Dat was woensdag, tenzij voetbal niet telt als sportquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:51 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hm, scherp. Deadline dus gewoon tot de eerste sport begint.
Het gaat om het aantal uitgedeelde medailles (individueel en team is gewoon één medaille). In principe is dat drie (goud, zilver en brons) keer het aantal disciplines, dat is iets onder de 1000 medailles (ik ga het aantal niet precies noemen). Maar het kan natuurlijk zo zijn dat er bij een bepaalde sport twee bronzen medailles worden uitgedeeld (gelijke uitslag / score), dus dan worden er meer medailles uitgedeeld dan verwacht. Aan jullie om dat aantal te raden; speel je op safe en vul je gewoon het antwoord in van de som van drie keer het aantal disciplines of ga je er een paar bovenzitten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:32 schreef JohnDDD het volgende:
24. [Algemeen] Hoeveel medailles worden er uitgedeeld?
Deze vraag is mij niet geheel duidelijk.
Betekent medailles hier medailles volgens de medaillespiegel of gaat het om medailles die echt worden uitgedeeld?
Dat wil zeggen, een medaille voor het hockeyteam, telt die als 1 of als weetikhet 20 medailles?
In het eerste geval: staat het aantal medailles dan al niet min of meer vast, tenzij er bijv. mensen gelijk op de derde plaats eindigen of bij het snelwandelen alle lopers op 2 na worden gediskwalificeerd?
En in het laatste geval, is het voor de organisatoren realistisch gezien mogelijk om zelf te berekenen wat het goede antwoord is?
In principe gewoon de bekendmaking van een dopingzondaar, anders wordt het namelijk te moeilijk voor ons. Bij de Tour de France was dat bijvoorbeeld Manuel Beltrán, dat kwam als eerste in het nieuws. Ik zal nog even bespreken met dndiek wat hij vindt.quote:En dan nog deze vraag:
35. [Algemeen] In welke sport wordt de eerste sporter op doping betrapt?
Wat betekent op doping betrapt? Zou bijv. zo'n gemiste controle als van de Grieken 4 jaar geleden ook tellen in dit geval? Of gaat het alleen om echte dopingtests tijdens die tijdens de OS worden afgenomen? En telt de datum van bekendmaking of de datum van de test (aangezien dat soms wellicht kan verschillen).
Dat kan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:20 schreef thewarrior82 het volgende:
[quote]Op vrijdag 8 augustus 2008 19:02 schreef RayMania het volgende:
Dan wil ik mijn antwoord graag wijzigen als dat nog kan.
Nee hoor, als er bijvoorbeeld bij zwemmen twee zwemmers met dezelfde tijd op plek #3 eindigen, dan worden er vier medailles uitgedeeld in plaats van drie. Dus er is geen vast aantal medailles.quote:nu is het gewoon het aantal onderdelen maal drie en even kijken bij welke sporten er 2 bronzen medailles worden uitgedeeld zoals bij judo.
Daar heb je gelijk in inderdaad. Maar maak van mijn antwoord dan maar 932 in plaats van 1856quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat kan.
[..]
Nee hoor, als er bijvoorbeeld bij zwemmen twee zwemmers met dezelfde tijd op plek #3 eindigen, dan worden er vier medailles uitgedeeld in plaats van drie. Dus er is geen vast aantal medailles.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:53 schreef ruud.nl het volgende:
Het antwoord op 18 is (uitstelling oid voorbehouden) al duidelijk, namelijk 0, aangezien er op die dag alleen vrouwenvoetbal staat gepland.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:03 schreef RayMania het volgende:
Ik vergeet gewoon zelf in te vullen.
Post van de dagquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:03 schreef RayMania het volgende:
Ik vergeet gewoon zelf in te vullen.
Dat noemt zich een mod van OS ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben het ook vergeten. Damn.
Me2quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Even serieus ik heb wel het aantal vrouwen ook in mijn berekening meegenomen
Het was ook de bedoeling om de vrouwen mee te tellenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Even serieus ik heb wel het aantal vrouwen ook in mijn berekening meegenomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |