Ik maar 1x, en dat was om een caravan op te halen via marktplaats in Terneuzen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:58 schreef Piles het volgende:
Wat dacht je van andersom
Ik ben in mn leven maximaal 5 keer in Zeeuws-Vlaanderen geweest
Er valt uberhaubt niets te zeggen over Tholen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:57 schreef HaveANiceDay het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, maar tegelijkertijd.. ik kan zo weinig zinnigs zeggen over bijv. Tholen of Walcheren.![]()
Dat accent van mensen uit Terneuzenquote:Op zaterdag 6 december 2008 16:24 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik maar 1x, en dat was om een caravan op te halen via marktplaats in Terneuzen.
quote:Tonnie woont al zijn hele leven in Zeeuws-Vlaanderen. Hij is de jongste van dertien kinderen. Tonnie heeft in zijn eentje zijn ouders tot hun dood verzorgd in het huisje waar hij nu nog woont. Toen Tonnie zijn enorme prijs won, kon zijn geluk niet op. Hij voelde zich daadwerkelijk miljonair, maar gedroeg zich er niet naar. Hij gaf wel wat geld aan zijn neefjes en nichtjes. Pas na 1,5 jaar gaf hij zichzelf een cadeau: een nieuwe fiets. Tonnie: ' Toen vroegen ze: wat ga je ermee doen? Op de bank zetten, daar staat het veilig. Waarom zou ik een nieuwe fiets kopen? Die andere doet het toch gewoon goed? Het liefst zou ik een mooie Porsche kopen, maar ik heb helaas geen rijbewijs.
Ik heb geen accent.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:11 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat accent van mensen uit Terneuzenvooral als vrouwen dat doen brrr bah
Bij mij zo ongeveer hetzelfde. Mijn vader heeft ooit weleens gezegt dat het ons eigenlijk 'verkeerd' geleerd is. Mijn vader is dan Zuid-Hollands en praat Flakkees en mijn moeder niet echt plat Zeeuws ofzo. Ik praat ABN en heb weleens van verschillende mensen gehoord (toen ik nog bij een eetcafé werkte waar veel toeristen kwamen) dat ze dachten dat ik niet uit Zeeland kwam, omdat ik geen (plat) Zeeuws praat.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:30 schreef ParanoidEv het volgende:
Mijn vader en moeder deden ook zoiets. Tegen mij en mijn broertje praten ze ABN, en tegen elkaar of andere Zeeuws pratende mensen weer Zeeuws. Dus ik kan geen Zeeuws praten. Ja, net alsof maar dat klinkt heel nep. Ik vind wel het Zeeuws van hier (Zeeuws-Vlaanderen) echt 10x lelijker dan het Zeeuws van waar ik vandaan kom (Kapelle).
Ik uit Utrecht.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Dat mensen denken dat je niet van 'hier' bent omdat je geen Zeeuws praat ken ik. Ik ben wel eens gevraagd of ik uit (de buurt van) Rotterdam kwam.
Ja!quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:05 schreef honda1990 het volgende:
Ik kan heel plat praten, maar doe dat eigenlijk nooit, alleen met m;n oma omdat zij nog steeds Zeeuws praatOja Zeeland is verschrikkelijk ouderwets, en een klotestreek, maar jaarlijks zit wel heel Nederland van ONZE kust te profiteren
Je noemt wel wat twijfelachtige dingen opquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja!En onze Annie MG Smid, Blof, Freek de Jonge, Patrick Lodiers, Zeeuwse Mosselen, Bolussen, Babbelaars en Zeeuwse Wijsheden.
En wat dacht je van ónze Minister President.
![]()
Nee, daar halen ze het mosselzaadquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:41 schreef Fredo55 het volgende:
De mosselen zijn heul niet zeeuws, die worden gekweekt in de waddenzee.
Dat was vast Tonnie van Pamelen uit Oostburg, winnaar van de postcodeloterij toenquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:11 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat accent van mensen uit Terneuzenvooral als vrouwen dat doen brrr bah
Over terneuzen gesproken, er was een keer een oud mannetje in een programma over geld, hij heet Tonnie, en was zo superdroog, hopelijk kan ik het fragment nog terugkijkenHij had een miljoen gewonnen, zijn vrienden moesten hem overhalen om toch een keer een nieuwe fiets te kopen, dat was het enige wat hij had gekocht
Ah hier wat gevonden
[..]
Oh, nou .. dan zijn het nog steeds geen zeeuwse.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, daar halen ze het mosselzaad
Basiskennis
Boeie, die Belgen trappen er toch zo makkelijk inquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:16 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Oh, nou .. dan zijn het nog steeds geen zeeuwse.
I know, maar het is wel Zeeuws.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Je noemt wel wat twijfelachtige dingen op
Die trappen overal in.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Boeie, die Belgen trappen er toch zo makkelijk in
quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:24 schreef honda1990 het volgende:
Waar was er een verkeersdode dan? Op misdaadkaart.nl krijg je trouwens een mailtje als er wat in je buurt is gebeurd, een schietpartij, of een inbroek oid.
Je weet wat ik bedoelquote:
Neequote:
Moet waarschijnlijk anders zullen er wel teveel zijn die anders richting de stad gaanquote:Op vrijdag 19 december 2008 01:23 schreef Toad het volgende:
http://www.pzc.nl/regio/z(...)t-beginnen-video.ece
Schandalig toch eigenlijk dat we zo met onze natuur omgaan.
Natuurlijk moet je ze echt niet allemaal afschieten, het zijn enorm mooie beesten en het is zeker wel belangrijk om ze in stand te houden. Maar als ze buiten de natuurgebieden gaan en op de akkers gaan grazen kan ik me voorstellen dat de boeren daar niet zo blij mee zijn. En omdat deze dieren nu eenmaal geen natuurlijke vijanden hebben hier zal de mens dan in moeten grijpen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:09 schreef Toad het volgende:ze tasten de landbouw aan. Wat halen ze er toch allemaal flauwekul bij.
Schiet ze dan direct allemaal af als het zo erg is. Echt, nog nooit zoveel kul gehoord. Ze willen er gewoon een jaarlijks kinderfeestje ervan maken, die jagers.
Wat een overschot zeg. We mogen blij zijn dat er nog wat dieren rondlopen, we bouwen met z'n allen alles vol.
Dus je beweert nu dat de kans op een ongeluk niet groter word als er meer herten zijn?quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:43 schreef Toad het volgende:
Toch flauwekul? Eén hert kan toch ook voor een verkeersongeluk zorgen of van gewas eten?
Als de aantallen minder zijn zullen ze niet naar die gebieden trekken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 01:11 schreef Toad het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Maar je wil al deze gevaren/negatieve dingen toch uitsluiten ofniet? Of mag het een beetje; af en toe een ongeluk en soms van het gewas eten.
quote:Voetganger omgekomen op A58
Op de A58 tussen Lewedorp en Arnemuiden is
vrijdag een voetganger om het leven gekomen bij een aanrijding.
Het slachtoffer werd rond 20.30 uur door de bestuurder van een per-
sonenauto aangereden tussen de McCain-fabriek en het Mallard-
spoorviaduct. De bestuurder wist aanvankelijk niet zeker of hij een
mens of een dier had aangereden, maar na enige tijd zoeken werd
het slachtoffer aangetroffen.
De politie heeft nog geen informatie over de identiteit van het slacht-offer. Ook is nog niet duidelijk wat de persoon deed op de snelweg. De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse en de technische recherche van de politie hebben ter plekke onderzoek verricht. Het slachtoffer is overgebracht naar een uitvaartcentrum in Vlissingen.
De A58 is tot na middernacht afgesloten geweest voor het verkeer. Alle voertuigen die na het ongeluk waren gestopt moesten keren en onder begeleiding van de politie tegen de richting in terugrijden richting Heinkenszand.
De politie denkt pas in de loop van de middag meer duidelijkheid te krijgen over de zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |