abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60265038
Hoi iedereen,

Na een jaar is mijn relatie over. Ik ben er kapot van. Na elf supermaanden, was de afgelopen maand 'het nieuwe' er wat af bij ons, dat hoort er bij in mijn optiek. De roze wolk van het begin kan niet eeuwig duren, er zal ook eens een hobbel komen.... Maar zelfs de afgelopen maand was het goede gevoel er ook wél bij haar zei ze: 'soms wel, soms niet. En dan kun je beter meteen ophouden', was de strekking van haar verhaal.

Er is ook geen sprake van ruzie, vertrouwensbreuk, affaires of zoiets, maar dus een pure gevoelskwestie bij haar. Maar toch is er nog hoop, denk ik. En dat dat geen valse hoop is, denken ook mensen uit haar omgeving.

Ik heb haar dit weekeinde toen het uitging proberen te overtuigen niet bij de eerste hindernis al te stoppen, maar het een langere kans te geven. Ik zei: laat deze woorden in je omgaan, mijn deur is niet dicht. Daarna hebben we gezegd: we nemen nog wel es contact met elkaar op, maar we hebben geen concreet iets afgesproken.

Nu is mijn vraag: wat is nu wijsheid met betrekking tot contact opnemen..... Moet je sms'en, of maar gewoon een telefoontje wagen of juist een mailtje sturen? En wanneer.... al na een paar dagen? Een week? Langer?

Ik krijg misschien maar één kans om hierover nog eens met haar te spreken, dus de timing moet goed zijn. Help me aub met wat advies...
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:17:27 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60265268
Hoe oud zijn jullie?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 juli 2008 @ 12:18:38 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_60265296
Je moet nu wachten totdat zij contact opneemt. Als ze dat niet doet, is het het niet waard.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:20:07 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60265329
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:18 schreef Kreator het volgende:
Je moet nu wachten totdat zij contact opneemt. Als ze dat niet doet, is het het niet waard.
Eens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:26:58 #5
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_60265504
-edit- wordt je nou niet eens moe van jezelf

[ Bericht 84% gewijzigd door Re op 22-07-2008 13:34:29 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:33:00 #6
14827 Kogando
Modelprutser
pi_60265665
In het begin maakt het allemaal geen bal uit wat je doet, maar op de lange termijn werkt contact alleen maar negatief en blijf je je langer rot voelen.

Je moet gewoon je tijd uitzitten, er zijn geen shortcuts. Maar, vroeg of laat voel je je weer helemaal de oude.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_60265870
@ Perrin: beide 27, hoezo
pi_60265919
quote:
Ok, zit wat in... Maar: als zij nu precies hetzelfde denkt...???? Dan zitten we op elkaar te wachten, denken van elkaar dat de ander maar contact op moet nemen.... Zou toch ook zonde zijn?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:44:54 #9
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_60265975
ze is duidelijk geen langetermijn denker, ze is nog niet klaar om zich echt te binden, wacht t af en lijd veel hartzeer terwijl ze met anderen de hort op gaat in de hoop dat ze ooit nog bij je terug komt of kies voor jezelf en ga verder met je leven.... life is a bitch sometimes
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
pi_60265982
Ze neuqt al lang een ander
[i]"History is made by those who break the rules"[/i]
[b]Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef -Madskillz28TH het volgende:[/b]
dat klopt, p00p is een genie :D _O_
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:46:28 #11
38496 Perrin
pi_60266018
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:40 schreef Pindaklaas het volgende:
@ Perrin: beide 27, hoezo
Scheelt nog wat of 't een eerste puberliefde is, of je al wat meer ervaring hebt op relatie-gebied.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:48:18 #12
38496 Perrin
pi_60266077
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:43 schreef Pindaklaas het volgende:

[..]

Ok, zit wat in... Maar: als zij nu precies hetzelfde denkt...???? Dan zitten we op elkaar te wachten, denken van elkaar dat de ander maar contact op moet nemen.... Zou toch ook zonde zijn?
Neem maar aan dat zij daar niet hetzelfde over denkt als zij aangeeft er mee te willen kappen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 juli 2008 @ 12:50:15 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_60266126
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:43 schreef Pindaklaas het volgende:
Zij twijfelt aan de relatie. Als ze je mist, komt ze vanzelf terug. Als ze je niet mist, gaat ze je ook niet opzoeken.
Deze optie werkt het beste. Ook wel lastig om te gaan zitten 'wachten', maar ja. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Je zou eventueel over een week (of 2) eens een smsje kunnen sturen met de vraag hoe het is en wat de status is, maar daarmee verneuk je wel je machtspositie.
pi_60266201
quote:
Doorgaan met je leven,
WARNING! This post may include sarcasm
pi_60266220
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je zou eventueel over een week (of 2) eens een smsje kunnen sturen met de vraag hoe het is en wat de status is, maar daarmee verneuk je wel je machtspositie.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:55:48 #16
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60266264
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:45 schreef Da_p00pb0x het volgende:
Ze neuqt al lang een ander
Dat dus.

OT: zorg dat je haar met een bloedmooi wijf aan je arm op straat tegenkomt en kijk wat ze dan zegt
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60266286
Gewoon laten zitten
pi_60266391
quote:

[..]

Zij twijfelt aan de relatie. Als ze je mist, komt ze vanzelf terug. Als ze je niet mist, gaat ze je ook niet opzoeken.
Deze optie werkt het beste. Ook wel lastig om te gaan zitten 'wachten', maar ja. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
ok, MAAR....... er is nog wel een praktisch iets: we hebben beide nog een sleutel van elkaars huis... die moeten we ook nog teruggeven aan elkaar... op de post doen ofzo vind ik maar niets.... dus dit zou dan toch een goed 'excuus' zijn om haar eens te contacten, denk ik dan.... Misschien dat ik dan op 'onschuldige' wijze een beetje erachter kom hoe zij zich nu voelt... of moet ik hier ook maar gewoon mee wachten, dat sleutel gedoe...?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:06:05 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60266548
Ja. Het is namelijk overduidelijk dat dat een excuus is wat je maar al te willig aangrijpt om contact te zoeken. En dat op "onschuldige wijze" polsen is natuurlijk zo obvious als ik weet niet wat.

Ze is gewoon niet meer verliefd, klaar. Soms wordt dat houden van, soms niet, soms wordt je dan verliefd op een ander. Het is een van de twee laatste opties in dit geval. Geen contact meer zoeken, en ook niet gaan zitten wachten, doorleven.

De minieme kans dát het nog goed gaat komen is er alleen als ze ziet dat jij lol hebt in je leven en niet met haar bezig bent..en dat duurt wel ff hoor, veel en veel langer dan een week, of een maand.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60266776
shit nu je het zegt, mijn ex heeft ook nog steeds mij huissleutel
pi_60266777
De reactie van Vivi komt hard aan, maar de waarheid is hard... Alleen wil ik later gewoon niet denken... had ik maar wel contact opgenomen zus of zo.... En als je nog met vragen zit, wil je toch ook antwoorden...? Of moet je zelfs dan gewoon het contact maar niet zoeken en dus gewoon doen wat Vivi hier net aangeeft...??
pi_60266781
aan de andere kant,

als je wel contact met haar opneemt,

krijg je most likely een NEE, geloof me een NEE is echt het beste wat je kan overkomen als je over je verlieftheid heen wil/moet komen. Heb je ook gelijk geen onzerheid meer erover

maar besef wel dat als je nu contact met haar zoekt. het waarschijnlijk wel een NEE gaat worden
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:18:04 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60266891
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:13 schreef Pindaklaas het volgende:
De reactie van Vivi komt hard aan, maar de waarheid is hard... Alleen wil ik later gewoon niet denken... had ik maar wel contact opgenomen zus of zo.... En als je nog met vragen zit, wil je toch ook antwoorden...? Of moet je zelfs dan gewoon het contact maar niet zoeken en dus gewoon doen wat Vivi hier net aangeeft...??
Je wil later ook niet denken "had ik maar geen contact opgenomen, want behalve dat ze niet meer verliefd is, heeft ze nu ook geen respect meer voor me". En antwoorden krijg je helaas niet in dit soort situaties, iig niet de antwoorden die jij wil. Gevoel verdwijnt, en daar is (vaak) geen rationele verklaring voor. En mocht die er wel zijn; dan ga jij die aangrijpen om te "ja-maren" en daar heeft zij geen trek in, want het gevoel is gewoon weg, en dan heb je geen zin om voor de ander te gaan proberen of het nog terug kan komen.

Tijd is de enige optie, mocht die er nog zijn. Tijd waarin jij je eigen gang gaat en niet gaat zaniken om antwoorden, derde graads kruisverhoren gaat houden of zogenaamd casual gaat vragen of ze mee gaat wat drinken, want dat heeft ze door, en dat kan jij helemaal niet, dat casual gedeelte.

What's meant to be will be, maar niet door het af te dwingen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:18:20 #24
38496 Perrin
pi_60266901
Gewoon bellen en zeggen dat je je sleutel terug wilt en dat je de hare nog hebt. Merk je vanzelf wel hoe ze reageert. Niet moeilijker maken dan 't is!
pi_60266929
quote:

[..]

Machtspositie... ik heb juist het idee dat zij die heeft.... want zij heeft me aan de kant gezet, maar volgens velen twijfelt ze misschien wel daarover... Ik zit nu dus voor mijn gevoel in de wachtkamer.. en ik heb nog vragen waarop ik wel een antwoord wil.... daarom wil ik wel contact leggen, maar ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')