quote:Powell eenhonderdste sneller dan Bolt
STOCKHOLM - De Jamaicaanse sprinter Asafa Powell heeft dinsdag op de 100 meter het onderlinge duel met zijn landgenoot en vriend Usain Bolt gewonnen. Powell finishte tijdens de Super Grand Prix in Stockholm als eerste in 9,88, eenhonderdste van een seconde eerder dan Bolt (9,89).
Wereldrecordhouder Bolt had een slechte start en lag op een derde van de race al 2 meter achter op Powell. De 21-jarige Jamaicaan kwam knap terug, maar kon zijn landgenoot niet meer achterhalen.
Bolt pakte eind mei in New York het wereldrecord af van zijn 25-jarige landgenoot. Het record staat sindsdien op 9,72 seconden. Tijdens hun eerste onderlinge ontmoeting op de nationale kampioenschappen in Jamaica, in juni, won Bolt (9,85) nog makkelijk. Powell (9,97) was toen net hersteld van een blessure.
Gelukkig niet onder werktijdquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:20 schreef borisz het volgende:
Zaterdag 16 augustus 22.30 lokale tijd, dus 16.30 NL tijd is de finale.
Om in de agenda te schrijven! Een van de leukste onderdelen van de OS!quote:
Ben Johnson verloor 2 weken voor de spelen van Lewis. In de halve finale ging ie ook niet voluit.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben benieuwd of de overtuigende winnaars in de halve finales het in de finale ook een keer kunnen flikken.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:20 schreef borisz het volgende:
Laatst op de competitie stond dat ding voor de polsstokhoogbak.. vond je het gek dat iedereen 0.0 kreeg, omdat dat ding uit de wind stond, terwijl iedereen tegen een halve storm aan het opboksen wasquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:56 schreef Brownietje het volgende:
Windmeters zijn sowieso al ondingen, nu valt het bij de 100m wel mee. Somsl zie ik zo'n windmeter op wedstrijden nog wel eens naast de polsstokmat (die hoger is) staan. Op de 200m is het al helemaal een raadsel hoeveel wind er precies staat. 2.2+ op het rechte eind wilt niet betekenen dat die ook in de bocht stond.
Inderdaad, typfoutje.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef thettes het volgende:
Komt Powell niet uit '82 ipv '72? Volgens google wel
Burns kwam er nog aardig dichtbij op het laatst. Hij liep tot de laatste 30 meter erg verkrampt vond ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:37 schreef DeeBee het volgende:
Powell won vandaag in Londen met 9.94 en 0.5 m/s tegenwind.
Had best een 'slechte' start en won relatief eenvoudig.
Kijk ook uit naar die 4x100m...dat wordt ook wel een battle tussen Jamaica en de VS hoor.
Ja, geweldig.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:41 schreef Ericr het volgende:
Spannendste 100 meter sinds jaren. Gay, Bolt, Powell. Kan me niet heugen dat er zoveel talent tegelijk op de baan verscheen.
Ja, wat een race was dat. Toen keken ze met z'n allen vol ongeloof naar het scorebord met hun tijden.quote:Natuurlijk was de finale van 1991 (WK) uitzonderlijk
Inderdaad. zag er soepel uit jaquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef wimderon het volgende:
Powell loopt op z'n gemakje 9.82 in Monaco
Als hij het zegt, ik geloof er niet al te veel van.quote:De wereldkampioen op de 100m, Tyson Gay, heeft aangegeven weer helemaal hersteld te zijn van de hamstringblessure die hij opliep tijdens de Amerikaanse trials. De 25-jarige Amerikaan liet vandaag weten dat ‘men niet ongerust hoeft te zijn. Als ik aan de startlijn verschijn ben ik er helemaal klaar voor.’
Naar verwachting zal Gay met name de strijd moeten aangaan met de Jamaicanen Usain Bolt en Asafa Powell. De finale staat gepland op 16 augustus. De kwalificaties zijn een dag eerder. Gay komt aanstaande zaterdag, op zijn 26e verjaardag, aan in Beijing. Hij is op tijd om de openingsceremonie bij te wonen.
Losse Veter
Tokyo 1991.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, geweldig.
[..]
Ja, wat een race was dat. Toen keken ze met z'n allen vol ongeloof naar het scorebord met hun tijden.
De race van Athene met :quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tokyo 1991.Nog altijd de snelste race ooit, niet waar?
Sowieso een geweldig WK was dat, met ook het duel Powell - Lewis.
Kun je nergens internetten ?quote:
Gatlin vond ik vergeleken bij Greene en Crawford juist de minst patserige Amerikaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:32 schreef marcodej het volgende:
Verheug me echt op de 100m dit keer. Gay, Bolt en Powell doen niet voor elkaar onder, wordt erg spannend! Beter dan die patsers van een Greene en Gatlin in Sydney en Athene...
"de snelste mens ter wereld"quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:14 schreef Akwableet het volgende:
Geweldig nummer ditEen titel met zoveel eer, "snelste man ter wereld".
Op de 200m lopen ze gemiddeld sneller.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:14 schreef Akwableet het volgende:
Geweldig nummer ditEen titel met zoveel eer, "snelste man ter wereld".
Nog 7 honderdsten eraf en de 100 is ook gemiddeld snellerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:47 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Op de 200m lopen ze gemiddeld sneller.
Wie zal het zeggen. Bolt heeft dit jaar natuurlijk wel een paar hele snelle 200meters gelopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:59 schreef oxylus11 het volgende:
Wie weet verbeterd bolt wel het record op de 200m? Het staat natuurlijk uberscherp, maar je weet maar nooit.
Die Jamaicaan zoekt steeds de schuld bij iemand anders waarom hem een medaille is ontnomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:46 schreef wimderon het volgende:
Powell klaagt dat hij teveel bloed heeft moeten afstaan voor dopingcontroles, waardoor hij verzwakt aan de start zou staan.
Powell sinds die is aangekomen in Peking al 5x getest, en altijd met bloed erbij.quote:Powell presenteerde deze week de spikes waarop hij komende weken de olympische titel zal proberen te bemachtigen. De Zoom Aerofly heeft een bovenkant die voorzien is van de nieuwe Flywire-technologie. Deze bestaat uit een net 65 van 65 supersterke draden van Vectran, een polymeer die sterker is dan staal. De spikeplaat is dezelfde waarop hij de afgelopen twee jaar al gelopen heeft.
Ook het uiterlijk van de spikes is helemaal toegespitst op Powell. De schoen is voorzien van een vlekkenpatroon dat is afgeleid van de huid van een cheetah, het snelste dier op aarde. Daarna zijn de Jamaicaanse kleuren zichtbaar. Daarnaast zijn er nog een aantal andere symbolen in de schoen verwerkt die een speciale betekenis hebben voor Powell. Zo zijn er onder andere een afbeelding van Jamaica, een kogel, een basgitaar, het silhouet van een reggae-ster en de namen van zijn twee overleden broers Vaun en Michael te zien.
Op de dag dat hij zijn nieuwe schoenen presenteert laat hij zich ook eerst uit over de aanstaande confrontatie met de twee andere titelkandidaten Usain Bolt en Tyson Gay. Hij laat merken dat hij de confrontatie met vertrouwen tegemoet ziet. ‘Veel mensen zeggen dat Bolt en Gay een sterk slot hebben. Maar als ik eenmaal een voorsprong heb zullen ze me niet meer te pakken krijgen.
Uiteraard van losseveter.nl, die nu echt de troon van atletiek.nl heeft overgenomen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wanneer is deze wedstrijd? De finale dus
quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:20 schreef borisz het volgende:
Bedanktquote:
Het lijkt meer een spike gemixt met een basketbalschoen. 5x keer getest worden is inderdaad erg overdreven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:13 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Powell sinds die is aangekomen in Peking al 5x getest, en altijd met bloed erbij.
Sorry maar dat vind ik ook overdreven, hij zal nu iets van anderhalve week oid daar zijn?
Powell (student geneeskunde) is slim genoeg om als die al gebruikt dat niet te doen op de Spelen zelf.
Trainen met doping is veel effectiever dan een wedstrijd op dope lopen.
Ik dacht al.. Want op de website van NikeLabs zag de spike er heel anders uitquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:09 schreef Brownietje het volgende:
Op deze foto valt het wel mee. Het is nog altijd het oude Superfly model en volgens mij is het ook nog dezelfde spikeplaat. Vreemd dat die in al die jaren niet is doorontwikkeld. En de Superfly, daar liep ik een jaar of 6 geleden al op.
[ afbeelding ]
En in de baan naast Powell staat iemand uit Tonga wiens PR bijna 1,5 seconde langzamer is dan Powell. Dat maakt de Spelen ook zo leuk, dat zie je anders nooit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:07 schreef PieterBas het volgende:
het leukste bij de 100m zijn toch de series.. met exotische landen zoals American Samoa, waarvan je nooit weet wat voor tijd ze lopen..
Zoals in serie 5 (met Tyson Gay) de uit Amerikaans Samoa komende Shanahan Sanitoa, waarvan geen gegeven zijn
Volgens mij was dat in Athene (kan ook Sydney geweest zijn) dat een kogelstoter door zijn OC per ongeluk op de 100m was ingedeeld.. en dan toch starttequote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:17 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
En in de baan naast Powell staat iemand uit Tonga wiens PR bijna 1,5 seconde langzamer is dan Powell. Dat maakt de Spelen ook zo leuk, dat zie je anders nooit.
Via de streams gekeken op internet. Bolt maakte veruit de beste indruk, Powell werd 20x laten zien terwijl die werd gemasseerd na zijn race. Gay ook gewoon rustig. Martina en Obikuwelu ook wel redelijke indruk, er zit wel een finaleplaats in voor Martina denk ik.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:11 schreef PieterBas het volgende:
Iemand nog wat gezien van de 100m.. na de serie van Bolt
9.99quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:49 schreef marcodej het volgende:
MARTINA! 9.98
idd vaag, ik zat net ook de verkeerde te volgen met de Antiliaanquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:54 schreef daWeasel het volgende:
Hoezo baan 2 tm 9 en niet 1 tm 8?
Misschien zit hij nog in de kastquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:57 schreef wimderon het volgende:
Gay niet echt overtuigend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |