Misschien in dit topic niet, maar op bijv. Ajax Netwerk wordt regelmatig gesproken over 'een tweede Luque' die hier nog even zijn zakken komt vullen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik vind het niet helemaal reeel wat je nu zegt:
- Oleguer: Ik heb geen (negatieve) discussie over zn transfersom/salaris gehoord
Erik Pieters zou prima geweest zijn, maar daar heeft Ajax zitten slapen. Edson Braafheid misschien?quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:10 schreef Blight het volgende:
[..]
Heb je ook ideeen dan wie er wel welkom zou zijn? Ik roep nu maar iets: bijvoorbeeld Jonas Olsson voor de breedte?
Dat soort spelers is dus echt 100?% zeker zonde van je geld. Of je moet een echte naam met ervaring halen die gewoon echt iets toevoegt in de basis, zoals Oleguer of Wielaert. Of je haalt iemand met zoveel potentie dat er een meerwaarde is ondanks de onervarenheid, zoals Douglas of Donk wellicht waren geweest.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:10 schreef Blight het volgende:
[..]
Heb je ook ideeen dan wie er wel welkom zou zijn? Ik roep nu maar iets: bijvoorbeeld Jonas Olsson voor de breedte?
Die zal Twente ook niet laten gaan..quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Erik Pieters zou prima geweest zijn, maar daar heeft Ajax zitten slapen. Edson Braafheid misschien?
Deze post had in bold gemoeten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat soort spelers is dus echt 100?% zeker zonde van je geld. Of je moet een echte naam met ervaring halen die gewoon echt iets toevoegt in de basis, zoals Oleguer of Wielaert. Of je haalt iemand met zoveel potentie dat er een meerwaarde is ondanks de onervarenheid, zoals Douglas of Donk wellicht waren geweest.
Maar spelers erbij halen die niet veel meer toevoegen dan in de breedte is dom en stom. Je hebt nu voor de basis Silva, Aankoop, Vermaelen, Vertonghen. Daarachter komen Ogararu, Colin, Van der Wiel en Emanuelson, en dan heb je nog eens Wormgoor, Van der Heijden en Slijngard rondlopen, terwijl Schilder ook nog altijd niet verkocht is.
Breedteaankopen gaan op dit moment 100% ten koste van de eigen jeugd.
Jij wou toch geen B spelers meer?quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Erik Pieters zou prima geweest zijn, maar daar heeft Ajax zitten slapen. Edson Braafheid misschien?
Die zijn niet bijna dertig, hebben nog potentie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij wou toch geen B spelers meer?.
Je wil dit seizoen toch succes? Met Wielaert heb je iemand die er met zijn ervaring waarschijnlijk meteen staat. Je kan wel weer gaan investeren in weer wat talenten (waarom zou je als je zoveel in de jeugd hebt lopen), maar daar heb je dit seizoen zo weinig aan.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die zijn niet bijna dertig, hebben nog potentie.
Tevens zijn oudjes relatief goedkoper. Bij een jonkie betaal je ook nog eens voor de (eventuele) potentie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je wil dit seizoen toch succes? Met Wielaert heb je iemand die er met zijn ervaring waarschijnlijk meteen staat. Je kan wel weer gaan investeren in weer wat talenten (waarom zou je als je zoveel in de jeugd hebt lopen), maar daar heb je dit seizoen zo weinig aan.
En dit seizoen moet Ajax 'gewoon' kampioen worden. Dus fuck het lange termijn denken maar even.
Maar om nou iemand van bijna dertig voor (te) veel geld te halen voor de bank, terwijl ook Gregory van der Wiel als backup kan dienen, zie ik het nut niet van in. Jij wel dan?quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je wil dit seizoen toch succes? Met Wielaert heb je iemand die er met zijn ervaring waarschijnlijk meteen staat. Je kan wel weer gaan investeren in weer wat talenten (waarom zou je als je zoveel in de jeugd hebt lopen), maar daar heb je dit seizoen zo weinig aan.
En dit seizoen moet Ajax 'gewoon' kampioen worden. Dus fuck het lange termijn denken maar even.
Ik vind dat de selectie met Oleguer wel "klaar" is. Alleen is de blessuregevoeligheid nog een onbetrouwbare factor. Zowel Vermaelen als Van der Wiel hebben de schijn tegen als het op blessures aankomt. Maar hopelijk was het gewoon pech.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar om nou iemand van bijna dertig voor (te) veel geld te halen voor de bank, terwijl ook Gregory van der Wiel als backup kan dienen, zie ik het nut niet van in. Jij wel dan?
Het is Oleguer óf Robbie Wielaert, allebei is onzin. Als er verder nog een verdediger moet komen, dan absoluut geen rechtspoot, dat ben je toch hopelijk wel met me eens?
quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:03 schreef koningdavid het volgende:
Anders kopen we Boulah gewoon van Stuttgart.
quote:Tevreden Van Basten wil meer 'visitekaartjes' van prima Martina
Written by Jacques Happe
Thursday, 24 July 2008
Nadat Javier Martina afgelopen zaterdag tegen Noordwijk genoegen moest nemen met een reserverol, gaf de rechtsbuiten tegen Germanicus duidelijk zijn visitekaartje af. De Antilliaan speelde een uitstekende wedstrijd met twee assists en een treffer was hij de grote man van het veld. “Ik hoop dat hij dat iedere keer laat zien”, reageerde coach Marco van Basten tevreden.
Afgelopen zaterdag stonden Mitchell Donald en Javier Martina reserve. De selectie bestaat uit teveel spelers, vindt Marco van Basten. “Na De Lutte of na Engeland breng ik de selectie terug naar 25 man”, belooft hij. Martina hoopt daar dan bij te horen en wat hij dinsdagavond liet zien, dat was uitstekend. “Ik vond dat Javier het heel goed deed”, beaamt de trainer die opvatting. “Ik hoop dat hij het dat iedere keer laat zien.” En dat wil de flankaanvaller ook. “Ik vond het nodig om mijn visitekaartje af te geven en ben van plan dat altijd te doen. Het is nooit goed genoeg.”
Hij speelde snel, dolde zijn tegenstander uit Coevoorden, liep om alles en iedereen heen en gaf loepzuivere passes vanaf de achterlijn. In de 48e minuut kon Kennedy daardoor heel beheerst de bal binnen schuiven en de 4-0 maken. Negen minuten later rende Javier door het midden de vrije ruimte in. Siem de Jong zag dat en gaf een prachtige voorzet, die Martina perfect afrondde. In de78e minuut liet hij via een heel sterke solo zien dat hij de man in vorm is. Dit keer mocht Leonardo afronden, 0-6. Toch blijft hij bescheiden. “Ik vond dat het individueel wel lekker ging. Als team ging het nog wat stroefjes, maar we hebben toch vier doelpunten kunnen scoren. Zo makkelijk is het niet om een mannetje voorbij te gaan. Je moet het toch maar laten zien.”
Javier Martina heeft er hard voor moeten knokken. Twee jaar geleden stond hij op een tweesprong, ervoor gaan, of het laten aanmodderen. Hij koos ervoor om te vechten en ondanks dat technisch directeur lang niet in hem geloofde, kwam in februari het keerpunt, een compliment. Tenslotte kreeg Javier te horen, dat Van Basten het dit seizoen wel met hem wilde proberen. “Sinds ik bij de selectie ben gekomen wil ik alles laten zien wat ik kan. En gewoon mijn best doen.”
Hij trainde onder Aron Winter, Adrie Koster en nu onder John van ’t Schip en Marco van Basten. Zijn er verschillen? “Je krijgt met verschillende trainers te maken en van iedereen leer je wat. Marco van basten wil meer op de aanval gaan en dat is toch ook mijn spel. Dat is lekker. Bij Aron speelden we meer met de punt naar achter en nu met de punt naar voren. En dat zie je toch; dat is het verschil. En je moet hier veel meer geven. Het is fysiek zwaarder. Veel conditiewerk en een stapje harder zetten.”
Een linkspoot zou wel een voorkeur hebben ja, maar je kunt eventueel wel met twee rechtsbenigen centraal spelen. Van der Wiel is natuurlijk prima als backup, maar als Oleguer (als hij komt natuurlijk) wegvalt heb je geen ervaring meer in het centrum. Vandaar dat een ervaren standin geen kwaad zou kunnen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar om nou iemand van bijna dertig voor (te) veel geld te halen voor de bank, terwijl ook Gregory van der Wiel als backup kan dienen, zie ik het nut niet van in. Jij wel dan?
Het is Oleguer óf Robbie Wielaert, allebei is onzin. Als er verder nog een verdediger moet komen, dan absoluut geen rechtspoot, dat ben je toch hopelijk wel met me eens?
quote:Dennis Bergkamp hoopt via zijn contacten met Arsenal enkele jonge talenten richting Amsterdam te halen. De voormalige topspits van The Gunners, momenteel stagiair bij Ajax, denkt een bijdrage te kunnen leveren in het versterken van de A-selectie. De Londenaren zijn bereid om enkele spelers te verhuren. (Daily Express)
Wat moeten we daarmee? Ik denk dat we alleen een erg talentvolle verdediger kunnen gebruiken, voor het middenveld en de aanval hebben we talent genoeg.quote:
Afhankelijk van het resultaat.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:11 schreef Blight het volgende:
Hoe lang moeten we Vermaelen, Vertonghen en Urby eigenlijk missen door de Spelen?
Ik denk dat het zoiets wordt:quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:11 schreef F1Bas het volgende:
Selectie terug naar 25 man, wie zullen er afvallen?
Hoeveel zitten ze nu?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:11 schreef F1Bas het volgende:
Selectie terug naar 25 man, wie zullen er afvallen?
http://ajax.netwerk.to/ni(...)%20bekendgemaakt.phpquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:24 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Heeft er iemand een lijstje van de selectie op dit moment zodat ik eens kan kijken welke ik zou laten afvallen...?
Er staat niets over aanvallende spelers.. alleen over talentvolle spelers.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Maar aanvallende spelers, daar hebben we er al genoeg van.
Ik dacht aan Fabregas en Clichy.quote:
Klopt, maar ik moest automatisch denken aan aanvallende talenten. Maar een een talent voor in de defensie kan zeker geen kwaad, vooral voor de linksback positie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef getl0st het volgende:
[..]
Er staat niets over aanvallende spelers.. alleen over talentvolle spelers.
Armand Traoré of Håvard Nordtveit misschien...quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, maar ik moest automatisch denken aan aanvallende talenten. Maar een een talent voor in de defensie kan zeker geen kwaad, vooral voor de linksback positie.
Loopt er niet toevallig een nieuwe Ashley Cole daar rond?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, maar ik moest automatisch denken aan aanvallende talenten. Maar een een talent voor in de defensie kan zeker geen kwaad, vooral voor de linksback positie.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
12 Kenneth Vermeer (3 keepers is teveel)
Een linkspoot of anders niemand, nog een rechtspoot erbij zie ik het nut niet van in.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind dat de selectie met Oleguer wel "klaar" is. Alleen is de blessuregevoeligheid nog een onbetrouwbare factor. Zowel Vermaelen als Van der Wiel hebben de schijn tegen als het op blessures aankomt. Maar hopelijk was het gewoon pech.
Als je om die reden (of om wat voor reden dan ook) alsnog 1 verdediger erbij wil, dan zou ik een ervaren speler gehaald hebben. Geen talent iig, dan liever nog Wielaert.
Maar laat Oleguer eerst maar eens z'n handtekening zetten.
quote:Klaas Jan Huntelaar volgt momenteel extra trainingen in het trainingskamp in De Lutte, waar Ajax zijn kamp opgeslagen heeft. De aanvaller traint na de reguliere training met herstel- en conditietraining René Wormhoudt nog extra.
"Ik vind het lekker om alles weer scherp te zetten", zegt hij tegen het AD. Na een week extra vakantie wegens zijn deelname aan het EK begon hij maandag aan de training in Twente.
De spits is niet bezig met een transfer en aast op een kampioenschap. "De situatie is dat ik bij Ajax nog een contract heb voor twee jaar en dat ik mij daar volledig op richt. Ik wil nu wel eens kampioen worden", zegt de aanvoerder die al twee keer Eredivisie-topscorer werd, maar nog geen kampioenschap vierde. "Daar gaat het dit seizoen wat mij betreft om."
quote:Bergkamp wil Gunners naar Ajax halen
Stagiair Dennis Bergkamp hoopt voor komend seizoen een aantal spelers van Arsenal op huurbasis naar Ajax te kunnen laten komen. De oud-aanvaller loopt momenteel stage bij Ajax en speelde van 1995 tot 2006 in Londen.
Dat bericht The Daily Mail woensdag. Het is niet bekend om welke spelers het zou gaan. In het verleden viel al weleens de naam van de Nederlandse jeugdinternational Nacer Barazite, die in het verleden uitkwam in de jeugd van NEC.
Bergkamp werd vorige week nog door de supporters van Arsenal verkozen tot op één na grootste Gunner ooit. Hij moest enkel Thierry Henry voor zich dulden.
3 keepers is teveel voor een 1e elftal en daarbij denk ik dat vermeer gewoon geregeld moet keepen, helaas niet bij ajax, dus of het 2e of nog beter verhuren.quote:
Bold mag weg en Italic terug naar Jong Ajax, wel backup.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
1 Maarten Stekelenburg
2 Bruno Silva
3 <nieuwe verdediger>
4 Thomas Vermaelen
5 Jan Vertonghen
6 Rasmus Lindgren
7 Kennedy
8 Urby Emanuelson
9 Klaas Jan Huntelaar
10 Miralem Sulejmani
11 Ismael Aisatti
12 Kenneth Vermeer
15 Gregory van der Wiel
16 Luis Suarez
17 George Ogararu (4e keus)
18 Gabri
19 Dennis Rommedahl
20 Dario Cvitanich
21 Kenneth Perez
22 Siem de Jong
23 Leonardo
24 Jan-Arie van der Heijden
25 Jurgen Colin
26 Jeffrey Sarpong
27 Laurent Delorge
28 Vurnon Anita
29 Mitchell Donald
30 Dennis Gentenaar
31 Albert Luque
32 Donovan Slijngard
33 Javier Martina
34 Vito Wormgoor
37 Robbert Schilder
Ik ben ook een voorstander van Rommedahl, het eerste wat al in me opkomt is die uit goal tegen Zagreb. Daarnaast is hij erg handig om na de 70ste minuut de wedstrijd in het slot te gooien. Bovendien, en niet onbelangrijk, hij accepteert zijn rol in het elftal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:48 schreef Messenga het volgende:
Mensen die Rommedahl wegstrepen...
Die gast is uitermate nuttig en heeft ons al meermaals gered in lastige situaties. Ik zie Dennis als een must have voor je selectie. Na Bruno Silva de beste aankoop van vorig seizoen.
Je weet dat je nu maar een selectie hebt van 17 spelers he?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bold mag weg en Italic terug naar Jong Ajax, wel backup.
Javier Martina of Leonardo zijn minstens zo goed. Vorig jaar heeft Dennis Rommedahl ons een paar keer gered, maar Martina of Leonardo hadden ons misschien nog meer gered, als zij de kans kregen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:48 schreef Messenga het volgende:
Die gast is uitermate nuttig en heeft ons al meermaals gered in lastige situaties. Ik zie Dennis als een must have voor je selectie. Na Bruno Silva de beste aankoop van vorig seizoen.
Leonardo, de huiler pur sangquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Javier Martina of Leonardo zijn minstens zo goed. Vorig jaar heeft Dennis Rommedahl ons een paar keer gered, maar Martina of Leonardo hadden ons misschien nog meer gered, als zij de kans kregen.
Precies, veel beter dan die lelijke koekenbakker van een Luis Suárez!quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:48 schreef Messenga het volgende:
Ja, hij is stukken beter dan Suarez natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:48 schreef Messenga het volgende:
Leonardo is itt Rommedahl ook een tijdbom op je bank, die zaait alleen maar onrust.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:54 schreef Messenga het volgende:
[..]
Leonardo, de huiler pur sangLeuk hoor, maar wat heeft ie ons gegeven buiten 2 goals in 8 wedstrijden? Daarnaast mag hij weg van MvB. Martina is inmiddels al 21? en heeft het nog niet laten zien. Wat laat zien dat Martina even goed is als Rommedahl?
Ik twijfelde even of Suarez nou in de zomer of winter van vorig seizoen kwam, maar dat doet er verder niet toe hé. Het gaat me om Rommedahl, Suarez is gewoon een zekerheid.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:58 schreef Silenus het volgende:
[..]
Precies, veel beter dan die lelijke koekenbakker van een Luis Suárez!
Heeft Suárez de 0-1 gescoord tegen Zagreb? Nee!
Heeft Suárez de 1-1 gescoord tegen Feyenoord? Nee!
Heeft Suárez ehhh, de voorzet gegeven aan Huntelaar uit bij Heracles? Nee!
Heeft Suárez wel es een corner direct verprutst door hem uit te schieten? Nee!
Romm-ééé-dahl, OHO!
Al meer bekendquote:AMSTERDAM - Als het aan manager technische zaken Danny Blind ligt, voegt Oleguer Presas (28) zich op korte termijn bij de Ajax-selectie. "We zijn er met Barcelona uit over de transfersom, dat is stap één. Dat wil niet zeggen dat we één, twee, drie ook een akkoord hebben met de speler zelf, maar de vooruitzichten zijn goed. Oleguer heeft een indicatie gehad van wat hij kan verdienen. Hij wil niets liever dan weer voetballen, en ook graag voor Ajax. Morgen (vandaag, red.) pakken we de gesprekken met de speler op. En hopelijk kan hij snel aansluiten.”
Klopt, daarbij kan je maar elf man tegelijk opstellen en kan de bank dus gevuld worden met talenten van Jong Ajax.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je weet dat je nu maar een selectie hebt van 17 spelers he?.
voorstander !quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, daarbij kan je maar elf man tegelijk opstellen en kan de bank dus gevuld worden met talenten van Jong Ajax.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, daarbij kan je maar elf man tegelijk opstellen en kan de bank dus gevuld worden met talenten van Jong Ajax.
Ja, ik zie Bodul, Martina en Yildirim al beginnen als Suarez, Cvitanich, Sulejmani, Huntelaar en Rommedahl geblesseerd zijnquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Patrick Kluivert, Clarence Seedorf, Edgar Davids etc ooit zijn doorgebroken? Door een kans te krijgen in het eerste en die krijg je niet met al die subtoppers die voor de breedte worden gehaald.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:07 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ja, ik zie Bodul, Martina en Yildirim al beginnen als Suarez, Cvitanich, Sulejmani, Huntelaar en Rommedahl geblesseerd zijn.
Man, je moet toch een goede backup hebben, en dat is niet alleen met jeugdspelers.
Zit er dik in dat t dit rijtje wordtquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat het zoiets wordt:
Stekelenburg, Vermeer, Gentenaar (3).
Silva, Van Der Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Ogararu, Colin, Aankoop, ... (8)
Gabri, Lindgren, Emanuelson, De Jong, Aissati, Van Der Heijden, Delorge (7)
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Kennedy, Rommedahl, Cvitanich, Perez (7)
Misschien dat Sarpong en Martina er nog bij komen, maar Luque, Schilder, Donald en Anita vallen sowieso af. En rekening houdend met de OS zullen Slijngard en Wormgoor er misschien ook nog wel bij blijven, afhankelijk van de aankopen.
Jaja, goed stuk Tim. Heel prettig over nagedacht...quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:13 schreef patrickt37 het volgende:
PSV begaat een grove fout
Ik zie in Aissati een toekomstige leider van Ajax, maar ik ben bang dat hij net zo snel weer vertrokken is als hij gekomen is. Wellicht dat hij de eerste bus naar Londen, Barcelona of Milaan neemt, mocht hij niet tevreden zijn bij Ajax. Want een enkele vorm van respect voor de clubs en de fans heeft deze Marokkaanse Nederlander kennelijk niet, getuige zijn transfer naar Ajax.
En Ajax? Ajax is de lachende derde, het bestuur lacht zich nu een ongeluk. Ajax heeft het slim gespeeld. De Amsterdammers paaiden Aissati en verleidden hem tot een overgang naar de ArenA. Het haalt nu voor relatief weinig geld een waardige opvolger van Wesley Sneijder in huis, al zal deze diamant nog even wat slijpwerk nodig hebben. Ajax gaat nog veel plezier beleven aan Ismaïl Aissati, en het PSV-bestuur moet zich nog maar eens flink achter het hoofd krabben, want hier is het laatste woord nog niet over gevallen in Eindhoven.
En Ismaïl, veel succes toegewenst bij ons aller Ajax.
Tim Vogelpoel
Dat is waar, maar ik word persoonlijk liever kampioen. Met meer ervaren spelers als stand-in heb je toch meer zekerheid (bij het wegvallen van basisspelers) dan bij het opstellen van jeugdspelers.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Patrick Kluivert, Clarence Seedorf, Edgar Davids etc ooit zijn doorgebroken? Door een kans te krijgen in het eerste en die krijg je niet met al die subtoppers die voor de breedte worden gehaald.
Dan kunnen we de jeugdopleiding net zo goed opdoeken en voortaan alleen maar subtoppers halen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:54 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik word persoonlijk liever kampioen. Met meer ervaren spelers als stand-in heb je toch meer zekerheid (bij het wegvallen van basisspelers) dan bij het opstellen van jeugdspelers.
Ben ik het helemaal mee eens, maar sommige van die spelers kun je het best gewoon verhuren aan een interesante club daar ontwikkelen ze zich sneller dan in het tweede en je krijgt gelijk een goed beeld of ze mee kunnen in Ajax 1.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jongens als John Goossens en Javier Martina worden al lange tijd gezien als groot talent, maar doordat subtoppers (waaronder ook Dennis Rommedahl) hen in de weg lopen, blijft een doorbraak uit.
Persoonlijk zie ik liever talenten als Goossens en Martina fouten maken, dan Rommedahl.
Verhuren, net als met bijvoorbeeld Vertonghen, Vermaelen en Poepon. Je ziet meteen dat de eerste twee het wel aankunnen, maar Poepon te kort komt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan kunnen we de jeugdopleiding net zo goed opdoeken en voortaan alleen maar subtoppers halen.
Kijk, een talent wordt pas echt goed als hij kansen krijgt. We verneuken nu veel talent, doordat ze maar in Jong Ajax blijven hangen, aangezien de selectie van het eerste al bestaat uit een man of 25.
Gregory van der Wiel bijvoorbeeld, groot talent. Maar als hij straks Oleguer én Robbie Wielaert voor zich moet dulden, zal hij zich niet verder meer ontwikkelen. Doodzonde!
Jongens als John Goossens en Javier Martina worden al lange tijd gezien als groot talent, maar doordat subtoppers (waaronder ook Dennis Rommedahl) hen in de weg lopen, blijft een doorbraak uit.
Persoonlijk zie ik liever talenten als Goossens en Martina fouten maken, dan Rommedahl.
Verhuren is super, maar nog altijd zie ik komend seizoen liever Javier Martina een kutvoorzet geven dan Dennis Rommedahl. De bank moet dus vooral bezet worden met eigen jeugd, niet met (te) dure subtoppers.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:29 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Verhuren, net als met bijvoorbeeld Vertonghen, Vermaelen en Poepon. Je ziet meteen dat de eerste twee het wel aankunnen, maar Poepon te kort komt.
Iedereen vind Dennis Rommedahl hier zo'n geweldig nuttige kracht, ideale invaller blablabla. Maar ondertussen blokkeert hij de ontwikkeling van een Javier Martina, die vorig seizoen weer een seizoen heeft stilgestaan. Zo'n jongen zou verder geweest zijn in zijn ontwikkeling, als Rommedahl er niet was.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:37 schreef Messenga het volgende:
Wat heb je ineens tegen Dennis Rommedahl man
?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:24 schreef kevin6188 het volgende:
Pff, Van der Wiel dus alweer geblesseerd als ik het goed begrijp uit dat filmpje.
En Silva en Lindgren trainen ook pas volgende week met de groep mee...
Dit staat in het trainingsverslagquote:Gregory van der Wiel, Kenneth Perez, Vito Wormgoor en Marco van Basten. Wormgoor voegde zich woensdag bij de selectie, Van der Wiel trainde na een dag rust weer mee met de groep.
Waar je jonge spelers ook mee verneukt, is wanneer ze moeten spelen in een elftal dat niet draait en ze gelijk te veel verantwoordelijkheden moeten dragen. Daar gaan ze uiteindelijk aan ten onder, tenzij het absolute toptalenten zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan kunnen we de jeugdopleiding net zo goed opdoeken en voortaan alleen maar subtoppers halen.
Kijk, een talent wordt pas echt goed als hij kansen krijgt. We verneuken nu veel talent, doordat ze maar in Jong Ajax blijven hangen, aangezien de selectie van het eerste al bestaat uit een man of 25.
Gregory van der Wiel bijvoorbeeld, groot talent. Maar als hij straks Oleguer én Robbie Wielaert voor zich moet dulden, zal hij zich niet verder meer ontwikkelen. Doodzonde!
Ik niet hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Iedereen vind Dennis Rommedahl hier zo'n geweldig nuttige kracht, ideale invaller blablabla. Maar ondertussen blokkeert hij de ontwikkeling van een Javier Martina, die vorig seizoen weer een seizoen heeft stilgestaan. Zo'n jongen zou verder geweest zijn in zijn ontwikkeling, als Rommedahl er niet was.
En zo zijn er natuurlijk nog veel meer gevallen.
quote:Het Spaanse FC Barcelona zou in een zoektocht naar een nieuwe spits, inmiddels uitgekomen zijn in de Italiaanse Serie A. De Catalanen zouden in voormalig Frans international David Trezeguet een nieuwe spits zien. Als vervanger van de 30-jarige aanvaller, zou de 'oude dame' Ajax-spits Klaas Jan Huntelaar op het oog hebben.
Maar maken jongens als Dennis Rommedahl dan wél een goede indruk op je?quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:55 schreef BK201 het volgende:
Ik heb toch de indruk dat veel van de jongere spelers er nog niet klaar voor zijn en dan niet wegens hun voetballende kwaliteiten maar er komt bij een top ploeg natuurlijk meer kijken dan alleen voetballen. Wat ik me wel afvraag is wat Ajax gaat doen met talenten zoals Anita, Sarpong of Donald ik hoor die namen namelijk al een aantal seizoenen en wanneer ik het zie maakt het toch niet een "echte" indruk op me
Hmm, in het filmpje zei Van Basten iets anders. En ook dat Van der Wiel vanwege een blessure niet meedeed in die oefenpot...quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:45 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
?
[..]
Dit staat in het trainingsverslag
Nee niet perse maar het ging mij om het feit dat de jongere spelers misschien nog niet toe zijn aan het niveau van het eerste elftal. Dat staat los van het feit dat we beter in moeten kopen. Het feit dat de jeugdspelers net zo goed of beter zijn zegt meer over wat wij gekocht hebben dan over hun. We moeten naar mijn mening beter kopen en jongeren die tegen het eerste aan zitten verhurenquote:Op donderdag 24 juli 2008 14:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar maken jongens als Dennis Rommedahl dan wél een goede indruk op je?
Eens. Of die cornersquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik niet hoor.
Die paar nuttige momenten wegen niet op tegen de eindeloze stroom aan mislukt opgezette aanvallen en kutvoorzetten.
Opzouten met hem.
Misschien bedoelde hij Jan-Arie van der heijden?quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:45 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hmm, in het filmpje zei Van Basten iets anders. En ook dat Van der Wiel vanwege een blessure niet meedeed in die oefenpot...
Die noemt hij apartquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:16 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Misschien bedoelde hij Jan-Arie van der heijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |