10 cent korting op condooms voor militairen, te triest voor woordenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:13 schreef Esses het volgende:
Mja is veteranenpas wel echt korting voor militairen? Ik ken eigenlijk alleen mijn eigen webshop die korting geeft aan militairen maar als ik dat hier ga plaatsen is dat zeer ws. reclame...
Ah whatever
Hoezo?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:15 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
10 cent korting op condooms voor militairen, te triest voor woorden
Best lullig he.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:18 schreef Nutcase het volgende:
Met de veteranenpas krijg je voor zover ik weet maar 1 keer per jaar een dag gratis reizen met het OV. Dat is alles wat er in Nederland voor onze veteranen gedaan wordt.
10 cent per stuk, voor iets wat ook al goedkoop is vind ik toch wel netjes. is snel heel wat procentjes ;-)quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:15 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
10 cent korting op condooms voor militairen, te triest voor woorden
Ja praat je eigen kneuzige condoomwebshop maar goed, mét korting voor militairenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:30 schreef Esses het volgende:
[..]
10 cent per stuk, voor iets wat ook al goedkoop is vind ik toch wel netjes. is snel heel wat procentjes ;-)
Hehehe, omdat ik het inbouwde vroeg ik me af of er ook zoiets elders bestond.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja praat je eigen kneuzige condoomwebshop maar goed, mét korting voor militairen
In de Bijlmerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Tja och, is tegenwoordig een leraar of buschauffeur in de Bijlmer niet net zo'n held voor de maatschappij of wellicht wel meer?
Zo'n discussie krijg je dan, niet geheel onterecht MI, misschien dat je als militair wat kortingen op verzekeringen kan krijgen bij bv Loyalis?
Wel eens in de bijlmer geweest?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Tja och, is tegenwoordig een leraar of buschauffeur in de Bijlmer niet net zo'n held voor de maatschappij of wellicht wel meer?
Zo'n discussie krijg je dan, niet geheel onterecht MI, misschien dat je als militair wat kortingen op verzekeringen kan krijgen bij bv Loyalis?
Mag ik je aanraken?quote:Op zondag 27 juli 2008 00:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, zelf heb ik daar het merendeel van mijn leven mogen doorbrengen.
Je ziet die achterlijke spelfout zelf ook?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:11 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ze zouden dat wel is voor het OV mogen doen.
Kijk een spellings-nazi op fok, what else is new.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je ziet die achterlijke spelfout zelf ook?
Wou je zeggen dat die fout normaal is?quote:Op zondag 27 juli 2008 00:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Kijk een spellings-nazi op fok, what else is new.
Volgens mij kunnen leraren/docenten vaak aanverwante materialen (laptop, software zoals office e.d.) met een behoorlijke korting kopen hoor. Verpleging weet ik zo niet, maar het zou me niets verbazen als die ook zoiets kennen.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:20 schreef Tangarine het volgende:
Ik zie niet in waarom militairen een speciale behandeling zouden moeten krijgen, andere overheidsbaantjes krijgen dat toch ook niet? Ik zie leraren immers ook niet overal korting krijgen, of bijvoorbeeld mensen uit de verpleging.
Klopt, werkgerelateerde materialen, een pretpark ofzo is niet echt werkgerelateerd lijkt mequote:Op zondag 27 juli 2008 12:42 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen leraren/docenten vaak aanverwante materialen (laptop, software zoals office e.d.) met een behoorlijke korting kopen hoor. Verpleging weet ik zo niet, maar het zou me niets verbazen als die ook zoiets kennen.
je mag de mijne wel hebben, wat je er mee doet maakt me niks uit, als ik d'r nooit meer hoef te zienquote:
G krachten ervaren in de achtbanen en ontstressen ofzo ?quote:Op zondag 27 juli 2008 12:44 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Klopt, werkgerelateerde materialen, een pretpark ofzo is niet echt werkgerelateerd lijkt me
Korting op de zorgverzekering voor je hele familiequote:Op zondag 27 juli 2008 12:42 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen leraren/docenten vaak aanverwante materialen (laptop, software zoals office e.d.) met een behoorlijke korting kopen hoor. Verpleging weet ik zo niet, maar het zou me niets verbazen als die ook zoiets kennen.
behalve Nederland dan dusquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:31 schreef Esses het volgende:
Niet alleen de VS, alle landen waar ze enigszins een defensiecultuur kennen. Waar het land zich niet de afgelopen 200 jaar neutraal hebben gehouden en dus een beetje rekening houden met wat ze doen. Daarom
Ja deze krijg jij dan ook!quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:33 schreef Bouke-p het volgende:
ben benieuwd of je al die kortingen in amerika ook krijgt als je militair bent bij één van de coalitie landen.
zo ja, dan neem ik mn militaire ID mee als ik naar amerika ga
nee.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:46 schreef Esses het volgende:
2008-200 = 1808
Mja grensgevalletje idd voor de 200 jaar. Maar even serieus, hebben we hier nou echt een defensiecultuur?
Napoleontische oorlogen, Belgie, Atjeh, Bali, Korea, politionele acties, Nederlands Nieuw Guinnea, Deliberate Force, Allied Force en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een paarquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:46 schreef Esses het volgende:
2008-200 = 1808
Mja grensgevalletje idd voor de 200 jaar.
nee, maar wat je zei klopt gewoon nietquote:Maar even serieus, hebben we hier nou echt een defensiecultuur?
Ok ok, ik maak er afgelopen 100 jaar van waar de Nederlandse bevolking echt mee te maken gehad heeft, dan valt zowat alles wat je daar gezegd hebt af. Kijk 't verschil ff tussen bv. canadese houding en cultuur tegenover defensie en militairen..quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Napoleontische oorlogen, Belgie, Atjeh, Bali, Korea, politionele acties, Nederlands Nieuw Guinnea, Deliberate Force, Allied Force en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een paar
[..]
nee, maar wat je zei klopt gewoon niet
het is gewoon niet hollands om dingen weg te geven
De Canadese defensie is nog erger verwaarloost dan de Nederlandse de afgelopen 20 jaar. Allemaal in de naam van zogenaamde vredesmissies. Canada was totaal niet voorbereid op de missie die ze nu in Afghanistan uitvoeren. De Canadese regering heeft weet ik niet hoeveel nood aankopen moeten doen om toch een beetje fatsoenlijk hen taken te kunnen uitvoeren. Ze zijn daar wakker geschud door de vele doden in Afghanistan.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:37 schreef Esses het volgende:
[..]
Ok ok, ik maak er afgelopen 100 jaar van waar de Nederlandse bevolking echt mee te maken gehad heeft, dan valt zowat alles wat je daar gezegd hebt af. Kijk 't verschil ff tussen bv. canadese houding en cultuur tegenover defensie en militairen..
En ik heb t ook niet over weggeven
Daarnaar mag je dan even lekker gaan zoeken hoor, ik denk dat je dan vrij snel zult zien wat het verschil is voornamelijk gezien het feit dat de meeste Nederlanders nog niet eens 25% van de oorlogen die jij genoemd hebt zal kennen, laat staan dat ze weten wanneer dat ongeveer gebeurd was. Langer dan 100 jaar geleden word geschiedenis lang geleden. Afgelopen 100 jaar is er niet zo gek veel gebeurd waar Nederlandse burgers iets van weten en/of wat ze onthouden hebben.quote:
ik moet argumenten gaan zoeken om jouw bewering te stavenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:34 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarnaar mag je dan even lekker gaan zoeken hoor,
helemaal alsof dat in andere landen anders is, geschiedenis is nu eenmaal niet zo heel populair op schoolquote:ik denk dat je dan vrij snel zult zien wat het verschil is voornamelijk gezien het feit dat de meeste Nederlanders nog niet eens 25% van de oorlogen die jij genoemd hebt zal kennen, laat staan dat ze weten wanneer dat ongeveer gebeurd was. Langer dan 100 jaar geleden word geschiedenis lang geleden. Afgelopen 100 jaar is er niet zo gek veel gebeurd waar Nederlandse burgers iets van weten en/of wat ze onthouden hebben.
welke overige landen?quote:In de overige landen staat defensie over 't algemeen hoger op de politieke ranglijst enz. enz.
hoezo 'dat neemt nog niet weg' het is helemaal geen feitquote:En dat er mensen omgekomen zijn door een slechte voorbereiding in Canada neemt nog steeds niet weg dat de "steun" en betrokkenheid vanuit de burgerbevolking groter is, ook al is het maar een bumpersticker.
dat vraag ik ook niet van jequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:43 schreef Esses het volgende:
Sp3c, ik denk dat ik nu al wel duidelijk genoeg geweest ben dat ik hier niet de geschiedenis van landen ga posten.
ja die gaf ik alquote:Overigens: US UK Frankrijk
wat zijn dat nou voor voorbeelden ... die zijn totaal niet vergelijkbaarquote:China Columbia Brazilië etc.
oef!quote:Die 100.000+ man waar jij het over hebt kwamen NIET allen uit Nederland, voor de wereldoorlog bestond het KNIL immers al voor meer dan de helft uit de lokale bevolking! Wat voor invloed heeft dit trouwens echt op de bevolking gehad? Hadden ze er echt dagelijks mee te maken? Bumperstickers? Steun? Protest? Ja tegen 't einde. Er zijn geen 100 000 mannen uit Nederland verdwenen, bullshit. De Nederlandse overheid probeerde dit trouwens (wat ook goed lukte) te laten lijken alsof er maximaal 5000 weg waren. Nou, nu zijn er een paar duizend weg naar Afghanistan, merken we daar echt iets van? Honderden in Tsjaad, merken we daar iets van? (als burger, niet als militair)
neequote:Ben je overigens ooit in canada geweest?
neuhquote:Of Amerika?
0w mag datquote:Mag je bumperstickers gaan telen.
ik telde er net onderweg naar de Albert heijn 3 en 1x "VALKENBURG, MOET OPEN BLIJVEN"quote:Sterkte.
In Amerika wel jaquote:Daar gelaten dat inderdaad een hogere mate van vaderlandsliefde heerst.
ja dat zeg je al de hele tijd maar waar blijkt dit uit?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:35 schreef Esses het volgende:
Hehehe, valkenburg moet open blivjen
In canada heerst ook een hogere mate van vaderlandsliefde, iets wat we hier niet kennen.
ik heb het niet over het KNILquote:Het KNIL was toentertijd een beetje het vreemdelingenlegioen van Nederland, de minderheid van de mensen waren nederlands, duits en belgisch. De meerderheid waren de indonescische militairen (75% na eerste wereldoorlog al) en de afrikaanse militairen.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zeg je al de hele tijd maar waar blijkt dit uit?
bumperstickers????
[..]
ik heb het niet over het KNIL
maar ik moet nog even wat boodschapjes doen (Jumbo dit keer, ik zal weer stickers gaan zoeken) maar als ik terug ben ga ik nog wat dieper op een aantal van je opmerkingen in want ik geloof hier echt weinig van
Eh, die 100.000 man waren diensplichtigenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:43 schreef Esses het volgende:
Sp3c, ik denk dat ik nu al wel duidelijk genoeg geweest ben dat ik hier niet de geschiedenis van landen ga posten.
Overigens: US UK Frankrijk China Columbia Brazilië etc.
Die 100.000+ man waar jij het over hebt kwamen NIET allen uit Nederland, voor de wereldoorlog bestond het KNIL immers al voor meer dan de helft uit de lokale bevolking! Wat voor invloed heeft dit trouwens echt op de bevolking gehad? Hadden ze er echt dagelijks mee te maken? Bumperstickers? Steun? Protest? Ja tegen 't einde. Er zijn geen 100 000 mannen uit Nederland verdwenen, bullshit. De Nederlandse overheid probeerde dit trouwens (wat ook goed lukte) te laten lijken alsof er maximaal 5000 weg waren. Nou, nu zijn er een paar duizend weg naar Afghanistan, merken we daar echt iets van? Honderden in Tsjaad, merken we daar iets van? (als burger, niet als militair)
Ben je overigens ooit in canada geweest? Of Amerika? Mag je bumperstickers gaan telen. Sterkte. Daar gelaten dat inderdaad een hogere mate van vaderlandsliefde heerst.
ik zoek met je meequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de ervaringen die ik over dit soort landen heb, ik zal er voor je wat onderzoeken over opzoeken.
ik had het over de expeditionaire macht, dienstplichtigen, vloot en oorlogsvrijwilligersquote:Waar had je het dan over. En please, als je nog leuke stikkers tegen komt
waar heb je dit vandaan?quote:De Nederlandse overheid probeerde dit trouwens (wat ook goed lukte) te laten lijken alsof er maximaal 5000 weg waren.
http://www.thestar.com/News/Canada/article/300128quote:Still, Graves gives the government's communications effort a passing grade, noting that despite casualties – 78 soldiers and diplomat Glyn Berry have been killed since 2002 – public support for the mission hasn't plummeted. Graves said Canadians remain divided on the mission, with about 30 per cent strongly committed and 20 per cent strongly opposed.
"The rest are churning back and forth from soft support to soft opposition. They're agnostic, haven't made up their mind," Graves said.
http://archives.cbc.ca/war_conflict/korean_war/topics/112/quote:Forgotten Heroes: Canada and the Korean War
It is called Canada's "Forgotten War." Over 500 Canadians died in the United Nations' struggle to repel the communist forces that invaded South Korea on June 25, 1950. To the people they helped liberate, the Canadians were heroes. Yet those who made it home returned to an indifferent country and a government that took 40 years to officially acknowledge their sacrifice.
Dit bedoelde ik dus.quote:Even over Canada: Ik ben er WEL geweest (al was dat 10 jaar geleden), en het leger staat dar echt op een laag pitje. De Canadezen houden van hun militairen, ze kunnen zonder gescheld of bijdehanddoenerigheid over straat,
Volgens mij kom je de VS niet in onder het VWP zonder een ticket terug, dus dan zou je eerst een visum bij het Amerikaanse consulaat moeten aanvragen mocht je op die wijze als toerist naar de VS willen reizen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:15 schreef RonaldV het volgende:
Je kunt in Canada op een aantal plaatsen wel militaire kortingen krijgen trouwens. Maar zo ruim als in de VS heb ik het nog niet gezien. Maar inderdaad: wel je militaire ID meenemen. NATO militairen krijgen dezelfde kortingen als de eigen militairen.
Ik weet niet of het nog steeds kan, maar een ex-collega deed het nog slimmer.
In de jaren 90 kon je als NAVO-militair per militair vliegtuig naar de VS reizen, en van daar over verschillende militaire bases het hele land door. Kostte bijna niks, het enige nadeel was dat je om operationele redenen geen vliegtuigstoel kon reserveren, waardoor je heel losjes en flexibel moest plannen. Als je de weg wist op verschillende vliegende onderdelen in Europa kon je heel snel verder geholpen worden. Maar het kon ook gebeuren dat je een geplande vlucht misliep, en een half continent over moest vliegen voor je een vlucht terug had.
Probeer lijn 1 in Amsterdam op een vrijdagavond. Stap in je luchtmacht-uniform op het CS in, en je ziet achterin al het niet-betalende volk uit de tram springen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:36 schreef sp3c het volgende:
mwah in Nederland kun je ook zonder gescheld in uniform over straat hoor
lolquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Probeer lijn 1 in Amsterdam op een vrijdagavond. Stap in je luchtmacht-uniform op het CS in, en je ziet achterin al het niet-betalende volk uit de tram springen.![]()
in Montreal niet?quote:Daarna ritje door de binnenstad en over de Overtoom naar het Surinameplein. Opmerkingen gegarandeerd!
quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:18 schreef sp3c het volgende:
maarrrrr wat is zwerfsport, ik wist helemaal niet dat dat een sport was
krijg je 10% korting op winkelwagentjes, kapotte kleding en een gitaar met 2 snaren
Dat is hetzelfde volk dat altijd tegen Nederland in het algemeen aan loopt te schoppen, dus van die lui zou ik me niet al te veel aantrekken. Al zit je niet op dat gezeur te wachten natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Probeer lijn 1 in Amsterdam op een vrijdagavond. Stap in je luchtmacht-uniform op het CS in, en je ziet achterin al het niet-betalende volk uit de tram springen.![]()
Daarna ritje door de binnenstad en over de Overtoom naar het Surinameplein. Opmerkingen gegarandeerd!
Dus stel ik koop een motor van 9000 euro, krijg ik 900 euro korting?? zal wel een limiet op zitten lijkt me toch?quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:38 schreef Cobra4 het volgende:
Militairen en Veteranen krijgen 10% korting bij GP Motoren in Drachten. Dit op vertoon van de smartcard of veteranenpas.
Wie weet. Even bellen zou ik zeggen....quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Dus stel ik koop een motor van 9000 euro, krijg ik 900 euro korting?? zal wel een limiet op zitten lijkt me toch?
anders zou ik er haast vanuit nijmegen naar toe gaan..
nu ja je kunt naast je pas nog steeds onderhandelen natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2008 14:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Dus stel ik koop een motor van 9000 euro, krijg ik 900 euro korting?? zal wel een limiet op zitten lijkt me toch?
anders zou ik er haast vanuit nijmegen naar toe gaan..
edit:
* Korting op de gehele onderhoud (filters, oliën, onderdelen, banden etc) met uitzondering op motoren, arbeidsloon, en reclame artikelen.
valt weer tegen, een filter/olie is niet zo duur, onderdelen zullen ook wel niet complete motorblokken zijn, banden, ok 10tje korting is leuk, en de rest is gewoon volle mep.. beetje matig, die korting kun je bij bijna alle motorzaken wel onderhandelen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |