwoa dat heb ik niet echt eigenlijk

ik denk dat het per persoon verschilt hoelang en of je weer in model komt
hier bijna 6 weken geleden een keizersnee gehad en op zich valt het me allemaal reuze mee hoe snel ik weer een enigsinds "normaal model" had. Ik moet wel nog een kilo of 10 kwijt, maar daar zitten ook nog pre zwangerschapskilo's bij en ik ben sinds de dag van de keizersnede ook al wel 10 kilo kwijt

scheelt mischien bij mij ook dat de kilo's netjes verdeel zijn
pi_60515893
Dat is denk ik heel erg verschillend per persoon..
Ik denk dat je met een schort bedoeld dat het een beetje hangt en vol striae zit he ? Bij mij was mijn buik na een half jaar helemaal weg ( na een paar weken eigenlijk al maar het duurde nog een paar maanden voor de boel weer helemaal strak was )
Nooit striae gehad maar volgens mij gaat dat nooit meer helemaal weg, het vervaagt alleen tot een soort ' zilveren" lijntjes ofzo.
oh ja, en nog gefeliciteerd met je dochter natuurlijk !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_60515910
Ik ben 20 kilo afgevallen na de bevalling van de jongste, maar die opgerekte huid krimpt niet, het is wel minder vet, maar dat wordt niet meer strak, dat kan imo alleen met plastische chirurgie worden hersteld.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_60515986
mja mn buik hangt wel, maar het hangende gedeelte prop ik onder bij broekrand
niemand wil me nu ook zonder kleding zien ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:17:04 #9
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515993
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:13 schreef melonovy het volgende:
dat kan imo alleen met plastische chirurgie worden hersteld.
das wel minder zeg
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:22:09 #10
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60516087
Is het niet zo dat goed sporten, en dan vooral je buik, ook kan helpen hiertegen? Hoor wel vaker dat mensen die vrij vlot na de bevalling gaan sporten weer een redelijk mooi buikje kunnen krijgen..
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:27:00 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60516193
Bij mij is het nooit helemaal goedgekomen met mijn buik helaas. Het is niet zo dat het echt een schort is, maar een beetje vel te veel heb ik wel. Ik heb het maar geaccepteerd,want plastische chirurgie vind ik weer wat overdreven.
Mijn tip: gerichte oefeningen, goed crèmen en zelf-acceptatie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60516225
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:22 schreef MuRKie het volgende:
Is het niet zo dat goed sporten, en dan vooral je buik, ook kan helpen hiertegen? Hoor wel vaker dat mensen die vrij vlot na de bevalling gaan sporten weer een redelijk mooi buikje kunnen krijgen..
Het slappe kun je hiermee goed wegkrijgen maar het hangende...
Ik kan me nog herinneren dat ik van de kraamhulp een schema kreeg met oefeningen om te doen na de bevalling ( oa buikspier en bekkenbodemspieroefeningen ) Heb jij die ook gehad Doosie ? Je mag daar niet te vroeg mee beginnen maar het lijkt me dat het voor jou lang genoeg geleden is
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:34:20 #13
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60516335
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:28 schreef Angelcakes het volgende:

[..]

Heb jij die ook gehad Doosie ? Je mag daar niet te vroeg mee beginnen maar het lijkt me dat het voor jou lang genoeg geleden is
niet gekregen nee..
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:27 schreef Tinkepink het volgende:

Mijn tip: gerichte oefeningen, goed crèmen en zelf-acceptatie.
het laatste is voor mij helaas t moeilijkste maar ja dat valt natuurlijk wel te proberen he?
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:12 schreef Angelcakes het volgende:

oh ja, en nog gefeliciteerd met je dochter natuurlijk !
ow ja nog bedankt
pi_60516410
Acceptatie is idd het voornaamste! Ik overweeg ook geen chirurgie.
Door sporten verbrand je wel vet, maar je kan niet plaatselijk vet verbranden. Als je heel dik bent geweest rekt je huid uit, een uitgerekte huid krijg je niet meer zo strak als het was. Dus, voorkom overmatig aankomen in je zwangerschap door niet aan iedere lekkere trek toe te geven (daar heb ik mezelf zo schuldig aan gemaakt in de zwangerschap van Chiara)
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:42:57 #15
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60516489
dat is juist t stomme van mijn eerste dochter was ik maarliefs 22 kilo aangekomen ,bijna geen "schort" .
Deze keer me heel erg ingehouden wat eten enzo betreft en ja hoor heel netjes slechts 10 kilootjes aangekomen en ik zie er gelijk uit alsof ik een vierling heb gedragen!
en zo snel heb ik ze ook niet achter elkaar gehad( 2,5 jaar)
pi_60516948
Misschien heeft het nog even tijd nodig om nog een stukje terug te plooien. Succes met je belly!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:10:38 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60521901
Ik moet nog wel 10 kilo kwijt maar een short heb ik gelukkig niet, blijft me ook eens iets bespaard .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60521945
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:10 schreef Vivi het volgende:
Ik moet nog wel 10 kilo kwijt maar een short heb ik gelukkig niet, blijft me ook eens iets bespaard .
Da hou je die tien kilo misschien beter...
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:40:54 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60521987
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:27 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Da hou je die tien kilo misschien beter...
Mwah, mijn huid is gelukkig heel strak, en ik ben al aan het afvallen, 2,5 kilo sinds anderhalve week .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:47:16 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60522001
Misschien zou je eens moeten beginnen met realiseren dat je pas 7 weken geleden bevallen bent
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 augustus 2008 @ 09:52:28 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60522245
E.T. dat was precies ook mijn gedachte!

Ik vind dat veel mensen wel heel streng zijn voor zichzelf. Krijgen ze een buikje omdat er een kindje in zijn zijn ze ineens dik en zijn ze koud bevallen moet alles eraf zijn en het liefst mag het lichaam ook niks veranderd zijn ook nog...

[ Bericht 18% gewijzigd door BE op 03-08-2008 09:58:39 ]
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 10:36:43 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60522659
ik had gelezen dat wisseldouches zouden kunnen helpen.
het is afzien, die koude straal, maar volgens mij helpt het wel. (en baat het niet, het schaadt ook niet en het is goed voor de doorbloeding)
(heb ik ook voor mijn borsten gedaan)
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:31:56 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60526471
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
E.T. dat was precies ook mijn gedachte!

Ik vind dat veel mensen wel heel streng zijn voor zichzelf. Krijgen ze een buikje omdat er een kindje in zijn zijn ze ineens dik en zijn ze koud bevallen moet alles eraf zijn en het liefst mag het lichaam ook niks veranderd zijn ook nog...
Jamaar BE, tegenwoordig moeten we toch allemaal perfect zijn? Dit is toch de realiteit? Op je arm een stralende schone baby die altijd lacht en na een maand al doorslaapt, nooit kotst en altijd schone kleertjes aanheeft (merk natuurlijk, "want je wilt toch het beste voor je kindje..."), jijzelf een maand na de bevalling weer helemaal strak in het vel, dankzij de borstvoeding die je vanzelfsprekend een jaar blijft geven zelfs een kilo lichter dan voor de zwangerschap, gekleed in schone (!), perfect gestreken (!) merkkleren zonder kots- en melksporen, geen striae, geen buikje, alle tijd voor sport en baan en óók nog de perfecte moeder die álle aandacht heeft voor haar kind en nooit ongeduldig of driftig is, het huis perfect aan kant, alles glimmend en schoon (zelfs onder de bank en achter de keukenkastjes...) en 's avonds kook je ook nog eens de perfecte uitgebalanceerde maaltijd die je in alle rust eet samen met je al net zo perfecte partner en 10 van je beste vrienden, terwijl de baby vanzelfsprekend lief slaapt, waarna de dag eindigt met geile stomende sex en je 8 uur ongestoord doorslaapt, zonder dat je tieten lekken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 augustus 2008 @ 14:44:31 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60526679
ik moest om jou toch wel even lachen Tinkepink maar verder ben ik het met ET en BE eens.. ik bedoel, je hebt een prachtig gezond kind gebaard, wat interesseert het nou dat je een paar kilo meer weegt dan voor de zwangerschap.. je bent verdorie moeder, je hoeft geen perfect fotomodel meer te zijn hoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:55:00 #25
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60526862
Het gaat toch niet om een paar kilo? Maar om een stuk vel dat voor je kruis hangt. Als ik dat zou hebben zou ik daar ook niet blij mee zijn, hoor. En dan zou ik me ook druk maken of dat ooit nog wel weg gaat, ook al is het pas 7 weken geleden dat je bevallen bent.

Als je dan van anderen kunt lezen dat dat wel weer weg gaat/kan gaan maar dat het wel nog maanden kan duren, heb je al een stuk meer rust en geduld denk ik. En als je leest dat het wrs niet meer helemaal gaat zonder plastische chirurgie, dan kun je alvast beginnen met het accepteren daarvan (of sparen voor een operatie ). Ipv wachten tot het weg gaat en over een half jaar het alsnog moeten accepteren.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')