Neoliet?quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tof dank je wel!!
Maandag hopelijk in Heerlen klimmen met een groepje. Als we een verplichte (?) introductieles geboekt kunnen krijgen.
Yup.quote:
Ik ben net terug van een week klimmen in frankrijk, ik ben weggeweest met de NKBV (gelderland). Je zou kunnen kijken of andere regio's nog wat op de planning hebben staan. Enige is wel dat je lid moet zijn van de NKBV.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:04 schreef maok het volgende:
Weet iemand een organisatie die klimvakanties organiseerd en waar je nu nog kan boeken? Ik zou namelijk samen met LoudGirl een klimcursus van Labyrinth gaan doen in frankrijk, maar we hoorden vandaag dat de reis geanuleerd is wegens te weinig deelname. We hebben zelf nog niet genoeg kennis en materialen om zelf zomaar ergens te gaan klimmen vandaar dat we nu een organisatie zoeken. Die andere reis was ¤500,- voor 10 dagen, zoiets zoeken we dus.
Het liefst willen we gewoon eind volgende week al weg, maar als het iets later is, is het ook prima.
Mocht je lid willen worden staat er nog wel wat leuks op de planningquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:15 schreef maok het volgende:
Helaas niet lid van de NKBV, maar die site ga ik eens bekijken.
Ik heb daar geen ervaring mee. Ik zat er een kleine 100 kilometer vandaan, in Orpierre. De omgeving daar is iig fantastisch!quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:02 schreef maok het volgende:
Op bergsportreizen kom ik 2 reizen die een beetje in de buurt van mijn wensen komen. Ik kwam bij mambo reizen ook nog iets leuks tegen. Die is een stuk goedkoper dan die van bergsportreizen maar wel iets minder in een cursusvorm (maar dat vind ik wel prima). Iemand daar toevallig ervaring mee? Ik hoop alleen dat loudgirl het wel ziet zitten om auto te rijden, beide reisorganaties zijn zonder vervoer er heen als ik het goed zie.
Is het een beetje behaakt daar? Ik ga er ws ook heen deze zomer.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb daar geen ervaring mee. Ik zat er een kleine 100 kilometer vandaan, in Orpierre. De omgeving daar is iig fantastisch!
Het is prima behaakt! Gemiddelde haakafstand is 2-3 meter. In de buurt van het dorpje zitten een heel aantal mooie massieven, ook een aantal mooie multipitchers (rond de 8 touwlengtes). Het is ook erg de moeite om even wat verder te rijden naar bijvoorbeeld Sigottier, dat is 15 min rijden, maar een stuk rustiger en scherper dan de andere gebieden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:40 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Is het een beetje behaakt daar? Ik ga er ws ook heen deze zomer.
Ze gebruiken een beetje een mix v/d twee, vanaf 6 is het namelijk 'gewoon' weer 6a, 6a+, 6b etc. Het Franse systeem heeft btw alleen maar 4, geen 4a, 4b etc. (zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Grade_(climbing))quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Neoliet was best leuk. Hoge wand (18 m) maar pittige routes. Ze gebruiken ook het internationale (5, 5+, 5-, 6 etc.) systeem, terwijl ik het Franse systeem (4a, 4b, 4c, 5a, 5b etc.) gewend ben.
Dit weekend als het weer het toelaat klimmen in de Eifel. Gaaf!
Ik ga daar in de buurt ook naar toe deze zomer, zo'n 70 km ten Noord-Oosten van Orpierre, wij zitten ergens in de Des Ecrins.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb daar geen ervaring mee. Ik zat er een kleine 100 kilometer vandaan, in Orpierre. De omgeving daar is iig fantastisch!
18 meter is niet zo hoog toch? Ik heb regelmatig routes van 30+ meter geklommen. Ging net met 1 touw.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Neoliet was best leuk. Hoge wand (18 m) maar pittige routes. Ze gebruiken ook het internationale (5, 5+, 5-, 6 etc.) systeem, terwijl ik het Franse systeem (4a, 4b, 4c, 5a, 5b etc.) gewend ben.
Dit weekend als het weer het toelaat klimmen in de Eifel. Gaaf!
Indoor??quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:15 schreef L0we het volgende:
[..]
18 meter is niet zo hoog toch? Ik heb regelmatig routes van 30+ meter geklommen. Ging net met 1 touw.
Oh, sorry. Dacht dat je het over outdoor had. Ben zelf ook niet zo'n pro, maar vind de lange routes buiten erg leuk, kan je tenminste doorklimmenquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Indoor??
En ik ben niet zo'n pro hoor. Was ook alweer sinds november dat ik had geklommen. Dus zaterdag wordt het lastig. Voor het eerst buiten klimmen. Maar zeker zin in! Hopelijk wordt het weer beter dan de verwachting...
www.crux.nl heb ik hele goede ervaringen mee. Niet zo ontzettend commercieel als Labyrinth en Mambo, en het niveau ligt daar (afhankelijk van de groep natuurlijk) redelijk hoog: die keren dat ik gegaan ben met hun was iedereen een fanatieke klimmer. En je kan ook zonder problemen een dag (of meer) gaan kayakken, mountaiinbiken oid.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:04 schreef maok het volgende:
Weet iemand een organisatie die klimvakanties organiseerd en waar je nu nog kan boeken? Ik zou namelijk samen met LoudGirl een klimcursus van Labyrinth gaan doen in frankrijk, maar we hoorden vandaag dat de reis geanuleerd is wegens te weinig deelname. We hebben zelf nog niet genoeg kennis en materialen om zelf zomaar ergens te gaan klimmen vandaar dat we nu een organisatie zoeken. Die andere reis was ¤500,- voor 10 dagen, zoiets zoeken we dus.
Het liefst willen we gewoon eind volgende week al weg, maar als het iets later is, is het ook prima.
Bij crux ging een busje van hun heen en weer, maar de meeste mensen kwamen gewoon zelf per vliegtuig/trein/auto/liftend etc. Ik ging met vliegtuig naar Milaan/Nice en de rest met trein/bus/liften etc, is op zich wel goed te doen als je er een paar dagen voor uittrekt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:43 schreef maok het volgende:
Enige nadeel is nu wel dat ik nu in mijn eentje in zuid frankrijk moet zien te komen. Ze proberen daar wel om mensen samen te laten reizen maar dat is niet gegarandeerd. Ik ga niet in mijn eentje dat hele stuk rijden. Ik zag op de site van crux trouwens dat ze daar ook zo werken met mensen met elkaar laten mee reizen.
bronquote:Verdwenen klimvriend is Hagenaar
Uitgegeven: 2 juli 2009 16:25
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 16:24
DEN HAAG - Het lichaam dat eind mei in Frankrijk werd gevonden, is van een 26-jarige Zweedse Hagenaar. Dat is gebleken uit DNA-onderzoek, liet het Openbaar Ministerie (OM) donderdag weten.
De Zweed ging eind april samen met een 19-jarige man uit Gouda op een klimvakantie in Frankrijk. De Gouwenaar keerde zonder zijn klimvriend van vakantie terug.
De man werd op 15 mei aangehouden in het Duitse Stuttgart. Begin juni werd hij overgedragen aan de Nederlandse autoriteiten, die hem vervolgens hebben aangehouden. Het OM verdenkt hem van moord dan wel doodslag. Hij zit nog vast.
Het is nog steeds onduidelijk wat er precies in Frankrijk is gebeurd.
Nogal, op op het forum van climbing loopt het verhaal al een tijdje (hier bijvoorbeeld, of hier, even naar beneden scrollen).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |