Vernis?..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
Ach, als je het materiaal goed lakt of op een andere manier waterdicht maakt.....
Maar dat is dus niet de bedoeling!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:56 schreef Radjesh het volgende:
Lol. Denk niet dat het waterdicht is, maar in elkaar zakt bij het aanraken van het water
misschien dat dat wil.quote:
Vind ik goed!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef Mss het volgende:
Ik word je reismattie want ik heb het idee meebedacht!
ook nog tegen de stroom in?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:05 schreef Tism het volgende:
[..]
Vind ik goed!
Moet jij er wel voor zorgen dat we in Maastricht weer aan 't oppervlak komen!..
Godver!!..quote:
Da's een goed idee!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:07 schreef Jordy-B het volgende:
maak anders eerst even een schaalmodel.
daar dacht ik ook net aan. eerst kijken of je iets kunt maken dat blijft drijven.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:07 schreef Jordy-B het volgende:
maak anders eerst even een schaalmodel.
Mss werkt daar momenteel aan, zoals belooft!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:19 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
daar dacht ik ook net aan. eerst kijken of je iets kunt maken dat blijft drijven.
Nee, niet met Lego!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:26 schreef Mss het volgende:
Ik heb mijn LEGO-schaalmodel bijna af!
Bestaat dat dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:30 schreef GizartFRL het volgende:
Hedde gij dan geen papier-maché lego?
Luchtbedden drijven!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef Mss het volgende:
Misschien kunnen we het dak maken van luchtbedden?
Ja, dat we vlak onder de oppervlakte blijven drijven, maar zelf onderwater zijn!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:35 schreef Tism het volgende:
[..]
Luchtbedden drijven!
Het moet een duikboot worden, hé!?
Voor onderwater!
..
Is goed!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:41 schreef BlueMage het volgende:
Zeg ff wanneer je dit gaat doen dan kom ik kijken.
M.
Daar zat ik net even over te denken, hoe we dat 't beste kunnen aanpakken..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:42 schreef ThingFish het volgende:
Als je nu een paar frituurvet tonnen gebruikt als ballast (met een persluchtcilinder om het ding weer om hoog te krijgen) gaat het je vast lukken! Ben er van overtuigd dat het kan
ton/vat/ruimte van boven vullen/leeg laten lopen met lucht en onder in het water.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:45 schreef Tism het volgende:
[..]
Daar zat ik net even over te denken, hoe we dat 't beste kunnen aanpakken..
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:55 schreef Mss het volgende:
Note to self: vergeet de ingang niet!
Als het maar zinkt! Anders ist geen onderzeeër !quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:18 schreef rulerofdeath het volgende:
hoe zwaar dacht je dat zoiets wordt?
Tja! Ik heb werkelijk geen idee!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:18 schreef rulerofdeath het volgende:
hoe zwaar dacht je dat zoiets wordt?
..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als het maar zinkt! Anders ist geen onderzeeër !
Tis gewoon leuk om te proberen! Volgens mij heeft niemand dit ooit al eens gedaan!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:26 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb hier een kansloze missie gevoel bij, maar toch succes!
zoiets zou kunnen ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:25 schreef Tism het volgende:
[..]
Tja! Ik heb werkelijk geen idee!
Ik gok op zo'n 250 kilo..
vast welquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:27 schreef Tism het volgende:
[..]
Tis gewoon leuk om te proberen! Volgens mij heeft niemand dit ooit al eens gedaan!..
Ik zat te denken aan een pomp die je handmatig bedient, maar wat voor één, dat weet ik nog niet!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:29 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
zoiets zou kunnen ja.
je bent een pomp nodig voor de ballast in/uit pompen.
ik zit dan te denken aan een compressor o.i.d. met plunjerpomp.
Da's niet de uitdaging!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:29 schreef frenchfries het volgende:
Lol
Nog nooit van glasvezel en epoxy gehoord zeker?
Deal! Maar eerst maar eens kijken hoe en of we met dat ding in Maastricht komen!..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:29 schreef Triptamine het volgende:
Als jullie met dat ding van Dover naar Calais kunnen komen, geef ik ts 300 euro
dan zou je daar een handwiel aan kunnen maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:31 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een pomp die je handmatig bedient, maar wat voor één, dat weet ik nog niet!..
Maar, dan moet ie ook we helemaall van papier mache zijn. Zoals in de tt word aangegeven. En ja ik kan het betalenquote:
ik vis je niet op uit de noordzee. let er wel op, je hebt geen/weinig zuurstof bij je.quote:
Een rivierwaardige boot van papier mache bouwen is net als kabinet vol christenen. Het werkt niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:37 schreef Tism het volgende:
Eerst maar even dat ding bouwen, dan zien we wel verder!
First goal is, niet lekken en op naar Maastricht!..
Als je 2 componenten Epoxy Hars gebruikt in combinatie met de papier-maché zal misschien mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:39 schreef Tism het volgende:
Want met papier-maché kun je namelijk heel veel dingen, in heel veel verschillende vormen maken.
En ik wil iets gaan doen, what no man has done before, misschien zelfs een record vestigen!..![]()
Nu wil ik dus een duikboot gaan maken van 4 meter lang en voor 2 personen, voor een ritje in de Maas!
Van hier naar Maastricht, en eventueel weer terug, maar dan wel als 't weer eens mooi weer is..![]()
En nou vroeg ik me af, of papier-maché nadat 't opgedroogt is, ideaal materiaal daarvoor is..![]()
Dus mijn vraag is, is papier-maché nadat 't opgedroogt is, waterdicht?
Oh ja, ik zoek ook nog iemand die me wil helpen met 't bouwen ervan, en met me mee wil..![]()
..
Een heel groot rietje!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:31 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een pomp die je handmatig bedient, maar wat voor één, dat weet ik nog niet!..
Ja op fok nog niet nee...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:27 schreef Tism het volgende:
[..]
Tis gewoon leuk om te proberen! Volgens mij heeft niemand dit ooit al eens gedaan!..
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:27 schreef Tism het volgende:
[..]
Oh, cock!!..quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Google op Paper Mache Submarine bij afbeeldingen
behanglijm is op waterbasis hehquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:57 schreef dgbw het volgende:
schaalmodel = leuk maar het druk verschil is niet op schaal en zo........
verder denk ik wel dat het kan lukken, als je maar genoeg lijm gebruikt
Anders maak je er 1 van ijs?quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:06 schreef Tism het volgende:
[..]
Oh, cock!!..![]()
Wie Googled daar nou op??..
Ik kan niet zwemmenquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:29 schreef ThingFish het volgende:
Je hoeft geen deur te gebruiken. Altijd nog mogelijk om van onderaf een opening te maken waar je gewoon door naar binnen zwemt. Door de luchtdruk zou dit dan theoretisch niet moeten gaan lekken
Ja, ik denk niet dat iemand dat voor me wil gaan doen, de inzittende moeten beperkt blijven tot 2, da's makkelijker met overleggen en beslissingen nemen!quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:25 schreef its_me_ het volgende:
Wil je echt zelf gaan trappen?
Ik hou niet van kou!.. En in de zomer halen we Maastricht daar niet mee, weet ik zeker!..quote:
Leuk idee, maar niet praktisch..quote:Op woensdag 23 juli 2008 04:46 schreef KudoSanders het volgende:
Je kan ook peddels in de lengte vastmaken en van binnen rennen. Zo kom je ook vooruit![]()
![]()
NET ALS EEN HAMSTER!!! LOLZ!![]()
![]()
raap me op!
Tja, je hebt 't ergens over, en ineens kom je zo nu en dan op een leuk idee!..quote:
Wie?..quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:17 schreef BroesWillems het volgende:
succes, doe natalee holloway de groeten op de bodem
Theoretisch klopt dat, maar we willen natuurlijk niet nat worden, en dan moet de bovenkant ('t gedeelte boven water) echt lucht/water dicht zijn, aangezien we toch de hele rit moeten blijven ademen, lijkt me dat niet zo'n goed idee..quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:29 schreef ThingFish het volgende:
Je hoeft geen deur te gebruiken. Altijd nog mogelijk om van onderaf een opening te maken waar je gewoon door naar binnen zwemt. Door de luchtdruk zou dit dan theoretisch niet moeten gaan lekken
Ik ben een meisjequote:Op woensdag 23 juli 2008 17:13 schreef Triptamine het volgende:
"Jongens verdronken na reis met boot van papier mache"
Ik zie de krantenkoppen al voor me
ter land, ter zee en in de luchtquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:47 schreef Maraca het volgende:
Jammer dat dat programma niet meer bestaat wat vroeger op NED1 (oid) was. Waarbij je dan met een zelfgemaakte boot/wagen/fiets/whatever naar de overkant moest gaan om aan de bel te trekkenWas leuk geweest om het daarvoor te maken!
Weet iemand welk programma ik bedoel?
Nou, mooi tochquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:53 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ter land, ter zee en in de lucht
en volgens mij bestaat dat nog wel
Daar heb ik al een idee voor! Ga 't binnenkort even uitproberen!..quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:04 schreef Mss het volgende:
Misschien kunnen we ook wel iets doen met een hele grote snorkel!
Wat heb je te bieden?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:36 schreef kangeennaamregistreren het volgende:
laat my mee gaan varen
ben 1.98 en 142 kg
Pics?quote:
Zal er nog even over nadenken, misschien zet ik die wel op de sub!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:35 schreef santax het volgende:
Mag ik misschien je wachtwoord hebben voordat je gaat duiken
Anders is het zo zonde van die leuke username
Das boot?quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:42 schreef Tism het volgende:
[..]
Zal er nog even over nadenken, misschien zet ik die wel op de sub!..![]()
Weet er iemand misschien een leuke naam voor dit projectje??..
Je mag ons duwenquote:Op donderdag 24 juli 2008 02:50 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Gewicht, zal de duikboot in ieder geval onder wat komen.
Duh!?..quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:52 schreef Mss het volgende:
Zijn we oud papier aan het sparen dan?
Als je niet harder vaart/duikt dan 20 km/u hoef je geen vaarbewijs te hebben, harder zullen we ook niet gaan, denk ik..quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:57 schreef santax het volgende:
Even serieus trouwens he, stel nou dat je die duikboot maakt en het kreng kan ook nog echt duiken. Ik vraag me af of je:
-geen vaarbewijs nodig hebt?
Waarschijnlijk niet..quote:-je verzekering uitbetaald als je verzuipt
We hebben een roer, Mss kan goed sturen, naar aanleiding van mijn aanwijzingen, hoop ik..quote:-hoe je de schepen op het water gaat ontwijken
Op zicht, doormiddel van een zelfgemaakte periscoop..quote:-ga je navigeren met radar, sonar of op de tast?
Geen idee, zien we tzt wel..quote:-je uberhaubt wel met een 'duikboot' mag varen op de maas/julianakanaal (zal wel kanaal worden gok ik, aangezien de maas lang niet altijd diep genoeg is om uberhaubt maar met een kano over te varen hier)
Met een rood zwaailicht op een vlotje, dat we achter ons aantrekken..quote:-hoe laat je anderen schepen weten dat je eraan komt? Want je wil echt niet met je papieren boot in zo een schroef terecht komen van een schip.
Hangt van 't eindresultaat af, natuurlijk! Als ik 't niet vertrouw, doe ik dat wel eerst, ja!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:14 schreef gers het volgende:
kun je het niet gewoon proberen op een plas kan er niks tegen je aan varen en heb je ook geen last van de stroming
Maak jij je daar nou maar niet druk over, hoe is 't met 't schaalmodel, is ie al af!??..quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef Mss het volgende:
Dat zwaailicht kunnen we beter voor ons uit hebben varen want anders denken schepen dat wij op die hoogte zitten terwijl we misschien al veel eerder met dat schip in aanraking zullen komen...
..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Mss het volgende:
Stuurboord is rechts en bakboord is links toch?
Ja, we zoeken nog een serieuse camera man/vrouw idd!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:07 schreef santax het volgende:
Heej ik vroeg me trouwens af, mag ik misschien mee om de toch op de gevoelige film vast te leggen
Kom ik ook tijdens het bouwen een paar keer wat plaatjes schieten
Dit plan is zo idioot dat ik eigenlijk gewoon wil mee doen
Veel kranten en oud papier, da's wat we momenteel nodig hebben..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:09 schreef santax het volgende:
Te gek! Stoer en deal![]()
Ik zal ook wel kranten voor je bewaren dan
quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Een duikboot, dat ding gaat echt niet onder water hoor als je dat soms denkt
En als je het al voor elkaar krijgt hem onderwater te krijgen dan gaat het je niet lukken hem vooruit te krijgen met dat waterfietsding van je
Echt wel!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Een duikboot, dat ding gaat echt niet onder water hoor als je dat soms denkt
En als je het al voor elkaar krijgt hem onderwater te krijgen dan gaat het je niet lukken hem vooruit te krijgen met dat waterfietsding van je
Ja, ik bedoelde meer hoe wil je dat voor elkaar krijgen.quote:
Daar ben ik voor danquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:23 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
En hoe kom je erin? Dan moet je een of ander luik maken, maar hoe zorg je dat die ook weer goed dicht kan, dat er geen water naar binnen stroomt?
Ik heb hier een idee voor, maar dit zijn we nog aan het bespreken...quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde meer hoe wil je dat voor elkaar krijgen.
Als je een duikboot maakt die 4 meter lang is en waar 2 mensen in moeten kunnen dan zal hij toch aardig groot worden, betekent veel lucht, betekent drijven.
Als je hem zwaar genoeg krijgt zakt hij naar de bodem en heeft dat waterfiets ding dus geen nut lijkt mij.
En hoe wil je zorgen dat je dat helemaal waterdicht afsluit? De ruimte tussen die waterfiets en de binnenkant. En hoe wil je trappen?
Lijkt me een onuitvoerbaar idee.
dat zal niet nodig zijn, want dit project gaat nooit slagenquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:42 schreef santax het volgende:
Zoho, even contact gehad met oude werkgever. We zijn (waarschijnlijk) voorzien van telecommunicatie systemen.
Als in draadloze communicatie sets die ook door politie en beveiligers gebruikt worden
GRAS: Groen Rechts Aan Stuurboord. Stuurboord is dus links en rood, bakboord is dus rechts en groen. Van mijn ex-zeemanvader geleerd.quote:
Voor ik dit las wist ik wat bakboord en stuurboord wasquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
GRAS: Groen Rechts Aan Stuurboord. Stuurboord is dus links en rood, bakboord is dus rechts en groen. Van mijn ex-zeemanvader geleerd..
Tja! Da's een questie van de juiste balans vinden zodat de boot op een bepaalde hoogte zijn rust vind, we maken al gebruik van balasttanks en als dat nog niet genoeg is, of werkt, moeten we nog wel wat extra balast toevoegen doormiddel van stenen of iets dergelijks, is allemaal meegenomen in de voorbereiding..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde meer hoe wil je dat voor elkaar krijgen.
Als je een duikboot maakt die 4 meter lang is en waar 2 mensen in moeten kunnen dan zal hij toch aardig groot worden, betekent veel lucht, betekent drijven.
Als je hem zwaar genoeg krijgt zakt hij naar de bodem en heeft dat waterfiets ding dus geen nut lijkt mij.
De ruimte tussen de waterfiets en de binnenkant, het gedeelte waar de pedels van de waterfiets doorheen steken sluiten we waterdicht af met aangepaste/gemodificeerde lieslaarsen, zodat 't water niet aan de onderkant naar binnen kan stromen. De lucht in de boot zorgt natuurlijk ook voor een naar buiten werkende kracht (overdruk).quote:En hoe wil je zorgen dat je dat helemaal waterdicht afsluit? De ruimte tussen die waterfiets en de binnenkant. En hoe wil je trappen?
mij niet..quote:Lijkt me een onuitvoerbaar idee.
Dat is wel erg stoer!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:42 schreef santax het volgende:
Zoho, even contact gehad met oude werkgever. We zijn (waarschijnlijk) voorzien van telecommunicatie systemen.
Als in draadloze communicatie sets die ook door politie en beveiligers gebruikt worden
Das wel handiger als walkie-talkies ja!quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:42 schreef santax het volgende:
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:14 schreef Karammel het volgende:
[ afbeelding ]
Een sfeerimpressie.
Alleen de periscoop waren ze vergeten en Santax kon het met zijn bootje niet bijhouden dus die viel net buiten beeld.
Hoe heb je 't hem gebracht, dit project?..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:09 schreef santax het volgende:
Niet te vroeg juichen, hij gaat eerst even kijken of zijn verzekeringsagent het net zo leuk vind als hij
Maar denk dat dat wel goed komt... ken hem wel een beetje
Nou eigenlijk aan oud collega, hij gaat de boodschap overbrengen, maar zal louis zelf ook wel effe mailen.quote:
Ah, oké! Tof!..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:21 schreef santax het volgende:
[..]
Nou eigenlijk aan oud collega, hij gaat de boodschap overbrengen, maar zal louis zelf ook wel effe mailen.
Maar heb m'n ex-collega gewoon de link gegeven en gewoon gevraagt of ik eventueel een setje mag lenen. Hij doet het verhuur in dat bedrijf aan politie enzo. Maar zijn niet die gecodeerde systemen he
Zijn echt gewone oortjes/mic + ontvanger/zender.
Ik zie 'm nietquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:14 schreef Karammel het volgende:
[ afbeelding ]
Een sfeerimpressie.
Alleen de periscoop waren ze vergeten en Santax kon het met zijn bootje niet bijhouden dus die viel net buiten beeld.
Kan niet worden weergegeven omdat hij fouten bevat.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:30 schreef santax het volgende:
http://i37.tinypic.com/9lao20.jpg direct linkje naar die paint.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |