quote:Eindbaas Final Fantasy XI duurt 18 uur
AMSTERDAM - Over waar voor je geld gesproken: in de online game Final Fantasy XI is een eindbaas geïmplementeerd die maar liefst meer dan 18 uur duurt om te verslaan...
Het karakter Pandemonium Warden is zo bizar sterk dat het een groep gamers niet gelukt is om na 18 uur hem tegen de grond te krijgen. Het is niet precies bekend hoe lang het wel duurt om hem te verslaan, want de spelers die het probeerden waren zo moe en uiteindelijk misselijk dat ze al overgevend het bijltje erbij neer moesten gooien...
Komt me heel bekend voor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik moet bij elk dorpje of stad waar ik kom ,altijd de sterkste armour en wapens kopen.
Eerder mag ik niet door van mezelf
Ik ken hetquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik moet bij elk dorpje of stad waar ik kom ,altijd de sterkste armour en wapens kopen.
Eerder mag ik niet door van mezelf
Die heb ik dan al lang en breed uitgespeeld.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:34 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel uur nodig gehad voor een Final Fantasy als FFTA2.
De gewone missions zijn geen probleem, maar de laatste is gewoon te moeilijk.
Verder wel een goed spel, maar ik krijg de laatste missie niet geklopt.
De Europese release van FFIV staat vast op 5 september.
Ik ben ook wel voorbij de maan gekomen waarna het bij mij ook verder bergafwaards ging.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:54 schreef Ixnay het volgende:
Ik vond het verhaal pas echt oninteressant beginnen na dat gedoe van Rinoa op de maan.
Vanaf dat moment ben ik alleen voor het spel zelf verder gespeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat niet de DVD met het verhaal van FFVII in een notendop?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:39 schreef Ixnay het volgende:
Er zijn 2 versies van de DVD van Advent Children.
1 daarvan is met een dubbele DVD. Wat staat er op die extra DVD?
*kijkt even in de kast*quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:39 schreef Ixnay het volgende:
Er zijn 2 versies van de DVD van Advent Children.
1 daarvan is met een dubbele DVD. Wat staat er op die extra DVD?
OMg die reviewquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:46 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind Squall eerlijk gezegd helemaal geen slecht personage.
Maar het verhaal wordt gewoon erg vaag, je weet helemaal niet wat je doel is in het verhaal vanaf een bepaald moment.
Wat mij het meest tegenstaat is Draw, en niemand kan dat beter uitleggen dan deze dude:
Gewoon de lameste shit ooit in Final Fantasy.
En dan dat junction systeem. Heb je uren liggen "DRAWEN" en dan mag je geen magics gebruiken omdat dan je stats omlaag gaan.![]()
En die Magazines uiteraard. Blaadjes om een sterker wapen te krijgen...
Ik ben het met je eens dat er een heleboel prut is, maar ik vind het niet heel erg.. Er zijn namelijk ook goede spin-offs, noem FF Tactics, Crisis Core, Advent Children, Kingdom Hearts. Oke, de naam Final Fantasy staat niet meer gelijk aan een JRPG van zeer hoge kwaliteit, maar dat had het al niet meer toen FF XII uitkwam voor mij.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:01 schreef Tuvai.net het volgende:
TeeVeePee.
Ben ik de enige die zich ergert aan al die 'neppe' Final Fantasy deeltjes die ze de laatste tijd voor de meest debiele platformen aan het maken zijn? Ik vind de 'gewone' reeks, dus deeltje IV t/m XII (I t/m III nooit iets gevonden, helaas) helemaal geweldig. De een natuurlijk meer dan de ander. Maar ik zie 'sequels' van de supergrafische FF XII voor de PS2 op de Nintendo DS, ik-weet-niet-hoe-veel van die Chronicles delen, en ga zo maar door. Hoezo we verkrachten Final Fantasy effe.
Dat dus.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:11 schreef Ixnay het volgende:
Weer een spinoff aangekondigd in de CC reeks. Ik denk niet dat ik nog aan een spel in de CC reeks ga beginnen. Zijn erg matige games en verdienen de naam Final Fantasy zeker niet.
Ik zeg ook niet dat er geen goede games meer uit komen van Square-Enix, ik vind alleen de kwaliteit een stuk lager liggen. Vroeger was het zo dat er veel meer aandacht aan b.v. Final Fantasy werd besteed, tegenwoordig heeft Square-Enix zoveel projecten. Zoveel verschillende franchises, die mensen toch wel kopen omdat het de naamsbekendheid heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:19 schreef Pritt het volgende:
Het is al voor de merge met Enix begonnen, maar zo incidenteel kan er best nog wel een leuk spel uit komen. Laten we maar hopen dat de volgende FFXIII is.
Heb hem gekocht om te weten of alle verhalen waar warenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:22 schreef overworld het volgende:
Ben afgelopen week overnieuw begonnen met FFVII though, even die jeugdsentimenten weer te boven halen
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:55 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik heb zowel de Jap als de U.s versie uitgespeeld
Voelt heerlijk vertrouwd aan om alle bekende omgevingen te verkennen
Ik heb trouwens voor mijn verjaardag een gesealde versie gekregen van
Official Final Fantasy 7 Establishment File![]()
Artbook uitgegeven bij de eerste release van FF 7 , en alleen in Japan![]()
Zie link benee voor pics
http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=531548&image=109268541&images=109267448,109268541,109267458,109267455,109267466,109267450,109267469,109267475,109267479&formats=0,0,0,0,0,0,0,0,0&format=0
III en IV.quote:Op maandag 1 december 2008 09:09 schreef Jorwol het volgende:
Even snel een vraagje: welke Final Fantasy's op de DS zijn daadwerkelijk het spelen waard? Ik zie door het bomen het bos niet meer bij Final Fantasy...
Revenant Wings, Crystal Chronicles, Chocobo Tales, etc Genoeg Square Enix games die niet echt de moeite zijn. En dat is nog maar op de DSquote:Op maandag 1 december 2008 09:43 schreef wdn het volgende:
Aangezien het een subjectieve vraag is is het antwoord ook subjectief: Alle FF's zijn de moeite waard. Of JIJ het de moeite waard vind zul je zelf moeten onderzoeken maar ik ben nog geen FF tegengekomen die niet de moeite waard was van het spelen. Games van Square Enix zijn trouwens over het algemeen altijd de moeite waard![]()
VIND JIJ. En jij bent niet Jorwol (tenzij kloonquote:Op maandag 1 december 2008 09:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Revenant Wings, Crystal Chronicles, Chocobo Tales, etc Genoeg Square Enix games die niet echt de moeite zijn. En dat is nog maar op de DS
Tuurlijk blijft zoiets altijd persoonlijk, maar als iemand vraagt welke games de moeite waard zijn kies ik toch altijd voor de main-serie bij FF-games. De spin-offs zijn over het algemeen slechter.quote:Op maandag 1 december 2008 10:00 schreef wdn het volgende:
[..]
VIND JIJ. En jij bent niet Jorwol (tenzij kloon).
Ik ken ook personen met een DS die Chocobo Tales WEL geweldig vinden. Zo ook Crystal Chronicles. Jorwol kan nooit een zinnig antwoord krijgen op zijn vraag. OF het iets is valt alleen te zien door of een demo te bekijken of het spel zelf te spelen.
Minder goed maar desalniettemin vermakelijkquote:Op maandag 1 december 2008 10:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Tuurlijk blijft zoiets altijd persoonlijk, maar als iemand vraagt welke games de moeite waard zijn kies ik toch altijd voor de main-serie bij FF-games. De spin-offs zijn over het algemeen slechter.
Ok dank u, maar ik bedoelde vooral, zijn er Final Fantasy's die gewoon bagger zijn? Ik vond persoonlijk Crystal Chronicles op de GBA (dacht ik??) niet zo leuk. Maar goed, we zullen eens gaan kijkenquote:Op maandag 1 december 2008 10:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Minder goed maar desalniettemin vermakelijk![]()
We zijn het wel eens met elkaar hoorJe hebt goede en minder goede SE titels maar wat ik goed vind is heel iets anders dan wat jij goed vind. Maar ze zijn allemaal vermakelijk. Zo heb ik me goed vermaakt met FF12 en verschillen daar de meningen blijkbaar nogal over...
Plus wat FF naast het verhaal ook zo goed maakt zijn de 'running gags' die je nooit zult begrijpen als je slecht een titel eruitneemt (Gilgamesh, CID, Bokoen zo zullen er nog wel een paar zijn). En dan kun je je niet er van afmaken met zomaar een titel
Niet dat dat is waar Jorwol op zit te wachten natuurlijk
Daarom zeg ik: Jorwol probeer wat demo's te vinden.
Ik denk dat het er ook heel erg mee te maken heeft, dat (zeker t/m FF VII) Square en Enix zo'n beetje de enige devs waren die JRPGs buiten japan uitbrachten, dan is het niet moeilijk om de creatiefste te zijn, aangezien je bijna geen concurrentie hebt, tegenwoordig heb je ook hoogstaande JRPGs van bijvoorbeeld Namco, Mistwalker of Atlus ,waardoor er in het genre een beetje afwisseling ontstaat, en consumenten er eindelijk achter komen dat er in het JRPG meer te vinden is dan de FF de DQ en de Mana serie.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:22 schreef overworld het volgende:
De Final Fantasy delen van tegenwoordig zijn me een beetje te overschat. Als je het mij vraagt is de series al een tijdje gestorven, sinds de fusie met Enix.
Waar Square zich vroeger nog richtte op kwaliteit lijkt het sinds de fusie met Square-Enix alleen nog maar te gaan over massaproductie. Alles maar uitpoepen en zo min mogelijk creatief zijn.
Het vertrek van Nobuo en die schrijver (ben z'n naam kwijt) heeft voor mij een groot gapend gat in de serie achtergelaten...
FF10 is cool en Tidus is een toffe gozer, niet klagen jijquote:Op zondag 7 december 2008 10:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb me FF10 gekocht.
De Sphere grid vind ik best wel meevallen alleen de characters zijn bijna allemaal waardeloos.
Tidus....
Materia > Spheresquote:Op zondag 7 december 2008 17:45 schreef Desunoto het volgende:
Oh, een Final Fantasy topicik wist niet eens dat die bestond.
[..]
FF10 is cool en Tidus is een toffe gozer, niet klagen jij
Sphere Grid is een van de beste stats systemen die ik ben tegengekomen en FF10 was gewoon het beste spel van die tijd
De verhaallijn was fantastisch en boeiend, personages waren goed bedacht, gameplay was vlekkeloos.. en en.. ik kan eigenlijk geen enkel negatief punt bedenken over dit spel. En dat muziekje als je een gevecht in gaat.Oh ik word er bijna nostalgisch van..
Quina vond ik in het begin stom maar ik vond hem naderhand best wel fijn !quote:Op zondag 7 december 2008 20:03 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind Quina het minste personage.
Quistis had wel iets geils.quote:Op maandag 8 december 2008 16:06 schreef Ixnay het volgende:
Zell was wel relaxed, ik vond die wijven van FF8 irritant, Quistis en Selphie.
Maar Rinoa was daarintegen wel weer ok.
In battles misschien ja. Maar de vormgeving is gewoon lame, en de reden waarom hij/zij de groep joint.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:19 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Quina vond ik in het begin stom maar ik vond hem naderhand best wel fijn !
Seymour in Macalania had ik moeite mee totdat ik de truuc doorhad met black magic.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Moet zeggen dat FF10 niet makkelijk is.
Paar lastige momenten tegen gekomen
Hero'squote:Op zaterdag 13 december 2008 15:50 schreef Ixnay het volgende:
Ultimecia in FFVIII zou ik ook niet makkelijk noemen.
Ik ben moet nu tegen Seymour in Macalaniaquote:Op zaterdag 13 december 2008 03:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Seymour in Macalania had ik moeite mee totdat ik de truuc doorhad met black magic.
Yunalesca is moeilijk vanwege de status elements waarmee gestrooid wordt.
Verder is het samen met 9 een van de makkelijkste FF's.
Evraequote:Op zaterdag 13 december 2008 00:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Moet zeggen dat FF10 niet makkelijk is.
Paar lastige momenten tegen gekomen
Speelt de PS3 PS1 spellen af?quote:Op donderdag 18 december 2008 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Of je speelt ze op de PS3, dan kun je op die HDD een PS1 savegame aanmaken
Wel originele?, ik heb met mijn beide PS2s nl nogal wat slechte ervaringen met 3rd party psx mem cards, uiteindelijk wel een sony gevonden waardoor ik bet VII en IX aan de gang kon.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag ze toevallig afgelopen weekend liggen in een gameshop in Den Haag. Twee stuks voor 25 euroIk zou dus voor marktplaats gaan.
Ja.quote:
Op Shinryu kun je berserk casten en dan gebuikt hij alleen nog maar fysieke attacks en geen tidal wave.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Net shinryu (na 2 game overs) verslagen , en daarna exdeath op de goedkope(de andere, waarbij je ook nog tegen neo-exdeath moet vechten, had ik al in een eerdere playtrough gedaan, maar heeft vrijwel geen effect effect op de einddemo) manier verslagen in FFV:A. Denk dat ik in mn vakantie maar eens ga concentreren op FFIX.
Je bent al te laat, ik heb gewoon nog 2 extra coral rings aangeschaft en toen werkte het aardig goed. Tidal wave was ook niet echt het probleem, maar meer mijn aanvankelijke setup. Toen ik eenmaal de cannoneer skill doorhad (blitzshot+een of ander dragon item) +een mime met White en een traveller met blue(+white Wind) was het eilk al vrijwel gedaan.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Op Shinryu kun je berserk casten en dan gebuikt hij alleen nog maar fysieke attacks en geen tidal wave.
Die PS3 komt pas als FF XIII uitkomtquote:Op donderdag 18 december 2008 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag ze toevallig afgelopen weekend liggen in een gameshop in Den Haag. Twee stuks voor 25 euroIk zou dus voor marktplaats gaan.
Ja en nee, erg oppassen met het model wat je koopt. Koop een PS3 met 60 of 80 gb HD, die zijn backwards compatible, de 40 gb HD versies zijn dit absoluut niet.quote:
Je zal enkel de PS3 nodig hebben voor FF Vs. XIII, want FF XIII komt ook op de Xbox360 uit.quote:Op maandag 22 december 2008 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die PS3 komt pas als FF XIII uitkomt
Klopt, geoptimatiseerd voor de Cell processor, hoewel dat nog niks betekent, maar het geen wat ik ervan heb gezien maakt me best positief. Als zal het wederom geen turn-based zijn, opzich jammer, maar aan de andere kant vond ik het systeem in FXII niet eens zo slecht.quote:Op maandag 22 december 2008 14:58 schreef Ang3l het volgende:
Is een andere engine heb ik gelezen. Geheel nieuwe.
Is die nieuwe met 80 GB backwards compatible?quote:Op maandag 22 december 2008 14:35 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja en nee, erg oppassen met het model wat je koopt. Koop een PS3 met 60 of 80 gb HD, die zijn backwards compatible, de 40 gb HD versies zijn dit absoluut niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |