Gisteren was de site van Amnesty niet bereikbaar, dat lijkt me als journalist wel redelijk relevant dan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef thedude0 het volgende:
Alle sites die bezocht moeten worden door journalisten werken gewoon. Je gaat daar niet heen om vakantie te vieren maar om je werk te doen. Dom geneuzel is dit dus.
Je loopt achter. Het IOC heeft Irak toestemming gegeven om mee te doen na de belofte van Irak zijn sporters met rust te laten. Overigens doen er wel 2 Iraakse atleten mee in Peking.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:40 schreef Monidique het volgende:
Ondertussen mag Irak niet meedoen aan de Olympische Spelen van het IOC, vanwege "politieke bemoeienissen". (Dat gold uiteraard niet voor Irak onder Hoessein of hedendaags Cuba of, nou ja, je begrijpt het wel.) Ik vind dat IOC maar een walgelijk clubje, eerlijk gezegd.
Dan loop ik kennelijk achter.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je loopt achter. Het IOC heeft Irak toestemming gegeven om mee te doen na de belofte van Irak zijn sporters met rust te laten. Overigens doen er wel 2 Iraakse atleten mee in Peking.
Sorry, hoor, wilde je niet kwetsen,quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niets houdt jullie overigens tegen om een nieuw IOC op te richten, weer helemaal gebaseerd op de goeie ouwe tijd.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sorry, hoor, wilde je niet kwetsen,!
Ja, precies. Het gaat over het IOC. Ik vind het maar een hypocriete organisatie. "Je kunt ook je eigen organisatie opzetten, hoor!" Nou, nee, dat lijkt mij niet realistisch, en ten tweede heb ik daar geen zin in, en ten derde is dat totaal niet relevant.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan dat al dat gejank op Internet over organisaties af en toe gewoon een beetje vervelend wordt. Zeiken en zelf niks doen.. Lekker makkelijk allemaal.
Grappig overigens dat jij je aangesproken voelt door mijn gebruik van het woord 'jullie'. Ik vraag me overigens af wat er 'getroll' is aan het opperen van een oplossing voor ontevredenheid van mensen. Als je het niet eens bent met de bestaande partijen, begin je een nieuwe. Als je problemen hebt met je dealer, koop je je auto ergens anders. Waarom zou je dat niet doortrekken naar het wereldtoneel? Met andere woorden, als vergelijking: Jij bent van mening dat als je de VN hebt, het onrealistisch is om aparte landenorganisaties te hebben? Desondanks heb je de EU, de OAS etc etc. Waarom zou je dus geen ander IOC beginnen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, precies. Het gaat over het IOC. Ik vind het maar een hypocriete organisatie. "Je kunt ook je eigen organisatie opzetten, hoor!" Nou, nee, dat lijkt mij niet realistisch, en ten tweede heb ik daar geen zin in, en ten derde is dat totaal niet relevant.
Het spijt mij dat jij dat gezeik allemaal maar zo gemakkelijk vindt.
Ik ga verder niet op je getroll in.
Daar heb ik geen tijd voor, en ook helemaal geen zin in.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig overigens dat jij je aangesproken voelt door mijn gebruik van het woord 'jullie'. Ik vraag me overigens af wat er 'getroll' is aan het opperen van een oplossing voor ontevredenheid van mensen. Als je het niet eens bent met de bestaande partijen, begin je een nieuwe. Als je problemen hebt met je dealer, koop je je auto ergens anders. Waarom zou je dat niet doortrekken naar het wereldtoneel? Met andere woorden, als vergelijking: Jij bent van mening dat als je de VN hebt, het onrealistisch is om aparte landenorganisaties te hebben? Desondanks heb je de EU, de OAS etc etc. Waarom zou je dus geen ander IOC beginnen?
Ik vind iets al Tibet redelijk relevant ook al heeft het niets met de OS opzich te maken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef thedude0 het volgende:
Alle sites die bezocht moeten worden door journalisten werken gewoon. Je gaat daar niet heen om vakantie te vieren maar om je werk te doen. Dom geneuzel is dit dus.
Mogen er wel zomaar satellieten boven China zweven?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom hebben journalisten die daar heen geen internet via satelliet zodat ze helemaal niets met de Chinese censuur te maken hebben?
Ik ben het niet vaak met je postings eens maar dit keer voor de volle 100% !quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:13 schreef Elfletterig het volgende:
Eén ding is zeker: 8 augustus 2008 wordt één van de zwartste dagen van dit decennium.
Anders lees je dit even:quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef thedude0 het volgende:
quote:IOC wist van Chinese internetcensuur media
PEKING - Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft woensdag toegegeven dat het van tevoren wist dat China niet van plan was journalisten ongecensureerde toegang tot internet te verlenen.
ANP
Volgens internationale media zou het IOC hierover zelfs een overeenkomst met China hebben gesloten.
Belofte
In de aanloop naar de Spelen hadden de Chinezen beloofd dat de ongeveer 20.000 journalisten die tussen 8 en 24 augustus verslag doen van het sportevenement volledige toegang zouden krijgen tot het internet. Die belofte braken zij eerder op woensdag.
IOC
Volgens IOC-woordvoerster Giselle Davies had het organiserend comité van de Spelen het IOC meerdere keren duidelijk gemaakt dat sommige websites niet beschikbaar zouden zijn voor de verslaggevers.
Het IOC en de organisatie overleggen regelmatig om goede werkomstandigheden voor de buitenlandse pers te creëren, aldus de woordvoerster.
Woordvoerder
Een Chinese woordvoerder van de organisatie van de Spelen stelde eerder woensdag dat journalisten in het mediacentrum voldoende toegang zullen krijgen tot het wereldwijde netwerk.
Maar websites met informatie over de verboden spirituele beweging Falungong zijn afgesloten. Ook andere internetpagina's zijn niet toegankelijk. De woordvoerder gaf daarbij geen verdere voorbeelden.
Klachten
Journalisten in het olympische perscentrum hebben geklaagd dat zij internetpagina's niet konden bereiken van onder meer mensenrechtengroepering Amnesty International, de Britse omroep BBC en de Duitse zender Deutsche Welle.
"Onze belofte was dat journalisten voor hun werk het internet zouden kunnen gebruiken", aldus de zegsman. "We hebben hen daarvoor voldoende toegang gegeven."
Falungong
De Falungong is een van de religieuze stromingen die door het communistische regime zijn verboden. Het is in de ogen van Peking een kwaadaardige sekte.
De autoriteiten hebben veel leden opgepakt. Honderden aanhangers zouden tijdens hun gevangenschap zijn omgekomen.
China blokkeert al jaren delen van het internet en behoort tot de landen met de strengste webcensuur ter wereld.
bron
Daar lijkt het helaas wel opquote:Op donderdag 31 juli 2008 07:00 schreef Megumi het volgende:
Het IOC is nu blijkbaar in handen gevallen van de Chinese politbureau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |