abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62026897
dat wilde ik weten ja
pi_62026943
Je kan in die paar uur London nog in
pi_62026986
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:32 schreef jmac het volgende:
Je kan in die paar uur London nog in
dat is wel relaxt ja
pi_62027181
AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
of
DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.

Legenda
AMS: Amsterdam
HKG: Hongkong
ZRH: Zurich
SIN: Singapore
LHR: London Heathrow
DUS: Dusseldorf
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62160901
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:42 schreef Jaguarized het volgende:
AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
of
DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.

Legenda
AMS: Amsterdam
HKG: Hongkong
ZRH: Zurich
SIN: Singapore
LHR: London Heathrow
DUS: Dusseldorf
thanks

Quantas zit nu op EUR 984, BA op 1006 (via Londen)
gaat dit nog verder zakken
pi_62212579
Ik had vorig jaar een vergelijkbaar tripje. AMS-BKK en terug vanaf Singapore, rechtstreeks(!) met KLM voor iets van 800euro. Had m geloof ik geboekt via kilroytravel.nl

ohja en ik kon de terugvlucht verzetten voor 100e
pi_62289813
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:59:05 #258
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62289934
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).

Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62290309
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).

Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:14:25 #260
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62290386
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:12 schreef axz0l het volgende:

[..]

Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
Als je electronsch incheckt moet je nog steeds langs de baliejuffrouw om je bagage af te leveren. Dan kan ze je het zo vertellen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:03:47 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62303356
Lufthansa is een prima maatschappij wat dit betreft, zolang de Airline waarmee je vliegt ook in de Star Alliance zit (waar LH ook onderdeel van uitmaakt) kan je vanaf Amsterdam je bagage gelijk doorchecken naar je eindbestemming, mits dat in het aankomende land toegestaan is. (Dus in de VS en volgens mij ook Canada moet je de bagage van de bagageband afhalen en opnieuw afgeven), maar vanaf Amsterdam, kan je de tas wel gelijk door laten labelen naar Vancouver.
Dit gaat zelfs als je tickets apart geboekt zijn, maar wel onderdeel uitmaken van de genoemde Star Alliance organisatie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62388886
Vraag: Mijn vliegtuig richting us is helemaal volgeboekt. Je kan bij continental aangeven op welke stoelen je wil zitten en die worden dan voor je gereserveerd. Toen ik boekte kon ik nog maar stuk of 7 seats kiezen dus daar was weinig meer aan te veranderen. Maar ik had graag in een rij gezeten waar een stopcontact aanwezig is (zo'n stuk of 12 rijen zijn dat) zodat ik gewoon kan werken onderweg. Nu kan ik deze dus niet aanklikken.

Nu kan ik natuurlijk elektronisch gaan inchecken straks maar dan zit ik sowieso vast aan de seats aangezien ik die op mn boardingpass dan ook heb staan. Is er een mogelijkheid dat ik toch van seats kan ruilen als ik dit aangeef bij de balie of als ik dit vraag aan een van de stewardessen? Misschien zit 40% of meer die toevallig in een power-seat helemaal niet te wachten op een stopcontact en willen die wel ruilen? Of kunnen ze dit niet voor je regelen?
pi_62389063
Alleen (alle?) stoelen in bussiness class hebben toch een stopcontact?

Alles wat je niet kan aanklikken is óf al bezet, of het valt niet binnen de boekingsklasse waarvoor je betaald hebt.

In jouw geval zou ik gewoon niet online inchecken en gewoon naar de balie gaan op de luchthaven.
pi_62389252
Nee. Tegenwoordig hebben veel vliegtuigen in Economy powerseats. Wel alle business hebben power idd.

online overview van boeking. Grijs is vol, wit zou leeg zijn, blauwe zijn premium seats.

16 t/m 23 zijn gewoon economy en hebben power:



Maargoed.. Zal dan gewoon @ luchthaven inchecken en hopen
pi_62389525
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Nee dat hoeft niet. Je checkt ze 1x in en gaan dan met al je vluchten mee naar je eindbestemming. Waar vlieg je trouwens heen nadat je weggaat uit Vancouver?
pi_62389700
Ik denk dat 16 t/m 28 in dit geval in een andere boekingsklasse vallen. Waarschijnlijk zit jij in Q of V en zijn die rijen M of N zie => http://en.wikipedia.org/wiki/Travel_class
pi_62408295
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:10 schreef tevebe het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet. Je checkt ze 1x in en gaan dan met al je vluchten mee naar je eindbestemming. Waar vlieg je trouwens heen nadat je weggaat uit Vancouver?
Naar Kelowna...
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:39:17 #268
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_62408561
Ik heb een vraagje...

Ik heb via D-reizen een vlucht geboekt naar Minsk, vanaf Dusseldorf met overstap in Praag.. Ze hebben daar ter plekke een formuliertje uitgeprint waarop de tijden en vluchten staan.. En dit zouden mijn papieren moeten zijn volgens de klantenpagina ''Statusmelding reisbescheiden

U ontvangt geen reisbescheiden van Czech Airlines. U vliegt op basis van een e-ticket. Dit wil zeggen dat uw bevestiging van D-reizen en een geldig paspoort of identiteitsbewijs voldoende is om in te checken.''

Maar ik kan nergens op dat blad een nummer vinden waarmee ik on-line zou kunnen inchecken, klopt dat of ....?

Het zal wel allemaal goed zijn, maar dit word de eerste keer dat ik alleen vlieg, sowiezo dat ik vlieg in lange tijd, en dan ook nog vanaf een Duitse luchthaven! Geen zin om problemen te krijgen in Minsk/Dusseldorf! Tnxs
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_62408616
Je e-ticket heeft altijd een nummer en daarmee kun je online inchecken!
Bij KLM begint dit nummer altijd met 074.... bij Czech Airlines weet ik het niet!
pi_62408617
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:30 schreef axz0l het volgende:

[..]

Naar Kelowna...
Snowboarden?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:42:57 #271
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_62408691
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef -moppie- het volgende:
Je e-ticket heeft altijd een nummer en daarmee kun je online inchecken!
Bij KLM begint dit nummer altijd met 074.... bij Czech Airlines weet ik het niet!
Enige nummers die ik kan vinden zijn vluchtnummers, reserveringsnuummer en factuurnummer?? Of ik moet er heeel erg overheen lezen?
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_62408885
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:42 schreef Europees het volgende:

[..]

Enige nummers die ik kan vinden zijn vluchtnummers, reserveringsnuummer en factuurnummer?? Of ik moet er heeel erg overheen lezen?
Vind het raar, boek voor mijn werk verschillende reizen met verschillende maatschappijen en tot nu toe heeft ieder e-ticket een nummer gehad. Misschien voor de zekerheid nog even bellen met D-reizen?!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:01:06 #273
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_62409224
Misschien wel handig inderdaad, ga ik even doen!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_62426182
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef tevebe het volgende:

[..]

Snowboarden?
Studeren
Maar aangezien het big white skiresort zo'n 15 minuutjes bij me vandaan zit zal ik daar zeker een aantal keer per week te vinden zijn ja
Ben je er ook geweest?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62438171
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:08 schreef axz0l het volgende:

[..]

Studeren
Maar aangezien het big white skiresort zo'n 15 minuutjes bij me vandaan zit zal ik daar zeker een aantal keer per week te vinden zijn ja
Ben je er ook geweest?
Ja vorig jaar zomer. Ik heb zelf een jaar in Canada gewoond Big White ben ik nooit geweest. Ben alleen in Banff wezen snowboarden.
pi_62451748
Ik vlieg begin december naar Australie en heb al wat benodigde medicijnen ingeslagen zoals oordruppels en paracetamol, kan ik hier problemen mee krijgen als deze door de douane gaan?? De paracetamol geloof ik wel, maar vooral oordruppels (vloeistof)?
pi_62452882
Paracetamol wel?? Nee joh! Dat kan gewoon, wel kun je er het beste voor zorgen dat ze in de originele verpakking zitten (dus niet in één of ander raar doosje/zakje of los )

Ook de oordruppels kunnen gewoon mee, je mag namelijk 100ML meeneemen aan boord, vaak zijn de oordruppels veel minder, maar mocht het meer zijn; er wordt een uitzondering gemaakt voor medicijnen die je tijdens de vlucht of direct na aankomst nodig hebt. Met andere woorden, zijn de oordruppels minder dan 100ml hoef je je nergens zorgen om te maken, is het meer dan 100ml moet je aantonen dat je het nodig hebt.

Wat ik voor de zekerheid zou doen is een medicijnpaspoort halen bij de apotheek, dan staat er zwart op wit dat je medicijnen vervoert en geen drugs, en kan je aangeven dat je heel veel last van je oren hebt en daarom de oordruppelvloeistof bij hebt.
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62454038
Weet iemand toevallig wat het handbagagebeleid is van VLM van London City naar Rotterdam? Ik vlieg hier over 2 weken mee en op de heenweg neem ik mijn gewone (cabinsize) trolley mee maar ik wil in london een mooie aktetas/businesstrolley kopen, mag ik deze terug dan ook gewoon meenemen of moet ik er 1 inchecken?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:00:46 #279
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_62454986
Als de vlucht niet helemaal overvol zit en je laat 1 van de trolleys gewoon helemaal leeg dan zullen ze er niet moeilijk over doen. Als ze er naar vragen vertel je gewoon dat je een nieuwe hebt gekocht en dat de oude leeg is. Mocht er in de cabine geen plek zijn dan gooien ze de oude(lege) gewoon in het ruim. De enige drempel is de Engelse security, ik weet niet of die er op letten hoeveel trolleys je hebt.
pi_62471936
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:25 schreef LordLynx het volgende:
Weet iemand toevallig wat het handbagagebeleid is van VLM van London City naar Rotterdam? Ik vlieg hier over 2 weken mee en op de heenweg neem ik mijn gewone (cabinsize) trolley mee maar ik wil in london een mooie aktetas/businesstrolley kopen, mag ik deze terug dan ook gewoon meenemen of moet ik er 1 inchecken?
Als het goed is, mag je vanaf de Londonse luchthavens weer 2 stuks handbagage meenemen (vanaf andere Engelse luchthavens nog niet), maar je kan je trolley ook gewoon inchecken, scheelt wat gesleep en op Rotterdam heb je 'm binnen vijf minuten terug.
Kijk op de website van London City Airport voor de plaatselijke regelgeving, de airline gaat daar niet over.
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:25:49 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62498641
Ik zag gisteren bij Kassa een item voorbij flitsen over KLM waarbij je niet werd toegelaten aan boord als je het eerste deel van je vlucht (vanaf Dusseldorf in dit geval) niet gemaakt had.
Ik vroeg mij af waarom ze een medewerker van het programma het lieten proberen, de uitkomst, (niet toegelaten worden aan boord), hadden ze kunnen inschatten gezien KLM dat meerdere malen heeft aangegeven.
Later werd het duidelijk dat EU claim bereid was om een claim in te dienen (Instapweigering ondanks tijdig aanwezig en in het bezit van een geldig ticket voor de vlucht), en ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk gaat gebeuren en wat de uitkomst hiervan zal zijn...

Ik vind de maatregel van KLM ook niet van deze tijd, maar er zijn meer maatschappijen die hier gebruik van maken, maar het is wellicht een goed plan als deze praktijken, (het cancellen van de gehele vlucht als een bepaald stuk niet is afgelegd), Europees verboden gaat worden zodat de markt een stuk doorzichtiger wordt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62498649
Volgens mij is dat allang bekend en doen ze dat al minimaal 2 jaar zo.
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 11:15:34 #283
45833 crew  Fogel
pi_62499531
EU claim zegt dat de mensen een geldig ticket hebben, dat klopt niet, want het ticket werd ongeldig op het moment dat ze niet op de eerste luchthaven verschenen.

Als de KLM het wel toe zou staan, zijn ze medeplichtig aan belastingontduiking (vliegtax) en dat kan natuurlijk niet
Zolang de policy van de KLM (hoe irritant ook) niet bij wet verboden is, heb je je gewoon aan de vervoersvoorwaarden te houden. Als alternatief vlieg je met een maatschappij die deze policy niet heeft.

"Ja maar als ik voor de vluchten betaald heb, mag ik toch wel zelf weten of ik er wel of geen gebruik van maak?" Nou nee dus, je krijgt een betere prijs omdat je een pakket koopt. Als je een bv hotelbon hebt verplicht je je tot het eten in het hotel, en daarom mag je goedkoop overnachten. Als je besluit ergens anders te gaan eten, krijg je een rekening van het hotel nagestuurd omdat je je niet aan de voorwaarden gehouden hebt. Mag dat ook niet? (ik weet dat de vergelijking niet 100% op gaat).

En nee ik werk niet voor de KLM en vind het ook onzinnig dat je bijvoorbeeld Dusseldorf-Amsterdam-Trondheim en terug zo'n 100¤ goedkoper is dan dezelfde vlucht Amsterdam-Trondheim-Amsterdam met precies dezelfde vluchten. Maar, zolang je je bij aankoop verplicht om het hele product af te nemen, moet je wat mij betreft achteraf niet gaan zeiken als je geweigerd wordt of een extra rekening toegestuurd krijgt (die policy hebben ze voor mensen die structureel retourtjes boeken en er slechts een enkele reis van gebruiken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 11:16:13 #284
45833 crew  Fogel
pi_62499539
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:27 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij is dat allang bekend en doen ze dat al minimaal 2 jaar zo.
Minimaal 10 zelfs, uit ervaring.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62499613
Vraagje voor de verslaafde rokers onder ons . Op veel vliegvelden is tegenwoordig een rookverbod. Men heeft dan ook geen rookhokjes meer.

Stel, je hebt in Parijs een paar uurtjes overstaptijd. Nu weet ik dat je daar nergens kan roken. Nu zat ik te denken, je kan in theorie door de immigratie lopen, naar buiten bij de aankomsthal, peukie roken en weer terug door de immigratie ?

Klopt deze theorie (ervan uitgaande dat je in het desbetreffende land geen visum nodig hebt), en zijn er al Fokkers die dit geprobeerd hebben ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 11:34:48 #286
45833 crew  Fogel
pi_62499740
Dat kan, maar hou rekening met rijen. Het makkelijkste is als je je handbaggage 'aan de binnenkant' in zo'n kluisje doet (maar wel ID en ticket en sigaretten mee naar buiten nemen natuurlijk ).
Ik had een tussenlanding in Madrid met 5 uur overstaptijd en ben gewoon even de stad in gegaan, totaal geen probleem.

PS Ik rook niet

[ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 19-10-2008 12:35:41 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62499857
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:34 schreef Fogel het volgende:
Dat kan, maar hou rekening met rijen. Het makkelijkste is als je je handbaggage 'aan de binnenkant' in zo'n kluisje doet (maar wel ID en ticket en sigaretten mee naar buiten nemen natuurlijk ).
Ik had een tussenlanding in Madrid met 5 uur overstaptijd en ben gewoon even de stad in gegaan, totaal geen probleem.
Nog afgezien van het verslaafde, ik vind het altijd wel lekker om even buiten een frisse neus te halen .

Goede tip trouwens ! (Om mijn sigaretten niet te vergeten )
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62501762
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:15 schreef Fogel het volgende:
EU claim zegt dat de mensen een geldig ticket hebben, dat klopt niet, want het ticket werd ongeldig op het moment dat ze niet op de eerste luchthaven verschenen.

Als de KLM het wel toe zou staan, zijn ze medeplichtig aan belastingontduiking (vliegtax) en dat kan natuurlijk niet
Zolang de policy van de KLM (hoe irritant ook) niet bij wet verboden is, heb je je gewoon aan de vervoersvoorwaarden te houden. Als alternatief vlieg je met een maatschappij die deze policy niet heeft.

"Ja maar als ik voor de vluchten betaald heb, mag ik toch wel zelf weten of ik er wel of geen gebruik van maak?" Nou nee dus, je krijgt een betere prijs omdat je een pakket koopt. Als je een bv hotelbon hebt verplicht je je tot het eten in het hotel, en daarom mag je goedkoop overnachten. Als je besluit ergens anders te gaan eten, krijg je een rekening van het hotel nagestuurd omdat je je niet aan de voorwaarden gehouden hebt. Mag dat ook niet? (ik weet dat de vergelijking niet 100% op gaat).

En nee ik werk niet voor de KLM en vind het ook onzinnig dat je bijvoorbeeld Dusseldorf-Amsterdam-Trondheim en terug zo'n 100¤ goedkoper is dan dezelfde vlucht Amsterdam-Trondheim-Amsterdam met precies dezelfde vluchten. Maar, zolang je je bij aankoop verplicht om het hele product af te nemen, moet je wat mij betreft achteraf niet gaan zeiken als je geweigerd wordt of een extra rekening toegestuurd krijgt (die policy hebben ze voor mensen die structureel retourtjes boeken en er slechts een enkele reis van gebruiken).
Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.
pi_62524153
Weet iemand trouwens een website waarop je vliegroutes kan vinden?
Dus als ik van Frankfurt naar Vancouver vlieg, hoe ik hoogstwaarschijnlijk zal vliegen?
Wel interessant om te weten !
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 11:50:57 #290
45833 crew  Fogel
pi_62524685
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef axz0l het volgende:
Weet iemand trouwens een website waarop je vliegroutes kan vinden?
Dus als ik van Frankfurt naar Vancouver vlieg, hoe ik hoogstwaarschijnlijk zal vliegen?
Wel interessant om te weten !
Zoiets?


Kan je hier maken: http://gc.kls2.com/
Gewoon de codes van de vliegvelden invullen en op de knop drukken, klaar
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62526360
Zoiets ja!
Ik vlieg in hartje winter.. dus met het tijdsverschil en de route die ik vlieg ga ik volgesmij van licht (vertrek om 12 uur 's middags) naar donker (boven groenland) en weer licht (richting Canada).

Schijnt zelfs kans op noorderlicht te zijn
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:27:52 #292
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_62529904
Heb even een vraag (hopelijk in het goede topic).

Mijn vriendin komt zondagmorgen terug uit Malawi.
Op haar ticket (en de diverse sites) staat aankomsttijd 4.30u.
Maar nu wordt de klok dit weekend verzet.
Is dit dan zomertijd (oude tijd) of wintertijd (nieuwe tijd)??

De kans is er dan dus dat ik een uur te laat ben (of juist te vroeg).

Hopelijk kan iemand me daarbij helpen.
The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
pi_62529921
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Minimaal 10 zelfs, uit ervaring.
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
pi_62530240
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:27 schreef bremmie het volgende:
Heb even een vraag (hopelijk in het goede topic).

Mijn vriendin komt zondagmorgen terug uit Malawi.
Op haar ticket (en de diverse sites) staat aankomsttijd 4.30u.
Maar nu wordt de klok dit weekend verzet.
Is dit dan zomertijd (oude tijd) of wintertijd (nieuwe tijd)??

De kans is er dan dus dat ik een uur te laat ben (of juist te vroeg).

Hopelijk kan iemand me daarbij helpen.
www.schiphol.nl en dan op actuele aankomst en vertrektijden kijken. Maar wanneer je weet om hoe laat ze vertrekt en je de tijdzones kent, kun je het ook wel uitrekenen denk ik zo?
pi_62531767
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]

Kan je hier maken: http://gc.kls2.com/
Gewoon de codes van de vliegvelden invullen en op de knop drukken, klaar
vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:



Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschil Al is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
pi_62532173
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:35 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.
Zelfs met de brandstoftoeslag van tegenwoordig?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62532186
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
Is jouw echte naam Hugo van Reijen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 17:51:27 #298
45833 crew  Fogel
pi_62533613
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
Ad Latjes is er groot mee geworden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:32:44 #299
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_62536034
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef Palomar het volgende:

[..]

vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:

[ afbeelding ]

Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschil Al is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
De routes boven de Atlantische Oceaan worden dagelijks bepaald door de aanwezige (zeer krachtige) wind boven de oceaan. Op vluchten naar Noord Amerika heb je altijd wind tegen. Men probeert om de routes zo te leggen, dat je daar zo min mogelijk last van hebt. Vandaar dat het kan zijn dat je de ene keer wat meer noordelijk, en de andere keer een wat meer zuidelijke route hebt.

Vanwege diezelfde wind, is de vlucht uit Noord Amerika naar Europa altijd sneller dan de vlucht van Europa naar Noord Amerika.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_62537981
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
Dan heb je het ook over heel verschillende reizen en soorten vliegtuigen die je niet met elkaar kan vergelijken. Als je met KLM naar Athene was gevlogen, had je dezelfde kleine stoelen gehad waarschijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')