abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:09:27 #1
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60448604
30 Juli 2008
Deel IOC achter internet-censuur

IOC-leden hebben ermee ingestemd dat China websites afschermt voor reporters bij de Olympische Spelen. In de aanloop naar de Spelen was beloofd dat de media volledige toegang zouden krijgen tot het internet.

Maar volgens een IOC-zegsman zijn er toch afspraken gemaakt met China over het blokkeren van websites. Zo zijn de internetsites van bijvoorbeeld Amnesty International, Falun Gong en sites over de toestand in Tibet niet toegankelijk.

Een IOC-woordvoerder noemde de gang van zaken teleurstellend, maar de voorzitter van de perscommissie vindt dat er voor de pers voldoende faciliteiten zijn.

Bron

ffs, hou je verdomme is aan je afspraken
pi_60448668
De Spelen moeten koste wat het kost in China plaatsvinden. Het is namelijk big money. Dat het land wereldwijd de meeste executies voltrekt en dat mensenrechten er fors worden geschonden, is allemaal bijzaak. Het IOC heeft die stelling jaren geleden al ingenomen door de Spelen aan Peking toe te wijzen. Eén ding is zeker: 8 augustus 2008 wordt één van de zwartste dagen van dit decennium.
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:30:24 #3
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60448981
En dan beweren dat sport en politiek nooit samengaan...

Bah, het IOC wordt van twee kanten hard gepakt, zowel China als het bedrijfsleven.
pi_60449523
Alle sites die bezocht moeten worden door journalisten werken gewoon. Je gaat daar niet heen om vakantie te vieren maar om je werk te doen. Dom geneuzel is dit dus.
pi_60449683
En dan te bedenken dat al die IOC bobos beweerden dat de Olympische Spelen juist een positief effect zou bereiken op de mensenrechten situatie in China.

Daar is tot nu toe nog helemaal niets van gebleken. Sterker nog als men het over de mensenrechten situatie in China wilt hebben, in de aandacht vanwege de OS, dan doet de IOC er alles aan om de discussie zo snel mogelijk af te kappen want sport en politiek moet niet door elkaar gehaald worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:06:07 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60449710
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef thedude0 het volgende:
Alle sites die bezocht moeten worden door journalisten werken gewoon. Je gaat daar niet heen om vakantie te vieren maar om je werk te doen. Dom geneuzel is dit dus.
Gisteren was de site van Amnesty niet bereikbaar, dat lijkt me als journalist wel redelijk relevant dan.

Maar het gaat om het principe, er was vrije toegang beloofd en dat wordt nu toch weer tegen de afspraken in ontzegd.
pi_60453468
Ondertussen mag Irak niet meedoen aan de Olympische Spelen van het IOC, vanwege "politieke bemoeienissen". (Dat gold uiteraard niet voor Irak onder Hoessein of hedendaags Cuba of, nou ja, je begrijpt het wel.) Ik vind dat IOC maar een walgelijk clubje, eerlijk gezegd.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:43:21 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60453518
Olympische spelen is een politieke commerciële hoax. Volledig afschaffen. Dan gaan we met z'n alle lekker juichen bij de special-lympics. Dat is tenminste zonder bijbedoelingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:46:58 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60453605
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:40 schreef Monidique het volgende:
Ondertussen mag Irak niet meedoen aan de Olympische Spelen van het IOC, vanwege "politieke bemoeienissen". (Dat gold uiteraard niet voor Irak onder Hoessein of hedendaags Cuba of, nou ja, je begrijpt het wel.) Ik vind dat IOC maar een walgelijk clubje, eerlijk gezegd.
Je loopt achter. Het IOC heeft Irak toestemming gegeven om mee te doen na de belofte van Irak zijn sporters met rust te laten. Overigens doen er wel 2 Iraakse atleten mee in Peking.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_60453666
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je loopt achter. Het IOC heeft Irak toestemming gegeven om mee te doen na de belofte van Irak zijn sporters met rust te laten. Overigens doen er wel 2 Iraakse atleten mee in Peking.
Dan loop ik kennelijk achter.

Hoe dan ook vind ik het een belachelijke, hypocriete beslissing, ongeacht of het nou teruggedraaid is of niet.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:53:11 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_60453755
Niets houdt jullie overigens tegen om een nieuw IOC op te richten, weer helemaal gebaseerd op de goeie ouwe tijd. In het Wielrennen hebben we ook twee van die organisaties, dus wie weet lukt het bij de Olympische Spelen ook wel.
pi_60453773
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niets houdt jullie overigens tegen om een nieuw IOC op te richten, weer helemaal gebaseerd op de goeie ouwe tijd.
Sorry, hoor, wilde je niet kwetsen, !
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:56:27 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_60453825
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sorry, hoor, wilde je niet kwetsen, !

Ik geef alleen aan dat al dat gejank op Internet over organisaties af en toe gewoon een beetje vervelend wordt. Zeiken en zelf niks doen.. Lekker makkelijk allemaal.
pi_60453871
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat al dat gejank op Internet over organisaties af en toe gewoon een beetje vervelend wordt. Zeiken en zelf niks doen.. Lekker makkelijk allemaal.
Ja, precies. Het gaat over het IOC. Ik vind het maar een hypocriete organisatie. "Je kunt ook je eigen organisatie opzetten, hoor!" Nou, nee, dat lijkt mij niet realistisch, en ten tweede heb ik daar geen zin in, en ten derde is dat totaal niet relevant.

Het spijt mij dat jij dat gezeik allemaal maar zo gemakkelijk vindt.

Ik ga verder niet op je getroll in.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:00:16 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_60453902
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, precies. Het gaat over het IOC. Ik vind het maar een hypocriete organisatie. "Je kunt ook je eigen organisatie opzetten, hoor!" Nou, nee, dat lijkt mij niet realistisch, en ten tweede heb ik daar geen zin in, en ten derde is dat totaal niet relevant.

Het spijt mij dat jij dat gezeik allemaal maar zo gemakkelijk vindt.

Ik ga verder niet op je getroll in.
Grappig overigens dat jij je aangesproken voelt door mijn gebruik van het woord 'jullie'. Ik vraag me overigens af wat er 'getroll' is aan het opperen van een oplossing voor ontevredenheid van mensen. Als je het niet eens bent met de bestaande partijen, begin je een nieuwe. Als je problemen hebt met je dealer, koop je je auto ergens anders. Waarom zou je dat niet doortrekken naar het wereldtoneel? Met andere woorden, als vergelijking: Jij bent van mening dat als je de VN hebt, het onrealistisch is om aparte landenorganisaties te hebben? Desondanks heb je de EU, de OAS etc etc. Waarom zou je dus geen ander IOC beginnen?
pi_60454778
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Grappig overigens dat jij je aangesproken voelt door mijn gebruik van het woord 'jullie'. Ik vraag me overigens af wat er 'getroll' is aan het opperen van een oplossing voor ontevredenheid van mensen. Als je het niet eens bent met de bestaande partijen, begin je een nieuwe. Als je problemen hebt met je dealer, koop je je auto ergens anders. Waarom zou je dat niet doortrekken naar het wereldtoneel? Met andere woorden, als vergelijking: Jij bent van mening dat als je de VN hebt, het onrealistisch is om aparte landenorganisaties te hebben? Desondanks heb je de EU, de OAS etc etc. Waarom zou je dus geen ander IOC beginnen?
Daar heb ik geen tijd voor, en ook helemaal geen zin in.
pi_60454816
quote:
Ik vind iets al Tibet redelijk relevant ook al heeft het niets met de OS opzich te maken.
Dus dat soort websites horen gewoon open te zijn.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2008 @ 22:41:55 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60454952
Waarom hebben journalisten die daar heen geen internet via satelliet zodat ze helemaal niets met de Chinese censuur te maken hebben?
Carpe Libertatem
pi_60455699
En het mag wat kosten! Journalisten betalen prijzen vanaf US$1100 voor 512/512-verbinding(!)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:21:36 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60455865
Ik wist het wel, de IOC speelt onder één hoedje met de linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:40:22 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60456261
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom hebben journalisten die daar heen geen internet via satelliet zodat ze helemaal niets met de Chinese censuur te maken hebben?
Mogen er wel zomaar satellieten boven China zweven?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:06:35 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_60456877
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:13 schreef Elfletterig het volgende:
Eén ding is zeker: 8 augustus 2008 wordt één van de zwartste dagen van dit decennium.
Ik ben het niet vaak met je postings eens maar dit keer voor de volle 100% !
quote:
Anders lees je dit even:
quote:
IOC wist van Chinese internetcensuur media
PEKING - Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft woensdag toegegeven dat het van tevoren wist dat China niet van plan was journalisten ongecensureerde toegang tot internet te verlenen.
ANP
Volgens internationale media zou het IOC hierover zelfs een overeenkomst met China hebben gesloten.
Belofte
In de aanloop naar de Spelen hadden de Chinezen beloofd dat de ongeveer 20.000 journalisten die tussen 8 en 24 augustus verslag doen van het sportevenement volledige toegang zouden krijgen tot het internet. Die belofte braken zij eerder op woensdag.
IOC
Volgens IOC-woordvoerster Giselle Davies had het organiserend comité van de Spelen het IOC meerdere keren duidelijk gemaakt dat sommige websites niet beschikbaar zouden zijn voor de verslaggevers.
Het IOC en de organisatie overleggen regelmatig om goede werkomstandigheden voor de buitenlandse pers te creëren, aldus de woordvoerster.
Woordvoerder
Een Chinese woordvoerder van de organisatie van de Spelen stelde eerder woensdag dat journalisten in het mediacentrum voldoende toegang zullen krijgen tot het wereldwijde netwerk.
Maar websites met informatie over de verboden spirituele beweging Falungong zijn afgesloten. Ook andere internetpagina's zijn niet toegankelijk. De woordvoerder gaf daarbij geen verdere voorbeelden.
Klachten
Journalisten in het olympische perscentrum hebben geklaagd dat zij internetpagina's niet konden bereiken van onder meer mensenrechtengroepering Amnesty International, de Britse omroep BBC en de Duitse zender Deutsche Welle.
"Onze belofte was dat journalisten voor hun werk het internet zouden kunnen gebruiken", aldus de zegsman. "We hebben hen daarvoor voldoende toegang gegeven."
Falungong
De Falungong is een van de religieuze stromingen die door het communistische regime zijn verboden. Het is in de ogen van Peking een kwaadaardige sekte.
De autoriteiten hebben veel leden opgepakt. Honderden aanhangers zouden tijdens hun gevangenschap zijn omgekomen.
China blokkeert al jaren delen van het internet en behoort tot de landen met de strengste webcensuur ter wereld.
bron
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_60459506
Schandalig. Maar dat valt helaas standaard te verwachten van internationale organisaties. Heulen met de grootste dictators is de normaalste zaak van de wereld. Bij de VN maken landen als Cuba, Pakistan en Sudan bijvoorbeeld deel uit van de commissie voor de mensenrechten, en bij het IOC maken ze er geen probleem van dat meer dan een miljard Chinezen in angst en armoede leven... als het eigen aanzien maar verhoogd wordt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 31 juli 2008 @ 07:00:32 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60459521
Het IOC is nu blijkbaar in handen gevallen van de Chinese politbureau.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:06:38 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60461306
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:00 schreef Megumi het volgende:
Het IOC is nu blijkbaar in handen gevallen van de Chinese politbureau.
Daar lijkt het helaas wel op
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60468250
Ach, wat heb je als journalist nu op een uiterst dubieuze site als die van de BBC te zoeken ook.
pi_60468550
Ik snap het probleem niet zo. Je bent in China, dan heb je je ook te houden aan de regels die daar gelden. China is een communistische dictatuur. Tja. Wat verwacht je dan.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:45:46 #28
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60476954
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Olympische spelen is een politieke commerciële hoax. Volledig afschaffen. Dan gaan we met z'n alle lekker juichen bij de special-lympics. Dat is tenminste zonder bijbedoelingen.
Volgens mij moet je die dan toch ook schrappen?

Ik zie overeenkomsten tussen Google en het IOC: ze laten zich van achteren nemen door lokale autoriteiten en vinden het nog heerlijk ook.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 07:43:58 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60482267
quote:
China heft internetcensuur op voor Spelen
Uitgegeven: 1 augustus 2008 06:44
Laatst gewijzigd: 1 augustus 2008 07:24

PEKING - De Chinese organisatoren van de Olympische Spelen heffen de internetbeperkingen op voor journalisten die verslag doen van het sportspektakel. Dat heeft het Internationaal Olympisch Comité (IOC) vrijdag bekendgemaakt.

Zowel China als het IOC was de afgelopen dagen bedolven onder kritiek. De eerste omdat het bepaalde websites had afgesloten, de tweede omdat die met de censuur zou hebben ingestemd.

Vanuit het perscentrum voor de Olympische Spelen was een reeks 'gevoelige' websites, waaronder die van Amnesty International en pagina's van de Britse omroep BBC niet te bekijken.

Donderdagavond hebben het IOC en de Chinese organisatoren elkaar ontmoet en het probleem opgelost, aldus IOC-vicepresident Gunilla Lindberg. "Het internet is net zo te gebruiken als bij voorgaande Spelen."

Amnesty

Journalisten constateerden vrijdag in het perscentrum echter nog het tegendeel. De website van Amnesty en enkele andere sites die eerder waren geblokkeerd, waren weer te lezen. Talloze andere bleven echter geblokkeerd. Daaronder waren sites van Chinese dissidenten, die van de verboden spirituele beweging Falungong en pagina's met informatie over het bloedbad op het Plein van de Hemelse Vrede in 1989.

Tijdens een zeldzame persconferentie met buitenlandse journalisten riep de Chinese president Hu Jintao vrijdag journalisten op zich aan de Chinese wetten te houden. "We hopen ook dat jullie objectief verslag doen van wat jullie hier zien." Ook riep hij op de Spelen niet te politiseren. "Dat doet de verschillende kwesties geen goed en gaat in tegen de Olympische geest", aldus Hu.

Het autoritair geregeerde China krijgt veel kritiek op het gebied van de mensenrechten. Zo snoerde het in de aanloop naar de Spelen een reeks dissidenten de mond, bijvoorbeeld door hen te dwingen Peking te verlaten.
Bron: Nu.nl

Dit hadden ze natuurlijk kunnen verwachten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:25:56 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60483915
Ik vind het wel raar trouwens, want mijn ervaring in China is dat in internationale hotels sites van de BBC en dergelijke wel te bereiken zijn. Alleen daarbuiten (internet cafe, mensen thuis) waren sites geblocked.

Overigens was in één internet cafe Fok ook geblocked, wegens sexuele content
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')