quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:33 schreef iamredleader het volgende:[..]

zeker weten. En natuurlijk deels op kosten van de ouders. Zelf ook naar eigen kunnen bijgedragen, en we hebben op veel "luxe" bespaard, maar uiteindelijk heeft het wel een aardige duit gekost
[..]
Practisch: geen. Behalve dat ik spreek van mijn vrouw en niet mijn verloofde of mijn vriendin. En natuurlijk de trouwring, maar daarvoor hadden we allebei al vriendschapsringen.
Los van de reis die we toch al zouden maken, heeft ons huwelijk ons $160 gekost.
$30 - Marriage Council Las Vegas
$90 - Burgerlijke stand Las Vegas
$40 - Aanvragen apostille bij gemeentehuis Las Vegas
Wilde wel graag de 'bruiloft' gefilmd hebben, dus de klerk (tevens getuige) bij de burgerlijke stand gevraagd om de ceremonie (To have and to hold, in richness and poorness, in sickness and health, etc. etc...) met onze eigen camera te filmen.
Kom ik er halverwege achter dat die muts de opnameknop niet had ingedrukt (lampje brandde niet...).
Ik: 'Sorry, but may I please interrupt this ceremonie, the camera isn't rolling...'
Ambtenaar burgerlijke stand:
Ik: loop naar klerk, drukt op opnameknop, keert terug in positie en zeg 'We can continue...'
Ambtenaar burgerlijke stand:
3 Minuten later waren we getrouwd...
quote:
Dus als je het voor het dagelijkse doet: maakt niks uit. Maar als je (zoals wij) gelooft in het romantische en eeuwige van het instituut "huwelijk", dan zeg ik: doen!
en dan het piepzachte stemmetje van Waldorf die zegt: "marriage is an institution. But I'm not ready yet to be institutionalized!" 
Mag het gewoon ook om zakelijke/fiscale redenen zijn omdat je toch al jaren samen bent en dat dat dan gewoon voordelen biedt?
Het huwelijk als instituut, daar geloof ik niet in...