abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60478703
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
pi_60478864
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan misschien maar beter een Obama die zich dan als democrat niet met het buitenland gaat bemoeien, net als Bill Clinton beloofde
Clinton?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:09:46 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60478873
hehe
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:10:55 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60478903
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Clinton?
Nee, Clinton!
Carpe Libertatem
pi_60481182
pi_60481394
"Entertainment for the cave man was simple: Man kills food, woman burns it, giant pterodactyl swoops down, chases woman, woman falls in mud. A good laugh is had by all. "

[ Bericht 91% gewijzigd door Picchia op 01-08-2008 02:45:51 ]
pi_60481997
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:00 schreef Montov het volgende:

Wat houd je tegen, en wat is het alternatief?
De afspraak ik dat ik volgende week werk, en daar heb ik het inwerken van mijn opvolger ook op afgestemd. Dus het alternatief is volgende week niet op komen dagen, en wat me tegenhoudt is de onprofessionaliteit daarvan. Dus ik maak het even netjes af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60482048
..of mag dat hier ook niet?..
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:49:28 #9
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60482689
Ga je gang.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:35:35 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60484083
quote:
DEN HAAG - Het systeem voor het elektronisch patiëntendossier (EPD) dat minister Klink wil invoeren, is al bij voorbaat verouderd.

Dat schrijven twee adviseurs van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ) in het blad Medisch Contact, dat vrijdag verschijnt.

Het wetsvoorstel dat Klink bij de Tweede Kamer heeft ingediend, moet volgens hen worden aangepast, omdat het initiatief zoals het er nu ligt, uitgaat van het pre-internettijdperk.

"Het is alsof er een hogesnelheidstrein beschikbaar is en de overheid het gebruik van de paardentram verplicht stelt", stellen RVZ-adviseurs Leo Ottes en Onno van Rijen.

Gesloten systeem

Volgens de experts maakt de in de wet beschreven infrastructuur geen gebruik van internet, maar is het een gesloten systeem met eigen beveiligde datalijnen. Op deze manier is het moeilijk patiënten toegang te geven tot hun eigen dossier en is het systeem niet "toekomstbestendig".

Het EPD moet het voor zorgverleners mogelijk maken elektronisch informatie over de patiënten uit te wisselen, zodat fouten bij de overdracht van gegevens worden voorkomen.

Klink heeft eerder dit jaar het wetsvoorstel bij de Tweede Kamer ingediend. Dat schrijft voor dat in september 2009 alle zorgverleners bij het landelijke EPD moeten zijn aangesloten.

De Tweede Kamer behandelt het wetsvoorstel na het zomerreces.
http://www.nu.nl/news/168(...)_achterhaald%27.html

Carpe Libertatem
pi_60484423
Ik wil wel een accessdatabaseje voor ze maken hoor. Met koppelingen naar het coresysteem - Excelbestanden.
pi_60484549
Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik een project voor de belastingdienst wil doen, kan financieel wel aantrekkelijk zijn maar ik denk toch dat ik ga weigeren.
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:33:39 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60485914
quote:
Harrisburg - Een groep van zeshonderd rooms-katholieke priesters en diakens in de Verenigde Staten heeft vrijdag uitgeroepen tot nationale dag van gebed en vasten. De aanleiding is de ontheiliging van een gewijde hostie door hoogleraar biologie Paul Myers.

Dat meldde het rooms-katholieke persbureau Zenit donderdag. Myers, die zich atheïst noemt, schrijft op zijn weblog dat hij de hostie met een spijker heeft doorboord en vervolgens bij het vuil heeft gegooid. Een foto illustreert zijn actie.

De groep geestelijken wil volgens vooorzitter John Triglio met de dag van gebed en vasten bereiken dat „zulke beledigingen nooit meer gebeuren". De actie van de hoogleraar aan de Universiteit van Minnesota is volgens hem „laakbaar, onverdedigbaar en ongrondwettelijk".
http://meer.trouw.nl/nieu(...)stie#bodyanchor-6740

. Een spijker door een cracker, naast de koran en the god delusion....Ophef!

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 01-08-2008 12:46:05 ]
pi_60486978
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

http://meer.trouw.nl/nieu(...)stie#bodyanchor-6740

. Een sprijker door een cracker, naast de koran en the god delusion....
Zowel de katholieke huilies als die hoogleraar zijn behoorlijk sneu inderdaad
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:34:32 #16
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60488027
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:21:58 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60491905
quote:
Oudste mop al 4000 jaar oud

De oudste mop ter wereld blijkt al bijna 4000 jaar oud te zijn. De mop zou terug te voeren zijn tot het jaar 1900 voor Christus en was in de oudheid zeer populair.

Het is een oud gezegde van de Soemeriërs, die leefden in het tegenwoordige Zuid-Irak en gaat, vrij vertaald, ongeveer alsvolgt: "Wat is er sinds mensenheugenis nog nooit gebeurd? Een jonge vrouw liet geen wind in de schoot van haar man." Ook toen waren grappen over 'poep en pies' en over winden laten kennelijk al populair. De grap staat op nummer één van de top tien van 's werelds oudste moppen, die gepubliceerd is door de Universiteit van Wolverhampton.

Nummer twee op de lijst, van ongeveer 1600 voor Christus en komt uit het oude Egypte: "Hoe kun je een farao, die zich verveelt, vermaken? Vaar met een bootlading jonge vrouwen, slechts gekleed in visnetten, de Nijl op en zeg tegen de farao dat het tijd is om te gaan vissen."

Op nummer vijf staat de bekende uit de Odyssee van Homerus: Odysseus zegt tegen de cycloop dat hij 'Niemand' heet. Vervolgens laat hij de cycloop aanvallen door mijn mannen en hem zijn ene oog uitsteken. De cycloop roept: "Help, Niemand valt mij aan." Hij wordt niet geholpen.

De oudste Britse grap, uit de tiende eeuw, staat niet op de lijst: "Wat hangt er aan het dijbeen van een man en wil in het gat gestoken worden waar hij al zo vaak in gestoken is? Antwoord: een sleutel." De Britten waren toen kennelijk ook al meesters van de schuine, dubbelzinnige, moppen.

Volgens een zegsman van de universiteit hebben moppen allemaal één ding gemeen: het doorbreken van taboes en het uiten van een bepaalde vorm van rebellie. Seksueel getinte moppen en toiletgrappen deden het in de oudheid al goed en nu ook nog.

De lijst is te zien op uktv.co.uk/dave/item/aid/604717
pi_60494848
quote:
Vital unresolved anthrax questions and ABC News

(...)

It's extremely possible -- one could say highly likely -- that the same people responsible for perpetrating the attacks were the ones who fed the false reports to the public, through ABC News, that Saddam was behind them. What we know for certain -- as a result of the letters accompanying the anthrax -- is that whoever perpetrated the attacks wanted the public to believe they were sent by foreign Muslims. Feeding claims to ABC designed to link Saddam to those attacks would, for obvious reasons, promote the goal of the anthrax attacker(s).

(...)

See this important point from Atrios about Richard Cohen's admission that he was told before the anthrax attacks happened by a "high government official" to take cipro. Atrios write: "now that we know that the US gov't believes that anthrax came from the inside, shouldn't Cohen be a wee bit curious about what this warning was based on?"
http://www.salon.com/opin(...)1/anthrax/index.html
pi_60494937
Een maar vaak vergeten episode in TEH WAR ON TRRR. Lees het hele stuk maar. Ook om nog maar eens te beseffen hoe de wereld volgestopt is met Amerikaanse rechts-conservatieve propaganda (leugens) over Irak en moslims en terreur en biologische wapens.
pi_60495612
Machthebbers die de bevolking belazeren. Dat is al zo oud als de weg naar Rome.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:57:01 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60496032
zo oud als de weg naar Rommellus
  † In Memoriam † vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:57:03 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60496035
Carpe Libertatem
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:58:10 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60496054
zo'n regenboogvlag moet je strijken he
pi_60496269
Sta je morgen nog op zo'n boot te dansen Aoristus?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:37:52 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60496793
jij wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')