abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60771928
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

EUR 2000 bruto is behoorlijk goed betaald voor ongeschoold werk. Dat is dan wel voor postbodes in schaal 3 met iets van 20+ dienstjaren, ikzelf moet het met minder stellen :'
Dan nog vind ik 2000 bruto niet al te veel voor iemand met 20+ dienstjaren.
Respect voor de TNT mensen hoor, daar niet van
pi_60776551
Ik ben aangenomen voor 20 uur per week (al ga ik dat binnenkort niet eens meer halen) en ik verdien minimumloon, weet niet precies wat dat is, maar 't is niet veel Zal eind deze maand eens op mn strookje koekeloeren. Mag blij zijn als ik er in een maand 500-600 euro uitsleep denk ik.

En nu gaan ze me ongeveer 12 uur per week inzetten, dus dan kan ik beter fietsen gaan stelen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 augustus 2008 @ 14:42:36 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60794835
Vandaag even lekker natgeregend, maar ja het hoort er bij
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:08:42 #204
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60795562
Vandaag weer 's 'n muziekje meegenomen tijdens de bestelling.

*Vrolijk fluitend niets in de gaten heeft*

Totdat ik opeens merkte dat het wel erg donker was geworden, 15 minuten daarna 'n vette stortbui.

Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_60799131
Hier de hele dag best lekker weer gehad, zonnig, 5 druppels gevallen, mag geen naam hebben. Wel een keiharde wind.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 augustus 2008 @ 21:26:54 #206
Maffe Fries
pi_60806834
Hoorde vanmiddag dat bij ons vestiging de boeren hun bussen op max 10 meter van de openbare weg moeten zetten ipv naast de boerderij zoals nu gebruikelijk is. Is een hele stapel brieven voor onderweg. Bezuinigingen
  Redactie Frontpage woensdag 13 augustus 2008 @ 21:39:46 #207
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_60807388
Die regel is toch al meer dan bekend?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 augustus 2008 @ 21:41:23 #208
Maffe Fries
pi_60807453
Zeker, maar bij ons werd er tot nu toe nog veel gedoogd
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:13:19 #209
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_60809089
BIj ons in Friesland hebben praktisch alle boeren hun brievenbus bij de boerderij staan. Als dat zou veranderen zou dat inhouden dat er heel wat mensen overbodig worden....... De meeste wijken bij ons zijn dan ook plattelandsroutes.....
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 augustus 2008 @ 22:30:26 #210
Maffe Fries
pi_60809949
@Viper86: Als je in Sneek ene Menno kent die eind augustus jullie vestiging weer gaat verlaten, klier hem er dan maar even mee dat ie laatst met de postauto in een droge sloot heeft gezeten
pi_60823910
jeeeej vakantie..!!

of ja werkvakantie want we gaan morgen verhuizen =)
daarna begint de vakantie pas echt
pi_60828943
Vandaag en gisteren een mailing van Ziggo, een standaard A5-envelop met de algemene voorwaarden. Hoewel het geen vreemd formaat had, vormde het toch een probleem voor de HSM. Met als gevolg dat de rode bakjes beide dagen enorm laat waren, veel enveloppen handmatig moesten worden verwerkt, en er veel door de machine verkreukelde en versnipperde exemplaren van een excuuskaartje moesten worden voorzien.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_60829682
Dat probleem hadden wij afgelopen week op woensdag, met dezelfde mailing. Voor een A5 envelop is deze net iets te zwaar.
pi_60829787
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat probleem hadden wij afgelopen week op woensdag, met dezelfde mailing. Voor een A5 envelop is deze net iets te zwaar.
Te zwaar? Ik heb ´m gewogen, het hele ding weegt 40 gram! Bij ons zeiden ze dat het kwam omdat íe aan 1 kant dikker was, maar hij was overal even dik, alleen waar de nietjes zaten was íe een honderdste mm. dikker.
pi_60830600
40 gram bij A5 is niet direct HSM post, ietsje meer en hij had sowieso door de SMG gemoeten.
pi_60834951
De lol gaat er een beetje af, je ziet nu ook dat medewerkers geleidelijk worden uitgebuit.

Op onze vestiging is er een medewerker die in plaats X woont, maar in Y werkt. Ze moet tot 13.00 uur werken in plaats Y, en vervolgens een wijk lopen in plaats X. Omdat persoon in plaats X woont, krijgt ze geen vergoeding voor de reistijd van Y naar X (afstand 20 kilometer). Volgens mij mag dit helemaal niet, omdat die reistijd onder werktijd valt !! Plaats X, waar normaal alleen postbezorgers werken, valt onder de vestiging in plaats Y.

Verder moet er veel meer worden genut dan vorig jaar, waarbij er soms nauwelijks tijd is om de wijken die moeten worden genut netjes op te delen. Ik denk dat de kwaliteit van de bestelling hierdoor iets zal dalen; sorteerfouten worden (door postbezorgers) niet altijd meer hersteld etc.

Voor postbezorgers is het vervelend dat vragen over bijvoorbeeld het nutproces of de verdeling van wijken als er iemand ziek is gewoon in eigen tijd plaatsvinden. Dan heb ik het nog niet gehad over de telefoonkosten die worden gemaakt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:19:49 #217
Maffe Fries
pi_60868546
Vrijdag was het prachtig weer om te werken, maar uitgerekend bijna de enige bui die er was, kwam ik tegen. Werd met het snel in en uitstappen van de auto al kleddernat. Gelukkig viel het nog mee, want het was maar op een weg waar ik er last van had.
pi_60878957
Bij ons gaan ineens 8 zaterdagmedewerkers weg
<-- misschien wel 9
pi_60879282
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:36 schreef MCH het volgende:
Bij ons gaan ineens 8 zaterdagmedewerkers weg
<-- misschien wel 9
Waarom? Toeval? Of andere redenen?
Noot noot.
pi_60879818
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:42 schreef sempron2400 het volgende:
De lol gaat er een beetje af, je ziet nu ook dat medewerkers geleidelijk worden uitgebuit.

Op onze vestiging is er een medewerker die in plaats X woont, maar in Y werkt. Ze moet tot 13.00 uur werken in plaats Y, en vervolgens een wijk lopen in plaats X. Omdat persoon in plaats X woont, krijgt ze geen vergoeding voor de reistijd van Y naar X (afstand 20 kilometer). Volgens mij mag dit helemaal niet, omdat die reistijd onder werktijd valt !! Plaats X, waar normaal alleen postbezorgers werken, valt onder de vestiging in plaats Y.
Dat is inderdaad belachelijk. Het gaat erom dat je tijdens je werk van A naar B moet fietsen om daar een wijk te lopen, dus het is werktijd. Waar je dan zelf woont doet er niet toe. Bij mijn vestiging wonen nagenoeg alle bestellers in het dorp waar ze lopen, die zouden dan allemaal in eigen tijd naar die wijk moeten fietsen?

Als jullie manager dat te duur vindt (20 km is aardig wat fietstijd) dan moet íe de betreffende medewerker maar een wijk in Y geven!
pi_60882580
Vandaag had ik wat raars.. iemand kreeg een stuk of 50 brieven, allemaal van dezelfde instantie. Foutje?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_60882705
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag had ik wat raars.. iemand kreeg een stuk of 50 brieven, allemaal van dezelfde instantie. Foutje?
Misschien wel allemaal rekeningen ofzo
Noot noot.
pi_60884375
mag ik jullie iets vragen?

Ik had laatst via Internet een kaartje gemaakt bij Greetz. Het was de oplossing van een puzzel die ik naar een tijdschrift wou sturen, dus aan de linkerkant stond mijn tekst inclusieve mijn eigen adres (stel voor dat ik win, ze moeten mij toch kunnen bereiken) en aan de rechterkant stond het adres van het tijdschrift.

Kreeg ik toch de dag erna mijn eigen kaartje in de bus...er zit ook altijd zo een code op en ook daar stond mijn postcode en huisnr. Postzegel was gewoon afgestempeld... Zeker een sorteerfout van de machine...

Nu, ik heb het maar gewoon weer op de bus gegooid met de opmerking dat het kaartje niet juist was bezorgd.....komt het nu wel goed of belandt het ergens in een donkere hoek van een postkantoor?
pi_60884411
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Waarom? Toeval? Of andere redenen?
Stage buitenland, contracten die willekeurig niet verleng worden, mensen die het te druk hebben en dan krijg je ook nog mensen die ontslag nemen omdat anderen ook weg gaan.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:37:26 #225
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_60885091
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef MCH het volgende:
mensen die ontslag nemen omdat anderen ook weg gaan.
Dat laatste kan ik begrijpen. Voor mij, als voormalig zaterdagmedewerker, heeft de sfeer op kantoor mij lang aan het werk gehouden bij de tnt
pi_60887334
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:01 schreef Zana het volgende:

Ik had laatst via Internet een kaartje gemaakt bij Greetz. Het was de oplossing van een puzzel die ik naar een tijdschrift wou sturen, dus aan de linkerkant stond mijn tekst inclusieve mijn eigen adres (stel voor dat ik win, ze moeten mij toch kunnen bereiken) en aan de rechterkant stond het adres van het tijdschrift.

Kreeg ik toch de dag erna mijn eigen kaartje in de bus...er zit ook altijd zo een code op en ook daar stond mijn postcode en huisnr. Postzegel was gewoon afgestempeld... Zeker een sorteerfout van de machine...

Nu, ik heb het maar gewoon weer op de bus gegooid met de opmerking dat het kaartje niet juist was bezorgd.....komt het nu wel goed of belandt het ergens in een donkere hoek van een postkantoor?
Dit komt vaker voor. De sorteermachine kan wanneer er twee adressen aan de voorzijde staan niet goed zien wat het adres van de geadresseerde is. Als je je eigen adres als afzender op een brief wil zetten is de beste plek linksboven in een klein lettertype, of klein op de achterkant. Zet je het adres op de achterkant in het midden dan kan het zijn dat de brief omgekeerd in de machine belandt, en ook dan krijg je hem terug. Tenzij een oplettende besteller ´m onderschept uiteraard.
pi_60887614
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:37 schreef e-wok het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik begrijpen. Voor mij, als voormalig zaterdagmedewerker, heeft de sfeer op kantoor mij lang aan het werk gehouden bij de tnt
Geldt ook voor mij. Vroeger was het hier, zeker op zaterdag, een gezellige club mensen, die mekaar ook wel eens buiten de post om trof om samen iets leuks te doen, en die mekaar ook altijd afhielp.

Veel van die mensen zijn inmiddels weg (afgestudeerd, ander werk) en door de nieuwe dienstregeling met ver uit elkaar liggende opkomsttijden en mensen die nooit op de vestiging komen is de saamhorigheid ook minder. Veel collega´s ken ik alleen als een naam op het rooster, zonder ze ooit gezien te hebben.

En het is misschien ook een beetje een generatiekloof. Die nieuwe zaterdagbestellers zijn allemaal van die jongetjes van 16 (geen 16-jarige dames helaas ) en die staan qua belevingswereld wel erg ver van me af. Van mijn "lichting" is nagenoeg niemand meer over, dus ik zit hier straks tussen puberjongens en chagerijnige 55+ bestellers. Ik heb nog wel een paar goede vrienden hier rondlopen, maar als die weggaan dan ben ik denk ik ook binnen no-time vertrokken.
pi_60888134
bedankt voor de tip Kramerica-Industries, het was inderdaad zo dat de lettertype van mij adres groter was dan die van het adres waar het naartoe moest, ik zal er in toekomst op letten
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 augustus 2008 @ 00:23:20 #229
Maffe Fries
pi_60890640
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:01 schreef Zana het volgende:

Je had even de zwarte code rechtsonder en de oranjerode streepjescode door moeten krassen. Dan wordt het kaartje er door de machine uitgegooid en komt het op te goede plaats terecht. De machines hebben helaas vaak moeite om alles goed te lezen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 augustus 2008 @ 00:23:54 #230
Maffe Fries
pi_60890651
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Komt wel vaker voor, maar dan niet in die hoeveelheid
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:35:27 #231
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_60898665
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Geldt ook voor mij. Vroeger was het hier, zeker op zaterdag, een gezellige club mensen, die mekaar ook wel eens buiten de post om trof om samen iets leuks te doen, en die mekaar ook altijd afhielp.

Veel van die mensen zijn inmiddels weg (afgestudeerd, ander werk) en door de nieuwe dienstregeling met ver uit elkaar liggende opkomsttijden en mensen die nooit op de vestiging komen is de saamhorigheid ook minder. Veel collega´s ken ik alleen als een naam op het rooster, zonder ze ooit gezien te hebben.

En het is misschien ook een beetje een generatiekloof. Die nieuwe zaterdagbestellers zijn allemaal van die jongetjes van 16 (geen 16-jarige dames helaas ) en die staan qua belevingswereld wel erg ver van me af. Van mijn "lichting" is nagenoeg niemand meer over, dus ik zit hier straks tussen puberjongens en chagerijnige 55+ bestellers. Ik heb nog wel een paar goede vrienden hier rondlopen, maar als die weggaan dan ben ik denk ik ook binnen no-time vertrokken.
Bij ons werken er niet zulke jonge zaterdagwerkers. Minimumleeftijd is iets van 18 jaar. Ben zelf 21 jaar en werk er nu een dik jaar. Ik werk op een vrij klein voorbereidingskantoortje, daardoor ken ik iedereen wel zo'n beetje. Maar toch is het zelfs hier zo dat ik bepaalde medewerkers misschien maar 1 keer in de maand per toeval tegenkom en spreek.

Zo herken ik ook wel dat probleem met die tijden. Als ik 's ochtends om 08.45 vertrek voor een autobestelling moeten de meeste collega's nog arriveren en als ik 's middags thuis kom is iedereen net weer weg en bevind ik mij in een leeg pand... Nu is het natuurlijk wel zo dat het financieele gedeelte voor mij het belangrijkste is, maar vind het sociale gedeelte ook erg belangrijk. Het beleid bij ons is ook om iedereen wekelijks een vaste dienst te geven, dus veel kans op een roulatie met een andere dienst oid in de nabije toekomst is er ook niet... Dus voorlopig zit ik nog vast aan het wekelijkse zeik - en flauwe grappenuurtje van 07.15 tot 08.45 tussen de door jou zonet opgemerkte 55 jaar en oudere zure azijnzeikers....
Nothing is what it seems
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:57:49 #232
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_60899091
quote:

[..]

Een aantal van mijn ex-collega's ook en nu ben ik zelf een afgestudeerde student. Ik kom mijn ex-collega's zo nu en dan in de kroeg tegen en dan drinken we altijd een biertje samen. Ik kom ook wel eens collega's tegen die al dik een jaar bij de post weg zijn en zelfs daar kun je altijd nog mee ouwehoeren. Herinneringen ophalen en dikke verhalen, altijd mooi Ik moet wel toegeven dat ik alleen de collega's van mijn district bij naam kende, maar dat boeit niet toch?
quote:
En het is misschien ook een beetje een generatiekloof. Die nieuwe zaterdagbestellers zijn allemaal van die jongetjes van 16 (geen 16-jarige dames helaas ) en die staan qua belevingswereld wel erg ver van me af.
Kan ik me voorstellen, voor mij (en een aantal andere collega's die per mei vertrokken zijn) zijn er allemaal 16/17 jarigen in de plaats gekomen.
quote:
Van mijn "lichting" is nagenoeg niemand meer over, dus ik zit hier straks tussen puberjongens en chagerijnige 55+ bestellers. Ik heb nog wel een paar goede vrienden hier rondlopen, maar als die weggaan dan ben ik denk ik ook binnen no-time vertrokken.
En dan moet je kiezen voor het geld of voor de sfeer, lastige keuze. Heb je niet nog wat leeftijdsgenoten zonder baan? Dat maakt het misschien nog dragelijk
pi_60904820
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 00:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Komt wel vaker voor, maar dan niet in die hoeveelheid
Hier ook wel eens meegemaakt dat 50 dezelfde stukken op 1 adres bezorgd moesten worden. Wat was het geval (denk ik). Iemand had een uitnodiging verstuurd maar de drukkerij had de afzender als geadresseerde gebruikt.
pi_60905756
gisteren weer een bbq feest gehad met de personeel

was gezellig ^_^ muziek, maansverduistering.. zelf je bier tappen...

wat wil je nog meer...
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 augustus 2008 @ 19:47:04 #235
Maffe Fries
pi_60905796
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:45 schreef weasel85 het volgende:
gisteren weer een bbq feest gehad met de personeel

was gezellig ^_^ muziek, maansverduistering.. zelf je bier tappen...

wat wil je nog meer...
Wij hebben de BBQ over 2 weken
pi_60905802
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Hier ook wel eens meegemaakt dat 50 dezelfde stukken op 1 adres bezorgd moesten worden. Wat was het geval (denk ik). Iemand had een uitnodiging verstuurd maar de drukkerij had de afzender als geadresseerde gebruikt.
pi_60905862
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:57 schreef e-wok het volgende:En dan moet je kiezen voor het geld of voor de sfeer, lastige keuze. Heb je niet nog wat leeftijdsgenoten zonder baan? Dat maakt het misschien nog dragelijk
Voorlopig kies ik toch voor het geld. Ik heb vroeger wel vrienden en familie warmgemaakt voor dit werk, maar dat ligt nu wat anders. De meeste van mijn vrienden hebben al ander werk, en verdienen niet zelden meer dan ik. Nu zul je misschien zeggen, vraag dan of ze jou daar bij hun naar binnen kunnen loodsen, maar het is toch over het algemeen werk wat mij niet zo trekt. De hele dag achter een bureau rapportages maken en SPSS-analyses doen, dat soort werk. Ook gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat als ik zie hoe nieuwe zaterdagmedewekers hier worden binnengehaald dat ik dat mijn vrienden niet zou willen aandoen. Het is ook minder aantrekkelijk dan vroeger. Nu krijgt een nieuwe zdw een contractje van 3 uur en gaat hij of 3 uur voorbereiden of 3 uur lopen als een veredelde postbezorger. Zo kunnen ze nml weer fietstijd uitsparen van de vestiging naar het dorp (20 a 30 minuten). En vroeger kon je als zdw ook veel meer extra werken in de vakantie dan nu. Als je je nu opgeeft dan laten ze je meestal alleen maar lopen, 1 of 2 wijkjes, max. 3 uur per dag. Het voorbereiden mogen de vaste krachten dan doen, dus opdeel oftewel nutten. Vroeger als je als zdw extra kon werken kon je gelijk hele dagen aan de slag, kon je met kerst als je dat wilde wel 60 uur werken per week. Dat is allemaal niet meer zo, dus financieel is het minder aantrekkelijk. Alleen de paar zaterdagbestellers die bijna alle wijken kennen en snel en geroutineerd zijn worden nog wat vaker ingezet.

Komt een nieuwe zdw binnen dan is nu de procedure bijv. als volgt: Je loopt 2x met iemand mee die je wegwijs maakt. Vervolgens krijg je een vaste wijk. Die haal je op bij een depot, en daarna ga je lopen. Op de vestiging kom je niet. Je contract is 3 uur per week, van 11.00 tot 14.00. En in de praktijk moet je ook nog geregeld een half uur of langer wachten omdat je wijk er niet op de afgesproken tijd ligt. Het depot is een stoffige garage zonder verwarming, water, licht of toilet. Moet je toch een sanitaire stop maken dan is het te hopen dat je vlakbij je wijk woont, anders moet je in de struiken poepen en je reet afvegen met kennisgevingen. Het is een beetje arremoeiig tegenwoordig, dus ik vind het moeilijk om TNT nog bij vrienden aan te prijzen als werkgever. En TNT merkt het zelf ook. Het kost grote moeite om nieuwe mensen te werven. Het komt ook vreemd over als je enerzijds roept dat er 1000-en mensen uitmoeten en anderzijds adverteert dat je dringend nieuwe collega´s nodig hebt.
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:50:22 #238
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60905881
Ik haaaaat TNT.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60906469
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:50 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik haaaaat TNT.
Verklaar je nader
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 augustus 2008 @ 20:49:08 #240
Maffe Fries
pi_60907260
@Kramerica-Industries: heel herkenbaar dat de zaterdagwerkers tegenwoordig niet meer dan 1 wijk kennen. Beperkt ze enorm in de inzet. Zelf ken ik gelukkig 2 wijken, zodat ik deze zomer veel kon werken en mocht het op zaterdag uitkomen, dan kan ik de autoroute zo overnemen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:44:38 #241
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_60908519
Bij ons worden zaterdagwerkers die bij ons uit de stad ( 10.000 inwoners ) komen gewoon pardoes op een stadswijk gezet zonder een dagje opleiding. Omdat ze hier toch al wonen, is meestal de reden.. Daarom heb ik nu ondertussen alle 14 stadswijken mezelf aangeleerd, waardoor ik wel multiinzetbaar ben. Ik ken, als zaterdagwerker zijnde, ook alle cbl + haalritten ( ook op zondag ) en 1 autobestelling. Daarom kon ik gelukkig met de kerst wel 60 uren of meer per week draaien. ( was meestal van 7 tot 7 met een half uurtje pauze in de middag). Ik herken alle kommer en kwel dan ook niet echt zoals die vermeld staan in vorige posts. Ik heb bij de TNT de tijd van mijn leven ( kwa werk/inkomsten ) en hoop dan ook de rest van mijn opleiding te kunnen blijven genieten van een goed betaald bijbaantje....
Nothing is what it seems
pi_60910666
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
@Kramerica-Industries: heel herkenbaar dat de zaterdagwerkers tegenwoordig niet meer dan 1 wijk kennen. Beperkt ze enorm in de inzet. Zelf ken ik gelukkig 2 wijken, zodat ik deze zomer veel kon werken en mocht het op zaterdag uitkomen, dan kan ik de autoroute zo overnemen.
ben dan een uitzondering... word wekelijks ingezet ( ben zaterdag werker ) en heb onderhand zo'n 50 wijken gelopen. Dus bijna heel enschede heb ik gehad.. klinkt een beetje hoerig... haha
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 augustus 2008 @ 23:00:16 #243
Maffe Fries
pi_60910822
Je hebt kleine en grote kantoren
  FOK!fotograaf zondag 17 augustus 2008 @ 23:23:33 #244
73911 ultra_ivo
pi_60911647
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:56 schreef weasel85 het volgende:

[..]

ben dan een uitzondering... word wekelijks ingezet ( ben zaterdag werker ) en heb onderhand zo'n 50 wijken gelopen. Dus bijna heel enschede heb ik gehad.. klinkt een beetje hoerig... haha
Valt wel mee. Jij kunt iig niet meer vreemd lopen
pi_60917841
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:00 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb mij laatst aangemeld als zaterdagbezorger in amsterdam en ben vrijdag gebeld maar mijn moeder had opgenomen en mijn mobiel doorgegeven.
Ik heb echter nog steeds niet terug gebeld en vroeg mij af of iemand hier het telefoonnummer heeft van het kantoor dat dit regelt?
Anyone??
Telefoonnummer van personeelszaken ofzo?
Heb het hele internet afgezocht en of het nummer is verkeerd of hij is gewoon niet meer in gebruik...
Vind ik toch wel heel slecht hoor van de TNT .

ZIjn er hier anders nog mensen die in Amsterdam zaterdagbezorger zijn en een telefoonnummer van dat kantoor/sorteercentrum hebben?
pi_60918367
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:44 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons worden zaterdagwerkers die bij ons uit de stad ( 10.000 inwoners ) komen gewoon pardoes op een stadswijk gezet zonder een dagje opleiding. Omdat ze hier toch al wonen, is meestal de reden.. Daarom heb ik nu ondertussen alle 14 stadswijken mezelf aangeleerd, waardoor ik wel multiinzetbaar ben. Ik ken, als zaterdagwerker zijnde, ook alle cbl + haalritten ( ook op zondag ) en 1 autobestelling. Daarom kon ik gelukkig met de kerst wel 60 uren of meer per week draaien. ( was meestal van 7 tot 7 met een half uurtje pauze in de middag). Ik herken alle kommer en kwel dan ook niet echt zoals die vermeld staan in vorige posts. Ik heb bij de TNT de tijd van mijn leven ( kwa werk/inkomsten ) en hoop dan ook de rest van mijn opleiding te kunnen blijven genieten van een goed betaald bijbaantje....
De reden dat ze dat bij ons niet doen is dat het te duur wordt. Al die mensen die vreemd lopen zijn natuurlijk veel langer bezig. Als ze je al doordeweeks laten werken is dat meestal in dezelfde wijk die je op zaterdag loopt, uitgezonderd dan die 2 of 3 multi-inzetbare zdw´s. Nadeel is wel dat het aantal allrounders op deze manier steeds kleiner wordt. Nee, de langetermijnvisie laat hier een beetje te wensen over.

Klein stadje waar jij loopt trouwens, het dorp waar ik loop heeft 26.000 inwoners!
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:34:07 #247
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_60928906
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De reden dat ze dat bij ons niet doen is dat het te duur wordt. Al die mensen die vreemd lopen zijn natuurlijk veel langer bezig. Als ze je al doordeweeks laten werken is dat meestal in dezelfde wijk die je op zaterdag loopt, uitgezonderd dan die 2 of 3 multi-inzetbare zdw´s. Nadeel is wel dat het aantal allrounders op deze manier steeds kleiner wordt. Nee, de langetermijnvisie laat hier een beetje te wensen over.

Klein stadje waar jij loopt trouwens, het dorp waar ik loop heeft 26.000 inwoners!
Volgens mij kun je wat dat betreft dan beter een zaterdagwerker in een klein stadje zijn dan in een grote stad zoals bij jou. Maar er zijn toch nog wel zaterdagwerkers die uit kleine dorpjes rond de stad komen en die het hier dus niet zo goed kennen. Zij kennen vaak maar één of twee wijkjes. Ik voel me dan ook gezegend om alles wel te kennen. Ik wou dat ik dat ook kon zeggen van de autoroutes, maar die leren ze je niet zomaar. Tenzij je zo'n route op reguliere basis krijgt. Ik ken er nu één en het bevalt me goed. Ik heb er nog zo'n 5 of 6 jaar te gaan als alles goed gaat, dus op zich moet dat ook wel goed komen denk ik.

Ik heb ook iets gehoord over het feit dat zaterdagwerker's na zoveel jaar gewoon ontslagen worden ( ivm tijdscontract ) en dat ze dus geen vaste contracten meer afgeven? Ik hoop dat ik als multi-inzetbare zaterdagwerker toch wel wat langer bij de TNT kan werken dan bijv. 2 jaartjes....

Ik woon in Friesland, dus 10.000 inwoners is een aardige plaats hier. We hebben zelfs "steden" van 900 inwoners...... Vanwaar ook die befaamde 11 steden ( - tocht ) .........
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage maandag 18 augustus 2008 @ 17:41:06 #248
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_60929061
quote:
Ik heb ook iets gehoord over het feit dat zaterdagwerker's na zoveel jaar gewoon ontslagen worden ( ivm tijdscontract ) en dat ze dus geen vaste contracten meer afgeven? Ik hoop dat ik als multi-inzetbare zaterdagwerker toch wel wat langer bij de TNT kan werken dan bijv. 2 jaartjes....
Hier zijn ze druk bezig om onbepaalde tijdjes uit te delen, hoop na de vakantie mijne in ontvangst te gaan nemen
pi_60929221
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:41 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Hier zijn ze druk bezig om onbepaalde tijdjes uit te delen, hoop na de vakantie mijne in ontvangst te gaan nemen
Dat is dat toch ook nieuw?

Werk zelf op een erg klein kantoortje. Hebben in totaal maar 25 wijken ofzo en ik ken er iets meer dan de helft. Klopt idd wel dat de nieuwe zaterdagwerkers maar 1 wijk (en heel misschien 2) kennen. Hierdoor is het voor mij altijd een verassing wat ik op zaterdag moet lopen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_60930019
Ik ken nu.. 6 wijken Ze hebben me tot nu toe in de vakantieperiode ook elke week nog wel ergens ingezet, lekker centjes verdienen
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')