abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60478703
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
pi_60478864
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan misschien maar beter een Obama die zich dan als democrat niet met het buitenland gaat bemoeien, net als Bill Clinton beloofde
Clinton?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:09:46 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60478873
hehe
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:10:55 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60478903
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Clinton?
Nee, Clinton!
Carpe Libertatem
pi_60481182
pi_60481394
"Entertainment for the cave man was simple: Man kills food, woman burns it, giant pterodactyl swoops down, chases woman, woman falls in mud. A good laugh is had by all. "

[ Bericht 91% gewijzigd door Picchia op 01-08-2008 02:45:51 ]
pi_60481997
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:00 schreef Montov het volgende:

Wat houd je tegen, en wat is het alternatief?
De afspraak ik dat ik volgende week werk, en daar heb ik het inwerken van mijn opvolger ook op afgestemd. Dus het alternatief is volgende week niet op komen dagen, en wat me tegenhoudt is de onprofessionaliteit daarvan. Dus ik maak het even netjes af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60482048
..of mag dat hier ook niet?..
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:49:28 #9
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60482689
Ga je gang.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:35:35 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60484083
quote:
DEN HAAG - Het systeem voor het elektronisch patiëntendossier (EPD) dat minister Klink wil invoeren, is al bij voorbaat verouderd.

Dat schrijven twee adviseurs van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ) in het blad Medisch Contact, dat vrijdag verschijnt.

Het wetsvoorstel dat Klink bij de Tweede Kamer heeft ingediend, moet volgens hen worden aangepast, omdat het initiatief zoals het er nu ligt, uitgaat van het pre-internettijdperk.

"Het is alsof er een hogesnelheidstrein beschikbaar is en de overheid het gebruik van de paardentram verplicht stelt", stellen RVZ-adviseurs Leo Ottes en Onno van Rijen.

Gesloten systeem

Volgens de experts maakt de in de wet beschreven infrastructuur geen gebruik van internet, maar is het een gesloten systeem met eigen beveiligde datalijnen. Op deze manier is het moeilijk patiënten toegang te geven tot hun eigen dossier en is het systeem niet "toekomstbestendig".

Het EPD moet het voor zorgverleners mogelijk maken elektronisch informatie over de patiënten uit te wisselen, zodat fouten bij de overdracht van gegevens worden voorkomen.

Klink heeft eerder dit jaar het wetsvoorstel bij de Tweede Kamer ingediend. Dat schrijft voor dat in september 2009 alle zorgverleners bij het landelijke EPD moeten zijn aangesloten.

De Tweede Kamer behandelt het wetsvoorstel na het zomerreces.
http://www.nu.nl/news/168(...)_achterhaald%27.html

Carpe Libertatem
pi_60484423
Ik wil wel een accessdatabaseje voor ze maken hoor. Met koppelingen naar het coresysteem - Excelbestanden.
pi_60484549
Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik een project voor de belastingdienst wil doen, kan financieel wel aantrekkelijk zijn maar ik denk toch dat ik ga weigeren.
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:33:39 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60485914
quote:
Harrisburg - Een groep van zeshonderd rooms-katholieke priesters en diakens in de Verenigde Staten heeft vrijdag uitgeroepen tot nationale dag van gebed en vasten. De aanleiding is de ontheiliging van een gewijde hostie door hoogleraar biologie Paul Myers.

Dat meldde het rooms-katholieke persbureau Zenit donderdag. Myers, die zich atheïst noemt, schrijft op zijn weblog dat hij de hostie met een spijker heeft doorboord en vervolgens bij het vuil heeft gegooid. Een foto illustreert zijn actie.

De groep geestelijken wil volgens vooorzitter John Triglio met de dag van gebed en vasten bereiken dat „zulke beledigingen nooit meer gebeuren". De actie van de hoogleraar aan de Universiteit van Minnesota is volgens hem „laakbaar, onverdedigbaar en ongrondwettelijk".
http://meer.trouw.nl/nieu(...)stie#bodyanchor-6740

. Een spijker door een cracker, naast de koran en the god delusion....Ophef!

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 01-08-2008 12:46:05 ]
pi_60486978
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

http://meer.trouw.nl/nieu(...)stie#bodyanchor-6740

. Een sprijker door een cracker, naast de koran en the god delusion....
Zowel de katholieke huilies als die hoogleraar zijn behoorlijk sneu inderdaad
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:34:32 #16
Stranger than fiction
pi_60488027
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:21:58 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60491905
quote:
Oudste mop al 4000 jaar oud

De oudste mop ter wereld blijkt al bijna 4000 jaar oud te zijn. De mop zou terug te voeren zijn tot het jaar 1900 voor Christus en was in de oudheid zeer populair.

Het is een oud gezegde van de Soemeriërs, die leefden in het tegenwoordige Zuid-Irak en gaat, vrij vertaald, ongeveer alsvolgt: "Wat is er sinds mensenheugenis nog nooit gebeurd? Een jonge vrouw liet geen wind in de schoot van haar man." Ook toen waren grappen over 'poep en pies' en over winden laten kennelijk al populair. De grap staat op nummer één van de top tien van 's werelds oudste moppen, die gepubliceerd is door de Universiteit van Wolverhampton.

Nummer twee op de lijst, van ongeveer 1600 voor Christus en komt uit het oude Egypte: "Hoe kun je een farao, die zich verveelt, vermaken? Vaar met een bootlading jonge vrouwen, slechts gekleed in visnetten, de Nijl op en zeg tegen de farao dat het tijd is om te gaan vissen."

Op nummer vijf staat de bekende uit de Odyssee van Homerus: Odysseus zegt tegen de cycloop dat hij 'Niemand' heet. Vervolgens laat hij de cycloop aanvallen door mijn mannen en hem zijn ene oog uitsteken. De cycloop roept: "Help, Niemand valt mij aan." Hij wordt niet geholpen.

De oudste Britse grap, uit de tiende eeuw, staat niet op de lijst: "Wat hangt er aan het dijbeen van een man en wil in het gat gestoken worden waar hij al zo vaak in gestoken is? Antwoord: een sleutel." De Britten waren toen kennelijk ook al meesters van de schuine, dubbelzinnige, moppen.

Volgens een zegsman van de universiteit hebben moppen allemaal één ding gemeen: het doorbreken van taboes en het uiten van een bepaalde vorm van rebellie. Seksueel getinte moppen en toiletgrappen deden het in de oudheid al goed en nu ook nog.

De lijst is te zien op uktv.co.uk/dave/item/aid/604717
pi_60494848
quote:
Vital unresolved anthrax questions and ABC News

(...)

It's extremely possible -- one could say highly likely -- that the same people responsible for perpetrating the attacks were the ones who fed the false reports to the public, through ABC News, that Saddam was behind them. What we know for certain -- as a result of the letters accompanying the anthrax -- is that whoever perpetrated the attacks wanted the public to believe they were sent by foreign Muslims. Feeding claims to ABC designed to link Saddam to those attacks would, for obvious reasons, promote the goal of the anthrax attacker(s).

(...)

See this important point from Atrios about Richard Cohen's admission that he was told before the anthrax attacks happened by a "high government official" to take cipro. Atrios write: "now that we know that the US gov't believes that anthrax came from the inside, shouldn't Cohen be a wee bit curious about what this warning was based on?"
http://www.salon.com/opin(...)1/anthrax/index.html
pi_60494937
Een maar vaak vergeten episode in TEH WAR ON TRRR. Lees het hele stuk maar. Ook om nog maar eens te beseffen hoe de wereld volgestopt is met Amerikaanse rechts-conservatieve propaganda (leugens) over Irak en moslims en terreur en biologische wapens.
pi_60495612
Machthebbers die de bevolking belazeren. Dat is al zo oud als de weg naar Rome.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:57:01 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60496032
zo oud als de weg naar Rommellus
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:57:03 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60496035
Carpe Libertatem
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:58:10 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60496054
zo'n regenboogvlag moet je strijken he
pi_60496269
Sta je morgen nog op zo'n boot te dansen Aoristus?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:37:52 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60496793
jij wel?
pi_60496935
Nee.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:04:09 #27
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60497335
jammer, anders hadden we kunnen afspreken. Nu ga ik lekker vissen, weg uit de stad
pi_60497571
De provincialen komen morgen naar Amsterdam en jij gaat naar de provincie .
pi_60497642
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:37 schreef MrX1982 het volgende:
Machthebbers die de bevolking belazeren. Dat is al zo oud als de weg naar Rome.
maar het was anders niet de bedoeling van Amerika
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:26:43 #30
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_60497836
quote:
Als het over het X25/ datanet1 geheel loopt heb je wel een superstabiel iets. factuur 1000 vergeleken met ADSL/ Glas e.d. Is misschien ook wel handig.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:29:06 #31
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60497885
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:04 schreef Aoristus het volgende:
jammer, anders hadden we kunnen afspreken. Nu ga ik lekker vissen, weg uit de stad
SCH zal je missen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:34:57 #32
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60497998
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:29 schreef Reya het volgende:

[..]

SCH zal je missen.
hoe weet jij dat?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:36:13 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60498033
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:34 schreef Aoristus het volgende:

[..]

hoe weet jij dat?
Oz Radio.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:37:40 #34
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60498056
Maar goed, de stad is dus belegerd met allerhande flikkerij en gespuis. De GGD wil preventief gaan inenten tegen hepatitis B, dat is natuurlijk de succesformule voor een knalfuif.

Misschien vaart er ook wel een barebackboot mee, achteraan ofzo
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:37:53 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60498060
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:04 schreef Aoristus het volgende:
Vissen is voor homo's
Carpe Libertatem
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:38:55 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60498087
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vissen is voor homo's
Daarom gaat er een mes mee, zo'n lange dunne, om te fileren
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:40:12 #37
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60498101
Komt die tocht vlak langs je huis oid, dat je de stad uitgaat, Aoristus?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:41:48 #38
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60498130
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef Reya het volgende:
Komt die tocht vlak langs je huis oid, dat je de stad uitgaat, Aoristus?
Volgens mij niet, ik ga het niet afwachten
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:42:55 #39
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60498152
ik vind dat jullie best een polmeet hadden kunnen organiseren in Amsterdam
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:46:28 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60498224
Tot hoe laat duurt dat gehomo, want ik moet in A'dam zijn richting 20:00 :S
Carpe Libertatem
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:47:29 #41
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60498244
you're fucked then
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:59:22 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60498501
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:47 schreef Aoristus het volgende:
you're fucked then
Misschien is hij nog net op tijd voor the gift.
pi_60498532
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Watch your back.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:04:14 #44
Stranger than fiction
pi_60498635
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Homo's zijn voor homo's.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:12:52 #45
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60498849

dit is dan wel weer geinig, of niet, boys?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:41:21 #46
Stranger than fiction
pi_60499545
Niet onaardig.
pi_60500445
quote:
Serum tegen sovjet-nostalgie

Door Thijs Papôt

01-08-2008

In een voormalige atoombunker buiten Vilnius wordt de Sovjet-Unie tot weer tot leven gebracht. Niet als toeristische attractie, maar als antidosis tegen de oprukkende 'sovjet-nostalgie'.

Het Russische volkslied schalt uit de speakers terwijl de 'hamer en sikkel' wordt gerezen op terrein rond een vervallen bunkercomplex, niet ver buiten de hoofdstad Vilnius. Hier, verscholen in de bossen, bouwden de Russen begin jaren tachtig een alternatief televisiestation, waar vandaan uitzendingen konden worden verzorgd in het geval van een kernoorlog met de Verenigde Staten.

Bunkercomplex
De klok gaat terug naar 1984. Het jaar waarin dit bunkercomplex werd gebouwd, maar ook het jaar waarin gelijknamige boek van George Orwell zich afspeelt. Zijn profetische schets van een totalitair regime waarin iedereen in de gaten werd gehouden, was werkelijkheid geworden in de Sovjet Unie.

De generatie Litouwse jongeren die in vrijheid opgroeide, kan er niet over meepraten. Maar vandaag mogen zij zich heel even in de Sovjet-Unie wanen. Bedrukt gegrinnik wordt direct bestraft door een nors kijkende man in uniform en platte pet. Wie niet strak in het gelid staat, kan op een stevige verbale reprimande rekenen.

Vernederingen en verhoorpraktijken
In de muf ruikende kamers van het bunkercomplex, vijf meter onder de grond, kijken de scholieren naar Sovjet-propaganda op televisie, leren ze een gasmasker te dragen, en maken ze kennis met de vernederingen en de verhoorpraktijken die KGB-officieren tijdens het communisme op de sovjetburgers toepasten.

De donkere kant van het Sovjetverleden als toeristische attractie lijkt populair in de Baltische landen. Zo kan men zich in de Letse stad Liepaja een nacht laten opsluiten, om te 'ervaren' hoe het er in de Goelagarchipel aan toe ging. Misschien niet toevallig, want beide landen zuchtten zwaar onder het stalinisme, en honderdduizenden inwoners verdwenen voor lange tijd of voorgoed als dwangarbeider naar Siberië.

Veilige verzorgingsstaat
Maar dat is niet de verklaring voor het opzetten van deze excursie. Want opmerkelijk genoeg beginnen steeds meer Litouwers het leven ten tijden van het communisme te verheerlijken, zegt organisator Ruta Vanangaite. 'Sommige mensen zijn teleurgesteld in wat we de afgelopen jaren hebben bereikt en beginnen terug te verlangen naar de veilige verzorgingsstaat onder het communisme. Zij vertellen hun kinderen dat alles toen beter was. Kennelijk weten we ons geen raad met vrijheid', verzucht ze.

Aan dat verlangen naar vroeger wil de producent nu tegenwicht bieden, door middel van deze educatieve excursie, die overigens ook voor volwassenen wordt aangeboden. De toer is dan ook niet opgezet als commerciële attractie. 'Het is een geschiedenisles, met het doel om mensen te wapenen tegen de ontluikende Sovjetnostalgie'

Huilen
Zonder ophouden weerkaatst de brulstem van de KGB-officier tegen de betonnen bunkermuren. Er wordt Litouws gesproken met Russisch accent, aangezien de meeste Litouwse jongeren geen Russisch meer spreken. 'Het komt voor dat mensen in huilen uitbarsten, zegt de acteur die in de huid van de KGB-officier is gekropen. 'Maar dat betekent dat ik mijn werk goed doe.'

Opgejaagd door sirenes en scheldkanonnades rennen de scholieren door het labyrint van slechtverlichte gangen op weg naar de buitendeur -die op slot blijkt te zitten. Dat symboliseert volgens Ruta Vanangaite de onmacht die veel Litouwers voelden tijdens het communisme. 'Dat er geen uitweg was, en verzet dus ook zinloos. Na de show begrijpen ze kinderen beter waarom hun ouders niet tegen het regime protesteerden.'

Inzicht
Hoewel de blaffende herdershonden tijdens de 'kinderversie' niet van stal zijn gehaald, was de toer best beangstigend, beaamt de 18-jarige Neringa Kuklyte na afloop. De ervaring heeft haar naar eigen zeggen een beter inzicht gegeven in de sovjet praktijken. 'ik heb er veel over gelezen in de boeken, maar nu had ik de mogelijkheid om te zien hoe de mensen werden behandeld.'

Niet iedereen in Litouwen kan de 'Sovjet excursie' waarderen. Ouderen met slechte herinneringen aan het communisme vinden het smakeloos, terwijl vroegere apparatsjiks van de communistische partij de voorstelling van zaken geschiedvervalsing noemen. 'Natuurlijk was het leven van alledag in de Sovjet-Unie een stuk dragelijker', erkent Vanangaite. 'Maar om dit gevoel te creëren in twee uur moet het wat extremer.'

De producent speelt zelfs met de gedachte om een excursie van maar liefst twee weken te ontwikkelen. 'Niet alleen in de bunker, maar ook aan het werk op het land en bloemen leggen bij het monument van Lenin.' Na afloop krijgen de scholieren allemaal een glaasje groenkleurige Sovjetlimonade en een certificaat, dat vermeldt dat ze twee uur van hun leven Sovjetburger zijn geweest. De meeste van hen lijken dat lang genoeg te hebben gevonden.
http://www.wereldomroep.nl/actua/europa/goelag_experience
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:28:21 #48
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60500633
quote:
Interessante link, een jaar geleden las ik dit nieuwsberichtje:
quote:
20 Procent Duitsers wil Berlijnse muur terug

BERLIJN - Een op de vijf Duitsers zou de Berlijnse muur terug willen hebben. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerde opiniepeiling ter gelegenheid van de 17e verjaardag van de Duitse hereniging in oktober.

Bijna 20 procent van de ondervraagden zei dat het land beter af was toen het nog verdeeld was. 21 Procent van de voormalige Oost-Duitsers koestert nostalgische gevoelens over het beton, prikkeldraad en de gewapende bewaking die hen van het westen scheidden.

Bijna driekwart van de Oost-Duitsers voelde zich een tweederangsburger na de hereniging in 1990. Bijna evenveel westerlingen vinden daarentegen dat de 'Ossies' geen achterstand hebben ten opzichte van het westen.

Het communistische regime bouwde de muur in 1961 om de stroom vluchtelingen naar het westen te keren. De muur viel in 1989, waarop elf maanden later de hereniging plaatsvond. Het oosten ligt economisch nog steeds achter op het westen, ondanks ongeveer 700 miljard euro aan hulp.
Zou daar niet eens een tolerantie offensief voor gestart moeten worden? Er bestaat in Oost Duitsland iets dergelijkes als een lachtherapie voor mensen die de verandering als verslechterde levensomstandigheden beschouwen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:43:20 #49
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60500942
quote:
Het uur van de wolf: Een oude vriend van het Chinese volk
Documentaire. 'Film China niet als een roos', gaf premier Zhou Enlai als advies mee aan de documentairemaker Joris Ivens, toen deze in 1972 aan de opnamen begon van zijn belangrijkste filmproject over China. De premier bedoelde dat Ivens niet alleen de mooie kanten van China moest laten zien. Terugblikkend wordt duidelijk hoe dubbelzinnig dat advies was. In Een oude vriend van het Chinese Volk wordt aan de hand van de ervaringen van Ivens in China een beeld gegeven van de wijze waarop de Chinese leiders tijdens de Culturele Revolutie kunstenaars, journalisten en filmers voor hun zaak wisten in te zetten. Een onderwerp dat ook nu nog actueel is. Regie: Rene Seegers.
Nu @ ned 2
pi_60504306
There shall in that time be rumors of things going astray.. and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment. At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight O'clock.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')