Ik schrijf in zulke gevallen gewoon een kwartiertje of half uur boven de normale tijd voor zo'n wijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:52 schreef e-wok het volgende:
[..]
Oh dan zou ik alle verkeerde post op een stapeltje doen en met een briefje erbij terugbrengen. Als ik je post zo lees heeft dat je zeker een kwartier extra tijd gekost
Maak daar maar een half uur van. Moest ook nog naar een adres in een dorp fietsen, dat helemaal niet tot mijn dienstgebied hoort, omdat ik alleen in de stad kar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:52 schreef e-wok het volgende:
Oh dan zou ik alle verkeerde post op een stapeltje doen en met een briefje erbij terugbrengen. Als ik je post zo lees heeft dat je zeker een kwartier extra tijd gekost
Voortaan gewoon in de rode brievenbus gooien joh, of mee terug nemen naar kantoor. Als ik een brief heb voor een wijk waar ik niet zelf hoef te bestellen, en daar pas op straat achter kom, ga ik die niet bestellen.... (of ik moet er toevallig met de fiets langskomen ofzo).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:20 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Maak daar maar een half uur van. Moest ook nog naar een adres in een dorp fietsen, dat helemaal niet tot mijn dienstgebied hoort, omdat ik alleen in de stad kar.
Rode brievenbus?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:46 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Voortaan gewoon in de rode brievenbus gooien joh, of mee terug nemen naar kantoor. Als ik een brief heb voor een wijk waar ik niet zelf hoef te bestellen, en daar pas op straat achter kom, ga ik die niet bestellen.... (of ik moet er toevallig met de fiets langskomen ofzo).
Dat je niet elk jaar opnieuw een contract hoeft te tekenen. Dus inplaats van een jaarcontract krijg je nu eentje die loopt tot in den eeuwigheid.quote:Krijg binnenkort trouwens een contract voor onbepaalde tijd.. wat moet ik daar precies van verwachten?
Dezequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:02 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Rode brievenbus?
Bij mijn vestiging gaat herstelpost in de herstel/VOS kast, wanneer de post niet bestemd is voor mijn VBG gaat hij in de rode bak bij de herstelkast.
Mensen die er significant langer over doen dan anderen moet je gewoon achter de broek zitten. Zo gaat dat bij ons ook. Als ik de standaardtijd loop en de rest loopt die dag ver ónder de standaardtijd dan wil de teamcoach daar nogal eens vragen over stellen. En geloof maar dat het werkt als je mensen die er de kantjes van af lopen eens achter de vodden zit. Gewoon een kwestie van er bovenop zitten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:07 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Maar als je harder werkt ben je eerder klaarDan bied ik de mensjes ultrasnelle service in al mijn ijver en dan krijg ik minder betaald dan die hapsnurker die uitgebreid de tijd neemt. Dat is toch ook weer niet eerlijk?
Als voor mijn wijk 3 uur staat en het lukt mij standaard in 2,5 uur, dan vind ik het wel zo netjes om me gewoon voor 3 uur uit te betalen. Want minder uren heeft in dit geval niets met laksheid te maken, maar juist met ijver.
Als het een enkele keer gebeurt snap ik wel dat ze je daar niet naar betalen, want dan ligt het waarschijnlijk aan het feit dat je weinig post hebt.
Als ik er iets verkeerds tussen heb zitten schrijf ik dat op en stop ik het in de bezorgmapquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:20 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Maak daar maar een half uur van. Moest ook nog naar een adres in een dorp fietsen, dat helemaal niet tot mijn dienstgebied hoort, omdat ik alleen in de stad kar.
Lief hequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:36 schreef Ohrpolster. het volgende:
Maar als ik er onderweg pas achter kom dat er door een slechte voorbereiding of om wat voor reden dan ook 'vuile post' tussen zit, en ik hoef niet meer terug naar kantoor, gooi ik het in de rode (ok, oranje) brievenbus op straat (dan fiets ik niet naar een dorp om daar één brief langs te brengen die niet in mijn wijk valt, ik kreeg de indruk dat BertMaalderink dat deed).
Ik wil wel graag een dagje met iemand meelopen als ik een wijk moet doen die ik echt niet goed ken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Overigens ben ik toch niet helemaal blij met de gang van zaken wat betreft mijn werk van volgende week. De ene postbode plus stuurde altijd een mail met wat ze bedacht had, en vroeg of ik daar akkoord mee ging. Nu is het een andere, en die deelde mij gewoonweg mee dat ik volgende week dit en dit en dat zou doen. Waaronder een voor mij onbekende wijk. Nu vind ik het opzich prima, daar gaat het niet om. Maar er werd niet even gevraagd of het wel ok was. Beetje jammer, ik vind dat zoiets wel in overleg hoort.
Was vandaag zo weinig dat ik ondanks dat ik behoorlijk wat extra had nog maar 3 uren nodig had voor de uitvoering. Niet normaal meer zeg. Gelukkig vandaag wel de autoroute ipv de dorpsroute, maar toch...quote:
3 wijken in iets minder dan 2 uur weggelopen waar ik normaal toch wel wat langer mee bezig benquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was vandaag zo weinig dat ik ondanks dat ik behoorlijk wat extra had nog maar 3 uren nodig had voor de uitvoering. Niet normaal meer zeg. Gelukkig vandaag wel de autoroute ipv de dorpsroute, maar toch...
Ik ben binnen 5 minuten met de fiets op het werk, meestal om een uur of 3 al klaar, heb leuke collega's, verdien zo'n 1600 Euro netto per maand en het werk bevalt me prima. Bovendien zie ik dat bijna alle ex-collega's die inmiddels een andere baan hebben een kilo of 20 aangekomen zijn, omdat ze nu veel minder beweging hebben. Allemaal redenen om niet weg te willen dusquote:Op zondag 3 augustus 2008 09:52 schreef BertMaalderink het volgende:
Misschien is het dan ook wel eens tijd voor een nieuwe uitdaging
Ok, kan ik me ook wel voorstellenquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:03 schreef Samcali het volgende:
Ik ben binnen 5 minuten met de fiets op het werk, meestal om een uur of 3 al klaar, heb leuke collega's, verdien zo'n 1600 Euro netto per maand en het werk bevalt me prima. Bovendien zie ik dat bijna alle ex-collega's die inmiddels een andere baan hebben een kilo of 20 aangekomen zijn, omdat ze nu veel minder beweging hebben. Allemaal redenen om niet weg te willen dus
dit meen je niet he?..quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:21 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ik wil wel graag een dagje met iemand meelopen als ik een wijk moet doen die ik echt niet goed ken.
Jemig, wat ontzettend stoer. Ik ga me er eventjes op aftrekken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:38 schreef weasel85 het volgende:
dit meen je niet he?..![]()
krijg zovaak nieuwe wijken, heb daar geen hulp bij nodig, je hoeft enkel maar aan te wijzen op een plattegrond en ik ben weg.
Je krijgt alleen hulp in het begin, daarna moet je 't verder maar uitzoeken
Ik heb ook de meeste wijken gewoon zelf uit mogen zoeken. Plattegrondje mee en lopen maar.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:08 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Jemig, wat ontzettend stoer. Ik ga me er eventjes op aftrekken.
Ik heb het ook niet over elke nieuwe wijk die ik krijg. Tot nu toe kende ik het allemaal goed genoeg, maar er zijn vast uithoeken waar ik echt nog nooit een stap heb gezet. In dat geval wil ik best even een dagje mee posten met een collega. Dan weet ik de ideale route en doen we ieder de helft van het werk. Routekaartje kan ook, maar die heb ik van m'n vorige wijken ook nooit gekregen.
Precies, je bent er even mee bezig, maar je leert het wel door jezelf.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:34 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik heb in tijden van mindere post ook op 2 vestigingen hier in de regio gewerkt, waar ik geen enkele straat kende, en daar ging het net zo... plattegrondje mee en succes!
Ik ook. Kreeg daar bovendien de reservefiets mee, waar meteen bij het eerste adres de standaard onderuit viel. Er zat ook nog redelijk wat tijdsdruk achter, want ik moest na afloop van de bestelling nog in het Business Point staan daar. Ik heb wel eens leukere werkdagen gehadquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:34 schreef martinnutjuh het volgende:
Ik heb in tijden van mindere post ook op 2 vestigingen hier in de regio gewerkt, waar ik geen enkele straat kende, en daar ging het net zo... plattegrondje mee en succes!
De chauffeurswijk die ik heb, heb ik ook uit moeten zoeken, want het meeste van die wijk had ik drie jaar geleden voor het laatst gedaan en opleiding achtten ze niet noodzakelijk en gelukkig kende ik bijna iedereen nog die in die wijk woont, dus voor mij viel het gelukkig meequote:Op zondag 3 augustus 2008 19:34 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik heb ook de meeste wijken gewoon zelf uit mogen zoeken. Plattegrondje mee en lopen maar.
Alleen de chauffeurswijken hier wordt opleiding voor gegeven, omdat die niet in blokjes rond te lopen zijn en je daar alle bussen maar moet weten te vinden.
Tuurlijk leer je het vanzelf. Het is ook geen eis als ik een onbekende wijk krijg. Het lijkt me gewoon wel handig, meer niet.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Precies, je bent er even mee bezig, maar je leert het wel door jezelf.
Is chauefferswijk bezorgen met een busje?quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De chauffeurswijk die ik heb, heb ik ook uit moeten zoeken, want het meeste van die wijk had ik drie jaar geleden voor het laatst gedaan en opleiding achtten ze niet noodzakelijk en gelukkig kende ik bijna iedereen nog die in die wijk woont, dus voor mij viel het gelukkig mee
Volkswagen Caddy's, verlengde Sprinters etc etc.quote:[b]Op maandag 4 augustus 2008 12:33
Meestal bestel je met een renault kangoo of iets dergelijks.
Je hebt verschillende chauffeurswerkzaamheden. Je hebt bij ons kantoor chauffeurs die post bezorgen in de buitengebieden (boerendorpen) en industriegebieden. Daarnaast brengen ze post naar brengklanten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:55 schreef Choller het volgende:
[..]
Is chauefferswijk bezorgen met een busje?
Dat wil ik namelijk doen maar ik kan er geen informatie over vinden. Is dat vergelijkbaar met normaal postberzorgen of zijn er nog extra taken?
Verdient het redelijk en wat zijn je werktijden?
Ik zoek iets voor ongeveer 20 uur per week, wil het liefst 3 of 4 dagen wat doen.
Hier stuk of 5 caddy's, 5 kangoo's, 1 transit connect, paar fiat diablo's, 1 transporter en 1 mercedes busje met laadklep bediening ( die maximaal 120 haalt en optrekt als een slak die door stroop probeert te zwemmen ). Voorheen hadden we veel meer busjes, maar tegenwoordig kunnen de meeste breng en haalritten wel in caddy's of kangoo's.........quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:39 schreef Kaos het volgende:
2 maal Ford Transit hier (caddy is er gelukkig uitgedonderd)
Ik vraag mij vooral af hoeveel schouderklachten dit systeem gaat opleveren. Nu moet je regelmatig opstaan om je post te pakken/weg te zetten. Dan heeft je schouder even rust. Overbelasting is nu al een probleem bij velen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 09:38 schreef Samcali het volgende:
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Heb jij (of andere collega's) daar al ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd of, en hoeveel banen dat grapje gaat kosten. Dit omdat ik op onze vestiging de volletijdwerker ben die als laatste in dienst getreden is. Hoewel dat inmiddels ook al 13 jaar geleden is, al vrij lang dus.
Idem hier, Mercedes Sprinter... naja sprinten kunnen ze wel redelijk. Trekt altijd wel lekker vlot op. Hier hebben we zowiezo 4 Mercedes sprinter busjes. En stuk of 10 van die Kangoo`s en nog paar Ford Transit autootjes. En hier en daar nog een verdwaalde Caddy.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef Paran0id het volgende:
Die transit connects zijn echt teringslow, lijken wel tractors![]()
Jammer genoeg hebben we maar 1 caddy op mijn vestiging, die is vrij vlug. Zelf rijd ik meestal in de mercedes sprinter.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef Paran0id het volgende:
Die transit connects zijn echt teringslow, lijken wel tractors![]()
Caddys zijn de snelste auto's die we op dit moment in het wagenpark hebben volgens mijquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef Paran0id het volgende:
Die transit connects zijn echt teringslow, lijken wel tractors![]()
Jammer genoeg hebben we maar 1 caddy op mijn vestiging, die is vrij vlug. Zelf rijd ik meestal in de mercedes sprinter.
Ben ik even blij dat ik al een tijdje op nr 1 sta in de BOCO Lijst van mijn Teamquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom heb ik ook het liefst een caddy mee, want die trekt vele malen harder op dan een Kangoo die ik nu even meehebEn met die caddy kun je zonder dat het geregistreerd wordt toch nog vrij hard optrekken
Die Kangoo's rijden ook gewoon kut. Misselijke auto's vind ik het.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom heb ik ook het liefst een caddy mee, want die trekt vele malen harder op dan een Kangoo die ik nu even meehebEn met die caddy kun je zonder dat het geregistreerd wordt toch nog vrij hard optrekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |