Wat zit jij nou bijdehand te praten? Er staat toch: wint Belgie ...quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:42 schreef thijsdetweede het volgende:
(tvp): Vraag 4 is ambigu. Wat is minimaal? Moeten ze van iedere categorie er ten minste 1 halen (dus 3-0-0 is niet genoeg), mag je hogere medailles enkel als vervanging gebruiken (3-0-0 is goed genoeg) of moet je in de medaillespiegel hoger dan 1-1-1 eindigen (dus 2-0-0 mag ook al)?
Ik ben geneigd voor de laatste te gaan.
Oh, en een geevenaard wereldrecord is niet verbroken, dunkt me.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Ah, mooi, iemand met fijnzinnige discussietechnieken. Maar ja, dat krijg je natuurlijk met een cartooneske nickname.
Dit ja. Er wordt duidelijk gevraagd of België minimaal 1 gouden, 1 zilveren en 1 bronzen medaille gaat winnen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:
1-1-1 of andere getallen dan 0 op die plekken wordt er gewoon bedoeld.
Daarom staat die vraag ook in Categorie Aquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:01 schreef thijsdetweede het volgende:
met de makkelijkste oplossing mogelijk voor het invulwerk; de kans dat de Belgen aan die conditie gaan voldoen is natuurlijk next to nothing.
Maar als Belgie nu 89-165-0 heeft gehaald? Is het dan wel goed?quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:29 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dit ja. Er wordt duidelijk gevraagd of België minimaal 1 gouden, 1 zilveren en 1 bronzen medaille gaat winnen.
[..]
Daarom staat die vraag ook in Categorie A [ afbeelding ].
Lijkt me niet, maar ik bespreek het effe met dndiekquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:48 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Maar als Belgie nu 89-165-0 heeft gehaald? Is het dan wel goed?
Dank voor de vriendelijke uitleg. Het was mij niet geheel en al duidelijk, waarschijnlijk is het antwoord volgens eender welke methode identiek, maar ik wou het toch even wetenquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:29 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dit ja. Er wordt duidelijk gevraagd of België minimaal 1 gouden, 1 zilveren en 1 bronzen medaille gaat winnen.
[..]
Daarom staat die vraag ook in Categorie A [ afbeelding ].
De maximale score is nu in principe oneindig, scores boven de 16 (16,000) komen ook al regelmatig voor.quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:13 schreef TheArt het volgende:
Mensen, de scores in het turnen zijn al een tijdje niet meer zoals vroeger. Er is nu een A en B-score die bij elkaar opgeteld een eindscore geeft. De maximale score is 16 punten, dus met een 9, nog wat aankomen, is niet al te handig.
Dat is eigenlijk waar, aangezien iedereen zo kan sleutelen aan zijn/haar oefening dat de uitgangswaarde en dus de maximale eindscore zo hoog mogelijk kan liggen. Echter ligt het wel steeds in die buurt. Het ging me er alleen om dat het scoresysteem veranderd is en dus de antwoorden van de mensen voor me niet echt klopten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:54 schreef Malahide het volgende:
[..]
De maximale score is nu in principe oneindig, scores boven de 16 (16,000) komen ook al regelmatig voor.
Minimaal 1 van alle soorten medailles, dus 0 - 3000000000000000000000000000000000 - 452 is ook niet goedquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lijkt me niet, maar ik bespreek het effe met dndiek.
Waarom eigenlijk? Morgen is er geen enkele sport.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:51 schreef RayMania het volgende:
Even omhoog. Morgen om 14:00 Nederlandse tijd is de deadline. Ik heb in de OP per ongeluk de Chineze tijd gezet.
Hm, scherpquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Morgen is er geen enkele sport.
Dat was woensdag, tenzij voetbal niet telt als sportquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:51 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hm, scherp. Deadline dus gewoon tot de eerste sport begint.
Het gaat om het aantal uitgedeelde medailles (individueel en team is gewoon één medaille). In principe is dat drie (goud, zilver en brons) keer het aantal disciplines, dat is iets onder de 1000 medailles (ik ga het aantal niet precies noemen). Maar het kan natuurlijk zo zijn dat er bij een bepaalde sport twee bronzen medailles worden uitgedeeld (gelijke uitslag / score), dus dan worden er meer medailles uitgedeeld dan verwacht. Aan jullie om dat aantal te raden; speel je op safe en vul je gewoon het antwoord in van de som van drie keer het aantal disciplines of ga je er een paar bovenzitten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:32 schreef JohnDDD het volgende:
24. [Algemeen] Hoeveel medailles worden er uitgedeeld?
Deze vraag is mij niet geheel duidelijk.
Betekent medailles hier medailles volgens de medaillespiegel of gaat het om medailles die echt worden uitgedeeld?
Dat wil zeggen, een medaille voor het hockeyteam, telt die als 1 of als weetikhet 20 medailles?
In het eerste geval: staat het aantal medailles dan al niet min of meer vast, tenzij er bijv. mensen gelijk op de derde plaats eindigen of bij het snelwandelen alle lopers op 2 na worden gediskwalificeerd?
En in het laatste geval, is het voor de organisatoren realistisch gezien mogelijk om zelf te berekenen wat het goede antwoord is?
In principe gewoon de bekendmaking van een dopingzondaar, anders wordt het namelijk te moeilijk voor ons. Bij de Tour de France was dat bijvoorbeeld Manuel Beltrán, dat kwam als eerste in het nieuws. Ik zal nog even bespreken met dndiek wat hij vindt.quote:En dan nog deze vraag:
35. [Algemeen] In welke sport wordt de eerste sporter op doping betrapt?
Wat betekent op doping betrapt? Zou bijv. zo'n gemiste controle als van de Grieken 4 jaar geleden ook tellen in dit geval? Of gaat het alleen om echte dopingtests tijdens die tijdens de OS worden afgenomen? En telt de datum van bekendmaking of de datum van de test (aangezien dat soms wellicht kan verschillen).
Dat kan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:20 schreef thewarrior82 het volgende:
[quote]Op vrijdag 8 augustus 2008 19:02 schreef RayMania het volgende:
Dan wil ik mijn antwoord graag wijzigen als dat nog kan.
Nee hoor, als er bijvoorbeeld bij zwemmen twee zwemmers met dezelfde tijd op plek #3 eindigen, dan worden er vier medailles uitgedeeld in plaats van drie. Dus er is geen vast aantal medailles.quote:nu is het gewoon het aantal onderdelen maal drie en even kijken bij welke sporten er 2 bronzen medailles worden uitgedeeld zoals bij judo.
Daar heb je gelijk in inderdaad. Maar maak van mijn antwoord dan maar 932 in plaats van 1856quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat kan.
[..]
Nee hoor, als er bijvoorbeeld bij zwemmen twee zwemmers met dezelfde tijd op plek #3 eindigen, dan worden er vier medailles uitgedeeld in plaats van drie. Dus er is geen vast aantal medailles.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:53 schreef ruud.nl het volgende:
Het antwoord op 18 is (uitstelling oid voorbehouden) al duidelijk, namelijk 0, aangezien er op die dag alleen vrouwenvoetbal staat gepland.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:03 schreef RayMania het volgende:
Ik vergeet gewoon zelf in te vullen.
Post van de dagquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:03 schreef RayMania het volgende:
Ik vergeet gewoon zelf in te vullen.
Dat noemt zich een mod van OS ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben het ook vergeten. Damn.
Me2quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Even serieus ik heb wel het aantal vrouwen ook in mijn berekening meegenomen
Het was ook de bedoeling om de vrouwen mee te tellenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Even serieus ik heb wel het aantal vrouwen ook in mijn berekening meegenomen
Inderdaad als er wedstrijden verschoven worden.quote:
Nee, spelers is gebruikt als algemene term dus ook de vrouwelijke variant telt mee voor deze vraagquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:31 schreef Denewar het volgende:
[..]
Inderdaad als er wedstrijden verschoven worden.
was toch voor de OS?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:37 schreef Sporttv het volgende:
Vraag 35 is Atletiek er is een Griekse Sprinter betrapt op doping
Dat was voor de OS, die test.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:37 schreef Sporttv het volgende:
Vraag 35 is Atletiek er is een Griekse Sprinter betrapt op doping
quote:Eerste dopingzondaar Peking gepakt
PEKING - De Olympische Spelen in Peking hebben de eerste dopingzondaar te pakken. De Spaanse wielrenster Maria Isabel Moreno is positief op epo bevonden. Het Internationaal Olympisch Comité maakte de uitslag van de test maandag bekend in Peking.
De 27-jarige Moreno werd al betrapt op 31 juli bij een dopingcontrole in het atletendorp. Diezelfde avond verliet de Spaanse hoop op een olympische wielermedaille al Peking. Ze was toen nog niet eens op de hoogte van de testresultaten.
Moreno zou meedoen aan de wegrace en de individuele tijdrit. ,,Haar accreditatie is ingetrokken door het IOC en we hebben de wielrenunie UCI gevraagd disciplinaire maatregelen te treffen'', zei woordvoerster Giselle Davies.
Moreno is dus het eerste dopinggeval van Peking 2008. Athene 2004 telde 23 dopingzondaars. Het IOC voert in Peking in totaal 4500 dopingcontroles uit, 25 procent meer dan vier jaar geleden in Athene.
Het ging om de eerste betrapte tijdens het toernooi, dus wielrennen is het goede antwoord daarquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:32 schreef Irving het volgende:
Is Wielrennen het antwoord op vraag 35 dan, of telt dit niet?
[..]
Ze is wel op 31 juli betrapt, wel in het Olympisch dorp maar in principe niet meer "tijdens het toernooi" dan eventuele anderen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het ging om de eerste betrapte tijdens het toernooi, dus wielrennen is het goede antwoord daar.
Hm, ja, dat is wel lastig. Even nadenkenquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:49 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze is wel op 31 juli betrapt, wel in het Olympisch dorp maar in principe niet meer "tijdens het toernooi" dan eventuele anderen.
Ze heeft bovendien niet aan het toernooi meegegaan omdat ze voor de wedstrijd al is weggegaan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hm, ja, dat is wel lastig. Even nadenken.
Dat zijn punten voor Dos37quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:51 schreef Sporttv het volgende:
vraag 30 WR 9,69 Usain Bolt
Die heb ik goedquote:Op zondag 17 augustus 2008 04:11 schreef ruud.nl het volgende:
9. [Zwemmen] Hoeveel gouden medailles winnen Veldhuis en VDH samen?
Het is bij één gebleven dus.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:19 schreef Bjoro het volgende:
Categorie A (1 punt per juist antwoord).
8. [Roeien] Wint de Holland Acht (mannen) een medaille? nee
9. [Zwemmen] Hoeveel gouden medailles winnen Veldhuis en VDH samen? 1
Categorie C (3 punten per juist antwoord).
18. [Voetbal] Hoeveel spelers komen in actie op 12 augustus? 103
op die dag waren de wedstrijden:
[14] NGA - BRA 13-13
[13] PRK - GER 13-13
[16] SWE - CAN 13-14
[15] CHN - ARG 14-14
[18] USA - NZL 14-14
[17] NOR - JPN 14-14
is in totaal 163 spe(e)l(st)ers
protest vraag 18. In het damesvoetbal wordt echt gesproken over speelsters/voetbalsters. Als je dat niet zegt raken ze beledigd.quote:
Fijn voor je, protest afgewezen. Blijven zeiken levert vanaf nu minpunten opquote:Op zondag 17 augustus 2008 13:39 schreef Denewar het volgende:
[..]
protest vraag 18. In het damesvoetbal wordt echt gesproken over speelsters/voetbalsters. Als je dat niet zegt raken ze beledigd.
NEDERLANDquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef RayMania het volgende:
De vragen:
Categorie C (3 punten per juist antwoord).
22. [Waterpolo] Wie staan er in de vrouwenfinale?
quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:39 schreef Denewar het volgende:
[..]
protest vraag 18. In het damesvoetbal wordt echt gesproken over speelsters/voetbalsters. Als je dat niet zegt raken ze beledigd.
Dan geef je mij maar minpunten, want ik ben het helemaal met Denewar eens. Dan had je de vraag maar anders moeten stellen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:10 schreef dndiek het volgende:
[..]
Fijn voor je, protest afgewezen. Blijven zeiken levert vanaf nu minpunten op
quote:spe·ler (dem; spelers; speelster)
1 iem. die een sport beoefent
ie·mand (onbepaald voornaamwoord)
1 de een of andere persoon
Die M impliceert het mannelijke karakter.quote:spe·ler (dem; spelers; speelster)
1 iem. die een sport beoefent
ie·mand (onbepaald voornaamwoord)
1 de een of andere persoon
Primaquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
[..]
Dan geef je mij maar minpunten, want ik ben het helemaal met Denewar eens. Dan had je de vraag maar anders moeten stellen.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:20 schreef Suijk het volgende:
22: Nederland - USA
29: USA Japan
34: is nog niet bekend.
34 is nog niet bekend, er volgen nog wedstrijden (finale dames en de wedstrijd om het brons bij de mannen).quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:20 schreef Suijk het volgende:
22: Nederland - USA
29: USA
34: is ook bekend, te lui om te zoeken
Maar sommige wereldrecords zijn deze Spelen opnieuw verbroken. Is dat meegeteld?quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:56 schreef borisz het volgende:
36=38. Dat riep die Chinees net bij de sluiting.
Geen idee. In de speech werd dat niet gezegd.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:57 schreef RayMania het volgende:
[..]
Maar sommige wereldrecords zijn deze Spelen opnieuw verbroken. Is dat meegeteld?
is dat niet een technische KO?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:09 schreef Suijk het volgende:
Ik zit die KO's even te tellen. RSC is 'Referee Stopped Contest', is dat een Knock Out?
zit ik in de organisatie of maak jij daar deel van uit ?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:39 schreef dndiek het volgende:
Zorg maar voor alle antwoorden, dan zorg ik voor een eindstand....
Mee eens.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:57 schreef Bjoro het volgende:
[..]
zit ik in de organisatie of maak jij daar deel van uit ?
Jij moest vroeger op school je eigen proefwerken nakijken ? en daarbij hadden jullie een leraar die zei dat hij bij het ontvangen van de goede antwoorden hij de cijfers wel wilde geven ?
Ga ff lekker verder met zeikenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:30 schreef Malahide het volgende:
[..]
Mee eens.
Mag toch wel verwachten dat als je iets als dit organiseert, en redelijk wat mensen doen er aan mee, dat je het dan ook netjes afrondt. Wel een domper zo.
Doe eens niet zo sneu zeg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:32 schreef dndiek het volgende:
[..]
Ga ff lekker verder met zeiken
Zal ik je maar vast schrappen uit de uitslag?
Houd je bek als je niet weet waar het over gaat
Wie doet er hier nu sneu over iets waar je totaal niet van weet waar het over gaat?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:41 schreef Malahide het volgende:
[..]
Doe eens niet zo sneu zeg.
Is goed joh: als dit jouw normale manier van reageren is op een beetje kritiek, dan schrap me inderdaad maar.
Dat betwijfel ikquote:Op zaterdag 13 september 2008 02:10 schreef Bjoro het volgende:
voor de openingsceremonie in London staat het hier heus wel hoor !
Komt al akelig dichtbij.quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:10 schreef Bjoro het volgende:
voor de openingsceremonie in London staat het hier heus wel hoor !
Wat doe jij hier!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:50 schreef RacerDKB het volgende:
Ik voorspel dat ze dat honkbalstadium na 1 keer gebruiken al gaan slopen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |