quote:Veel meldingen over wateroverlast na noodweer
De brandweer in Zuid-Limburg heeft zondagavond en vannacht 140 meldingen binnengekregen van wateroverlast door noodweer. Onweersbuien veroorzaakten tussen 21.00 en 23.00 uur en tussen 1.00 en 03.00 uur veel wateroverlast. De meldkamer kreeg vooral telefoontjes binnen over ondergelopen kelders en omhoog gekomen putdeksels.
In Noord- en Midden-Limburg moest de brandweer 40 keer uitrukken. Ook daar ging het voornamelijk om wateroverlast in kelders en ondergelopen straten.
En dat noemen ze op het nieuws een mini tornadoquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die tornado in Frankrijk wordt waarschijnlijk geclassificeerd als F3-tornado (> 250 km/uur).
de tornado zelf kan nog steeds mini zijn natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
En dat noemen ze op het nieuws een mini tornado
quote:The Fujita Scale is used to rate the intensity of a tornado by examining the damage caused by the tornado after it has passed over a man-made structure.
Aan de schade is redelijk te zien hoe hard 't gegaan moet zijn. Het meten van de tornado zelf lijkt me erg lastig... Je staat daar niet met je metertje klaarquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:28 schreef kepler het volgende:
[..]
de tornado zelf kan nog steeds mini zijn natuurlijk
De Fujita-schaal kijkt voornamelijk naar de schade die is veroorzaakt door de tornado, niet naar de tornado zelf
[..]
quote:As Defined by the National Weather Service
Waterspout
A violently rotating column of air, usually a pendant to a cumulus or cumulonimbus cloud, over a body of water with its circulation reaching the water. In the summer and spring, these phenomena are usually "tornadoes over water" that have been generated by thunderstorms. In the fall months, these most often begin as cold air funnels, being generated by a cold air mass passing over much warmer waters. Such waterspouts are generally much less intense than tornadoes and usually dissipate upon approaching shore.
Tornado
A violently rotating column of air in contact with the ground and extending from the base of a thunderstorm (supercell). A condensation funnel does not need to reach to the ground for a tornado to be present; a debris cloud beneath a thunderstorm is all that is needed to confirm the presence of a tornado, even in the total absence of a condensation funnel. It nearly always starts as a funnel cloud and may be accompanied by a loud roaring noise. Tornadoes are classified by the amount of damage that they cause.
Echt ziek veel schade! De "rest":quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:46 schreef Fredo55 het volgende:
Van die tornado in Frankrijk heb ik nog weinig gezien eigenlijk.
edit:
[ afbeelding ]
Leuke nieuwsleester in t beginquote:
Ik gebruik een Nikon D50 digitale spiegelreflex camera. En daar is het goed mee te doen. En dat mag ook welquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:00 schreef Topspin het volgende:
I2THEM2 echt super foto'sInderdaad die 2e is de beste
Mag ik vragen wat voor camera je in bezit hebt? Volgens mij kan ik zulke foto's met mijn easyshare onmogelijk maken.
Toch 3 doden gevallen hoor in Frankrijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:07 schreef i2Them2 het volgende:
. Het lijkt er op dat er eerst slachtoffers moeten vallen voordat men over tornado's spreekt.
[..]
NOS meld dat er 4 doden zijn gevallen. Linkquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:37 schreef -0- het volgende:
[..]
Toch 3 doden gevallen hoor in Frankrijk.
Was daar waarschijnlijk een F3 of 4!
Het geval in Nederland was ook minstens een F1 waarschijnlijk, gewoon tornado's dus.
echt Amerikaanse taferelenquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef IkWilbert het volgende:
Nog wat foto's van de tornado in Frankrijk... wat een slagveld...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron weerwoord.be
Hier de rest:quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef IkWilbert het volgende:
Nog wat foto's van de tornado in Frankrijk... wat een slagveld...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron weerwoord.be
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |