Een triptiek of drieluik (van het Griekse triptychon met tri dat drie betekent en ptychē staat voor vouw) is een schilderij, meestal op houten panelen geschilderd, dat in drie delen is verdeeld, verbonden met scharnieren, zodat deze geopend of gesloten kunnen worden. Het rechter en linker zijpaneel zijn even breed, samen zijn ze net zo breed als het middenpaneel. Vaak zijn triptieken verfraaid met houtsnijwerk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:12 schreef Mystical_moonlight het volgende:
Wat wordt er precies bedoeld met drieluik..? *voelt zich dom*
Of een foto van een drieluik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:16 schreef Ynske het volgende:
oftewel 3 foto's die samen 1 onderwerp versterken
bij die tweede zijn de linker en rechter niet even grootquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:17 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel!![]()
Ik wil graag weten wat jullie van deze 2 opties vinden. Bedankt alvast!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja precies. Het mag vanalles zijn van 1 tot 3 foto'squote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:28 schreef Sugar het volgende:
[..]
Of een foto van een drieluik.
Of een foto van een drie op een luik.
Of een foto die wel een drieluik lijkt.
Een drieluik met foto's naast elkaar kom in 610 pixels niet echt goed tot zijn recht, schroom daarom niet om een grotere versie mee te sturen.quote:Resizen is verplicht! Een breedte van 610 pixels past perfect in de layout van het forum. Uiteraard is het prima mogelijk om je foto klikbaar te maken zodat de full-size versie zichtbaar wordt. Voor full-size versie's zal men echter zelf webspace moeten regelen, want alleen de foto's die in het topic komen te verschijnen zal één van de moderators uploaden.
Heb je gelijk in, ik heb het origineel aangepast omdat het misschien te gefotoshopt is voor de wedstrijd. Het origineel is breder en loopt van sepia naar kleur. Bedankt voor je commentaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:12 schreef Elefes het volgende:
Het gaat niet om het idee, maar om de uitvoering![]()
pea4fun: ik vind het een beetje grijs en grauw voor foto's die juist erg vrolijk zijn. Heb je 'm niet in kleur? En dan evt. met zwarte achtergrond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |