quote:Op zondag 27 juli 2008 20:05 schreef Fha het volgende:
Eens met TS, ik krijg ook elk jaar weer dezelfde vraag
Ja dat geloof ik ook wel. Maar waarom hebben anderen altijd zo de behoefte om te vragen of ik het niet warm heb. Wat boeit hun dat nou.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:12 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar zwart absorbeert de warmte wel, dus kan het warmer aanvoelen. Daarom zie je in veel warme landen ook mensen voornamelijk in witte kleding lopen en in witte auto's rijden.
Ach, zie het als belangstellingquote:Op zondag 27 juli 2008 20:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik ook wel. Maar waarom hebben anderen altijd zo de behoefte om te vragen of ik het niet warm heb. Wat boeit hun dat nou.Vragen ze dat ook aan vrouwen met een burka om?
quote:Op zondag 27 juli 2008 20:05 schreef Fha het volgende:
Eens met TS, ik krijg ook elk jaar weer dezelfde vraag
Woestijnvolk draagt anders toch echt donkerblauw.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:45 schreef behangplakker het volgende:
TS weet niet eens dat zwart hitte aantrekt?
Is het je nooit opgevallen dat ze in veel warme landen veelal wit dragen?
Als je goed leest in mijn OP, kan je zien dat ik wel degelijk schrijf, dat zwart, warmte vasthoudt. Dat komt op hetzelfde neer.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:45 schreef behangplakker het volgende:
Geen bandshirts, gewoon zwarte truitjes en zwarte broek.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:01 schreef DroogDok het volgende:
Zwarte band tshirts?![]()
Maar dat zwart meer warmte absorbeert lijkt me algemeen bekend, dus dan heb je het ook warmer in het zwart, aangezien zonlicht naast het zichtbare licht ook een hoop warmte straling bevat.
Derhalve logische vraag en dus onterechte klacht.
Herkenbaar. Ik had tot voorkort alleenmaar zwart aan.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:02 schreef vencodark het volgende:
Leuke vraag altijd weer. Elk jaar is het weer raak. Ik draag graag zwart. Niet alleen maar zwart, maar wel grotendeels.
Nu schijnt dat enorm bijzonder te zijn in de zomer. Ik begrijp dat wel, wat als het zomer is, moet je in hippe zomerkleuren.![]()
Waarom stellen mensen deze vraag nog? Wat verwachten ze als antwoord? Als je in het wit, paars, oranje, rood of welke kleur dan ook gekleed bent, met 27 graden buiten + felle zon, is het ALTIJD warm. Niet alleen als je zwart draagt.
Zwart houdt zon wel meer vast geloof ik, maar in het wit, heb je heb je het niet ineens 5 graden koeler.
Klacht: mensen die deze vraag nog steeds stellen en een serieus antwoord terug verwachten.
Dat is jouw mening, maar ik snap ook niet dat mensen vandaag in gesloten kleding rondliepen. Wij kwamen een man en vrouw tegen die in een dichte (ogenschijnlijk warme c,q, gevoerde) jas rondliepen. Ik had het al warm maar bij die aanblik kreeg ik het plaatsvervangend enorm warm.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:15 schreef fratsman het volgende:
Dat men zwart draagt moet men helemaal zelf weten. De mensen die ik gisteren met vesten, mutsen, en zelfs bontkraagjassen zag lopen moeten ze opsluiten.
Idd, ik zal de volgende keer als ik iemand zo warm aangekleed zie lopen eens vragen of die persoon het koud heeft o.i.d., eens kijken war voor antwoord dat ik krijgquote:Op zondag 27 juli 2008 22:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ontopic kun je ook de wedervraag stellen waarom zíj geen reflectieve kleding aan hebben.
Dan spoor je niet helemaal hoor.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:15 schreef fratsman het volgende:
Dat men zwart draagt moet men helemaal zelf weten. De mensen die ik gisteren met vesten, mutsen, en zelfs bontkraagjassen zag lopen moeten ze opsluiten.
Yep. Als het warmer is dan, zeg, 36 graden is dat een betere kleur.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:46 schreef Fha het volgende:
[..]
Woestijnvolk draagt anders toch echt donkerblauw.
Sorryquote:Op zondag 27 juli 2008 23:50 schreef S95Sedan het volgende:
Hee maarre, had je het nou warm? ;o
Ligt er maar net aan wat je gewend bent trouwens, iemand uit afrika zal het hier weer koud hebben en iemand van de noordpool stikheet
quote:Op zondag 27 juli 2008 23:57 schreef JohnDDD het volgende:
Zouden negers het dan ook warmer hebben dan blanken?
OMG een nieuwe smileyquote:Op maandag 28 juli 2008 00:00 schreef NoBody122 het volgende:
Met die hoge temperaturen van de afgelopen -en- komende tijd denk ik niet dat kleur kleding nog enig merkbaar verschil maakt
Gelukkig heb ik thuis mijn ventilator [ afbeelding ]
Maar het is onzin.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:52 schreef wannabeme het volgende:
In zwarte kleding heb je het gewoon warmer dan in andere/lichte kleuren dus het is waarschijnlijk retorisch...
Jij bent echt domquote:Op maandag 28 juli 2008 00:07 schreef Gluckskafer het volgende:
zomg wat een fabeltje.
Alsof de zon 'weet' wat voor kleur je shirt heeft, en je het daardoor warmer hebt
Quote voor de edit.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:07 schreef Gluckskafer het volgende:
zomg wat een fabeltje.
Alsof de zon 'weet' wat voor kleur je shirt heeft, en je het daardoor warmer hebt
Dat is de theorie ja, maar gevoelsmatig boeit het geen zak. Tenzij je jezelf in direct zonlicht bevind zoals ik eerde toelichtte.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:10 schreef S95Sedan het volgende:
Is helemaal geen onzin, heeft te maken welke kleur geabsorbeerd wordt. Een zwart shirt absorbeerd alles een wit shirt daarintegen weerkaatst alles.
http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/gen99/gen99540.htm
Dat is een kleurloze paarse wortelolifant.quote:
Klopt. Vergelijk het eens als je in de volle zon zit met een wit of zwart shirt.quote:Is helemaal geen onzin, heeft te maken welke kleur geabsorbeerd wordt. Een zwart shirt absorbeerd alles een wit shirt daarintegen weerkaatst alles.
Dat is dus niet zo. Pas als de buitentemperatuur hoger is dan je lichaamstemperatuur heeft het zin om warmte vast te gaan houden, daarom dragen bedoeïenen ook meerdere lagen over elkaar. In een Nederlandse zomer heb je het in het wit gewoon minder warm dan in het zwart. Niet dat je het direct helemaal niet meer warm hebt, maar het maakt wel verschil.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:23 schreef DJMO het volgende:
ik voel me altijd prettiger in donkere kleding dan in lichte kleding.. vogens mij is het een fabeltje dat lichte kleding refelcteerd en donkere niet.. donkere kleding houd je termperatuur meer constant waardoor je uiteindelijk minder zweet is mijn idee..
mijn zus heet juditquote:Op maandag 28 juli 2008 00:40 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Lekker wijf is dat edit ken je haar niet
Dus eigenlijk bescherm je je tegen de "buitentemperatuur", en daarom dragen zijn vasthoudende kleding zodat het rond de 37 graden blijft? Weer wat geleerd, in KLB notabenequote:Op maandag 28 juli 2008 00:59 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Pas als de buitentemperatuur hoger is dan je lichaamstemperatuur heeft het zin om warmte vast te gaan houden, daarom dragen bedoeïenen ook meerdere lagen over elkaar. In een Nederlandse zomer heb je het in het wit gewoon minder warm dan in het zwart. Niet dat je het direct helemaal niet meer warm hebt, maar het maakt wel verschil.
quote:Op maandag 28 juli 2008 00:59 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Pas als de buitentemperatuur hoger is dan je lichaamstemperatuur heeft het zin om warmte vast te gaan houden, daarom dragen bedoeïenen ook meerdere lagen over elkaar. In een Nederlandse zomer heb je het in het wit gewoon minder warm dan in het zwart. Niet dat je het direct helemaal niet meer warm hebt, maar het maakt wel verschil.
quote:Op zondag 27 juli 2008 23:47 schreef Juup© het volgende:
die vertelde mij dat haar ouders bang waren om ziek te worden, en daarom altijd de verwarming op zijn hoogste stand aanhadden en ik de zomer met dikke jassen liepen.
quote:Op maandag 28 juli 2008 08:53 schreef Devlinsect het volgende:
TS is gothic/ emo of heel dik ('zwart kleed zo makkelijk af' of 'maakt je slank')
Mensen in Turkije (toch ook een warm land) zijn echt veelal in het zwart gekleed.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:45 schreef behangplakker het volgende:
Sterker nog, mensen in Afrika (ook een warm land) zijn zelf zwart.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mensen in Turkije (toch ook een warm land) zijn echt veelal in het zwart gekleed.
En die kunnen prima tegen de warmte.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:57 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Sterker nog, mensen in Afrika (ook een warm land) zijn zelf zwart.
Ik draag ook meestal zwart/donkere kleren. Het went inderdaad.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
En die kunnen prima tegen de warmte.![]()
Maar zwart dragen in de warmte went hoor.
Dat jij nou iedere keer schone kleren moet door al je geslipquote:
Ik bedoel meer met iemand die 1 week lang hetzelfde aan blijft houdenquote:Op maandag 28 juli 2008 20:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik draag ook meestal zwart/donkere kleren. Het went inderdaad.
[..]
Dat jij nou iedere keer schone kleren moet door al je geslip
Heppie zo'n dikke reet dan?quote:Op zondag 27 juli 2008 20:34 schreef Heathen. het volgende:
Zwart kleed zo fijn af.
Bij een stage plaats hadden we zo'n ransbak. Douchen ook niet of zo (ook niet met dit weer) dus altijd meuren die gozer. Ranzige figuren zitten er tussen.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:05 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik bedoel meer met iemand die 1 week lang hetzelfde aan blijft houden
Emo! (nee hoor, geintje.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik draag ook meestal zwart/donkere kleren. Het went inderdaad.
Ik krijg die vraag nooit, tenminste, niet dat ik me kan herinneren.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Emo! (nee hoor, geintje.)
Maar serieus, krijg je die vraag ook weleens? Of trek ik dat aan ofzo? Stomme vraag misschien, maar is het in de winter ook warmer als je zwart draagt, en frisser met wit? Hehe, in dat geval kan je 's winters de vraag omdraaien: heb je het niet koud, zo in het wit?
Hm...ach het was het overdenken waard he.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik krijg die vraag nooit, tenminste, niet dat ik me kan herinneren.
En in de winter heeft het alleen zin als je in de zon staat, maar dan nog is het koud in je zwarte t-shirt.
Die kunnen gewoon niet zonder hun leren jassenquote:Op maandag 28 juli 2008 14:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mensen in Turkije (toch ook een warm land) zijn echt veelal in het zwart gekleed.
Dus? Je zegt het zelf: in de zon heb je het gewoon warmer in zwarte kleding.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar het is onzin.
Als je 1 keer in het zwart over straat loopt en 1 keer in het wit op diezelfde zomerdag weet je precies waar ik het over heb...
Ik heb het in de praktijk gesteld. Wat de theorie zegt interesseert me geen reet. In de praktijk ben je geen graad koeler of warmer. Met uitzondering van in de directe zon staan. Als je stil staat/zit in de directe zon heb je het met zwarte kleding benauwder. Op het moment dat je gaat lopen of jezelf niet in de zon bevind is er geen verschil.
Daarnaast, wat boeit het een ander dat ik met 40 Celsius in zwarte kleding wil lopen.
Het is idd een irritante vraag/opmerking.
AH OMG EINZZ WTF HEB JIJ WITTE KLEDING AAN DE WINTER LOLLER!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk eens in zn fobo, dat soort metalgasten draagt niks anders dan zwart. En zeker geen wit. Dus dit gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:27 schreef wannabeme het volgende:
[..]
Ga op een terras zitten met bijv een zwarte broek en een wit t-shirt en moet jij eens opletten welke kant er bloody warm is
Jawel.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:02 schreef vencodark het volgende:
maar in het wit, heb je heb je het niet ineens 5 graden koeler.
Tussen je oren ja.quote:
quote:Op maandag 28 juli 2008 00:07 schreef Gluckskafer het volgende:
zomg wat een fabeltje.
Ik heb nog niet het fobo gecheckt, maar in het geval dat iemand enkel en alleen maar zwart draagt vind ik het niet raar als mensen vragen of "je het niet warm hebt in het zwart"quote:Op maandag 28 juli 2008 22:20 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Kijk eens in zn fobo, dat soort metalgasten draagt niks anders dan zwart. En zeker geen wit. Dus dit gaat niet gebeuren.
Dan geloof je het niet.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:31 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Tussen je oren ja.
Je trekt een wit shirt aan en je denk hiermee dat je het koeler krijgt, pure misleiding van de hersenen.
quote:Op maandag 28 juli 2008 22:31 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Tussen je oren ja.
Je trekt een wit shirt aan en je denk hiermee dat je het koeler krijgt, pure misleiding van de hersenen.
Blij dat er nog iemand van geniet danquote:Op maandag 28 juli 2008 22:47 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die blijven happen op GluckSafer
Heerlijk
Dat had ik ook al gemerkt tijdens mijn werk. De dag dat ik met een zwarte spijkerbroek werkte, had ik het warmer dan de dag erna toen ik tijdens mijn werk een licht blauwe spijkerbroek aanhad. En het was toen echt niet 5 graden kouder.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:27 schreef wannabeme het volgende:
[..]
Dus? Je zegt het zelf: in de zon heb je het gewoon warmer in zwarte kleding.
Ga op een terras zitten met bijv een zwarte broek en een wit t-shirt en moet jij eens opletten welke kant er bloody warm is
Nooit natuurkunde gehad zeker, of überhaupt Mythbusters gekeken.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:23 schreef DJMO het volgende:
ik voel me altijd prettiger in donkere kleding dan in lichte kleding.. vogens mij is het een fabeltje dat lichte kleding refelcteerd en donkere niet.. donkere kleding houd je termperatuur meer constant waardoor je uiteindelijk minder zweet is mijn idee..
ik droeg ook altijd zwart en ook elke zomer hetzelfde gezeikquote:Op zondag 27 juli 2008 20:02 schreef vencodark het volgende:
Leuke vraag altijd weer. Elk jaar is het weer raak. Ik draag graag zwart. Niet alleen maar zwart, maar wel grotendeels.
Nu schijnt dat enorm bijzonder te zijn in de zomer. Ik begrijp dat wel, wat als het zomer is, moet je in hippe zomerkleuren.![]()
Waarom stellen mensen deze vraag nog? Wat verwachten ze als antwoord? Als je in het wit, paars, oranje, rood of welke kleur dan ook gekleed bent, met 27 graden buiten + felle zon, is het ALTIJD warm. Niet alleen als je zwart draagt.
Zwart houdt zon wel meer vast geloof ik, maar in het wit, heb je heb je het niet ineens 5 graden koeler.
Klacht: mensen die deze vraag nog steeds stellen en een serieus antwoord terug verwachten.
Vooroordelenquote:Op maandag 28 juli 2008 22:36 schreef wannabeme het volgende:
[..]
Ik heb nog niet het fobo gecheckt, maar in het geval dat iemand enkel en alleen maar zwart draagt vind ik het niet raar als mensen vragen of "je het niet warm hebt in het zwart"
Als je zwart draagt uit een bepaalde overtuiging oid en het dus niet de meest comfortabele manier kiest (je hebt het immers gewoon warmer in het zwart als je in de zon zit) maar het doet om een image of lifestyle , tja
Dat is hetzelfde als in de zomer een winterjas met bontkraag dragen omdat dat nu eenmaal bij je style past
Maar hij had t uit geprobeerd, stond er ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |