Een triptiek of drieluik (van het Griekse triptychon met tri dat drie betekent en ptychē staat voor vouw) is een schilderij, meestal op houten panelen geschilderd, dat in drie delen is verdeeld, verbonden met scharnieren, zodat deze geopend of gesloten kunnen worden. Het rechter en linker zijpaneel zijn even breed, samen zijn ze net zo breed als het middenpaneel. Vaak zijn triptieken verfraaid met houtsnijwerk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:12 schreef Mystical_moonlight het volgende:
Wat wordt er precies bedoeld met drieluik..? *voelt zich dom*
Of een foto van een drieluik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:16 schreef Ynske het volgende:
oftewel 3 foto's die samen 1 onderwerp versterken
bij die tweede zijn de linker en rechter niet even grootquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:17 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel!![]()
Ik wil graag weten wat jullie van deze 2 opties vinden. Bedankt alvast!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja precies. Het mag vanalles zijn van 1 tot 3 foto'squote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:28 schreef Sugar het volgende:
[..]
Of een foto van een drieluik.
Of een foto van een drie op een luik.
Of een foto die wel een drieluik lijkt.
Een drieluik met foto's naast elkaar kom in 610 pixels niet echt goed tot zijn recht, schroom daarom niet om een grotere versie mee te sturen.quote:Resizen is verplicht! Een breedte van 610 pixels past perfect in de layout van het forum. Uiteraard is het prima mogelijk om je foto klikbaar te maken zodat de full-size versie zichtbaar wordt. Voor full-size versie's zal men echter zelf webspace moeten regelen, want alleen de foto's die in het topic komen te verschijnen zal één van de moderators uploaden.
Heb je gelijk in, ik heb het origineel aangepast omdat het misschien te gefotoshopt is voor de wedstrijd. Het origineel is breder en loopt van sepia naar kleur. Bedankt voor je commentaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:12 schreef Elefes het volgende:
Het gaat niet om het idee, maar om de uitvoering![]()
pea4fun: ik vind het een beetje grijs en grauw voor foto's die juist erg vrolijk zijn. Heb je 'm niet in kleur? En dan evt. met zwarte achtergrond.
Als je zo gaat kijken moet die inkijk in het midden. De plaatjes aan de buitenkant moeten, las ik hierboven ergens, het plaatje in het midden versterken.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
PdeHoog, ik heb toch het idee dat er iets met je volgorde schort. Ik kijk van L naar R en je begint met het leukste naar minder. Ik zelf zou toch denken om de inkijk uiterst rechts te zetten en wat meer contrast. Ik vind hem nogal grijs voor jouw smaak (en mijn smaak ook )
Tot nu toe zou je dan de eer hebben van de eerste inzending!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:45 schreef mash_ het volgende:
ik moet alleen nog even een grote klikversie makenvaaaf stuur ik hem op
yes!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Tot nu toe zou je dan de eer hebben van de eerste inzending!
Oeh ja echt wel! Vooral die van Rianne!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Zijn ze mooi geworden?
Jeps. Ik ben er erg over te spreken in elk geval.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:30 schreef dvr het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n canvasprint van dichtbij gezien. Zit daar echt zo'n weefselstructuurtje in, en is het dan nog wel een beetje scherp?
Ja en jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:30 schreef dvr het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n canvasprint van dichtbij gezien. Zit daar echt zo'n weefselstructuurtje in, en is het dan nog wel een beetje scherp?
Dat zeg ik!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jeps. Ik ben er erg over te spreken in elk geval.
Uiteraard geen fotopapier met 300 dpi (vaak maar 72 dpi). Maar zeker wel scherp te noemen (door het weefselstructuur).
En met de formaten die vaak geleverd worden sta je er toch niet met je neus op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |