abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2008 @ 12:13:25 #201
185631 Guncta
En un momento dado
pi_61874120
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:56 schreef MaJo het volgende:
En vandaag weer de grootste moeite met opstaan het hoort toch steeds makkelijker te worden? Bij mij wordt het met de dag moeilijker
Je werkt thuis?
Bij mij werkt het heel goed om op te MOETEN staan.
Omdat je bijvoorbeeld de trein moet halen..
De tijd maakt mij niet uit die ik ervoor uit trek.
Uurtje genoeg aan.
Als ik er anderhalf uur voor uittrek dan word het alsnog laatste minuten (en dus haasten) werk.
Maar dat werkt beter dan een koude douche of koffie..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_61875021
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:26 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Tja, daar krijgen ze toch voor betaald he. Je kunt ook wachten tot je een ons weegt,
maar het beste is het als je het zelf aankaart.
Je komt niet met zomaar iets, laat ze maar even snel een test met je doornemen.
ADHD en depressies gaan idd regelmatig samen dus dat is niet raar.

Doen! Succes!
Bedankt, je hebt me over de streep getrokken.

Ik heb de site van levente ook goed doorgenomen. En als het goed is ga nu nu algemene psychologische onderzoeken krijgen en 1 voor AD(H)D.
Maar dit gaat allemaal nog wel even duren, ze gaan uitzoeken waar dit moet gebeuren.
Mijn casemanager (tussenpersoon tussen mij en mijn psychiater) vond het niet zo raar klinken maar had de link zelf ook nog nooit gelegt. Maar wel dat er iets meer met mij aan de hand was dan alleen de depressies. Die ik al van jongs af aan heb. Ik heb half okt. weer afspraak met psychiater zelf staan maar, ik word volgende week ook besproken dan krijg ik telefoon wat we nu gaan doen en hoe.
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 14:57:17 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61877892
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Guncta het volgende:

[..]

Je werkt thuis?
Bij mij werkt het heel goed om op te MOETEN staan.
Omdat je bijvoorbeeld de trein moet halen..
De tijd maakt mij niet uit die ik ervoor uit trek.
Uurtje genoeg aan.
Als ik er anderhalf uur voor uittrek dan word het alsnog laatste minuten (en dus haasten) werk.
Maar dat werkt beter dan een koude douche of koffie..
Gelukkig werk ik niet thuis, dat zou echt een ramp zijn omdat ik buiten de deur werkt lukt het me wel om op te staan, omdat het moet. Maar met heel veel moeite ik hoop dat het ooit beter gaat, maar vooralsnog nog niet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_61879442
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:52 schreef Verse_Koffie het volgende:

[..]

Bedankt, je hebt me over de streep getrokken.

Ik heb de site van levente ook goed doorgenomen. En als het goed is ga nu nu algemene psychologische onderzoeken krijgen en 1 voor AD(H)D.
Maar dit gaat allemaal nog wel even duren, ze gaan uitzoeken waar dit moet gebeuren.
Mijn casemanager (tussenpersoon tussen mij en mijn psychiater) vond het niet zo raar klinken maar had de link zelf ook nog nooit gelegt. Maar wel dat er iets meer met mij aan de hand was dan alleen de depressies. Die ik al van jongs af aan heb. Ik heb half okt. weer afspraak met psychiater zelf staan maar, ik word volgende week ook besproken dan krijg ik telefoon wat we nu gaan doen en hoe.
Goed gedaan!
Je uitstelgedrag valt iig nogal mee.
Ook mooi dat je casemanager (had ik nog nooit van gehoord)
er ook iets in ziet. Hopelijk zal het snel zijn vruchten afwerpen.
Houd ons up to date.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 24 september 2008 @ 16:08:04 #205
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_61879515
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig werk ik niet thuis, dat zou echt een ramp zijn omdat ik buiten de deur werkt lukt het me wel om op te staan, omdat het moet. Maar met heel veel moeite ik hoop dat het ooit beter gaat, maar vooralsnog nog niet
ik heb sinds vorige week een spongebob squarepants tune op mijn telefoon, best hard.
Leg je telefoon buiten bereik, zodat je uit bed moet om hem af te zetten.

Gegarandeerd sprieng je uit bed om dat kutgeluid uit te zetten
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_61879556
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Opstaan is bij mij ook altijd een grote crime geweest.
Ik kom, in de 4 dagen per week dat ik moet werken, zeker
1 dag een half uur te laat en de rest echt net op tijd. Of net 5 min te laat.
Het meest irritante is altijd de stress 's ochtends in de auto als ik me
als een mongool door het verkeer probeer te manoeuvreren.
Ik heb ook wel eens dat ik me dusdanig verslaap dat het me maar
het beste lijkt me ziek te melden, want uren te laat aankomen werkt
niet zo positief op de kijk van mijn collega's.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet de enige ben wat opstaan betreft.
Ik leef met je mee.
pi_61879584
Wie rookt er trouwens allemaal hier?
Volgens mij wel veel AD(H)D-ers he?
pi_61880630
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:04 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Goed gedaan!
Je uitstelgedrag valt iig nogal mee.
Ook mooi dat je casemanager (had ik nog nooit van gehoord)
er ook iets in ziet. Hopelijk zal het snel zijn vruchten afwerpen.
Houd ons up to date.
Mwah, heb er maar een half jaar over gedaan om het eens op tafel te gooien en dat was dan hier ook nog eens. Nu pas bij mijn man en casemager. Ik zal jullie op de hoogte houden

En ja ik rook.
En ik ben absoluut geen ochtend mens

1 ding waar ik geen last van heb is, te laat komen. Ik ben altijd te vroeg altijd en overal.
Kan het ook niet hebben als iemand bij mij te laat is, als we wat afgesproken hebben
Maar verder stel ik alles uit of doe ik het gewoonweg niet omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen.

Maar ik ga hulp vragen om struktuur in huis te krijgen. Zie door de bomen het bos niet meer hier in huis.
pi_61880765
Roker meld zich ! Kreeg vandaag een artikel onder ogen gedrukt met als kop : "Kinderen met ADHD makkelijk verslaafd" en bedankt mensen net wat we nodig hadden vandaag het is dat het mijn oma is anders had ik die persoon flink op zijn sodemieter gegeven ik kan er heel slecht tegen dat mensen even naar het stickertje kijken en zonder dat artikel te lezen het me geven er staat namelijk ook in dat door medicijn gebruik de kans op een verslaving afneemt btw de smileys hier zijn wel tof al zal mijn gebruik misschien niet de bedoeling zijn trouwens de link voor wie belang heeft :
http://www.trimbos.nl/default12861.html?date=1&back=1

Ik mocht hier chaotisch en druk zijn toch ? valt trouwens wel in de smaak bij de dames ik heb altijd wel wat te vertellen en ik kijk ze niet aan dus ik speel hard to get en zo toch maar geen vriendin met ADHD zoeken want dat komt echt niet goed dan

Dat was het weer even

EDIT:

Vanochtend weer te laat maar twee uur dit keer vergeten wekker te zetten , was toch bij een leraar die ik haat en iedere leraar klaagt erover dat ik huiswerk vergeet en te laat kom. Maar als ik extra begeleiding wil kom ik onder begeleiding van de man die vorig jaar mijn mentor was en die mij nooit meer wil zien en ik hem overigens ook niet want die gast kon het niet hebben dat ik niets deed en te laat kwam en af en toe op mijn streepjes ga staan. Terwijl die wist dat ik een chaotisch kind in hart en nieren ben. Af en toe wel eens de neiging om zo'n leraar eens goed te zeggen waar het op staat , ik doe het namelijk ook niet expres dat ik alles vergeet maar niemand wil dat toch maar in zien. Ben trouwens wel trots op me want een leraar scheld me uit en ik schold niet terug

Chaos maar ik heb begrepen dat het hier mocht

[ Bericht 22% gewijzigd door InTheDarkness op 24-09-2008 17:03:00 ]
pi_61887016
Toch vreemd dat iedereen hier dezelfde problemen heeft als ik. In mijn omgeving begrijpt niemand dat ik me zo vaak verslaap en dat ik altijd alles vergeet. Gelukkig ken ik zelf nog iemand die ADD heeft.

Vanochtend heb ik me weer verslapen, en het was al de zoveelste keer sinds de vakantie voorbij is. Ergens heeft het echt iets lachwekkends.
  woensdag 24 september 2008 @ 21:23:51 #211
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61887895
Ik ben nu zo'n twee weken bezig met Ritalin en ik heb eindelijk een beetje het gevoel dat het helpt.
Ik was vandaag m'n kamer aan het schilderen, en 's ochtends had ik m'n Ritalin ingenomen. Schilderen ging prima, maar op een gegeven moment werd het steeds slordiger en lukte het me echt niet meer om niet ook het plafond mee te verven (ondanks het afplakspul). Toen ik maar vond dat ik even pauze moest nemen zag ik aan de tijd dat ik al een uur te laat was met m'n volgende tablet. Eerder had ik ook wel het idee dat het iets deed, maar nu merkte ik eindelijk een duidelijk aanwijsbaar verschil, terwijl ik het effect eerst echt niet kon benoemen. Omdat ik zo lang met het schilderen bezig was kon ik dus eindelijk duidelijk het effect zien van wel of geen Ritalin bij dezelfde activiteit.
De bijwerkingen vallen vooralsnog mee, ik heb wel nog steeds een hele droge mond, maar hoofdpijn niet meer en andere effecten heb ik ook nog niet waargenomen geloof ik. M'n eetlust is wel kut maar dat was eerst ook al dus aan dat spul zal het wel niet liggen.
pi_61889377
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:59 schreef 8. het volgende:
Toch vreemd dat iedereen hier dezelfde problemen heeft als ik. In mijn omgeving begrijpt niemand dat ik me zo vaak verslaap en dat ik altijd alles vergeet. Gelukkig ken ik zelf nog iemand die ADD heeft.

Vanochtend heb ik me weer verslapen, en het was al de zoveelste keer sinds de vakantie voorbij is. Ergens heeft het echt iets lachwekkends.
Lachwekkend vind ik het wel ja leraren alleen niet

Zit het hier bij mensen trouwens ook in de familie ? Mijn vader en broertje hebben het ook dolle boel hier dus als de medicijnen uitgewerkt zijn
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 22:04:01 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61889504
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:08 schreef compier het volgende:

[..]

ik heb sinds vorige week een spongebob squarepants tune op mijn telefoon, best hard.
Leg je telefoon buiten bereik, zodat je uit bed moet om hem af te zetten.

Gegarandeerd sprieng je uit bed om dat kutgeluid uit te zetten
Dat maakt bij mij dus echt niks uit Ik zet die wekker uit en kruip gewoon weer mijn bed in. Sowieso na het opstaan ben ik zo ontzettend moe dat ik zelfs een half uur later zo mijn bed weer in zou kunnen om te tukken Pas na een uur of 2 ben ik echt wakker
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 22:05:34 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61889559
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:09 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Opstaan is bij mij ook altijd een grote crime geweest.
Ik kom, in de 4 dagen per week dat ik moet werken, zeker
1 dag een half uur te laat en de rest echt net op tijd. Of net 5 min te laat.
Het meest irritante is altijd de stress 's ochtends in de auto als ik me
als een mongool door het verkeer probeer te manoeuvreren.
Ik heb ook wel eens dat ik me dusdanig verslaap dat het me maar
het beste lijkt me ziek te melden, want uren te laat aankomen werkt
niet zo positief op de kijk van mijn collega's.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet de enige ben wat opstaan betreft.
Ik leef met je mee.
Wat een herkenning Ik ben ook áltijd te laat. Ik plan altijd alles zo dat ik op het allerlaatst nog alles moet doen en dan moet ik opeens haasten en ben ik te laat
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 22:06:11 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61889575
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:10 schreef mighty_myte het volgende:
Wie rookt er trouwens allemaal hier?
Volgens mij wel veel AD(H)D-ers he?
Yup ik rook ook

Morgen trouwens mijn ADD test, ben benieuwd
pi_61891290
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup ik rook ook

Morgen trouwens mijn ADD test, ben benieuwd
Suc6
  woensdag 24 september 2008 @ 22:54:48 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61891443
ik rook niet, nooit gedaan ook en ik heb er een grafhekel aan.

Ik zuip dan weer wel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61891636
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:23 schreef Walging het volgende:
Ik ben nu zo'n twee weken bezig met Ritalin en ik heb eindelijk een beetje het gevoel dat het helpt.
Ik was vandaag m'n kamer aan het schilderen, en 's ochtends had ik m'n Ritalin ingenomen. Schilderen ging prima, maar op een gegeven moment werd het steeds slordiger en lukte het me echt niet meer om niet ook het plafond mee te verven (ondanks het afplakspul). Toen ik maar vond dat ik even pauze moest nemen zag ik aan de tijd dat ik al een uur te laat was met m'n volgende tablet. Eerder had ik ook wel het idee dat het iets deed, maar nu merkte ik eindelijk een duidelijk aanwijsbaar verschil, terwijl ik het effect eerst echt niet kon benoemen. Omdat ik zo lang met het schilderen bezig was kon ik dus eindelijk duidelijk het effect zien van wel of geen Ritalin bij dezelfde activiteit.
De bijwerkingen vallen vooralsnog mee, ik heb wel nog steeds een hele droge mond, maar hoofdpijn niet meer en andere effecten heb ik ook nog niet waargenomen geloof ik. M'n eetlust is wel kut maar dat was eerst ook al dus aan dat spul zal het wel niet liggen.
Droge mond heb ik nog steeds regelmatig last van, terwijl ik nu al best wel een tijdje ritalin gebruik. En ik zit dan op een lage dosis van 10mg per keer. Och, heel vervelend vind ik het niet.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:12:46 #219
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61892161
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:59 schreef frenkck het volgende:

[..]

Droge mond heb ik nog steeds regelmatig last van, terwijl ik nu al best wel een tijdje ritalin gebruik. En ik zit dan op een lage dosis van 10mg per keer. Och, heel vervelend vind ik het niet.
Niet? Ooh ik vind het echt vreselijk, vooral als ik net wakker ben, alsof ik uit de dood ben opgestaan gewoon.
Maargoed als dat het enige is is het niet zo erg inderdaad
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 23:39:57 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61893094
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:50 schreef InTheDarkness het volgende:

[..]

Suc6
Thanks
pi_61895604
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat maakt bij mij dus echt niks uit Ik zet die wekker uit en kruip gewoon weer mijn bed in. Sowieso na het opstaan ben ik zo ontzettend moe dat ik zelfs een half uur later zo mijn bed weer in zou kunnen om te tukken Pas na een uur of 2 ben ik echt wakker
Ja, pf, herkenbaar als een gek.
's Ochtends ben ik echt heel erg zwak. Ik ben gewoon gevangen in de vermoeidheid. Het is verschrikkelijk, erger dan pijn. Ik stoot me nog liever aan een hete kachel dan dat ik 's ochtends aan de eettafel moet gaan zitten vechten voor mijn bewustzijn. Klinkt natuurlijk erg dramatisch maar zo ervaar ik het echt.

Wat bij mij wel eens wilde helpen is met iemand afspreken om op hetzelfde tijdstip op te staan. Het moet wel iemand zijn die opstaan net als jij heel moeilijk vindt, want dan realiseer je je 's ochtends dat je niet de enige bent. Nog beter is als jullie zorgen dat de klokken exact gelijk staan, zodat jullie op exact hetzelfde moment wakker worden. Dit lijkt suf, maar bij mij heeft het ook goed geholpen. Uiteindelijk niet meer natuurlijk, want toen werd dit ook standaard. Dus nu heb ik 6 wekkers. 4 verspreid over de slaapkamer, en 2 opgerold en ingepakt, zodat ik moeite moet doen om ze uit te zetten. En soms zet ik een glas water naast m'n bed, die ik dan in mijn gezicht leeggooi. Helpt ook goed.

Ja het is laat.
pi_61897557
quote:
Op donderdag 25 september 2008 03:34 schreef 8. het volgende:

[..]

Ja, pf, herkenbaar als een gek.
's Ochtends ben ik echt heel erg zwak. Ik ben gewoon gevangen in de vermoeidheid. Het is verschrikkelijk, erger dan pijn. Ik stoot me nog liever aan een hete kachel dan dat ik 's ochtends aan de eettafel moet gaan zitten vechten voor mijn bewustzijn. Klinkt natuurlijk erg dramatisch maar zo ervaar ik het echt.

Wat bij mij wel eens wilde helpen is met iemand afspreken om op hetzelfde tijdstip op te staan. Het moet wel iemand zijn die opstaan net als jij heel moeilijk vindt, want dan realiseer je je 's ochtends dat je niet de enige bent. Nog beter is als jullie zorgen dat de klokken exact gelijk staan, zodat jullie op exact hetzelfde moment wakker worden. Dit lijkt suf, maar bij mij heeft het ook goed geholpen. Uiteindelijk niet meer natuurlijk, want toen werd dit ook standaard. Dus nu heb ik 6 wekkers. 4 verspreid over de slaapkamer, en 2 opgerold en ingepakt, zodat ik moeite moet doen om ze uit te zetten. En soms zet ik een glas water naast m'n bed, die ik dan in mijn gezicht leeggooi. Helpt ook goed.

Ja het is laat.
Grappig. Heb ik ook.
Ik heb een wekkerradio, een normale wekker en 5 wekkers op mijn telefoon met 3 verschillende geluiden.
Alle 7 wekkers kan ik makkelijk een uur lang laten repeaten/sluimeren zonder echt wakker te worden.
Met al dat geluid en getril-geweld kan ik alsnog uit mezelf opeens een uur te laat wakker schrikken.

Slapen is ook zo fijn! Echt te erg dat je je door wat electrische apparaten uit je remslaap moet laten halen.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:01:38 #223
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61899196
Menen jullie dat nou serieus met al die wekkers? Wat een hel
pi_61899408
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:01 schreef Walging het volgende:
Menen jullie dat nou serieus met al die wekkers? Wat een hel
Ja ik meen het. En het is idd een hel.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:16:59 #225
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61899489
En ik maar denken dat ík moeite had met opstaan
pi_61901086
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:16 schreef Walging het volgende:
En ik maar denken dat ík moeite had met opstaan
Ik ook maar dat valt dan nog wel mee als ik dit allemaal zo lees.
Ik ben wel uit bed, maar wakker echt nog een hele tijd niet.
Moet ook extra vroeg opstaan als ik vroeg weg moet, omdat ik echt zoveel tijd nodig heb om wakker te worden. En om de moed te vinden om mij dan ook eens te gaan wassen en aankleden.

Ben net gebeld door mijn casemanager, hij had vanmorgen al overleg gehad met mijn psychiater.
En die wil ook dat ik daar oa op getest ga worden. Dus over paar weken krijg ik alle testen. Zal mij benieuwen!
  Moderator donderdag 25 september 2008 @ 13:12:22 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61902233
Wat een herkenning hier! Ik ervaar opstaan ook echt als een hel. Verschrikkelijk ik kan het nooit goed uitleggen aan vrienden maar zoals jullie het beschrijven ervaar ik het ook echt! Al heb ik 10 wekkers aanstaan, maakt niets uit. Ik word er wakker van maar val meteen weer in slaap. Als ik niks hoef te doen slaap ik zo tot 2 uur 's middags, heerlijk slapen is fijn, opstaan een hel
pi_61903126
Ow wat een geluk dat ik het opstaan niet zo als een drama zie, maar wat slapen betreft heb ik eigenlijk ook wel een zeer vast patroon.

Zo ga ik doordeweeks en zondag zo goed als nooit na 12 uur naar bed maar ook nooit voor 11 uur, dus eigenlijk maar een variatie van een uurtje.

En 's ochtends moet ik 6 van de 7 dagen in de week altijd om kwart over 7 uit bed met uitzondering om zondag.

Wat ik wel ervaar is dat ik onmogelijk een middagdutje kan doen, het is me gewoon nog nooit gelukt, voor 11 uur 's avonds kan ik gewoon niet slapen en dan ook de periode voordat ik medicatie gebruikte. Terwijl ik dat wel heel graag zou willen.
pi_61905598
Ik kan zonder mijn slaapmedicatie niet slapen omdat mijn hoofd blijft doormalen, maar de tabletten zorgen ervoor dat ik toch redelijk snel in slaap val. Ik heb wel veeeel last van onzinige bizarre dromen waardoor ik net zo moe wakker wordt dan als ik ging slapen.

\heb mijzelf wel een goed dag en nacht ritme aangelleerd, ben een echte nachtmens (rust niemand die mij stoort of afleidt,) Maar moest mijn dag en nacht ritme weer omdraaien was gezondder dat is nu ook wel gelukt.

Middag tukje kan ik alleen de rust voor vinden als ik medicatie inneem. Ik ben domweg altijd moe
moe van alle gedachtes en gesprekken die ik continu in mijzelf voer wat niet stop te zetten is, evenals mijn tel tik. En alles moet deelbaar door 3 zijn erg vervelend. De ene keer beter onder controle dan andere keer. momenteel is het weer helemaal mis en tel ik mij de slag in de rondje als ik aan het lopen/wandelen ben. En soms niet stop te zetten waardoor ik soms rare stapppen moet gaan zetten om toch weer op die 3 te eindigen. Snappen jullie mij nog?

Enige wat ik vooral graag zou willen is rust in mijn hoofd! Mijn man zegt wel eens ik denk niets, en ik kan mij daar NIETS bij voorstellen mijn gedachtes gan dag en nacht zo'n beetje door. Door mijn slaap medicatie val ik wel redelijk snel in slaap, maar ik droom net zo onrustig en bizar.

Maar de depressie staat toch ook wel op de voorgrond momenteel. Ik hoop dat als er een diagnose gesteld kan worden en mijn medicatie aangepast kan worden, ik meer rust in mijn hoofd zal hebben en het depresive minder zal gaan worden. Maar zover ben ik helaas nog lang niet.

Als ik wat doe en de energie kan pbrengen om een beetje chaos te weg te werken, doe ik toch weer erg veel dingen door elkaar heen. Waardoor niets eigenlijk af komt.

Ik voel me soms zo dom 38 jaar en niets kunnen. Niets afgemaakt geen diploma's noppes nada.
pi_61907380
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:12 schreef MaJo het volgende:
Wat een herkenning hier! Ik ervaar opstaan ook echt als een hel. Verschrikkelijk ik kan het nooit goed uitleggen aan vrienden maar zoals jullie het beschrijven ervaar ik het ook echt! Al heb ik 10 wekkers aanstaan, maakt niets uit. Ik word er wakker van maar val meteen weer in slaap. Als ik niks hoef te doen slaap ik zo tot 2 uur 's middags, heerlijk slapen is fijn, opstaan een hel
Ik heb elke woensdag vrij meestal sta ik dan idd erg laat op.
Gisteren tot 16 uur geslapen.

Maar het valt idd niet uit te leggen aan anderen. Ze komen altijd met suffe
tips zoals: zet je wekker buiten je bed zodat je er uit moet.
Maar dan hoor ik hem niet, of negeer hem, of zet hem uit en slaap onmiddelijk verder.

Ook mezelf voor de gek houden door wekkers een half uur vooruit te
zetten werkt niet, daar ben ik -ook al slaap ik- toch weer te slim voor.

Als wekker-toon mijn ringtoon gebruiken heeft wel een tijdje gewerkt,
toen dacht ik dat mijn baas aan het bellen was dat ik er niet was,
maar dat had ik na een tijdje ook weer door.

Middagdutjes kan ik trouwens ook goed, maar dat doe ik vooral in de winter.
In de zomer heb ik veel meer energie en niet zo veel slaap nodig, lijkt het wel.

Wat trouwens ook niet goed is voor mijn ritme is het blowen als ik vrij heb,
daar sta ik ook niet van op. Toch ben ik al zeker een jaar of 7 een redelijke
die-hard weekendblower. De antidepressiva die me een blij mens maken
zorgen er ook voor dat ik lekker door kan slapen.
pi_61908385
Blowen heb ik dus helemaal niets meer mee . Wel een tijdje gedaan maar werd er veel te relaxt van.
  Moderator donderdag 25 september 2008 @ 19:26:18 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61912283
Ik heb vandaag de ADD test gehad en veel wees ernaar alleen was ik in mijn vroege jeugd het tegenovergestelde, kon goed aan opdrachten werken, was heel netjes. Wel heb ik altijd gehad dat ik veel kletste, gesprekken onderbrak, slecht op kon staan en teltik. Vanaf mijn 14e is het allemaal meer zoals nu. Het zou dus kunnen dat ik het in mijn jeugd heb weten te onderdrukken.

Volgende week hoor ik de uitslag
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:05:08 #233
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_61932429
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:26 schreef MaJo het volgende:
Ik heb vandaag de ADD test gehad en veel wees ernaar alleen was ik in mijn vroege jeugd het tegenovergestelde, kon goed aan opdrachten werken, was heel netjes. Wel heb ik altijd gehad dat ik veel kletste, gesprekken onderbrak, slecht op kon staan en teltik. Vanaf mijn 14e is het allemaal meer zoals nu. Het zou dus kunnen dat ik het in mijn jeugd heb weten te onderdrukken.

Klinkt bekend. Ik was als kind altijd heel erg druk en bezig. (Stortte elk jaar rond mei een beetje in, maar ik liep altijd ver genoeg voor om dan even bij te kunnen komen) Rondom mijn 14e veranderde dit en werd ik bijna het tegenovergestelde. Waarschijnlijk heb ik mijn hyperactiviteit leren onderdrukken. Al voelt het soms meer alsof ik het opsluit in mijn hoofd waar alle gedachtes rond blijven vliegen. Maar ik denk dat ik hier sowieso nog wel eens een keertje mijn verhaal post. Dat is misschien niet verkeerd voor me (Ik ben nu 20 trouwens)

Edit: Zijn er hier trouwens meer mensen die na Ritalin alles meteen weer eruit kotste?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ugjerke op 26-09-2008 16:09:45 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_61951488
Mijn zoon had alleen de eerste week van misselijkheid, verder niets. Niet hoeven te spugen ervan iig.

Is Ritalin overigens het enige medicijn wat vergoedt wordt?
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:05:36 #235
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61951797
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:26 schreef MaJo het volgende:

Ik was juist als kind (nu nog steeds btw) kei slordig. Slordig handschrift, overal aan beginnen niks afmaken ect.
Is niet echt veranderd
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 27 september 2008 @ 16:51:33 #236
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_61953465
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:40 schreef Verse_Koffie het volgende:
Mijn zoon had alleen de eerste week van misselijkheid, verder niets. Niet hoeven te spugen ervan iig.

Is Ritalin overigens het enige medicijn wat vergoedt wordt?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of in welke pakketten er alternatieven zitten. 4 jaar terug was in ieder geval het ritalin, of ritalin van een ander merk.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_62044214
Ik ben verhuisd afgelopen weekend!
Eindelijk mijn eigen huis! En van mijn vriendin!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:02:13 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62044281
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of in welke pakketten er alternatieven zitten. 4 jaar terug was in ieder geval het ritalin, of ritalin van een ander merk.
hier misschien?

http://www.balansdigitaal.nl/sitemanager.asp?pid=1639
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62051733
Ik ben ook verhuist, zit nu anti-kraak in een vrijstaand huis midden in de polder in mijn eentje. Ik vind het eigenlijk wel heerlijk, want ik word door niemand gestoord, heb hier alle ruimte en kom heerlijk tot rust. Ook heb ik geen tv en nog een hele slechte internet verbinding, dus dan ga ik wel andere dingen doen op een gegeven moment, want achter de pc ga ik me toch vervelen.

Nu twijfel ik toch wel beetje om mijn internet aanvraag niet gewoon stop te zetten en een heel goedkoop internet abonnement te nemen, zodat ik in het vervolg ook niet te gemakkelijk films enz. kan downloaden.

Daar ga ik nog even goed over nadenken .
pi_62052331
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:27 schreef frenkck het volgende:
Ik ben ook verhuist, zit nu anti-kraak in een vrijstaand huis midden in de polder in mijn eentje. Ik vind het eigenlijk wel heerlijk, want ik word door niemand gestoord, heb hier alle ruimte en kom heerlijk tot rust. Ook heb ik geen tv en nog een hele slechte internet verbinding, dus dan ga ik wel andere dingen doen op een gegeven moment, want achter de pc ga ik me toch vervelen.

Nu twijfel ik toch wel beetje om mijn internet aanvraag niet gewoon stop te zetten en een heel goedkoop internet abonnement te nemen, zodat ik in het vervolg ook niet te gemakkelijk films enz. kan downloaden.

Daar ga ik nog even goed over nadenken .
Klinkt goed! Ik zit ook anti-kraak. Maar dan in een hoekhuis.
Enorm veel ruimte voor mijn doen.
Hopelijk kan ik er nog lang blijven.
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 08:15:57 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_62068735
Ik hoor vandaag de uitslag van mijn ADD onderzoek
pi_62069522
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 08:15 schreef MaJo het volgende:
Ik hoor vandaag de uitslag van mijn ADD onderzoek
lol, je bent ook al zo vroeg wakker joh.
succes vandaag!
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 11:14:50 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_62071879
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:20 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

lol, je bent ook al zo vroeg wakker joh.
succes vandaag!
Mja niet uit eigen beweging hoor had college. Ben wel trots dat ik gegaan ben

thanks, ik hou jullie op de hoogte
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:22:30 #244
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_62072051
Oeeh spanneendd MaJo!

Ik ben gisteren weer langs m'n psychiater geweest, ondanks het geringe effect van de Ritalin wilde ze nog een maand doorgaan met deze dosis (3x1). Ik heb er echt nu al genoeg van, het lukt me echt niet om het goed in te nemen gewoon! Ik vergeet het steeds, afgelopen week heb ik het helemaal amper ingenomen omdat alles zo hectisch was met m'n verhuizing en andere dingen. Bah. Ik vergeet altijd alles, hoe kan ik nou onthouden dat ik 3 keer per dag pillen moet innemen!
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 11:31:15 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_62072253
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:22 schreef Walging het volgende:
Oeeh spanneendd MaJo!

Ik ben gisteren weer langs m'n psychiater geweest, ondanks het geringe effect van de Ritalin wilde ze nog een maand doorgaan met deze dosis (3x1). Ik heb er echt nu al genoeg van, het lukt me echt niet om het goed in te nemen gewoon! Ik vergeet het steeds, afgelopen week heb ik het helemaal amper ingenomen omdat alles zo hectisch was met m'n verhuizing en andere dingen. Bah. Ik vergeet altijd alles, hoe kan ik nou onthouden dat ik 3 keer per dag pillen moet innemen!
Stel een wekker in op je mobiel heb zelf ook 2 pillenwekkers, anders zou ik het echt vergeten werkt top
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:38:44 #246
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_62072428
Ja dat heb ik geprobeerd, maar omdat ik niet elke dag op dezelfde tijd opsta en die pil inneem werkt het dus niet. Als ik 'm om 8 uur neem moet het om 12 en 16 weer, maar als het later is moet het weer anders. Dan moet ik dus elke ochtend bij m'n eerste pil opnieuw die wekker instellen, en daar ben ik te lui voor of ik vergeet het simpelweg gewoon. Voor m'n (anticonceptie)pil werkt het inderdaad wel, omdat het er maar één is.
pi_62073166
Volgens mij maakt het niet zoveel uit op welke tijden je slik, Walging.
Als je om 12 uur opstaat kun je toch ook gewoon om 12 en 16 uur slikken?
In je slaap heb je er toch geen hol aan, of heb je graag gestructureerde dromen?

Ik slik die ritalin eigenlijk ook niet zoals het hoort.
Sowieso alleen als ik werk en dan nog niet elke dag.
Soms heb ik gewoon geen zin om zombie te zijn en wil ik lekker 'rausen'.
Eens in de 4 uur is trouwens niet fijn bij mij.
Eens in de 3 uur lijkt ideaal, anders krijg ik koppijn en ga nutteloos rondlopen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:32:45 #248
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_62073638
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:11 schreef mighty_myte het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit op welke tijden je slik, Walging.
Als je om 12 uur opstaat kun je toch ook gewoon om 12 en 16 uur slikken?
In je slaap heb je er toch geen hol aan, of heb je graag gestructureerde dromen?

Ik slik die ritalin eigenlijk ook niet zoals het hoort.
Sowieso alleen als ik werk en dan nog niet elke dag.
Soms heb ik gewoon geen zin om zombie te zijn en wil ik lekker 'rausen'.
Eens in de 4 uur is trouwens niet fijn bij mij.
Eens in de 3 uur lijkt ideaal, anders krijg ik koppijn en ga nutteloos rondlopen.
Haha ja natuurlijk kan dat, dan doe ik er gewoon 2 per dag, maar als ik om 10 uur opsta zit ik er weer net tussenin dus dan moet ik het helemaal omgooien, snap je? Daarom werkt het dus niet met een wekker.

Ik weet ook nog niet hoe ik 't moet doen met die intervallen, ik geloof inderdaad dat 4 uur te lang is, maar dat moest ik deze maand dus een beetje uitproberen zei de psych.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:21:47 #249
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62075063
Binnen 4 uren heb ik idd een rebound.

Ik slik ze echter ook maar eens per dag, als ik een dag slik.

Ik denk dat ik 3 dagen in de week, 1x 3 pillen slik. Al verschilt dit per week.

Te laat slikken is irritant. Ik slaap niet zonder seroquel (soort dextro/ritalin-werking, je denkt nog maar per 1 ding), maar merk zeker wel een verschil met te laat ingenomen dextro. Dan moet ik meteen 2 ipv 1 slikken.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_62078410
Ik moet echt om de 3 uur ritalin bijnemen, niet veel later want langer werkt het niet. Ik heb wel genoeg aan 10mg per keer, dan kan ik al perfecte concentratie krijgen, 20 is gewoon al teveel.

Maar in één x 30mg? Dan ga je toch gewoon stuiteren en is die rebound niet te zuinig volgens mij, dat lijkt me niet relaxed.

Met innemen heb ik niet zo heel veel problemen, want ik moet gewoon elke doordeweekse dag om 9 uur beginnen en vanaf dat moment heb ik concentratie nodig, dus elke dag om half 9 begin ik. Dan elke 3 uur later, dus half 12, half 3 en afhankelijk van de avond half 6 ook nog als ik nog langer moet studeren.

De rebound verschilt trouwens best wel van keer tot keer, vaak in het weekend als ik slecht heb geslapen of de avond ervoor wat heb gedronken. De uitwerking is dan allerminst prettig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')