Dan nog vind ik 2000 bruto niet al te veel voor iemand met 20+ dienstjaren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
EUR 2000 bruto is behoorlijk goed betaald voor ongeschoold werk. Dat is dan wel voor postbodes in schaal 3 met iets van 20+ dienstjaren, ikzelf moet het met minder stellen :'
Te zwaar? Ik heb ´m gewogen, het hele ding weegt 40 gram! Bij ons zeiden ze dat het kwam omdat íe aan 1 kant dikker was, maar hij was overal even dik, alleen waar de nietjes zaten was íe een honderdste mm. dikker.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat probleem hadden wij afgelopen week op woensdag, met dezelfde mailing. Voor een A5 envelop is deze net iets te zwaar.
Waarom? Toeval? Of andere redenen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:36 schreef MCH het volgende:
Bij ons gaan ineens 8 zaterdagmedewerkers weg![]()
<-- misschien wel 9
Dat is inderdaad belachelijk. Het gaat erom dat je tijdens je werk van A naar B moet fietsen om daar een wijk te lopen, dus het is werktijd. Waar je dan zelf woont doet er niet toe. Bij mijn vestiging wonen nagenoeg alle bestellers in het dorp waar ze lopen, die zouden dan allemaal in eigen tijd naar die wijk moeten fietsen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:42 schreef sempron2400 het volgende:
De lol gaat er een beetje af, je ziet nu ook dat medewerkers geleidelijk worden uitgebuit.
Op onze vestiging is er een medewerker die in plaats X woont, maar in Y werkt. Ze moet tot 13.00 uur werken in plaats Y, en vervolgens een wijk lopen in plaats X. Omdat persoon in plaats X woont, krijgt ze geen vergoeding voor de reistijd van Y naar X (afstand 20 kilometer). Volgens mij mag dit helemaal niet, omdat die reistijd onder werktijd valt !! Plaats X, waar normaal alleen postbezorgers werken, valt onder de vestiging in plaats Y.
Misschien wel allemaal rekeningen ofzoquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag had ik wat raars.. iemand kreeg een stuk of 50 brieven, allemaal van dezelfde instantie. Foutje?
Stage buitenland, contracten die willekeurig niet verleng worden, mensen die het te druk hebben en dan krijg je ook nog mensen die ontslag nemen omdat anderen ook weg gaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:49 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Waarom? Toeval? Of andere redenen?
Dat laatste kan ik begrijpen. Voor mij, als voormalig zaterdagmedewerker, heeft de sfeer op kantoor mij lang aan het werk gehouden bij de tntquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef MCH het volgende:
mensen die ontslag nemen omdat anderen ook weg gaan.
Dit komt vaker voor. De sorteermachine kan wanneer er twee adressen aan de voorzijde staan niet goed zien wat het adres van de geadresseerde is. Als je je eigen adres als afzender op een brief wil zetten is de beste plek linksboven in een klein lettertype, of klein op de achterkant. Zet je het adres op de achterkant in het midden dan kan het zijn dat de brief omgekeerd in de machine belandt, en ook dan krijg je hem terug. Tenzij een oplettende besteller ´m onderschept uiteraard.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:01 schreef Zana het volgende:
mag ik jullie iets vragen?
Ik had laatst via Internet een kaartje gemaakt bij Greetz. Het was de oplossing van een puzzel die ik naar een tijdschrift wou sturen, dus aan de linkerkant stond mijn tekst inclusieve mijn eigen adres (stel voor dat ik win, ze moeten mij toch kunnen bereiken) en aan de rechterkant stond het adres van het tijdschrift.
Kreeg ik toch de dag erna mijn eigen kaartje in de bus...er zit ook altijd zo een code op en ook daar stond mijn postcode en huisnr. Postzegel was gewoon afgestempeld... Zeker een sorteerfout van de machine...
Nu, ik heb het maar gewoon weer op de bus gegooid met de opmerking dat het kaartje niet juist was bezorgd.....komt het nu wel goed of belandt het ergens in een donkere hoek van een postkantoor?
Geldt ook voor mij. Vroeger was het hier, zeker op zaterdag, een gezellige club mensen, die mekaar ook wel eens buiten de post om trof om samen iets leuks te doen, en die mekaar ook altijd afhielp.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:37 schreef e-wok het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik begrijpen. Voor mij, als voormalig zaterdagmedewerker, heeft de sfeer op kantoor mij lang aan het werk gehouden bij de tnt
Je had even de zwarte code rechtsonder en de oranjerode streepjescode door moeten krassen. Dan wordt het kaartje er door de machine uitgegooid en komt het op te goede plaats terecht. De machines hebben helaas vaak moeite om alles goed te lezenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:01 schreef Zana het volgende:
mag ik jullie iets vragen?
Ik had laatst via Internet een kaartje gemaakt bij Greetz. Het was de oplossing van een puzzel die ik naar een tijdschrift wou sturen, dus aan de linkerkant stond mijn tekst inclusieve mijn eigen adres (stel voor dat ik win, ze moeten mij toch kunnen bereiken) en aan de rechterkant stond het adres van het tijdschrift.
Kreeg ik toch de dag erna mijn eigen kaartje in de bus...er zit ook altijd zo een code op en ook daar stond mijn postcode en huisnr. Postzegel was gewoon afgestempeld... Zeker een sorteerfout van de machine...
Nu, ik heb het maar gewoon weer op de bus gegooid met de opmerking dat het kaartje niet juist was bezorgd.....komt het nu wel goed of belandt het ergens in een donkere hoek van een postkantoor?
Komt wel vaker voor, maar dan niet in die hoeveelheidquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag had ik wat raars.. iemand kreeg een stuk of 50 brieven, allemaal van dezelfde instantie. Foutje?
Bij ons werken er niet zulke jonge zaterdagwerkers. Minimumleeftijd is iets van 18 jaar. Ben zelf 21 jaar en werk er nu een dik jaar. Ik werk op een vrij klein voorbereidingskantoortje, daardoor ken ik iedereen wel zo'n beetje. Maar toch is het zelfs hier zo dat ik bepaalde medewerkers misschien maar 1 keer in de maand per toeval tegenkom en spreek.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geldt ook voor mij. Vroeger was het hier, zeker op zaterdag, een gezellige club mensen, die mekaar ook wel eens buiten de post om trof om samen iets leuks te doen, en die mekaar ook altijd afhielp.
Veel van die mensen zijn inmiddels weg (afgestudeerd, ander werk) en door de nieuwe dienstregeling met ver uit elkaar liggende opkomsttijden en mensen die nooit op de vestiging komen is de saamhorigheid ook minder. Veel collega´s ken ik alleen als een naam op het rooster, zonder ze ooit gezien te hebben.
En het is misschien ook een beetje een generatiekloof. Die nieuwe zaterdagbestellers zijn allemaal van die jongetjes van 16 (geen 16-jarige dames helaas) en die staan qua belevingswereld wel erg ver van me af. Van mijn "lichting" is nagenoeg niemand meer over, dus ik zit hier straks tussen puberjongens en chagerijnige 55+ bestellers. Ik heb nog wel een paar goede vrienden hier rondlopen, maar als die weggaan dan ben ik denk ik ook binnen no-time vertrokken.
Een aantal van mijn ex-collega's ook en nu ben ik zelf een afgestudeerde student. Ik kom mijn ex-collega's zo nu en dan in de kroeg tegen en dan drinken we altijd een biertje samen. Ik kom ook wel eens collega's tegen die al dik een jaar bij de post weg zijn en zelfs daar kun je altijd nog mee ouwehoeren. Herinneringen ophalen en dikke verhalen, altijd mooiquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geldt ook voor mij. Vroeger was het hier, zeker op zaterdag, een gezellige club mensen, die mekaar ook wel eens buiten de post om trof om samen iets leuks te doen, en die mekaar ook altijd afhielp.
Veel van die mensen zijn inmiddels weg (afgestudeerd, ander werk) en door de nieuwe dienstregeling met ver uit elkaar liggende opkomsttijden en mensen die nooit op de vestiging komen is de saamhorigheid ook minder. Veel collega´s ken ik alleen als een naam op het rooster, zonder ze ooit gezien te hebben.
Kan ik me voorstellen, voor mij (en een aantal andere collega's die per mei vertrokken zijn) zijn er allemaal 16/17 jarigen in de plaats gekomen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En het is misschien ook een beetje een generatiekloof. Die nieuwe zaterdagbestellers zijn allemaal van die jongetjes van 16 (geen 16-jarige dames helaas) en die staan qua belevingswereld wel erg ver van me af.
En dan moet je kiezen voor het geld of voor de sfeer, lastige keuze. Heb je niet nog wat leeftijdsgenoten zonder baan? Dat maakt het misschien nog dragelijkquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van mijn "lichting" is nagenoeg niemand meer over, dus ik zit hier straks tussen puberjongens en chagerijnige 55+ bestellers. Ik heb nog wel een paar goede vrienden hier rondlopen, maar als die weggaan dan ben ik denk ik ook binnen no-time vertrokken.
Hier ook wel eens meegemaakt dat 50 dezelfde stukken op 1 adres bezorgd moesten worden. Wat was het geval (denk ik). Iemand had een uitnodiging verstuurd maar de drukkerij had de afzender als geadresseerde gebruikt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt wel vaker voor, maar dan niet in die hoeveelheid
Wij hebben de BBQ over 2 wekenquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:45 schreef weasel85 het volgende:
gisteren weer een bbq feest gehad met de personeel![]()
was gezellig ^_^ muziek, maansverduistering.. zelf je bier tappen...
wat wil je nog meer...
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Hier ook wel eens meegemaakt dat 50 dezelfde stukken op 1 adres bezorgd moesten worden. Wat was het geval (denk ik). Iemand had een uitnodiging verstuurd maar de drukkerij had de afzender als geadresseerde gebruikt.
Voorlopig kies ik toch voor het geld. Ik heb vroeger wel vrienden en familie warmgemaakt voor dit werk, maar dat ligt nu wat anders. De meeste van mijn vrienden hebben al ander werk, en verdienen niet zelden meer dan ik. Nu zul je misschien zeggen, vraag dan of ze jou daar bij hun naar binnen kunnen loodsen, maar het is toch over het algemeen werk wat mij niet zo trekt. De hele dag achter een bureau rapportages maken en SPSS-analyses doen, dat soort werk. Ook gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat als ik zie hoe nieuwe zaterdagmedewekers hier worden binnengehaald dat ik dat mijn vrienden niet zou willen aandoen. Het is ook minder aantrekkelijk dan vroeger. Nu krijgt een nieuwe zdw een contractje van 3 uur en gaat hij of 3 uur voorbereiden of 3 uur lopen als een veredelde postbezorger. Zo kunnen ze nml weer fietstijd uitsparen van de vestiging naar het dorp (20 a 30 minuten). En vroeger kon je als zdw ook veel meer extra werken in de vakantie dan nu. Als je je nu opgeeft dan laten ze je meestal alleen maar lopen, 1 of 2 wijkjes, max. 3 uur per dag. Het voorbereiden mogen de vaste krachten dan doen, dus opdeel oftewel nutten. Vroeger als je als zdw extra kon werken kon je gelijk hele dagen aan de slag, kon je met kerst als je dat wilde wel 60 uur werken per week. Dat is allemaal niet meer zo, dus financieel is het minder aantrekkelijk. Alleen de paar zaterdagbestellers die bijna alle wijken kennen en snel en geroutineerd zijn worden nog wat vaker ingezet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:57 schreef e-wok het volgende:En dan moet je kiezen voor het geld of voor de sfeer, lastige keuze. Heb je niet nog wat leeftijdsgenoten zonder baan? Dat maakt het misschien nog dragelijk
ben dan een uitzondering... word wekelijks ingezet ( ben zaterdag werker ) en heb onderhand zo'n 50 wijken gelopen. Dus bijna heel enschede heb ik gehad..quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
@Kramerica-Industries: heel herkenbaar dat de zaterdagwerkers tegenwoordig niet meer dan 1 wijk kennen. Beperkt ze enorm in de inzet. Zelf ken ik gelukkig 2 wijken, zodat ik deze zomer veel kon werken en mocht het op zaterdag uitkomen, dan kan ik de autoroute zo overnemen.
Valt wel mee. Jij kunt iig niet meer vreemd lopenquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:56 schreef weasel85 het volgende:
[..]
ben dan een uitzondering... word wekelijks ingezet ( ben zaterdag werker ) en heb onderhand zo'n 50 wijken gelopen. Dus bijna heel enschede heb ik gehad..klinkt een beetje hoerig... haha
Anyone??quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:00 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb mij laatst aangemeld als zaterdagbezorger in amsterdam en ben vrijdag gebeld maar mijn moeder had opgenomen en mijn mobiel doorgegeven.
Ik heb echter nog steeds niet terug gebeld en vroeg mij af of iemand hier het telefoonnummer heeft van het kantoor dat dit regelt?
De reden dat ze dat bij ons niet doen is dat het te duur wordt. Al die mensen die vreemd lopen zijn natuurlijk veel langer bezig. Als ze je al doordeweeks laten werken is dat meestal in dezelfde wijk die je op zaterdag loopt, uitgezonderd dan die 2 of 3 multi-inzetbare zdw´s. Nadeel is wel dat het aantal allrounders op deze manier steeds kleiner wordt. Nee, de langetermijnvisie laat hier een beetje te wensen over.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:44 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons worden zaterdagwerkers die bij ons uit de stad ( 10.000 inwoners ) komen gewoon pardoes op een stadswijk gezet zonder een dagje opleiding. Omdat ze hier toch al wonen, is meestal de reden.. Daarom heb ik nu ondertussen alle 14 stadswijken mezelf aangeleerd, waardoor ik wel multiinzetbaar ben. Ik ken, als zaterdagwerker zijnde, ook alle cbl + haalritten ( ook op zondag ) en 1 autobestelling. Daarom kon ik gelukkig met de kerst wel 60 uren of meer per week draaien. ( was meestal van 7 tot 7 met een half uurtje pauze in de middag). Ik herken alle kommer en kwel dan ook niet echt zoals die vermeld staan in vorige posts. Ik heb bij de TNT de tijd van mijn leven ( kwa werk/inkomsten ) en hoop dan ook de rest van mijn opleiding te kunnen blijven genieten van een goed betaald bijbaantje....
Volgens mij kun je wat dat betreft dan beter een zaterdagwerker in een klein stadje zijn dan in een grote stad zoals bij jou. Maar er zijn toch nog wel zaterdagwerkers die uit kleine dorpjes rond de stad komen en die het hier dus niet zo goed kennen. Zij kennen vaak maar één of twee wijkjes. Ik voel me dan ook gezegend om alles wel te kennen. Ik wou dat ik dat ook kon zeggen van de autoroutes, maar die leren ze je niet zomaar. Tenzij je zo'n route op reguliere basis krijgt. Ik ken er nu één en het bevalt me goed. Ik heb er nog zo'n 5 of 6 jaar te gaan als alles goed gaat, dus op zich moet dat ook wel goed komen denk ik.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De reden dat ze dat bij ons niet doen is dat het te duur wordt. Al die mensen die vreemd lopen zijn natuurlijk veel langer bezig. Als ze je al doordeweeks laten werken is dat meestal in dezelfde wijk die je op zaterdag loopt, uitgezonderd dan die 2 of 3 multi-inzetbare zdw´s. Nadeel is wel dat het aantal allrounders op deze manier steeds kleiner wordt. Nee, de langetermijnvisie laat hier een beetje te wensen over.
Klein stadje waar jij loopt trouwens, het dorp waar ik loop heeft 26.000 inwoners!
Hier zijn ze druk bezig om onbepaalde tijdjes uit te delen, hoop na de vakantie mijne in ontvangst te gaan nemenquote:Ik heb ook iets gehoord over het feit dat zaterdagwerker's na zoveel jaar gewoon ontslagen worden ( ivm tijdscontract ) en dat ze dus geen vaste contracten meer afgeven? Ik hoop dat ik als multi-inzetbare zaterdagwerker toch wel wat langer bij de TNT kan werken dan bijv. 2 jaartjes....
Dat is dat toch ook nieuw?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:41 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Hier zijn ze druk bezig om onbepaalde tijdjes uit te delen, hoop na de vakantie mijne in ontvangst te gaan nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |