Zo ver ik weet ik is rijden zonder rijbewijs een misdrijf.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:39 schreef Silvieja het volgende:
Stel dat ik wel een aangifte zou doen, komt mijn broertje dan in de problemen? Dus krijgt hij bijvoorbeeld een strafblad hierdoor?
Hij heeft verder geen overtredingen gemaakt. Reed niet te hard maar kwam de eerste keer toevallig in een controle terecht. De tweede keer kwam hij dezelfde politiemensen tegen bij het naar huis rijden.
De politie zei tegen mij dat ik de auto hoogstwaarschijnlijk wel terug ga krijgen. Maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Wel is het zo dat de boete in de honderden euros gaat lopen.
Wat? het is zijn broer, niet zijn zoon.. Ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen, niet de oudere broers.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:16 schreef mvdejong het volgende:
Als hij nog minderjarig is, zou jij zelfs voor de rechter kunnen komen, omdat je dan formeel verantwoordelijk wordt gehouden voor wat hij gedaan heeft.
Hij reed toch zonder rijbewijs? Dat lijkt me genoeg.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:39 schreef Silvieja het volgende:
Hij heeft verder geen overtredingen gemaakt.
Dat is gewoon dom. Als je geen rijbewijs hebt mag je niet rijden, hij had de auto moeten laten staan. dacht ie dat het wel mocht omdat 'ie naar huis reed?quote:Reed niet te hard maar kwam de eerste keer toevallig in een controle terecht. De tweede keer kwam hij dezelfde politiemensen tegen bij het naar huis rijden.
x2. Hij wordt iig gepakt voor het rijden zonder rijbewijs. Als TS aangifte doet gaat dat om het meenemen van de auto zonder toestemming, dat komt er dan nog bovenop maar scheelt waarschijnlijk wel problemen voor TS.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo ver ik weet ik is rijden zonder rijbewijs een misdrijf.
Ongeacht of jij aangifte doet of niet.
Wat schattig dat je verzachtende omstandigheden voor je broertje aanvoert. Het is natuurlijk een enorme nietsnut als hij (a) zonder jou toestemming je auto pakt (b) zonder rijbewijs rijdt en (c) na de eerste controle gewoon door rijdt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:39 schreef Silvieja het volgende:
Stel dat ik wel een aangifte zou doen, komt mijn broertje dan in de problemen? Dus krijgt hij bijvoorbeeld een strafblad hierdoor? Hij heeft verder geen overtredingen gemaakt. Reed niet te hard maar kwam de eerste keer toevallig in een controle terecht. De tweede keer kwam hij dezelfde politiemensen tegen bij het naar huis rijden.
De politie zei tegen mij dat ik de auto hoogstwaarschijnlijk wel terug ga krijgen. Maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Wel is het zo dat de boete in de honderden euros gaat lopen.
echter als je geen aangifte doet zeg je dat hij met je medeweten de auto heeft meegenomen waardoor jou auto in een misdrijf is gebruikt en daardoor is ingenomen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:46 schreef Gibson het volgende:
[..]
Wat? het is zijn broer, niet zijn zoon.. Ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen, niet de oudere broers.
[..]
Hij reed toch zonder rijbewijs? Dat lijkt me genoeg.
[..]
Dat is gewoon dom. Als je geen rijbewijs hebt mag je niet rijden, hij had de auto moeten laten staan. dacht ie dat het wel mocht omdat 'ie naar huis reed?
geloof me krijgt hij toch wel!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:39 schreef Silvieja het volgende:
Stel dat ik wel een aangifte zou doen, komt mijn broertje dan in de problemen? Dus krijgt hij bijvoorbeeld een strafblad hierdoor?
Hij heeft verder geen overtredingen gemaakt. Reed niet te hard maar kwam de eerste keer toevallig in een controle terecht. De tweede keer kwam hij dezelfde politiemensen tegen bij het naar huis rijden.
Als in totaal niet hebben....quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:54 schreef Maanvis het volgende:
Had ie nou z'n rijbewijs niet bij of heeft ie uberhaupt geen rijbewijs behaald ooit? Ikzelf ben ook 2x aangehouden terwijl ik m'n rijbewijs niet bij had (wel 'n ID kaart) maar nog nooit een boete voor gehad of een waarschuwing.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:14 schreef IkWilbert het volgende:
Laat er toevallig een flimpje online staan dat je broertje wordt aangehouden.
Ik bedoelde te zeggen dat, als jij geen aangifte doet, en dus impliciet mede-schuldig bent, de kans groot is dat als onderdeel van de afhandeling van het misdrijf, de auto wel eens definitief verbeurd verklaard kan worden. zou je aangifte doen, dan is de eigenaar van de auto niet (mede-)schuldig aan het misdrijf, en is verbeurd-verklaring niet van toepassing.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:17 schreef Silvieja het volgende:
Hij is niet minderjarig. En ik wil graag weten hoelang het duurt voordat ik die auto terugkrijg. Niet of ik medeschuldig ben of niet.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
echter als je geen aangifte doet zeg je dat hij met je medeweten de auto heeft meegenomen waardoor jou auto in een misdrijf is gebruikt en daardoor is ingenomen.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:49 schreef Gibson het volgende:
[..]
x2. Hij wordt iig gepakt voor het rijden zonder rijbewijs. Als TS aangifte doet gaat dat om het meenemen van de auto zonder toestemming, dat komt er dan nog bovenop maar scheelt waarschijnlijk wel problemen voor TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |