Minimaal 10 zelfs, uit ervaring.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:27 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij is dat allang bekend en doen ze dat al minimaal 2 jaar zo.
Nog afgezien van het verslaafde, ik vind het altijd wel lekker om even buiten een frisse neus te halenquote:Op zondag 19 oktober 2008 11:34 schreef Fogel het volgende:
Dat kan, maar hou rekening met rijen. Het makkelijkste is als je je handbaggage 'aan de binnenkant' in zo'n kluisje doet (maar wel ID en ticket en sigaretten mee naar buiten nemen natuurlijk).
Ik had een tussenlanding in Madrid met 5 uur overstaptijd en ben gewoon even de stad in gegaan, totaal geen probleem.
Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:15 schreef Fogel het volgende:
EU claim zegt dat de mensen een geldig ticket hebben, dat klopt niet, want het ticket werd ongeldig op het moment dat ze niet op de eerste luchthaven verschenen.
Als de KLM het wel toe zou staan, zijn ze medeplichtig aan belastingontduiking (vliegtax) en dat kan natuurlijk niet
Zolang de policy van de KLM (hoe irritant ook) niet bij wet verboden is, heb je je gewoon aan de vervoersvoorwaarden te houden. Als alternatief vlieg je met een maatschappij die deze policy niet heeft.
"Ja maar als ik voor de vluchten betaald heb, mag ik toch wel zelf weten of ik er wel of geen gebruik van maak?" Nou nee dus, je krijgt een betere prijs omdat je een pakket koopt. Als je een bv hotelbon hebt verplicht je je tot het eten in het hotel, en daarom mag je goedkoop overnachten. Als je besluit ergens anders te gaan eten, krijg je een rekening van het hotel nagestuurd omdat je je niet aan de voorwaarden gehouden hebt. Mag dat ook niet? (ik weet dat de vergelijking niet 100% op gaat).
En nee ik werk niet voor de KLM en vind het ook onzinnig dat je bijvoorbeeld Dusseldorf-Amsterdam-Trondheim en terug zo'n 100¤ goedkoper is dan dezelfde vlucht Amsterdam-Trondheim-Amsterdam met precies dezelfde vluchten. Maar, zolang je je bij aankoop verplicht om het hele product af te nemen, moet je wat mij betreft achteraf niet gaan zeiken als je geweigerd wordt of een extra rekening toegestuurd krijgt (die policy hebben ze voor mensen die structureel retourtjes boeken en er slechts een enkele reis van gebruiken).
Zoiets?quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef axz0l het volgende:
Weet iemand trouwens een website waarop je vliegroutes kan vinden?
Dus als ik van Frankfurt naar Vancouver vlieg, hoe ik hoogstwaarschijnlijk zal vliegen?
Wel interessant om te weten !
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.quote:
www.schiphol.nl en dan op actuele aankomst en vertrektijden kijken. Maar wanneer je weet om hoe laat ze vertrekt en je de tijdzones kent, kun je het ook wel uitrekenen denk ik zo?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:27 schreef bremmie het volgende:
Heb even een vraag (hopelijk in het goede topic).
Mijn vriendin komt zondagmorgen terug uit Malawi.
Op haar ticket (en de diverse sites) staat aankomsttijd 4.30u.
Maar nu wordt de klok dit weekend verzet.
Is dit dan zomertijd (oude tijd) of wintertijd (nieuwe tijd)??
De kans is er dan dus dat ik een uur te laat ben (of juist te vroeg).
Hopelijk kan iemand me daarbij helpen.
vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Kan je hier maken: http://gc.kls2.com/
Gewoon de codes van de vliegvelden invullen en op de knop drukken, klaar
Zelfs met de brandstoftoeslag van tegenwoordig?quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:35 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het andersom ook geldt. Een retour Amsterdam-Frankfurt-New York (met bv. Lufthansa) is vaak goedkoper dan Frankfurt-New York.
Is jouw echte naam Hugo van Reijen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
Ad Latjes is er groot mee geworden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Is al zo sinds dat de London route werd afgeschaft, begin 80er jaren. Tot dat moment kon je eenvoudig een KLM ticket AMS-NYC v.v. in Londen voor een veel lagere prijs aanschaffen. Deden bijna alle reisburo's. Kreeg je de stubs LHR-AMS v.v. er gratis bij en hoefde je die niet te gebruiken. Maar dat was nog in de tijd dat je makkelijk op naam van een ander kon reizen. Goh, wat ben ik toen vaak in Londen wezen stappen.
De routes boven de Atlantische Oceaan worden dagelijks bepaald door de aanwezige (zeer krachtige) wind boven de oceaan. Op vluchten naar Noord Amerika heb je altijd wind tegen. Men probeert om de routes zo te leggen, dat je daar zo min mogelijk last van hebt. Vandaar dat het kan zijn dat je de ene keer wat meer noordelijk, en de andere keer een wat meer zuidelijke route hebt.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef Palomar het volgende:
[..]
vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:
[ afbeelding ]
Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschilAl is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
Dan heb je het ook over heel verschillende reizen en soorten vliegtuigen die je niet met elkaar kan vergelijken. Als je met KLM naar Athene was gevlogen, had je dezelfde kleine stoelen gehad waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |