Oh, daar ken ik er ook nog wel een paar van.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:07 schreef Edwinuss het volgende:
Ik irriteer me aan topics die nergens over gaan.
En dat. Uiteraard.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:09 schreef DaFan het volgende:
Terechte klacht.
Nee. Iemand kan zich ergeren of zich ergens aan irriteren.quote:
'Irriteren' is enkel een overgankelijk werkwoord, 'ergeren' kan zowel overgankelijk als wederkerend zijn. 'Irriteren' niet, hoewel het vaak dus wel, zie TT, als wederkerend wordt gebruikt. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:14 schreef speknek het volgende:
ir·ri·te·ren (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; irriteerde, heeft geïrriteerd; irritatie)
1 ergeren
Als ik me erger aan m'n eigen gedragingen, dan irriteer ik me(zelf) toch?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee. Iemand kan zich ergeren of zich ergens aan irriteren.
Ik heb eigenlijk geen idee wat een absoluut werkwoord isquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:17 schreef IQM het volgende:
'Irriteren' is enkel een overgankelijk werkwoord, 'ergeren' kan zowel overgankelijk als wederkerend zijn. 'Irriteren' niet, hoewel het vaak dus wel, zie TT, als wederkerend wordt gebruikt. Dat is het probleem.
Ergerlijk topic. Maar wel een terechte klacht, vind het ook erg irritant. Net als mensen die dan en als verkeerd gebruiken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:20 schreef Lakitu het volgende:
Irritant topic.
Ik ook. En dit is de 3e keer dat dit topic dicht gaat. Zie vorige 2 sluitposts.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:07 schreef Edwinuss het volgende:
Ik irriteer me aan topics die nergens over gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |