Ja leuk. Daar moet ik echt naartoe !quote:Op maandag 21 juli 2008 21:31 schreef nietzman het volgende:
Zegt bijzonder weinig, vorig jaar had een designmuseum een expositie met kindersurprises.
Leuk dat je het zegt, ik ga namelijk fotografie doen. Besef jij wel hoeveel soorten fotografie er zijn. Sport, oorlog, portret 1000den soorten. Het lijkt me erg leuk om iets te fotograferen wat ik zelf ook geweldig mooi vind. Eigenlijk zou ik het meest basic fotograaf baantje willen: Fotos maken voor een ansichtkaartenbedrijf. Mag je lekker de hele wereld rond voor wat foto's voor op een kaartjequote:Op maandag 21 juli 2008 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja maar wat dan. Pasfoto's maken ?
Wat kun je met fotografieLijkt me een leuke hobby, maar niet iets als beroep.
Maurizio Cattelanquote:
Maurizio was stoned en zag een paardenkop hangen en dacht:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:39 schreef RSie het volgende:
[..]
Maurizio Cattelan
die gast maakt trouwens best coole dingen, is alleen niet iets dat je leert op de kunstacademie.
[ afbeelding ]
Goeie vraagquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:24 schreef de_boswachter het volgende:
Fotograferen lijkt me ook wel leuk, maar eerder leuk om het zelf uit te vinden. Hoe kun je nou een 4 jarige opleiding vullen met fotograferen
Kunstenaars als Michelangelo, Rembrandt en nog vele anderen, in vele verschillende tijdperken en beschavingen verdienden heel veel geld door het maken van kunst. Sommigen waren door heel Europa bekend en kregen constant opdrachten. Stukje basiskennis is dit, veel mensen hebben het idee dat kunstenaars altijd arm zijn etc. maar dat zijn slechts mythen in stand gehouden door de trieste kunstenaars die niets kunnen verkopen omdat hun werk geen aker voorstelt.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:10 schreef Originele_Naam het volgende:
wat de meeste mensen hier die op kunstenaars lopen te bashen en zeggen dat alleen Van Gogh's etc kunst zijn niet begrijpen en nooit met hun hersens zullen begrijpen is dat bijvoorbeeld Van Gogh in zijn periode ook niet geliefd was. Erger nog hij stierf zonder een rooie cent. Dat gebeurt nu ook met kunstenaars, maar 100 jaar later vindt iedereen hun werk dan wel opeens geweldigBash vooral door op kunstenaars en laat vooral zien dat je het inzicht van een kwal hebt
Ja, laten wij deze creatievelingen uitsterven.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:09 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die de kunstacademie doen
Veelal van die aparte types die een atelier gaan beginnen waar geen hond iets kooptOm vervolgens een WW aan te vragen en depressief opgenomen te worden in een inrichting op hun 40ste.
Veelal zijn deze mensen te herkennen aan lelijke kleding en een ragebol op de kop. Rijdend in een Multipla.
Niet afschaffen, maar er zitten een hoop echte falers op de kunstacedemies, die later geen cent verdienen met KANSLOZE en vrijwel NIEMAND aansprekende kunst. Die mag je van mij best weren, door bijvoorbeeld de overheidssubsidies voor kunstenaars af te schaffen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:45 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ja, laten wij deze creatievelingen uitsterven.
Zucht, stelletje apen hier.
''Laten wij ook gelijk geschiedenis afschaffen. Ook zo kansloos. Wij leven toch nu?''
Vage redeneringen hier.
Mjah, hoeveel falers heb je wel niet op de gemiddelde economische, management of bedrijfskundige studies? Alsof daar niet een gigantisch deel tussenzit dat later een leuk grijzenmuizenbaantje heeft. Als het percentage afgestudeerden dat als kansloos ambtenaartje eindigt een maatstaaf voor een opleiding zou zijn komt de kunstacademie er nog vrij goed vanaf.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef Stigma het volgende:
Niet afschaffen, maar er zitten een hoop echte falers op de kunstacedemies, die later geen cent verdienen met KANSLOZE en vrijwel NIEMAND aansprekende kunst. Die mag je van mij best weren, door bijvoorbeeld de overheidssubsidies voor kunstenaars af te schaffen.
Er staan pakhuizen vol met kunstwerken die zijn opgekocht door de overheid om er voor te zorgen dat die kunstenaars een inkomen hebben. Dit hoeft van mij niet. Als je zulke excentrieke kunst wil maken dat niemand het wil kopen, moet je maar zorgen dat je er een normale baan naast hebt, vind ik.
Die regeling is al een jaar of 25 geleden afgeschaft.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef Stigma het volgende:
Er staan pakhuizen vol met kunstwerken die zijn opgekocht door de overheid om er voor te zorgen dat die kunstenaars een inkomen hebben. Dit hoeft van mij niet. Als je zulke excentrieke kunst wil maken dat niemand het wil kopen, moet je maar zorgen dat je er een normale baan naast hebt, vind ik.
Maar kan jij er dan echt niet inkomen dat sommige mensen, zoals ik, die moderne kunstwerken gewoon mooier vinden. Wat maakt het überhaupt ook uit hoeveel talent die kunstenaar heeft, het is toch het resultaat dat telt. En ja, als dat betekent dat een zwakbegaafde kleuter een bedreven kunsternaar kan zijn, dan zie ik daar het probleem echt niet van in. Kinderen schijnen veel fantasie enzo te hebben.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De kunstacademie een opleiding noemen
Net als mensen die LOI een opleiding noemen
Nee even serieus. Kunstenaars ik haat ze.
Ja ik ben ook wel eens naar een museum geweest (). Puur uit interesse. Als ik dan voorbij liep aan een schilderij waar 6 bollen op geschilderd stonden en ik zoiets had van
, ...
Is toch een tijd terug geweest dat ze een aantal kinderen een expositieruimte hadden laten inrichten met hun creaties en dat er allemaal van die kunsttypes zo supergeinteresseerd naar zaten te kijken en over te discussieren alsof het de nieuwe kunststroom 3e generatie was![]()
![]()
![]()
En toen dat onthuld werd gingen ze echt zo doen van: Ja maar dat wisten we wel enzo![]()
Ach, dat zijn gewoon wat mensen met geld teveel die hier een competitie van maken. Als men een werk van V Gogh zou verkopen voor wat miljoenen euros, dan zou dat ook om het handtekeningetje onderaan gaan, wat er werkelijk op het doek staat is dan evenzeer bijzaak.quote:Om nog maar te zwijgen van mensen die zelf kunst maken. Wanneer ik zoiets zou schilderen zou het rommel zijn, maar nee omdat het meneer K. Appel is is een doek ineens 50.000 euro waard, terwijl hij gewoon wat rood/geel en blauw met een bezem over een plaat heeft lopen rolleren. Bullshit.
Als je zoiets op een kunstacademie maakt, dan heb je waarschijnlijk gelijk al je diploma. Veel docenten willen wel dat leerlingen grote en bizarre kunt maken, maar veel leerlingen kijken niet verder dan schilderen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:39 schreef RSie het volgende:
[..]
Maurizio Cattelan
die gast maakt trouwens best coole dingen, is alleen niet iets dat je leert op de kunstacademie.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |