Wat leven we toch in een kutland, was het vanochtend nog benauwd, zweterig en 30 graden(dus ik deed een korte broek en blouse aan) regent en onweert het na mijn werk heel hard

Helaas is de bureaucratie nog veel erger

Mijn ID liep af en aangezien de hele tijd met je paspoort lopen ook kut is ging ik maar langs het gemeentehuis. Midden in de zomer dus topdrukte! Ik mocht 1,5 uur wachten en ik was aan de beurt, met een vrolijke bui en een pasfoto kwam ik aan de balie/
Ik: Ik wil graag een nieuwe ID want mijne is verlopen en hij gaat bijna kapot(er zat een scheurtje in)

Gemeentehoer: Mag ik je ID
Ik: Hier

Gemeentehoer: Pasfoto
Ik: Check

Gemeentehoer: Paspoort
Ik:

Waarvoor dan?
Gemeentehoer: Moet volgens de regels, helaas ik niks voor je betekenen nu. Nadat je 1,5 uur moest wachten

U kan ook online een afspraak maken dan hoeft u niet te wachten
Ik liep teleurgesteld weg, haalde mijn paspoort op en ging online een afspraak maken. Eerste mogelijkheid was over 2 weken

Twee weken met paspoort lopen beats 2 uur wachten bij het gemeentehuis. ID was volgende dag niet meer geldig dus ik moest mijn paspoort constant mee. Aangezien ik anders een boete zou kunnen krijgen van de politie

Mijn ID liet ik in mijn tas zitten(let op! belangrijk stuk voor later in het verhaal!)
*Flashforward naar 2 weken later*
30 graden en ongelofelijk druk bij het gemeentehuis, er stond zelfs een rij buiten om erin te kunnen
Ik liep er lekker langs want ik had een afspraak, binnen 5 minuten mocht ik naar de balie toe
Deze keer legde ik eerst mijn paspoort neer, pasfoto en tenslotte mijn ID uit mijn tas. Helaas was het scheurtje een scheur geworden en er was een stuk afgebroken(ongeveer 1/4). Nou ja klote maar hij was toch niet meer geldig.
Kutwijf van de gemeente: Sorry deze kan ik niet innemen, doordat er een stuk mist moet er eerst aangifte gedaan worden van vermiste reispapieren
Ik sprong over de balie, sloeg haar neer, pakte een honkbalknuppel en begon vol op haar in te slaan. Zelfs nadat ze dood was bleef ik maar rammen
*wordt wakker uit mijn fantasie*
Ik:
Ik liep wederom teleurgesteld weg en ik moest naar het politiebureau aangifte doen. Dit kan natuurlijk niet online of via de telefoon maar ik moest er ook nog heen

Halve stad door, en daarna kon ik mooi een uur wachten voordat ik aan de beurt ben. 3 kantjes bullshit ingevuld en ik kreeg een papier voor het gemeentehuis. Nog steeds stond er een rij buiten dus ik ging maar naar huis en maakte online een afspraak over 2 weken.
Ik ben benieuwd wat er dan weer zal zijn
Samenvatting: Na 10 uur wachten en 3 weken verder heb ik nog steeds geen nieuwe Identiteiskaart