[INZAMELACTIE ASIEL] Help Bowie z'n maten! Deel 14 Dit is van vorig jaar. Als het goed is begon dat in augustus dus zat ik nu toch goed, wist het even niet zeker meerquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:15 schreef Stali het volgende:
Wat houdt het in Bee? Heb er vaag eens iets over een goed doel maar weet nu niet wat de bedoeling is.
De schuur is hier net opgeruimd in ieder gevalquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik ben voor!
Net als vorige keer zeker van de partij dan!
Ahaha,quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:18 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
De schuur is hier net opgeruimd in ieder gevalIk schaam me er nog steeds voor.
Nog niet begonnen en we hebben de eerste alquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:22 schreef Stali het volgende:
Ik woon in een gat dus voor spullen ophalen is niet erg haalbaar maar tvp voor wanneer het emailadres asielactie@gmail.com weer voor de aktie actief is..
Beilen is ook grootquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:32 schreef Qwea het volgende:
of het zwarvershoes in beilen
quote:ZWOLLE - Het Dierenasiel gaat maandag weer open. Vanwege een schimmelinfectie was de dierenopvang op Marslanden liefst negen weken dicht.
De schimmelinfectie ontstond door het gesleep met dieren, noodzakelijk vanwege de verbouwing van het asiel. De oplossing was een rigoureuze: negen weken lang kon het asiel geen hond of kat opvangen. Ze gingen allemaal richting asiel te Kampen.
Ondertussen werd het gebouw volledig ontsmet, kregen alle katten een scheerbeurt en moesten alle dieren aan de medicijnen. Ook voor de medewerkers en vrijwilligers golden strenge hygiënische maatregelen.
Ondanks de volgens het asiel zeer schappelijke prijzen die huisdierenarts Huisman hanteerde en de steun van gemeente en donateurs is er onvoldoende geld om de rekening van de infectie -zo'n 14.000 euro- te voldoen.
Niet dat ik weet. Het schuthok zit er al een poosje.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:39 schreef Stali het volgende:
Hoe moet je nu zo'n doel kiezen he?
Heb zelf eens voor een kattenstichting gewerkt, met ook allemaal vrijwilligers.Eik kunnen ze het allemaal goed gebruiken, denk ik. Misschien moet iemand prikken op de kaart?
Is het in Den Helder in opbouw, Qwea?
Kun jij het dan ook alleen naar omg Rotterdam brengen of ben je wel bereid als het bijv in Limburg of overijssel wordt het daar heen te brengen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:51 schreef tazmanian het volgende:
Een ophaler/kleine opslag voor de omgeving rotterdam meld zich ook al
Eén keer? Zwei, darling!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Hoi.
De tijd voor een nieuwe asielactie komt er toch weer aan? Zijn er nog mensen die inderdaad door willen gaan om dit elk jaar te doen of vonden jullie toch één keer wel genoeg?
Ja, Qwea zei het alquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Eén keer? Zwei, darling!!
(De eerste 'Bowie-in-tha-box' voor het asiel in Rotterdam en Qwea d'r Makatsi actie!)
18000 euro, treurig hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:04 schreef verita het volgende:
Ik stem voor Zwolle, dat schimmelverhaal is echt heel ernstig geweest.
Wie stelt zich kandidaat om de actie te leiden? Jij?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Oh, en oude OP maar weer gebruiken? Alleen nog een mascotte uit het asiel to be dan? of zo?
En dan vooral geeeeeeeeeeen postbank weer doen he?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:22 schreef Greys het volgende:
Bij deze stel ik ook gewoon het mailadres weer beschikbaar, asielactie@gmail.com !
Heb de inbox opgeruimd, in Concepten staat nog een conceptmail (aangepast net voor je) die je naar belangstellenden kunt mailen (even goede gegevens invullen).
Ik PM je even het wachtwoord
Koetjiekoeee.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:23 schreef verita het volgende:
Mag deze kater dan mascotte worden?
Beer
Tekst van het asiel:
Beer (Nov 2006), Plaatje om te zien! Helaas kwam hij zeer verwaarloost bij ons binnen! Wij zijn op zoek naar mensen die aandacht aan dit dier kunnen en willen besteden, zeker zijn dagelijkse borstel beurt gaan geven. Beer is een kater met karakter, vandaan plaatsen wij hem niet bij al te kleine kinderen. Ook moet Beer naar buiten kunnen.
[ afbeelding ]
De rekening is nog open....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:25 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
En dan vooral geeeeeeeeeeen postbank weer doen he?![]()
Oke...da's beter dus.quote:
Had Qwea dat dan ook? Die had wel het nummer openbaar? Ja, ik heb er verder geen verstand van hoor, ik vraag maaarquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:36 schreef Greys het volgende:
Omdat mijn eigen naam er aan gekoppeld is vond ik dat prettiger dan met voor en achternaam op een forum te staan![]()
Ik wilde een rekening openen onder de naam 'Asielactie', maar tegenwoordig moet het persé op naam van een persoon staan.
zal ik even doen inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:01 schreef Greys het volgende:
Oh QB, het is misschien handig als we zeker weten dat het dus Zwolle wordt (ja toch?) dat je ze even belt om te vragen welke spulletjes uit het lijstje hierboven ze wel en niet graag willen. Misschien hebben ze bv al een overschot aan dekens, of juist een schreeuwend tekort, dat we daar onze extra aandacht op richten.
Hij laadt hier nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:00 schreef senesta het volgende:
Mag ik floortje senior voordragen als mascotte?
http://www.dierenasiel.nl/asieldieren/asieldier.php?pageNum_asieldieren=0&&totalRows_asieldieren=42&asielcode=nl80130002&diersoort=katten&id=14855
*krak*quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef Queen_Bee het volgende:
[ afbeelding ]
Arko is een bastaardje (+/- 50 cm. groot) van 4 jaar jong.
Dit gecastreerde reutje is in het asiel beland nadat zijn vorige eigenaar hem erg slecht heeft behandeld (mishandeling).Hierdoor kijkt Arko in veel situaties nog even "de-kat-uit-de-boom". Bij vreemde mensen blaft hij in eerste instantie. Als hij nader kennis maakt, blijkt alles niet zo eng en kruipt hij het liefst bij ze op schoot. Tegen andere honden blaft hij ook in eerste instantie. Als hij eenmaal kennis heeft gemaakt, dan is het ook goed
Hij mag in de spotlights van mijquote:
Krijgen we dat weer....allemaal zielige linkjes.quote:
Partytent Prowltje is er weerquote:
Dat staat toch bovenaanquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Mss ook ff kort uitleggen dat Zwolle vorig jaar zwaar getroffen is door die schimmelinfectie en dat er daardoor een flink geldtekort is ontstaan.
/bemoeimodus uit
en ditquote:Voor minimaal ¤ 70,- kunt u de thuisloze katten helpen verzorgen, door mee te doen met het katten adoptieplan.
Een foto van uw huisdier(en) met naam komt te hangen in het kattenverblijf. U wordt twee keer per jaar op de hoogte gehouden van de aanwezige katten in het door u gesponsorde verblijf.
Geeft u bij uw donatie wel even aan dat het om het katten adoptieplan gaat.
Hebben ze zo een last van de schimmel gehad dat ze zelfs dit inzamelen nu?quote:Help de asieldieren met UW lege inktcartridges en oude mobieltjes!
Nu kunt u bij het Zwols Dierenasiel uw lege inktcatridges en oude GSM's inleveren. Voor elke lege cartridge of (kapotte) mobiele telefoon krijgt het asiel een kleine vergoeding. Dit is een geweldige manier om extra geld voor de dieren in te zamelen en zo te kunnen bijdragen in de hoge verzorgingskosten!
Voor het inleveren kunt gewoon terecht tijdens de openingstijden van het dierenasiel.
U vindt de inzamelbox in de entree van het dierenasiel.
Dat we elk jaar een asielactie houden en dat ons oog dit jaar op Zwolle is gevallen mede door de schimmelinfectie vorig jaar. Of zij daar behoefte aan hebben en if so wat ze dan nodig hebben + een linkje naar een topic van vorig jaar zodat ze een idee krijgen van hoe of wat.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:30 schreef Greys het volgende:
Wat heb je het asiel precies gemaild? Nieuwsgierig!
quote:Het is nog geen twee weken geleden dat wij u op de hoogte brachten van het nieuws dat de gemeente Laarbeek op verzoek van de rechtbank de termijn voor een dreigende sluiting van Dierenthuis heeft opgeschort totdat de rechter een uitspraak heeft gedaan in de beroepsprocedure die nu loopt. Na bijna tien maanden van spanning over het lot dat dreigde voor onze dieren was de druk even van de ketel. Op verzoek van de Commissaris van de Koningin Hanja Maij-Weggen van de Provincie Noord-Brabant zou er gezocht worden naar een oplossing voor Dierenthuis. Maar sinds vandaag staan de vizieren weer op scherp. Als het aan kunstenaar Johan Claassen en zijn vriendin Dorien Melis ligt staat Dierenthuis binnen vier weken op straat. Vandaag kregen wij via de post een dik pak papier van de rechtbank in Den Bosch waaruit blijkt dat zij middels hun advocaat bij Boskamp en Willems een kort geding hebben aangespannen tegen de gemeente Laarbeek omdat zij Dierenthuis uitstel heeft verleend. Het kunstenaarsduo uit Bakel is van mening dat er snel ingegrepen moet worden aangezien ze niet meer kunnen werken vanwege de herrie en de stank. Iedereen die hier geweest is weet dat wij geen geluidsoverlast veroorzaken en dat het hier niet stinkt. Volgens ons zit er een luchtje aan deze hele zaak, meneer en mevrouw verdraaien de feiten en proberen de rechtbank en overheid hiermee op het verkeerde been te zetten.
Jaja ik zit te denken, kan vast nog wel iets bij hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:35 schreef Queen_Bee het volgende:
krioro. says (22:34):
Nu kunt u bij het Zwols Dierenasiel uw lege inktcatridges en oude GSM's inleveren
krioro. says (22:34):
ik heb tenminste 1 lege inktcartridge!
Alle beetjes helpen
Ik ben er wel eens geweest en het is er schoner dan in menig huis.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:39 schreef Greys het volgende:
Dat is ook al zo'n kloteverhaal ja![]()
Ik snap nog steeds niet dat die kunstenaars zo'n macht hebben!
Een onafhankelijk iemand kan toch kijken of er geluids-/stankoverlast is en if not, case closed?
Ik ken hem, ik maak maar grapjes hoorquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:40 schreef Greys het volgende:
Krioro, als jij een lege inktcartridge hebt en die wilt schenken voor het asiel is dat super!
Whut?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:41 schreef ijsmeis het volgende:
Het asiel in die regio is het trouwens met die kunstenaars eens. Daar viel mijn bek helemaal van open.
Weet ik toch skeet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:43 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik ken hem, ik maak maar grapjes hoor
Nou, het gaat niet eens echt meer om de stank en dergelijke. Het gaat ze hierom:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:44 schreef Greys het volgende:
Maar is er dan echt niet een onafhankelijk iemand van de rechtbank ofzo die kan kijken of er daadwerkelijk overlast wordt veroorzaakt? Als het daar echt zo schoon en netjes is, dan zien ze dat toch snel genoeg?
En dat asiel moet dan maar alle dieren opnemen die op straat komen als de opvang wordt gesloten
Soms he, snap je er gewoon helemaal niets van. Zoals in dit geval. Rare gemeente, raar asiel, rare 'kunstenaars'.
Ik trek wel wat handdoeken uit zijn kastquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet ik toch skeet.
Ik wilde even bij hem slijmen![]()
Ik snap niet hoe een asiel tegen iets kan zijn wat ook bezig is om dieren te helpen? Dat asiel krijgt dus lekker geen hulp als het aan mij ligtquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:49 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
In het stukje van de telegraaf staat het ook![]()
.
Belachelijk ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:54 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe een asiel tegen iets kan zijn wat ook bezig is om dieren te helpen? Dat asiel krijgt dus lekker geen hulp als het aan mij ligt
Idem dito. Op naam van "Qwea Qwea" (voor + achternaam) ovv het jochemfondsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:38 schreef Greys het volgende:
Geen id. Moeten we even aan Q vragen!
Qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq? Hoe had jij dat?
nou, ik heb vorig jaar met mijn actie Sheba,Whiskas en gourmet gemailt. Mooi dat ze niet meededenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:08 schreef Queen_Bee het volgende:
Weet iemand trouwens nog welke bedrijven er vorig jaar gemailed zijn? Kunnen we die ook weer proberen te strikken
quote:Rest mij nog om even een oproepje te doen.
Door de behandeling van een aantal katten met schimmel raken we snel door onze voorraad handdoeken heen. Normaal gesproken worden de handdoeken weer uitgewassen, gedroogd en opnieuw gebruikt, maar omdat we geen enkel risico willen nemen, wordt alles na 1x gebruik weggegooid.
Dus: heeft u oude handdoeken?? Wij kunnen ze goed gebruiken!
Alles vanuit den helder kan iig zonder moeite meegenomen worden naar drenthe. Aangezien vriendlief toch vaak mijn kant opkomt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:58 schreef Queen_Bee het volgende:
Foksilver, kan niet quickquoten.
Mag mijn woonplaats ook achter jouw naam komen te staan dan, Noekje?Omdat het nu lijkt alsof je dat niet wil hebben
Verita, dat filmpje zegt 12000 euro? Zal zo even opzoeken wat het nu dan is en Alemlo heb ik ook veranderd al klonk het wel leuk
Ik heb nog geen mail terug maar ik denk dat ze dekens ook wel kunnen gebruiken, denk niet dat ze gauw een teveel van iets hebben
Alle opslag plaatsen zijn wmb heel erg welkom, moeten we straks alleen wel kijken dat we voor elke plek ook daadwerkelijk rijders krijgen.
E-mail word niet elke dag beantwoord, staat er op de site en bij openingstijden woensdag 18:30 - 21:00 dus dat antwoord kan nog wel even durenIedereen alvast bedankt
Ik moet elke keer weer giechelen door gelijk al dat positieve
Oh ja, als je toevallig net erover dacht om een kat of hond aan te schaffen, kijk dan even bij dit asiel.
Zet er maar bij.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:58 schreef Queen_Bee het volgende:
Foksilver, kan niet quickquoten.
Mag mijn woonplaats ook achter jouw naam komen te staan dan, Noekje?Omdat het nu lijkt alsof je dat niet wil hebben
Ik zal je erbij zettenquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:40 schreef Burdie het volgende:
Oh, oude handdoeken hebben we hier ook nog zat.
Bergruimte btw ook, dus als je nog een opslagpunt in de buurt van Amersfoort nodig hebt... geef maar een gil.
Qua vervoer kan ik niets toezeggen, maar in principe hebben wij een auto hier staan met tankpas van de zaak. Het ligt alleen een beetje aan de datum of we ook zouden kunnen taxiën.
Niet om te mierenneuken, maar heeft het asiel al gereageerd?.
Dadelijk zetten we vanalles op touw voor een asiel die het niet kan waarderen. Of nemen we twee mascottes die allang een nieuw baasje hebben gevonden (en alleen nog maar op de site staan omdat die niet wordt bijgewerkt). Just a thought.
nou moet ik er wel aan toe voegen dat ik natuurlijk regelmatig bij shirley over de vloer kom en dat ik zelf wel een idee had aan wta ze moest hebbenquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Wij hebben gemailed zodat ze dan kunnen vertellen wat ze echt nodig hebben. Dat we niet met bijvoorbeeld 100 dekens aankomen als ze er al 1000 van hebben ofzo en juist manden nodig hebben
Dan ga ik naar aanleiding daarvan weer eens door mijn kasten en zolder heen. Ik heb iig nog een kleine krabpaal met speeltje eraan waar de mijnen helemaal niet mee spelen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Wij hebben gemailed zodat ze dan kunnen vertellen wat ze echt nodig hebben. Dat we niet met bijvoorbeeld 100 dekens aankomen als ze er al 1000 van hebben ofzo en juist manden nodig hebben
quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:16 schreef lynda het volgende:
even volgen..
Mogelijk opslagplaats vlakbij Alkmaaronder voorbehoud nog even
Dubbele opslag in NH dusquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:31 schreef Qwea het volgende:
[..]das nie zo heul ver vanaf Den Helder.
hooooi
Dat doen ze snel danquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:39 schreef Queen_Bee het volgende:
Kreeg trouwens vrijwel gelijk reactie terug van Purina One. Ze hadden al een hele vergadering erover gehad maar het ging jammer genoeg niet door voor ons.
Knap hèquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |