abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:42:54 #256
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63801332
Middelburg is best mooi, jammer alleen dat je er niet uit kunt gaan De Kemel is wel leuk als stamkroeg
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:00:45 #257
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_63804146
Trouwens nog Zeeuwen die vanavond naar Claw Boys Claw komen?
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_63806372
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:58 schreef Piles het volgende:
Wat dacht je van andersom
Ik ben in mn leven maximaal 5 keer in Zeeuws-Vlaanderen geweest
Ik maar 1x, en dat was om een caravan op te halen via marktplaats in Terneuzen.
Life is Music
pi_63806425
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:57 schreef HaveANiceDay het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, maar tegelijkertijd.. ik kan zo weinig zinnigs zeggen over bijv. Tholen of Walcheren.
Er valt uberhaubt niets te zeggen over Tholen.
Al gebeurd het weleens dat ik maanden niet van het eiland afkomt,
alleen om ff boodschappen te doen in de stad. (BoZ)

Het is dus goed te doen hier, maar voor het stadsleven moet je toch ff de brug over.

Dat geroddel in dorpjes vind ik trouwens vreselijk irritant.
Life is Music
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:11:35 #260
182728 honda1990
pi_63807122
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:24 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Ik maar 1x, en dat was om een caravan op te halen via marktplaats in Terneuzen.
Dat accent van mensen uit Terneuzen vooral als vrouwen dat doen brrr bah

Over terneuzen gesproken, er was een keer een oud mannetje in een programma over geld, hij heet Tonnie, en was zo superdroog, hopelijk kan ik het fragment nog terugkijken Hij had een miljoen gewonnen, zijn vrienden moesten hem overhalen om toch een keer een nieuwe fiets te kopen, dat was het enige wat hij had gekocht

Ah hier wat gevonden
quote:
Tonnie woont al zijn hele leven in Zeeuws-Vlaanderen. Hij is de jongste van dertien kinderen. Tonnie heeft in zijn eentje zijn ouders tot hun dood verzorgd in het huisje waar hij nu nog woont. Toen Tonnie zijn enorme prijs won, kon zijn geluk niet op. Hij voelde zich daadwerkelijk miljonair, maar gedroeg zich er niet naar. Hij gaf wel wat geld aan zijn neefjes en nichtjes. Pas na 1,5 jaar gaf hij zichzelf een cadeau: een nieuwe fiets. Tonnie: ' Toen vroegen ze: wat ga je ermee doen? Op de bank zetten, daar staat het veilig. Waarom zou ik een nieuwe fiets kopen? Die andere doet het toch gewoon goed? Het liefst zou ik een mooie Porsche kopen, maar ik heb helaas geen rijbewijs.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63807217
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:11 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik heb geen accent.
pi_63807383
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:16 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ik heb geen accent.
Van alles wat.
Thuis Thools, met vrienden abn, op het werk een mengelmoesje.
Life is Music
pi_63807502
Mijn vader en moeder deden ook zoiets. Tegen mij en mijn broertje praten ze ABN, en tegen elkaar of andere Zeeuws pratende mensen weer Zeeuws. Dus ik kan geen Zeeuws praten. Ja, net alsof maar dat klinkt heel nep. Ik vind wel het Zeeuws van hier (Zeeuws-Vlaanderen) echt 10x lelijker dan het Zeeuws van waar ik vandaan kom (Kapelle).
pi_63807644
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:30 schreef ParanoidEv het volgende:
Mijn vader en moeder deden ook zoiets. Tegen mij en mijn broertje praten ze ABN, en tegen elkaar of andere Zeeuws pratende mensen weer Zeeuws. Dus ik kan geen Zeeuws praten. Ja, net alsof maar dat klinkt heel nep. Ik vind wel het Zeeuws van hier (Zeeuws-Vlaanderen) echt 10x lelijker dan het Zeeuws van waar ik vandaan kom (Kapelle).
Bij mij zo ongeveer hetzelfde. Mijn vader heeft ooit weleens gezegt dat het ons eigenlijk 'verkeerd' geleerd is. Mijn vader is dan Zuid-Hollands en praat Flakkees en mijn moeder niet echt plat Zeeuws ofzo. Ik praat ABN en heb weleens van verschillende mensen gehoord (toen ik nog bij een eetcafé werkte waar veel toeristen kwamen) dat ze dachten dat ik niet uit Zeeland kwam, omdat ik geen (plat) Zeeuws praat. Alsof elke Zeeuw plat praat.
Vooroordelen zijn soms best irritant. Zeeuwen hebben namelijk ook geen electriciteit, internet en we lopen allemaal op klompen.
pi_63807803
Dat mensen denken dat je niet van 'hier' bent omdat je geen Zeeuws praat ken ik. Ik ben wel eens gevraagd of ik uit (de buurt van) Rotterdam kwam.
pi_63808941
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Dat mensen denken dat je niet van 'hier' bent omdat je geen Zeeuws praat ken ik. Ik ben wel eens gevraagd of ik uit (de buurt van) Rotterdam kwam.
Ik uit Utrecht.
Terwijl iemand buiten Zeeland, toch wel hoort dat ik van Zeeland kom. Dat is dan weer beetje maf.
pi_63808984
Ik heb dat probleem nooit, maar praat dan ook nog wel half Zeeuws af en toe volgens mij
pi_63809351
Het is ook vrij irritant dat je niet weet of je plat moet praten of abn als je bijvoorbeeld tegelijk moet praten tegen je zus en vriendin.
Life is Music
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:05:22 #269
182728 honda1990
pi_63810245
Ik kan heel plat praten, maar doe dat eigenlijk nooit, alleen met m;n oma omdat zij nog steeds Zeeuws praat Oja Zeeland is verschrikkelijk ouderwets, en een klotestreek, maar jaarlijks zit wel heel Nederland van ONZE kust te profiteren
pi_63810355
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:05 schreef honda1990 het volgende:
Ik kan heel plat praten, maar doe dat eigenlijk nooit, alleen met m;n oma omdat zij nog steeds Zeeuws praat Oja Zeeland is verschrikkelijk ouderwets, en een klotestreek, maar jaarlijks zit wel heel Nederland van ONZE kust te profiteren
Ja! En onze Annie MG Smid, Blof, Freek de Jonge, Patrick Lodiers, Zeeuwse Mosselen, Bolussen, Babbelaars en Zeeuwse Wijsheden. En wat dacht je van ónze Minister President.
pi_63810483
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja! En onze Annie MG Smid, Blof, Freek de Jonge, Patrick Lodiers, Zeeuwse Mosselen, Bolussen, Babbelaars en Zeeuwse Wijsheden. En wat dacht je van ónze Minister President.
Je noemt wel wat twijfelachtige dingen op
pi_63812566
De mosselen zijn heul niet zeeuws, die worden gekweekt in de waddenzee.
Life is Music
pi_63812574
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:41 schreef Fredo55 het volgende:
De mosselen zijn heul niet zeeuws, die worden gekweekt in de waddenzee.
Nee, daar halen ze het mosselzaad
Basiskennis
pi_63812898
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:11 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Over terneuzen gesproken, er was een keer een oud mannetje in een programma over geld, hij heet Tonnie, en was zo superdroog, hopelijk kan ik het fragment nog terugkijken Hij had een miljoen gewonnen, zijn vrienden moesten hem overhalen om toch een keer een nieuwe fiets te kopen, dat was het enige wat hij had gekocht

Ah hier wat gevonden
[..]
Dat was vast Tonnie van Pamelen uit Oostburg, winnaar van de postcodeloterij toen

* nachtzuster een Zeeuws Vlaams accent heeft, so what?

Nog zo'n lekker vooroordeel, we gaan allemaal op zondag drie keer naar de kerk en hebben geen internet of tv
pi_63813138
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, daar halen ze het mosselzaad
Basiskennis
Oh, nou .. dan zijn het nog steeds geen zeeuwse.
Life is Music
pi_63813154
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:16 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Oh, nou .. dan zijn het nog steeds geen zeeuwse.
Boeie, die Belgen trappen er toch zo makkelijk in
pi_63813477
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Je noemt wel wat twijfelachtige dingen op
I know, maar het is wel Zeeuws.
pi_63814470
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Boeie, die Belgen trappen er toch zo makkelijk in
Die trappen overal in.
Life is Music
pi_63861470
Pff weer een verkeersdode in Zeeland.
Life is Music
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:01:41 #280
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_63873158
Het houd maar niet op, misschien dat het met de mist samen hing want hier was er gisteravond echt een heel dikke deken (niet zo erg als zondag avond), maar kan zijn dat ze aan 'de overkant' daar geen last van hadden natuurlijk.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:24:56 #281
182728 honda1990
pi_63875244
Waar was er een verkeersdode dan? Op misdaadkaart.nl krijg je trouwens een mailtje als er wat in je buurt is gebeurd, een schietpartij, of een inbroek oid.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:19:26 #282
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_63876611
Ijzendijke
pi_63880971
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:24 schreef honda1990 het volgende:
Waar was er een verkeersdode dan? Op misdaadkaart.nl krijg je trouwens een mailtje als er wat in je buurt is gebeurd, een schietpartij, of een inbroek oid.
Life is Music
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:15:39 #284
182728 honda1990
pi_63883123
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:53 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel
pi_63887165
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:15 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel
Is dat dialect ofzo?
Life is Music
pi_64138048
http://www.pzc.nl/regio/z(...)t-beginnen-video.ece

Schandalig toch eigenlijk dat we zo met onze natuur omgaan.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:52:48 #287
182728 honda1990
pi_64149278
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:50 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Is dat dialect ofzo?
Nee Ik typte gewoon inbroek ipv. inbraak
pi_64150950
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:23 schreef Toad het volgende:
http://www.pzc.nl/regio/z(...)t-beginnen-video.ece

Schandalig toch eigenlijk dat we zo met onze natuur omgaan.
Moet waarschijnlijk anders zullen er wel teveel zijn die anders richting de stad gaan
  vrijdag 19 december 2008 @ 16:31:18 #289
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_64154057
Ik neem aan dat dat is omdat ze anders de landbouw aan tasten (is er landbouw daar?)
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:02:59 #290
182728 honda1990
pi_64154892
Ik weet wel dat er in Walcheren een groot overschot is van die beesten, ga een keer naar het bos in Oostkapelle om 7 uur 's ochtends, je ziet er zo 10/20 lopen. Ze tasten idd de landbouw aan.
pi_64155037
ze tasten de landbouw aan. Wat halen ze er toch allemaal flauwekul bij.
Schiet ze dan direct allemaal af als het zo erg is. Echt, nog nooit zoveel kul gehoord. Ze willen er gewoon een jaarlijks kinderfeestje ervan maken, die jagers.

Wat een overschot zeg. We mogen blij zijn dat er nog wat dieren rondlopen, we bouwen met z'n allen alles vol.
pi_64155467
Hier op Tholen loopt er ook een hert rond, al is hij wel tam.
Ontsnapt uit een verblijf in een dorp verderop.
Hij loopt nogal vaak over de grote weg, het is wachten op het eerste ongeluk.

Laten doodschieten vind ik overdreven, laten verdoven kost weer te duur.
Life is Music
  zaterdag 20 december 2008 @ 00:18:05 #293
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_64168505
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:09 schreef Toad het volgende:
ze tasten de landbouw aan. Wat halen ze er toch allemaal flauwekul bij.
Schiet ze dan direct allemaal af als het zo erg is. Echt, nog nooit zoveel kul gehoord. Ze willen er gewoon een jaarlijks kinderfeestje ervan maken, die jagers.

Wat een overschot zeg. We mogen blij zijn dat er nog wat dieren rondlopen, we bouwen met z'n allen alles vol.
Natuurlijk moet je ze echt niet allemaal afschieten, het zijn enorm mooie beesten en het is zeker wel belangrijk om ze in stand te houden. Maar als ze buiten de natuurgebieden gaan en op de akkers gaan grazen kan ik me voorstellen dat de boeren daar niet zo blij mee zijn. En omdat deze dieren nu eenmaal geen natuurlijke vijanden hebben hier zal de mens dan in moeten grijpen.
pi_64169158
Toch flauwekul? Eén hert kan toch ook voor een verkeersongeluk zorgen of van gewas eten?
pi_64169649
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:43 schreef Toad het volgende:
Toch flauwekul? Eén hert kan toch ook voor een verkeersongeluk zorgen of van gewas eten?
Dus je beweert nu dat de kans op een ongeluk niet groter word als er meer herten zijn?
pi_64169816
Nee, dat zeg ik niet. Maar je wil al deze gevaren/negatieve dingen toch uitsluiten ofniet? Of mag het een beetje; af en toe een ongeluk en soms van het gewas eten.
pi_64170355
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:11 schreef Toad het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Maar je wil al deze gevaren/negatieve dingen toch uitsluiten ofniet? Of mag het een beetje; af en toe een ongeluk en soms van het gewas eten.
Als de aantallen minder zijn zullen ze niet naar die gebieden trekken.
Als er teveel zijn zullen ze niet in hun "echte" leefgebieden blijven
pi_64170807
Ja ach. Het zal wel. Ik heb geen biologie gestudeerd, dus ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat het kennelijk goed gaat met die herten.
Dus over een jaartje of wat zullen ze wel weer zgn. met te veel zijn.
Kunnen ze weer lekker op ze schieten.

Wat mij betreft doe je zulke dingen alleen om een dier uit zijn lijden te verlossen. Anders bouw je er maar een hek om heen of verplaats je ze naar een ander gebied.

Nu heb je een situatie dat een beheergroep zelf herten telt, zelf constateert of het er te veel zijn of niet en vervolgens ze zelf ook de herten gaat afschieten. Lijkt me alles behalve een duurzaam en diervriendelijk beleid.
  zaterdag 20 december 2008 @ 14:08:44 #299
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_64176876
Wat is er niet diervriendelijk aan, met mensen werkt het toch ook niet goed als er te veel zijn en er geen mogelijkheid is voor `eigen` ruimte. Met dieren hetzelfde die hebben ook een eigen territorium nodig en als dat in de natuurgebieden niet genoeg is dan komen ze daarbuiten met ongelukken en overlast tot gevolg.
Denk dat het aangenamer voor die dieren is als ze in een schot worden afgemaakt dan wanneer de darmen over een paar honderd meter weg uitgesmeerd worden.
pi_64177258
Dan vraag ik me af hoe ze dat doen in gebieden waar veel herten leven, zoals in lapland.
Daar kan het ook gewoon, en hoeven de herten ook niet afgemaakt te worden.
Life is Music
pi_64177715
quote:
Voetganger omgekomen op A58

Op de A58 tussen Lewedorp en Arnemuiden is
vrijdag een voetganger om het leven gekomen bij een aanrijding.

Het slachtoffer werd rond 20.30 uur door de bestuurder van een per-
sonenauto aangereden tussen de McCain-fabriek en het Mallard-
spoorviaduct. De bestuurder wist aanvankelijk niet zeker of hij een
mens of een dier had aangereden, maar na enige tijd zoeken werd
het slachtoffer aangetroffen.

De politie heeft nog geen informatie over de identiteit van het slacht-offer. Ook is nog niet duidelijk wat de persoon deed op de snelweg. De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse en de technische recherche van de politie hebben ter plekke onderzoek verricht. Het slachtoffer is overgebracht naar een uitvaartcentrum in Vlissingen.

De A58 is tot na middernacht afgesloten geweest voor het verkeer. Alle voertuigen die na het ongeluk waren gestopt moesten keren en onder begeleiding van de politie tegen de richting in terugrijden richting Heinkenszand.

De politie denkt pas in de loop van de middag meer duidelijkheid te krijgen over de zaak.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')