Ik ben blij dat ik vroeger nooit Ik Mik Loreland gekeken heb!

Ik heb nog wel wat andere dingen waar ik nog aan dacht, wat ik eng vond.
Eentje is een tekenfilm van Asterix en Obelix, waarin ze allemaal opdrachten uit moeten voeren. Dan moeten ze op een gegeven moment in een grot. Het begint al dat ze dan een toegangskaartje krijgen (

) van een skelethand.
En dan komt er plotseling een trein voorbij

(hoe verzin je het), en dan zijn er twee skelethanden aan het tennisen met een doodshoofd. Dan valt dat doodshoofd en begint het te praten. Zo eng!!
En de tweede is de eerste tekenfilm van de Reddertjes, waarin Bernard en Bianca (

) een meisje gaan helpen dat uit een weeshuis bij een heel eng mens terechtkomt.
![]()
En dan wordt ze elke keer als ze wegloopt door de krokodil weer mee teruggenomen.
![]()
Nou, dat vond ik allemaal niet zo eng, maar op een gegeven moment dan moet ze van dat mens in een grot (weer een grot), want daarin ligt een enorme diamant verstopt en dan blijkt dat die in een doodshoofd zit (weer een doodshoofd).
Dus de combinatie van grotten en doodshoofden heeft mij wel redelijk de stuipen op lijf gejaagd.

En dan had je nog de Snorkels.
Daar kwamen soms weleens grote roze monsters in voor, die maakten een soort muziek, waardoor de Snorkels in trance kwamen en dan hadden ze enorme buiken met allemaal monden erin, en dat vond ik ook zo eng.