L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:11 |
Over een tijdje kan ik een leaseauto uitzoeken, maar ik vind het ontzettend moeilijk om een keuze te maken! Na veel vergelijken en berekenen heb ik twee modellen geselecteerd, namelijk: De Mazda 6 2.0 CiTD Exclusive ![]() ![]() De Honda Civic Hybrid 1.3 i-DSI ![]() ![]() Ik vind de Mazda veeeeeel mooier, maar op een niet al te hoog startloon tikt de bijtelling behoorlijk aan. Het prijsverschil ten opzichte van de Honda Civic is 133 euro netto per maand. Wat zouden jullie doen? Poll: Welke auto zou jij leasen? Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:13 |
133 euro maar? Ik denk dat je het belastingvoordeel niet meegerekend hebt? | |
neo2000 | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:14 |
Overigens: ga je blind op de poll af..? "Meeste stemmen is de leaseauto die ik neem..?" ![]() | |
PieterBas | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:15 |
quote:Dat is best tricky hierzo ![]() | |
MrDrako | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:18 |
op de honda staat een wachttijd van ongeveer een jaar oid.. | |
pfefferkatze | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:20 |
Ligt er aan, maakt het je niet zoveel uit qua geld, neem de Mazda. En als je wilt profiteren van de lage bijtelling etc, neem de Honda. De Honda Civic is over de looptijd (meestal 4 jaar, toch) zo'n ruime 6300 euro goedkoper. De vraag is dus: vind je de Mazda ruim 6000 euro meer waard? | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:21 |
quote:Het netto verschil op mijn loonstrookje tussen de 2 modellen bedraagt 133 euro ![]() | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:21 |
quote:Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker maken ![]() | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:22 |
quote:Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho). Krijg je geen vervangende auto mocht je toch de honda kiezen? | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:23 |
quote:Mja dat vind ik zo lastig te bepalen...het is in principe me eerste eigen auto, maar ik moet er als consultant zijnde natuurlijk erg veel in zitten... | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:24 |
quote:Jawel, maar dan zit ik alsnog een jaar lang aan een hoge bijtelling en een auto die ik in principe niet wil... | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:25 |
Heb je al proefritten gemaakt? | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:25 |
quote:Bij ons is het zo dat het bedrijf voor het verschil opdraait als je een auto uit de pool neemt. Misschien bij jullie ook? | |
pfefferkatze | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:25 |
quote:Ik dacht dat de Prius populairder was onder de lease-rijders? | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:27 |
quote:Kan ik inderdaad nog even navragen, goeie tip ![]() | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:27 |
quote:Nope ![]() | |
Innisdemon | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:28 |
Wat is je leasebudget? | |
MrDrako | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:29 |
quote:andere fokker had een maand geleden 7 maanden wachttijd, Honda Civic Hybrid zal alleen maar opgelopen zijn denk ik.. | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:29 |
quote:Die heeft een 5 maanden levertijd. Maar veel jeugdige leasers willen niet in zo'n Prius rijden ![]() Iets met uiterlijk.... | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:30 |
quote:735 euro | |
mcwops | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:47 |
de Honda natuurlijk. heb je al in de nieuwe C5 gereden? | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:49 |
quote:De Honda natuurlijk? Waarom dan? Nog niet in de C5 gereden, ben niet zo Frans auto minded ![]() | |
misteriks | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:51 |
waarom een saai jap ? als het toch een leasewagen is , zonder vervelende pechrisico's waar je de geldbeugel moet voor aanreiken... de citroen C5 geniet in deze klasse dan mijn voorkeur ![]() | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:53 |
quote:De C5 is weer een aardig stukje duurder, en imo is de nieuwe Mazda 6 een stuk mooier, maar dat is gewoon een kwestie van smaak ![]() | |
eNaSnI | zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:09 |
Ben je nog iets van plan met een zware aanhanger / caravan? Die hybrides schijnen daar niet zo erg geschikt voor te zijn. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe C5 het eerste model van Citroën vind die er een beetje leuk uitziet, maar ik heb geen idee hoe dat rijd. Waarom trouwens 'berekenen' welke auto je gaat kiezen? Misschien een idee om eerst eens te kijken waar je hem voor nodig hebt? Deze ook bekeken: ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door eNaSnI op 03-08-2008 12:47:19 ] | |
misteriks | zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:17 |
de C5 rijdt fantastisch, met hun ophanging-stokpaardje ! De mazda ziet er idd ook wel mooi uit; maar is dat ook zo met het interieur ? alvast, over smaken valt niet te discussieren... over prijzen weet ik niets... De nieuwe mondeo vind ik anders ook wel nog een aardig alternatief (rijdt ook goed ![]() | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:20 |
quote:pechrisicos? http://www.autoweek.nl/tt2007.php?overzicht=11 & http://www.autobedrijfdevriestiel.nl/PosterAutobild.pdf Weinig risico bij die japanners zo te zien. | |
L3IPO | zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:40 |
quote:Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of wat ![]() Ik bereken het omdat bijtelling best een forse aanslag is op mijn loon, en ik uiteraard niet alles wil uitgeven aan een auto ![]() | |
Pheno | zaterdag 2 augustus 2008 @ 22:07 |
Nadelen van de honda: de achterbank schijnt niet naar beneden te kunnen (accus). Dus heb je veel laadruimte nodig? Natuurlijk trekt dat ding ook niet snel op of zo. Als je dat belangrijk vindt ![]() Voordelen: minder tanken, dus minder tijd kwijt (er vanuitgaande dat je baas de brandstof betaalt). Maar dat kan ook een nadeel zijn als je graag bij het tankstation snackt ![]() Voor de rest is het een kwestie van smaak. Ik heb persoonlijk wat meer met mazda, maar goed, ik rijd er dan ook al 9 jaar (3 lease autos) zonder problemen mee. Ik heb op dit moment een audi, maar ik vind het maar een kutbak, ik heb al drie keer piepende geluidjes + lampjes bij dat kreng gehad, dus qua pechrisicos.... ![]() ![]() | |
JK1982 | zondag 3 augustus 2008 @ 00:40 |
quote:Ik heb al meerdere keren gehoord dat je helemaal geen aanhanger trekken met de Hybrid. En zelfs dat je er voor moet tekenen dat je geen aanhanger gaat trekken ingeval je er toch een trekhaak bij besteld (kan voor fietsendrager gebruikt worden) Dus over een jaar of wat zal hem ook niet worden denk ik. Wel belangrijk om te weten.. ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 00:43 |
quote:Je zoekt dus een auto die of in de 25% valt van rond de ¤ 30.000 of eentje van de 14% voor ¤ 24.000? Ik ken ze geen van beiden, maar gezien het verbruik van de Honda (1:23) en de bijtellingsschaal lijkt me de Honda dan de beste keuze (afgezien van eventuele wens om iets te trekken uiteraard) Die hybrid worden schijnbaar zo gemaakt dat ze net voldoende power hebben om volledige beladen massa van het kenteken te rijden, maar ook geen kg erboven aan de trekhaak kunnen hebben. Denk trouwens niet dat je het voor het milieu doet, want misschien is het rijden ervan wel zuiniger, maar het produceren juist niet ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 00:47 |
Oh ja, afhankelijk van het aantal te rijden kilomters is het misschien voor jou ook interessant om zelf een auto aan te schaffen ipv te leasen? | |
BazzieK | zondag 3 augustus 2008 @ 00:59 |
Liever wat meer geld uitgeven aan iets waar je blij van wordt dan nog steeds heel wat geld uitgeven aan iets wat je niet kan bekoren. | |
fripper | zondag 3 augustus 2008 @ 10:59 |
quote:Die 735 zegt ook niet alles ; die leaseprijs is ook afhankelijk van de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Dat is een bedrag ex brandstof neem ik aan ? Bij ons gaan ze uit van 4 jaar / 40000 km per jaar , en dan zit die mazda bij directlease al op ¤ 753 ex brandstof (¤ 973 incl) | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 11:45 |
quote:Ik heb geen geld, dus dat is geen optie ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 11:49 |
quote:Het is idd exclusief brandstof...en op directlease vind ik het volgende: Leaseprijs: ¤ 612 / ¤ 694 resp. excl/incl brandstof Voor 40.000 km en een looptijd van 4 jaar ![]() | |
Hyperdude | zondag 3 augustus 2008 @ 11:50 |
quote:Dan zou ik maar de goedkoopste leasebak kiezen. ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 11:59 |
quote:Want? | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:00 |
quote:Kun je dan niet beter in bijvoorbeeld een Toyota Aygo 1.0 Sport 5d MMT gaan rijden?? ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:04 |
quote:En dan gaat er nog 42% van 25% van ¤30.000,00 = ¤ 3.150,00 per jaar (¤ 262,50 per maand) of 42% van 14% van ¤30.000,00 = ¤ 1.764,00 per jaar (¤ 147,00 per maand) naar de staat. Vergis je niet in de totale kosten die een leuke leaseauto met zich meebrengt die JIJ op je bordje krijgt! [ Bericht 3% gewijzigd door eNaSnI op 03-08-2008 12:13:26 ] | |
Hyperdude | zondag 3 augustus 2008 @ 12:07 |
quote:Omdat je geen cent te makken hebt misschien? ![]() Je hebt toch wel door dat je je "auto vd. zaak" uiteindelijk grotendeels zelf moet betalen. ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:19 |
Tip: http://www.lease-auto-bijtelling.nl/art/wordt-miljonair.html | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:20 |
quote:Goh, net alsof ik dat niet weet...ik heb al lang berekend wat het verschil is in loon voor mij ![]() en ja, ik weet dat er een klein rekenfoutje in zit, maar dat maakt niet uit voor de verschillen | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:22 |
quote:Zucht...een leaseauto wordt gewoon maandelijks verrekent met mijn loon, heb ik dus niet in 1 keer 20k voor nodig om aan te schaffen... | |
Lightning_NL | zondag 3 augustus 2008 @ 12:26 |
Wordt er voor lease auto's gewoon geld van je salaris ingehouden???? Ennuh, ik vind ze allebei lelijk maar ik zou voor de Mazda gaan omdat daar een grotere motor in hangt. | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:28 |
quote:Jup, je moet belasting betalen ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:30 |
Auris GT180 is ook leuk:![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:32 |
quote:Die is een stuk duurder dan de Mazda 6, en imo niet mooier en iig kleiner ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:34 |
quote:Jup. Je krijgt vaak een leasebudget, maar de grens is niet altijd zo hard (je mag vaak zelf bijbetalen). Daarnaast betaal JIJ over de catalogusprijs gedurende de looptijd van het leasecontract ieder jaar de bijtelling (14% danwel 25% of mogelijk binnenkort 20%). Dit werkt dan zoals eerder aangegeven. Je kunt deze bijtelling alleen vergeten als je de auto alleen voor zakelijke kilomters gebruikt en de Belastingdienst een sluitende rittenadministratie kunt overleggen. Dan mag je maximaal 500 KM privé gebruik maken van de auto zonder dat je bijtelling betaald (loon in natura) | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:37 |
quote:Heb je inderdaad zo'n grote auto nodig om van A naar B te komen? Ik moet zeggen dat een Seat Leon hier prima bevalt ![]() Nu zelfs in 1:25 uitvoering (dus minder vaak naar de pomp) ![]() ![]() Oh ja, ook nog even gestemd op je poll. Ik vind ze allebei niet super, dus de keuze is puur op het financiële aspect gevallen. | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 12:48 |
quote:Is dus afhankelijk van het al dan niet privégebruik van de auto ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:50 |
quote:Ach ja, die Seat Leon vind ik niet mooi, en qua prijs is ie maar een paar 100 euro bruto goedkoper op jaarbasis vergeleken met de Mazda... Maar het scheelt wel een aardige slok op mijn karig startersloontje ![]() ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:52 |
quote:Ik wil em uiteraard prive gaan gebruiken ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 12:58 |
De Audi A3 sportback is trouwens ook nog een optie, is marginaal duurder dan de Mazda 6:![]() Voordelen: Een Audi! Nadelen: Kleiner en duurder dan de Mazda6. | |
fripper | zondag 3 augustus 2008 @ 13:16 |
quote:ik kom toch op een wat hogere prijs uit ... ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 13:18 |
quote:Maar je hebt in nog geen een auto gereden? Zou je niet eerst wat poefritten maken voordat je besluit waar je keuze op valt? Ik dacht dat een Opel Astra wel leuk was, totdat ik erin stapte. Toch even in gereden, maar dat beviel totaal niet. | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 13:21 |
quote:Zo vanzelfsprekend is dat dus niet. Mocht je een partner hebben die ook een leaseauto heeft, dan kun je ervoor kiezen om maar één van de twee auto's privé te gebruiken. | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 13:25 |
quote:Het blijft lastig vergelijken. Bij bijvoorbeeld Leaseplan kun je uit verschillende pakketten kiezen (inc/excl brandstof, nationaal of europees tanken, diverse hulpverlening of niet). Het duurste pakket voor deze auto met deze km en looptijd is daar ¤ 956,- excl. BTW per maand. | |
Lightning_NL | zondag 3 augustus 2008 @ 14:28 |
En het bedrijf waar je werkt betaalt dan óók nog eens voor die lease auto? | |
matthendriks | zondag 3 augustus 2008 @ 14:33 |
quote:Dat is meestal zo... Leasen is altijd ex. BTW en die kan jij niet als particulier afdragen. De auto staat ook op naam van het bedrijf. In de meeste gevallen bepaalt het bedrijf een max. bedrag. Ga je daar overheen, dan moet je zelf iets bijdragen per maand (en natuurlijk de bijtelling). | |
Gizmo112 | zondag 3 augustus 2008 @ 14:34 |
ik zou toch neigen naar een Seat of een nieuwe Golf | |
Lightning_NL | zondag 3 augustus 2008 @ 14:38 |
Wat is nou het hele nut van een lease auto eigenlijk? Kan dat bedrijf niet gewoon het salaris verhogen en géén auto geven? Ik zou zelf ook absoluut niet beperkt willen zijn in mijn autokeuze en ook nog eens niet kunnen zeggen dat die auto van mezelf is. | |
Aibmi | zondag 3 augustus 2008 @ 14:42 |
quote:Nieuwe golf met 1.4 TSI en 7-traps DSG ![]() | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 14:51 |
quote:Dat je voor een redelijk bedrag een nieuwe auto rijdt en geen omkijken hebt naar onderhoud of schadeherstel? | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 14:53 |
quote:Je hebt gelijk was vergeten op knopje herbereken leaseprijs te klikken, dus voor de Mazda moet ik nog eens 20 euro extra bijbetalen ![]() | |
Pheno | zondag 3 augustus 2008 @ 15:13 |
quote:Ik heb geen brandstofkosten, heb geen reparatiekosten, geen wegenbelasting, etc etc. Het is verdomd goedkoop rijden. En waarom bedrijven het doen: zij kunnen de auto toch btw vrij kopen (bpm weet ik niet). Brandstof idem. En het is een lokkertje voor toekomstige werknemers, hoe minder de beperking qua autokeuze, bv ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 augustus 2008 @ 15:17 |
Met zo'n brutoloon kun je denk ik beter wat goedkopers leasen ? Vergeet ook niet dat die 14% bijtelling nu geldt, dat kan over een jaar of 2 net zo goed weer 25% worden. | |
Hyperdude | zondag 3 augustus 2008 @ 15:18 |
quote:Bedrijf hoeft geen pensioen en andere premies te betalen over het deel van het loon dat naar de leaseauto gaat. Het is dus veel goedkoper voor een bedrijf om ¤500 per maand aan een leaseauto te besteden dan die werknemer ¤500 per maand extra te betalen. | |
Pheno | zondag 3 augustus 2008 @ 15:21 |
quote:Ik snap ook nooit waarom mensen altijd duurder dan het leasebedrag willen. Met 735 euro exclusief brandstof is er toch een hoop te doen. Dat je geen Fiat Multipla wilt, snap ik, maar een auto ter grootte van een mazda 3 lijkt me prima, of je bent consultant in IKEA kasten, dan is die 6 geen overbodige luxe ![]() Liever een auto wat vullen met leuke opties dan een kale grote auto. | |
Hyperdude | zondag 3 augustus 2008 @ 15:57 |
quote:Status. ![]() Maar moet iedereen zelf weten. Van te voren goed weten wat eea. gaat kosten is dan wel verstandig; dus daar zit TS wel goed. | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 16:32 |
quote:Tsja dat is het hele probleem...op zich is het goed te betalen, en ik ga er toch veel tijd in doorbrengen ben ik bang ![]() Dat de regeling over 2 jaar eventueel kan veranderen ben ik niet zo bang voor, tegen die tijd is het loon dermate gestegen dat een eventuele tegenvaller makkelijk opgevangen kan worden ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 16:36 |
quote:Nou, het prijsverschil is best wel klein eigenlijk...stel ik neem een Golf en plak die vol met extra's, dan heb ik voor een paar honderd euro bruto per jaar extra een auto waar meer ruimte in zit en die imo veel mooier is. Dus de keuze tussen een compacte middenklasser (Golf, Astra etc) en een middenklasser (Mazda 6, Vectra) valt wat mij betreft gauw naar de 2e klasse. Blijft overeind staan dat de bijtelling dan behoorlijk is, waardoor er nog een keuze is richting een goedkope auto, wat 2 kanten op kan: A. een hybride auto (goedkoop, ruim, luxe, maar LELIJK en niet leverbaar in principe) B. een klein autootje (Ibiza, Corsa etc), waardoor ik ook wat goedkoper uit ben, maar dan wel een pauperauto rijd waar ik veel tijd in moet besteden... Lastig lastig lastig... | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 17:24 |
Definitie van een pauperauto:![]() | |
neo2000 | zondag 3 augustus 2008 @ 17:48 |
quote:Mjah, als we het zo gaan beredeneren.. Elke nieuw uitgebrachte auto heeft van die strakke lijnen aan de zijkant.. BMW 1 serie, Seat Leon, Alfa, Astra.. Dan is er dus bijna geen enkele auto niet-pauper. | |
matthendriks | zondag 3 augustus 2008 @ 18:29 |
Ik zou het wel weten... Audi A3 1.8 TFSI, 3-deurs. Uitvoering: Ambition (Business line erbij?) Kleur: zwart of donkergrijs. ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 23:27 |
quote:Zeker een mooie auto, maar natuurlijk niet echt ruim van binnen ![]() | |
pisnicht | zondag 3 augustus 2008 @ 23:30 |
Ik rij een A3 en een vriend van me rijdt een mazda6. Zijn auto is plastic fantastic. Mijn auto is duitse degelijkheid met een superieure afwerking. Choose wisely ![]() | |
L3IPO | zondag 3 augustus 2008 @ 23:45 |
quote:De nieuwe Mazda 6? | |
eNaSnI | zondag 3 augustus 2008 @ 23:50 |
quote:Als je erin past is het toch goed? Hoe ruim wil je hem hebben? Of bij gebrek aan woonruimte? ![]() | |
Pheno | maandag 4 augustus 2008 @ 10:06 |
quote:Je vergeet 1 ding in je berekening....ALLES wat je achteraf laat inbouwen door de garage is vrij van wetje walvis (je leasebelasting van 25% van cataloguswaarde). Dus dan ben je wel wat goedkoper uit. Ik laat zelfs lederen bekleding achteraf doen ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 5 augustus 2008 @ 01:52 |
quote:Dat vind ik ook altijd. Ik zou niet weten waar ik een grote auto voor nodig zou hebben, ik had liever een auto als een Audi A3, Seat Leon, Volvo C30 o.i.d. dan een grote stationcar. Zou niet weten waar ik die ruimte voor nodig had... Maar ik krijg geen vrije keuze van mijn baas en rij dus in een gare kale standaard VW Polo rond... ![]() | |
Pheno | dinsdag 5 augustus 2008 @ 07:33 |
Lease autos die je eigenlijk niet wilt zijn een luxeprobleem. Jammer dat ie kaal is. Een polo zou je echt helemaal op kunnen pimpen met alle opties. Mij zou het iets te klein zijn icm met lange benen. | |
Arclight-S | dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:22 |
quote:duitse degelijkheid is al lang niet meer wat het is geweest ![]() | |
Pheno | dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:33 |
quote:Nogal, ik rijd nu audi en heb altijd mazda gereden. Ik heb in een jaar tijd vaker in de audi garage gestaan dan 9 jaar mazda ![]() | |
Parzival | dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:50 |
Ik heb zelf een Nissan Qashqai.. 2.0dci ook een leuke om naar te kijken als je toch al in klasse mazda 6 kijkt.. volgens mij betaal ik zo'n 600 bruto aan de belastingdienst voor prive gebruik en is het lease bedrag iets van 790 bruto voor de baas.. | |
Metalfreak | dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:52 |
quote:Het is ook wel een luxeprobleem, maar ik had in die klasse liever een auto gehad waarbij je meer waar voor je geld krijgt ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:46 |
Als je zegt dat je loon niet zo hoog is, zou ik zeker niet voor een dure 2.0 Mazda kiezen. Die gaat enorm drukken op je maandbegroting. Met de Honda heb je een veel lagere bijtelling, dus dat scheelt je echt enorm. | |
matthendriks | dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:47 |
1.8 Mazda sedan kan ook niet? (Ook B label, geloof ik)... Voordeel bij Mazda is, dat de auto standaard helemaal vol zit met opties. Alleen met. lak is een keuze? (Of dat navigatiesysteem van 3.000,- Euro ![]() | |
L3IPO | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:13 |
Vandaag een proefritje gemaakt in de Honda Civic Hybrid. Bij de dealer nagevraagd over de levertermijn, bleek op het moment 3 maanden te zijn, dus nog zeker acceptabel! Reed op zich prima, beetje lawaaiig bij het accelereren, met name van 100 naar 120. Meteen maar berekend wat me dat netto gaat schelen, scheelt me zo'n 117 euro ten opzichte van de Mazda6. Niet erg moeilijke keuze dus ![]() Hopelijk mag ik em van me werkgever asap bestellen ![]() | |
Pheno | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:15 |
quote:Prima keuze, het scheelt geld, wat je weer aan andere dingen kan uitgeven. | |
eNaSnI | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:17 |
Maaaruh, waarom heb je nu zo'n grote auto nodig? Nadelen: lastiger parkeren, neemt meer ruimte in bij file, vaak duurder dan de wat kleinere modellen. | |
L3IPO | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:19 |
quote:Jup, maar ik ging er eerst vanuit (mede door een opmerking van een mede-fokker ergens in dit topic), dat de Civic niet leverbaar zou zijn...hopen blijft het bij 3 maanden levertijd ![]() Trouwens, als ik em bestel wordt ie sowieso pas op 1 januari geleverd, maar dat maakt in mijn situatie niet uit omdat ik nog moet beginnen met mijn nieuwe baan ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door L3IPO op 05-08-2008 19:28:24 ] | |
L3IPO | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:20 |
quote:Ik ben geen vrouw ![]() quote:Lekker belangrijk? ![]() quote:Civic is marginaal duurder dan een gepimpte Seat Ibiza, en stukken goedkoper dan een beetje Golf ![]() | |
Pheno | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:22 |
quote:De vraag is of ze die voor je bestellen of de oude variant ![]() Mocht je opties nemen, probeer ze achteraf er in te laten bouwen, scheelt belasting. | |
L3IPO | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:25 |
quote:Hij zei de nieuwe variant, omdat het ook nog een tijdje duurt voordat ik de bestelling plaats ![]() Dealer gaf zelf al aan dat ze vrijwel alles achteraf in konden bouwen ivm de belasting, dus komt goed ![]() ![]() | |
L3IPO | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:27 |
Heej, fotootje weggehaald? ![]() | |
eNaSnI | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:27 |
quote:Oh, dat had ik aangenomen, omdat je zo zat te twijfelen zonder nog maar een proefrit gemaakt te hebben ![]() quote:Ieder zijn voorkeur ![]() quote:Hoe compleet is een Civic dan t.o.v. de gepimpte Ibiza? | |
L3IPO | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:29 |
quote:1-0 voor jou ![]() quote:Ongeveer hetzelfde ![]() -edit- Omg, je woont ook in Ede ![]() | |
eNaSnI | dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:43 |
quote:Shit happens ![]() | |
FB14 | donderdag 7 augustus 2008 @ 08:35 |
quote:Misschien wilt het bedrijf wat uitstraling hebben? Dat heb je niet als je van die mensen bij je hebt werken die in een (bv) mitsibushi l300 diesel dubbele cabine turbodiesel uit 1990 hebben en zeker niet als je ook nog klanten moet bezoeken. | |
Arclight-S | donderdag 7 augustus 2008 @ 12:38 |
quote:Grote auto's rijden vaak lekkerder. | |
neo2000 | donderdag 7 augustus 2008 @ 13:19 |
quote:En laat dat nu net een mening zijn.. ![]() | |
Jack. | donderdag 7 augustus 2008 @ 13:48 |
Heb je ook naar Ford gekeken ? Toen ik vorige maand m'n leasewagen aan het kiezen was bleek dat het merk waar het meest mogelijk was. Veel merken waren het "net niet", tenzij ik kale modellen zou nemen, terwijl ik bij Ford het model van mijn keuze + leuke opties kon nemen. Ik ben voor de Ford Focus Ghia sedan 1.8 diesel gegaan, met een leasebedrag (België) van 430 euro excl btw, excl brandstof. Ik kwam voor deze wagen uit op een totaalbedrag van 430,45, dus ik moet nog 0,45 euro opleggen (lekker belangrijk). Qua ruimte en rijcomfort voldoet hij ruimschoots om als consultant zijnde dikwijls op de baan te zijn (ben zelf ook consultant). ![]() | |
eNaSnI | donderdag 7 augustus 2008 @ 15:00 |
quote:Als ik zo'n grote, lompe, USA slee de bocht door zie hellen, kan ik me toch niet echt voorstellen dat dat lekker stuurt ![]() | |
L3IPO | donderdag 7 augustus 2008 @ 19:49 |
quote:Probleem is dat hier in Nederland je bij een "normale" auto 25% van de nieuwwaarde per jaar aan belasting moet betalen. Bij een hybride auto is dat slechts 14%, waardoor mijn keuze is gevallen op de Honda Civic Hybrid ![]() Hoe zit dat in België met bijtelling? | |
Jack. | vrijdag 8 augustus 2008 @ 07:50 |
Bij mijn brutoloon wordt er 150 euro opgeteld, daarop worden m'n lasten berekend (dus brutoloon + 150 euro), na de lasten wordt er weer 150 euro afgetrokken, en dat is m'n nettoloon. Weet niet of dat hetzelfde is als de bijtelling in NL ? Verder heb ik overigens geen kosten aan de wagen, dus afgezien van die 150 euro in m'n loonberekening merk ik er niets van. Hier betalen we dus ook geen 25% van de nieuwwaarde aan belasting per jaar ofzo. | |
neo2000 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:23 |
quote:Nee.. Het was je nog niet opgevallen dat het grensgebied bij jullie overspoeld wordt door Nederlanders? ![]() ![]() | |
Jack. | vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:32 |
Ik woon toevallig in dat grensgebied dus ik weet er alles van (dat oa huizen hierdoor ook duurder worden ![]() ![]() | |
neo2000 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:59 |
quote:Namens alle Nederlanders die niet van dat belastingklimaat-vluchtgedrag vertonen: Sorry mén! ![]() ![]() | |
Jack. | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:03 |
nu mag het hoor, ik heb onlangs gekocht dus de prijzen mogen sterk stijgen nu ![]() | |
eNaSnI | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:08 |
Hé, dit topic gaat over leaseauto's, niet over huizenprijzen in de grensstreek, ja! | |
Jack. | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:10 |
![]() | |
neo2000 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:21 |
Nederlanders in de grensstreek hebben vaak duurdere en grotere leaseauto's! ![]() ![]() | |
matthendriks | vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:38 |
Moet je wél in België werken en wonen. | |
Gizmo112 | vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:34 |
quote: |