Evans had zijn tactiek op F.Schleck afgestemd. Natuurlijk zou hij begin van de klim mee hebben gekund met Sastre maar dan zou Andy Schleck ze weer teruggepakt hebben en zou Frank gaan. Evans moest gokken en heeft het uiteindelijk goed gedaan want Evans zou met een Evans-waardige tijdrit gewoon de Tour gewonnen hebben. Hij heeft het daar laten liggen , niet in de bergen.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:40 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Natuurlijk is de kans groot dat Sastre een overgangsfiguur is, en de Tour was zonder Saunier zeker niet "groots" te noemen. Zie de etappe naar Lourdes-Hautacam. Het feit dat Piepoli drie keer moest wachten op Cobo en nog steeds MINUTEN uitliep op Sastre, Evans, Menchov etc. is veelzeggend.
Neemt niet weg dat Sastre relatief beter is gaan rijden in de Alpen. Als Evans werkelijk makkelijk had gewonnen als hij bij CSC had gereden zoals je beweert, had hij Sastre ook moeten kunnen volgen op Alpe-d'Huez. Vergeet ook niet dat Sastre alleen tegen de wind moest opboksen, terwijl Evans vooral in de wielen zat, tot de laatste paar minder steile kms voor de streep (in het voordeel van Evans).
Hij heeft zich helemaal kapot gereden in de Alpen. Maakte een minder frisse indruk dan vorig jaar. Oogde vermoeid.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Evans had zijn tactiek op F.Schleck afgestemd. Natuurlijk zou hij begin van de klim mee hebben gekund met Sastre maar dan zou Andy Schleck ze weer teruggepakt hebben en zou Frank gaan. Evans moest gokken en heeft het uiteindelijk goed gedaan want Evans zou met een Evans-waardige tijdrit gewoon de Tour gewonnen hebben. Hij heeft het daar laten liggen , niet in de bergen.
Overdrijven is ook een vak. Het verschil was uiteindelijk iets mee rdan 2 minuten, nooit echt meer geweest en kwam voornamelijk omdat Menchov, Evans en Sastre naar elkaar keken en de eerste 2 niet echt hard op kop doorreden. Dat kon je duidelijk zien aan de tred. Dus die beklimming als graadmeter geeft niet echt een goed beeld.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:40 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Natuurlijk is de kans groot dat Sastre een overgangsfiguur is, en de Tour was zonder Saunier zeker niet "groots" te noemen. Zie de etappe naar Lourdes-Hautacam. Het feit dat Piepoli drie keer moest wachten op Cobo en nog steeds MINUTEN uitliep op Sastre, Evans, Menchov etc. is veelzeggend.
Neemt niet weg dat Sastre relatief beter is gaan rijden in de Alpen. Als Evans werkelijk makkelijk had gewonnen als hij bij CSC had gereden zoals je beweert, had hij Sastre ook moeten kunnen volgen op Alpe-d'Huez. Vergeet ook niet dat Sastre alleen tegen de wind moest opboksen, terwijl Evans vooral in de wielen zat, tot de laatste paar minder steile kms voor de streep (in het voordeel van Evans).
Sorry, ik dacht dat het meer was.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Het verschil was uiteindelijk iets mee rdan 2 minuten, nooit echt meer geweest
Piepoli reed ook niet vol door, maar ik zie wat je bedoelt.quote:en kwam voornamelijk omdat Menchov, Evans en Sastre naar elkaar keken en de eerste 2 niet echt hard op kop doorreden. Dat kon je duidelijk zien aan de tred. Dus die beklimming als graadmeter geeft niet echt een goed beeld.
Hij heeft een aantal autistische trekjes, lijkt het.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:45 schreef Tommeke het volgende:
Dan nog zijn maniertjes, bodyguard, huis afhuren, kopstoot geven etc...
Geen probleem hoorquote:Op zondag 27 juli 2008 14:34 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat het meer was.
[..]
Piepoli reed ook niet vol door, maar ik zie wat je bedoelt.
Voor zijn valpartij / de dag dat 'ie geel pakte vond ik hem eigenlijk even goed. Ook de eerste tijdrit was op maat.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:14 schreef Devpartner het volgende:
Evans was gewoon heel de tour minder dan vorig jaar.
Buiten Rasmussen, ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:21 schreef Ericr het volgende:
Ik denk dat Evans dit jaar zijn enige kans had op de overwinning. Ook al had vorig jaar een gelijkwaardige tijdrit aan die van Leipheimer hem ook al de zege gegeven.
Hoe is Kreuziger dan weer een grotere concurrent dan Andy Schleck? Vind hem echt typisch zo'n type Karpets, die in grote rondes te kort komt. A. Schleck heeft het echte talent van ronderijder. Al is het allemaal afwachten natuurlijkquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
Wat zijn de grootste concurrenten voor Evans volgend jaar?
Schleck? Denk dat beide vrij kansloos zijn.
Contador? Ja.
Kreuziger? Kan.
enz.
Hoogstens een stuk of 5 zijn in staat om hem te bedreigen. Het zal moeilijker worden maar niet onmogelijk.
Grapje hoop ik tochquote:Op zondag 27 juli 2008 11:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Evans had zijn tactiek op F.Schleck afgestemd. Natuurlijk zou hij begin van de klim mee hebben gekund met Sastre maar dan zou Andy Schleck ze weer teruggepakt hebben en zou Frank gaan. Evans moest gokken en heeft het uiteindelijk goed gedaan want Evans zou met een Evans-waardige tijdrit gewoon de Tour gewonnen hebben. Hij heeft het daar laten liggen , niet in de bergen.
Het gat was geen 2 minuut 40 toen Evans op kop begon te rijden. Zeker niet. Op een gegeven moment was het gat ongeveer 1 minuut 50 en toen begon Sastre weer uit te lopen in de laatste kilometers. In de allerlaatste km heeft hij natuurlijk wat tijd verloren, maar dat is logisch.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:05 schreef Pedroso het volgende:
Alleen Evans heeft de laaste 2 a 3 km. een strak tempo gereden (waar er wel degelijk een seconde of 20 a 25 af is gereden).
Nee hoor. Hij zou best mee gekunt hebben begin van de berg met Sastre maar ze zouden teruggepakt worden en dan zou Schleck weer gaan. Hij koos er gewoon voor om op Schleck te gokken wat op zich niet verkeerd uitgepakt heeft. Als hij een tijdrit op zijn niveau had gereden dan had hij gewoon de Tourwinnaar geweest .quote:
De achterstand was toch echt op een gegeven moment 2.42 wat in de laatste kilometers verkleint is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:33 schreef SuikerVuist het volgende:
Oh ja, dit klopt ook niet:
[..]
Het gat was geen 2 minuut 40 toen Evans op kop begon te rijden. Zeker niet. Op een gegeven moment was het gat ongeveer 1 minuut 50 en toen begon Sastre weer uit te lopen in de laatste kilometers. In de allerlaatste km heeft hij natuurlijk wat tijd verloren, maar dat is logisch.
Punt is dat toen Cadel op kop ging rijden de achterstand nog lang geen 2 minuut 40 was, dus om dan te zeggen dat Cadel 25 seconden heeft dichtgereden.... nee. Lijkt me eerlijker om te kijken naar het verschil toen Cadel op kop begon te rijden en het verschil aan de streep. Volgens mij nog steeds in het voordeel van Sastre, ondanks zijn relatief trage laatste km.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De achterstand was toch echt op een gegeven moment 2.42 wat in de laatste kilometers verkleint is.
Volgens Evans was Sastre gewoon te sterk. Bovendien kon hij op een gegeven moment zelfs Schleck niet meer volgen en kwam hij maar met moeite terug (met dank aan Vandevelde).quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij zou best mee gekunt hebben begin van de berg met Sastre maar ze zouden teruggepakt worden en dan zou Schleck weer gaan. Hij koos er gewoon voor om op Schleck te gokken wat op zich niet verkeerd uitgepakt heeft.
Alleen die tijdrit moet nog wat verbeteren. ik hoop erop, want ik ben wel een Schleckfan. Die Giro in 2007 was echt fenomenaal voor zo'n jonge renner.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:26 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Hoe is Kreuziger dan weer een grotere concurrent dan Andy Schleck? Vind hem echt typisch zo'n type Karpets, die in grote rondes te kort komt. A. Schleck heeft het echte talent van ronderijder. Al is het allemaal afwachten natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |