quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:29 schreef BobbyB het volgende:Daar snappen ze het gewoon wat beter. Ik snap gewoon echt niet hoe je het kan verzinnen om open te gaan als 80% naar het werk gaat en dicht gaan als ze allemaal terug komen van het werk. Verschuif het dan gewoon. 12 uur open, 10 uur 's avonds dicht of zo.
Dat doen de kleine middenstanders hier ook..... die kunnen natuurlijk niet continue open zijn zoals de grote winkels, dus die gaan 's ochtends om een uur of 11 pas open, en zijn dan om 20:00 dicht. En reken maar dat ze tussen 18:00 en 20:00 meer klanten krijgen dan tussen 09:00 en 11:00. De kleine middenstanders zijn wel meestal op zondag dicht, of bijvoorbeeld open van 12:00 tot 17:00 of zo..... tenzij ze in een winkelcentrum zitten, dan zijn ze wel de hele dag open.
In Nederland had ik het inderdaad wel eens dat ik om 17:55 een Blokker binnenstapte, want ik moest toch van mijn werk naar huis rijden eerst.... en dat ik dan vragen ging stellen over iets, en dan krijg je van die zure blikken zo van "hoe HAAL je het in je hoofd om mij NU iets te vragen, nu kan ik de bus van 18:03 niet halen en moet ik 10 minuten langer wachten". Uiteraard beginnen ze ook al om 17:45 met stofzuigen en het psychologisch eruit werken van klanten, zo van: "Kun je niet zien dat het tijd is om op te schieten, we moeten om 18:00 echt iedereen eruit hebben!".
Mocht je hier om 21:50 een winkel betreden, en een aankoop willen doen, dan wordt je gewoon geholpen. Ze laten om 22:00 niemand meer binnen, maar de kassa's blijven nog minstens tot 22:15 open om achtergebleven klanten te helpen.
In Nederland kunnen ze het veel beter verdelen/opschuiven. Neem een stad als Utrecht, donderdag is koopavond, dus alles open. En tevens stervensdruk in de stad wat het winkelen niet prettig maakt. Zaterdag is het ook stervensdruk. Als je nou de openingstijden verruimd, en standaard op woensdag, donderdag en vrijdag tot 21:00 open zijn, EN de openingstijden op zaterdag verruimd tot 19:00, plus elke zondag open van 11:00 tot 17:00 ofzo, dan los je een hele hoop parkeerproblemen en drukteproblemen op.
We kunnen Den Uyl / PvdA hiervoor bedanken trouwens, met zijn winkeltijdenwet, die eigenlijk nog steeds hard geldt, alleen af en toe wat versoepeld is over de laatste 10 jaar zodat eerst supermarkten, en later wat andere winkels langer open kunnen.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin