En op dat kaartje is de X-Ray 2x zo groot als de Charliequote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:37 schreef Janteh het volgende:
Hoeveel man gaat er in de x-ray dan? Gaat ook niet passen bij Le Le, Promo en vast nog wel een paar.
edit: Lowlands 2006 wordt uitgebreid met een nieuw podium, X-Ray, een loods voor de 'vernieuwende, experimentele elektronische muziekacts’.
In de loods is ruimte voor 350 bezoekers tijdens het driedaagse festival in Biddinghuizen op 18, 19 en 20 augustus.
Op de kaart he. Er kloppen wel meer dingen qua formaat niet op de kaart.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:42 schreef frame-saw het volgende:
175 mensen in de Charlie.
Ik zie een aantal bands waar dat vooral niet gaat passen
Hij is precies hetzelfde als de tent die ze nu voor de alpha gebruiken, van het zelfde bedrijf. Wel mooi kleurtjequote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:50 schreef EvilWasp het volgende:
Jammer eigenlijk dat ze deze niet gewoon kunnen gebruiken: Pink Galaxy
Hij is langer. 152 meter t.o.v. de 107 meter van de Alpha. Waarschijnlijk past de Pink Galaxy geeneens op het huidige Alpha-terrein.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:01 schreef Janteh het volgende:
[..]
Hij is precies hetzelfde als de tent die ze nu voor de alpha gebruiken, van het zelfde bedrijf. Wel mooi kleurtje
Dus de echte naam van de Alpha is meer een naam voor een foute nachtclubquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:50 schreef EvilWasp het volgende:
Jammer eigenlijk dat ze deze niet gewoon kunnen gebruiken: Pink Galaxy
WTF? passen er maar 350 mensen in de X-ray ook dit jaar nog?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:37 schreef Janteh het volgende:
Hoeveel man gaat er in de x-ray dan? Gaat ook niet passen bij Le Le, Promo en vast nog wel een paar.
edit: Lowlands 2006 wordt uitgebreid met een nieuw podium, X-Ray, een loods voor de 'vernieuwende, experimentele elektronische muziekacts’.
In de loods is ruimte voor 350 bezoekers tijdens het driedaagse festival in Biddinghuizen op 18, 19 en 20 augustus.
Ze zijn modulair dus ik denk dat het wel korter dan die 152 meter zou kunnen, maar 152 meter is echt enormquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hij is langer. 152 meter t.o.v. de 107 meter van de Alpha. Waarschijnlijk past de Pink Galaxy geeneens op het huidige Alpha-terrein.
Zie http://www.deboer.com/_up(...)duktoverzicht_NL.pdf
De "Alpha" heet bij De Boer de 'Galaxy'.
Eigenlijk moeten ze die kaartjes volgend jaar op naam verkopen!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:51 schreef Janteh het volgende:
30 aanbiedingen voor lowlands op marktplaats, allemaal vandaag geplaatst. Handelaars
Dan duurt het te lang voordat iedereen binnen is.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:56 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten ze die kaartjes volgend jaar op naam verkopen!
Marktplaats kun je voor 400 euro één kopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:39 schreef SnowCockroach het volgende:
misschien hopeloos, maar heeft er iemand hier nog een kaartje over?
I know that.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:40 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Marktplaats kun je voor 400 euro één kopen.
dat is het denk ik ook?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:31 schreef Aoristus het volgende:
het lijkt wel een luchtkussen
Ik heb een aantal op youtube gezien, en als er tijd voor is, ga ik zeker naar deze vent kijkenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:55 schreef Janteh het volgende:
GEEN EL GUINCHO / 25-7-2008
Helaas; de eerste cancellation voor Lowlands 2008 is binnen. El Guincho kan niet meer komen.
Gelukkig hebben we voor een goede vervanger kunnen zorgen: de beatboxende Beardyman.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:55 schreef AMDB het volgende:
Heeft iemand toevallig een scan van de plattegrond die bij de NRC Next zat?
staat op lowlands.nlquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iemand die kan bevestigen dat kaartjes gekocht via livenationnl.viagogo.com op echtheid worden gecontroleerd?
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iemand die kan bevestigen dat kaartjes gekocht via livenationnl.viagogo.com op echtheid worden gecontroleerd?
http://livenationnl.viagogo.com/About.aspxquote:Over ons
Live Nation viagogo Ticket Trade is een online kaartenbeurs waar iedereen op een veilige en gegarandeerde wijze zijn kaarten voor live evenementen kan kopen en verkopen.
Onze missie
Onze missie is om deze, traditioneel ondoorzichtige marktplaats, efficiënter en transparanter te maken, zodat de consument op een veilige en gegarandeerde wijze kaarten kan kopen en verkopen.
Bij Live Nation viagogo Ticket Trade is iedere transactie gegarandeerd. Om dit te ondersteunen bieden wij een systeem dat de logistiek beheerd, het traject van de kaarten van verzending tot bezorging volgt, en klantenservice en -ondersteuning verzorgd.
* Kopers: Zodra je een kaart aanschaft of een veiling wint en een bevestigingsmail van ons heeft ontvangen, dan zorgt Live Nation viagogo Ticket Trade ervoor dat je je kaart op tijd voor het evenement ontvangt. Als er iets mis gaat en je de kaarten niet op tijd ontvangt, dan zal Live Nation viagogo Ticket Trade je voor dezelfde prijs vergelijkbare of betere kaarten aanbieden.
* Verkopers: Wij innen het geld nadat de aanschaf heeft plaatsgevonden, om er zo zeker van zijn dat jij betaald zal worden.
Ja. Sterker nog, het kaartje van de verkoper wordt nadat de koop rond is geannuleerd en je krijgt van Livenation een nieuw uitgeprint kaartje opgestuurd.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
wc papierquote:Op zondag 27 juli 2008 11:38 schreef lisalotte_love het volgende:
Wat nemen jullie allemaal mee naar Lowlands?
Mijn lijstje:
Kaartje
Geld
Tent
Slaapzak
Matje
Lenzenspullen
Zonnebril
Shirts
Broeken
Schoenen
Onderbroeken
Sokken
Koeltas met biertjes
Whisky
Wiet
Hasj
Tip
Vloei
Sigaretten
Mdma
Telefoon
Extra batterij voor telefoon
Horloge
Kauwgom
Dextro Energie
Portomonee
Huissleutel
Flesje spa
Vuilniszakken
Duct tape
Scheermesjes
Tandenborstel
Tandpasta
Deodorant
Jij houd van stinkende zweterige mannen?quote:Op zondag 27 juli 2008 12:13 schreef lisalotte_love het volgende:
Douchen op lowlands + Geslacht Man = fail
quote:Op zondag 27 juli 2008 11:38 schreef lisalotte_love het volgende:
Wat nemen jullie allemaal mee naar Lowlands?
Scheermesjes
hihihihihihihihiquote:Op zondag 27 juli 2008 12:25 schreef lisalotte_love het volgende:
[..]
Omdat ik een beetje een snor heb.
quote:Op zondag 27 juli 2008 12:34 schreef Pietklaaso het volgende:
[..]
hihihihihihihihi![]()
![]()
![]()
Je hebt me trouwens wel op een idee gebracht!!!!
Ik ga allemaal van die wegwerp mesjes kopen en dan voor HIM en/of Nightwish op de toegangsweg naar de Alpha zitten/staan en scheermesjes uitdelen. Die reactie's zijn volgens mij echt onbetaalbaar![]()
Dat moet gefilmd worden!quote:Op zondag 27 juli 2008 12:34 schreef Pietklaaso het volgende:
[..]
hihihihihihihihi![]()
![]()
![]()
Je hebt me trouwens wel op een idee gebracht!!!!
Ik ga allemaal van die wegwerp mesjes kopen en dan voor HIM en/of Nightwish op de toegangsweg naar de Alpha zitten/staan en scheermesjes uitdelen. Die reactie's zijn volgens mij echt onbetaalbaar![]()
quote:Op zondag 27 juli 2008 13:11 schreef Pietklaaso het volgende:
Was dacht ik 6 muntjes voor 8 gewone blikjes grolsch. Ben vorig jaar nog op zaterdag morgen naar lelystad gegaan om nog meer halve liters op te halen. Dus als je veel drinken wil loont een tray meenemen zeker wel
quote:Op zondag 27 juli 2008 14:25 schreef lisalotte_love het volgende:
[..]
niet zeuren jou vriendin heeft een surinaamse bil
Vorig jaar waren ze zaterdag nog koel. Ik had een koeltas mee genomen. Maar het was wel zwaar. Dit jaar denk ik gewoon een 6pack en een fles whisky meenemen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:36 schreef kriele het volgende:
[..]
Oh ja, lekker die lauwe zelf meegenomen prut opzuipen. No thanx! Ik wil zo licht mogelijk heen en het moet maar kosten wat het kosten gaat. Duur is het nu eenmaal.
Op enig ander feest waar ik naar toe ga is bier een muntje en die zijn E 2,50.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:12 schreef lisalotte_love het volgende:
Dat is dus ¤1,73 voor een blikje. Best duur ja.
Het festivalterrein gaat vrijdag om 13:00 open, zaterdag en zondag om 10:30.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:24 schreef vogelkooi het volgende:
[..]
Wanneer is het terrein eigenlijk open?
De normale tijd dus dat iedereen na binnen wilt?
quote:Op zondag 27 juli 2008 15:24 schreef vogelkooi het volgende:
[..]
Op enig ander feest waar ik naar toe ga is bier een muntje en die zijn E 2,50.
Wanneer is het terrein eigenlijk open?
De normale tijd dus dat iedereen na binnen wilt?
mwoah, in het 24u gebied is de koeling te groot daarvoorquote:Op zondag 27 juli 2008 16:51 schreef Aoristus het volgende:
het is een beetje een afweging, het bier wat je uit de koeling koopt, wordt er aan de ene kant ingelegd en er met dezelfde hand 10 seconden later weer uitgevist. Ik zit zelf wel te denken aan een koeltas, maar hoe lang houd je de inhoud gekoeld? Als het zonnetje met 30 C op je tent schijnt, dan is het volgens mij binnen een a twee uur alweer gesmolten.
ja dat denk ik dus ook. wij nemen als grote groep ook een tree mee of mss nog wel meer en ik denk dat een koeltas dan niet veel uitmaakt. achja, dan maar lauw bier. om dan iedere keer die half koele blikken te kopen vind ik te duur.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:51 schreef Aoristus het volgende:
het is een beetje een afweging, het bier wat je uit de koeling koopt, wordt er aan de ene kant ingelegd en er met dezelfde hand 10 seconden later weer uitgevist. Ik zit zelf wel te denken aan een koeltas, maar hoe lang houd je de inhoud gekoeld? Als het zonnetje met 30 C op je tent schijnt, dan is het volgens mij binnen een a twee uur alweer gesmolten.
ik heb alleen maar goede ervaringen met dat gekoelde bier. elke keer ijskoudquote:Op zondag 27 juli 2008 16:51 schreef Aoristus het volgende:
Ik haalde het altijd voor de ingang. Achterlijk genoeg moet je het daar weer in een te klein bekertje gietenquote:Op zondag 27 juli 2008 19:39 schreef Laton het volgende:
[..]
ik heb alleen maar goede ervaringen met dat gekoelde bier. elke keer ijskoud
ja ook. met een paar man het terrein op. en dan voor het terrein 8 packje halen, 1tje naar binnen gieten, 2e overgieten. en dan als je van het terrein af kwam direct weer 8 pakje voor richting de tentquote:Op zondag 27 juli 2008 21:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik haalde het altijd voor de ingang. Achterlijk genoeg moet je het daar weer in een te klein bekertje gieten
Waar haal jij het dan?
volledig mee eens. ik baal het ergst van underworld/booka shade. underworld al tig keer gezien.. maar dat smaakte elke keer naar meer... lastig !quote:Op zondag 27 juli 2008 22:00 schreef Friek_ het volgende:Underworld vs. Booka Shade vs. Does It Offend You, Yeah?
Weer een ontzettende kutkeus. Booka Shade vind ik gaaf (met name het album 'Movements'), Underworld is legendarisch en Does it Offend You, Yeah? is gewoon leuk om op los te beuken.MGMT vs. Elbow vs. dEUS.
Gaat waarschijnlijk toch nog dEUS worden. Tom Barman heeft m'n hart wel.Bart Skils vs. Erol Alkan.
Lekker dan. Héél erg lekker dan.Nederlands beste minimal/techno-dj overlapt met 's werelds beste indie/mash-up/new rave/electro(techno)-dj. En dat als afsluiter. Maar afijn, het gaat toch denk ik Erol Alkan worden. Met in het achterhoofd dat ik wel van tevoren Shinedoe en Ellen Allien wil gezien hebben.
Precies, dat laatste doet 'm 't dus.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:02 schreef Grobbel het volgende:
Heb je Leine nog nooit live gezien, dan? Die treedt echt letterlijk 250 keer per jaar door heel Nederland op.
Alhoewel dan niet met gedichten van Ingmar Heytze, natuurlijk.
Die zijn volgens mij al een paar jaar niet meer in Nederland geweest, toch? Zijn ze na pinkpop 2006 nog in Nederland geweest? HMH nog een keer of zo?quote:Op zondag 27 juli 2008 23:02 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Alsof je Franz Ferdinand niet achterlijk vaak ziet!
Muziek > Gedichten.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Precies, dat laatste doet 'm 't dus.Van tevoren deed ik wat research of ze soms bezig was aan een 'Heytze-tour', maar haar website geeft aan dat die gedichten van Heytze slechts bestemd zijn voor Lowlands en een optreden de in Kleine Komedie (mei 2009). Heytze is naar mijn mening een geweldig dichter, wat de keus dus zo lastig maakt.
quote:Op zondag 27 juli 2008 13:12 schreef lisalotte_love het volgende:
Dat is dus ¤1,73 voor een blikje. Best duur ja.
Ze zijn volgens mij een paar jaar terug wel vaak geweest, maar hebben nu iig nieuw materiaal. Kun je niet echt zeggen van Editorsquote:Op zondag 27 juli 2008 23:02 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Alsof je Franz Ferdinand niet achterlijk vaak ziet!
Nu je het zegt, ik denk dat ik de charlie verwarde met lima ofzo. Bij bong-ra en Promo gaat het ook zeker niet passen in de x-ray ik snap niet hoe de organisatie dat niet kan zien.quote:Op maandag 28 juli 2008 01:42 schreef Aisumasen het volgende:
Nog zoiets vreemds. De Charlie-tent. Ergens eerder in dit topic werd er terecht gezegd dat het raar is dat sommige kleine bandjes in de India staan, terwijl flink gehypte namen als The Rascals, Holy Fuck, Black Kids, Los Campesinos!, British Sea Power, enz. enz. in de piepkleine Charlie staan. 90% van die namen kan ik missen als kiespijn, maar het Lowlands-publiek was toch publiek wat "bovenzaal van Paradiso"-bandjes wil zien? Dat wordt vechten dan... Nee, en dan staan The Wombats en The Pigeon Detectives in de Alpha-tent.Om je kapot te lachen, zo'n zwaktebod!
Ergens heb je daar wel een punt. 't Is nogal raar om eerst het publiek te omschrijven als 'bovenzaal-van-Paradiso-bandjes'-muzieksmaak, daar veels te grote ruimte voor geven en dat terwijl waarschijnlijk de halve zaal leeg zal zijn. Lucky Fonz III? Hij mag al blij zijn met een kwart India.quote:Op maandag 28 juli 2008 01:42 schreef Aisumasen het volgende:
Nog zoiets vreemds. De Charlie-tent. Ergens eerder in dit topic werd er terecht gezegd dat het raar is dat sommige kleine bandjes in de India staan, terwijl flink gehypte namen als The Rascals, Holy Fuck, Black Kids, Los Campesinos!, British Sea Power, enz. enz. in de piepkleine Charlie staan. 90% van die namen kan ik missen als kiespijn, maar het Lowlands-publiek was toch publiek wat "bovenzaal van Paradiso"-bandjes wil zien? Dat wordt vechten dan... Nee, en dan staan The Wombats en The Pigeon Detectives in de Alpha-tent.Om je kapot te lachen, zo'n zwaktebod!
Ik denk dat Bong-Ra met zijn breakcore echt maar een heel select groepje outcasts op Lowlands aanspreekt. Evenals Mary Anne Hobbs met haar dubstep vorig jaar. Iets zoals Uffie met haar vriendje daarentegen..quote:Op maandag 28 juli 2008 03:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik denk dat ik de charlie verwarde met lima ofzo. Bij bong-ra en Promo gaat het ook zeker niet passen in de x-ray ik snap niet hoe de organisatie dat niet kan zien.
Sla ik denk allebei maar overquote:
Bart Skils kan je elk weekend in Nederland zien.............quote:Op zondag 27 juli 2008 22:00 schreef Friek_ het volgende:Bart Skils vs. Erol Alkan.
Lekker dan. Héél erg lekker dan.Nederlands beste minimal/techno-dj overlapt met 's werelds beste indie/mash-up/new rave/electro(techno)-dj. En dat als afsluiter. Maar afijn, het gaat toch denk ik Erol Alkan worden. Met in het achterhoofd dat ik wel van tevoren Shinedoe en Ellen Allien wil gezien hebben.
Ik kan me er deels wel in vinden, hoewel vorig jaar qua grote namen natuurlijk beter was dan dit jaar (ik heb gewoon genoten van the Killers en Kaiser Chiefs), blijft the Answer, Chris Cornell en de feestjes in de Lima s'nachts me meer bij van dat jaar..quote:Op maandag 28 juli 2008 01:42 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind de beredenering van de Lowlands-organisatie heel raar. Eric van Eerdenburg zei een tijdje geleden: "We hebben een publiek gekweekt dat juist op bands zit te wachten die normaal in de bovenzaal van Paradiso spelen." Niemand verwacht op Lowlands namen zoals RHCP, Metallica, Lenny Kravitz, U2. Maar voor beginnende bandjes die "in de bovenzaal van Paradiso spelen", ga ik wel naar....de bovenzaal van Paradiso!Hartstikke leuk dat ze dan ook op Lowlands komen, maar ik hoef ze dan niet nog eens in een grote festivaltent te zien. De meeste "bovenzaal van Paradiso"-bandjes die nu op Lowlands staan, zijn voor mij maar beperkt houdbaar.
Juist omdat Lowlands de laatste jaren steeds uitverkocht is hoef je bands van dat kaliber niet te verwachten. Het is voor Mojo veel lucratiever om zulke bands bijv. in de "Live @ Westerpark" reeks neer te zetten.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:37 schreef greatgonzo het volgende:
Wishlist headliners komende jaren, dan maar
- REM
- Pearl Jam
- Coldplay
- RHCP
Financieel moet dit geen punt worden, tis de laatste 5 jaar noch altijd uitverkocht geweest...
Helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen omschrijven, maar het is precies datgene wat ik er ook bij voel en ervaar. Evengoed worden de kaartjes wel elk jaar met een factor X verhoogd, zonder dat je daar ook een kwaliteitsgarantie voor terugkrijgt.quote:Op maandag 28 juli 2008 01:42 schreef Aisumasen het volgende:
Damn, ze maken me het wel moeilijk om positief te blijven. Ik kan wel gaan zeggen dat ik voor de sfeer op het Lowlands-festival kom, maar... Vorig jaar vond ik het gewoon een heel stuk minder dan in bijvoorbeeld 2005 en 2006, en dat kwam toch echt door het aanbod van bands.
Ik vind de beredenering van de Lowlands-organisatie heel raar. Eric van Eerdenburg zei een tijdje geleden: "We hebben een publiek gekweekt dat juist op bands zit te wachten die normaal in de bovenzaal van Paradiso spelen." Niemand verwacht op Lowlands namen zoals RHCP, Metallica, Lenny Kravitz, U2. Maar voor beginnende bandjes die "in de bovenzaal van Paradiso spelen", ga ik wel naar....de bovenzaal van Paradiso!Hartstikke leuk dat ze dan ook op Lowlands komen, maar ik hoef ze dan niet nog eens in een grote festivaltent te zien. De meeste "bovenzaal van Paradiso"-bandjes die nu op Lowlands staan, zijn voor mij maar beperkt houdbaar.
Als Lowlands nu eens een stap voor zou liggen, en bandjes naar Nederland zou halen die nog ontdekt moeten worden of voorzichtig aan het doorbreken zijn... Nee, die staan dan volgend jaar weer als "grote ontdekking" in de line-up, terwijl ze de club-tour in Nederland al achter de rug hebben. Dit jaar mis ik persoonlijk gewoon de 'verrassende' namen. Al zijn dit dan weer Alpha-namen die ik noem, maar Danko Jones, The Presidents Of The USA, Underworld, Editors, The Hives, Dropkick Murphy's....give me a fucking break. In het geval van Editors zit ik dan weer een beetje in tweestrijd. Het is mijn favoriete band van de afgelopen 10 jaar, maar heb ze ondertussen ook al zo'n 10 keer gezien door de jaren heen. En dan staan ze doodleuk nóg een keer op Lowlands als "grote afsluiter", na één jaar daarvoor op precies dezelfde plek te hebben gestaan.
Neen, ik kom nooit voor de Alpha-namen. Maar al helemaal niet voor de "hap slik weg"-Britpop bandjes waar de line-up dit jaar door overspoeld wordt. Er zit niets tussenin, terwijl die balans tot 2007 zo goed was.
Nou ja, goed... Er blijft nog wel wat over wat ik wil zien. Waarvan het liefst Editors (kun je nagaan...) en The Roots. En toen kwam het blokkenschema...![]()
Nu ik dit kwijt ben, kan ik mij rustig voorbereiden op een leuk weekend met hopelijk veel verrassende ontdekkingen.
daar ben ik me ter dege van bewust, ik denk ook dat Mojo besloten heeft niet grote namen bij te boeken deze laatste maand, toen eind juni LL al uitverkocht was.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Juist omdat Lowlands de laatste jaren steeds uitverkocht is hoef je bands van dat kaliber niet te verwachten. Het is voor Mojo veel lucratiever om zulke bands bijv. in de "Live @ Westerpark" reeks neer te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |