Getuigt meer van jouw inzichten dan van de werkelijkheid. Als je geen verstand van kunst hebt dan lijkt alles inderdaad op elkaar en kan je het verschil niet zien tussen een Mondriaan en een copycat.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, aangezien we nu op een punt zijn beland dat alles in de kunst mogelijk/geaccepteerd is. Daarnaast zijn er ook genoeg kunstenaars van 100 jaar geleden waar we niks meer van horen.
Gelukkig zie je dat soort figuren vrij weinig op kunstacademies.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:21 schreef RSie het volgende:
[..]
flauw,.. er zijn ook kunstacademie's die niet gesubsidieerd worden, maar dat is allemaal besides the point. het merendeel van de reguliere opleidingen wordt gesubsidieerd.
alleen vindt ik het wel jammer dat de kunstenaars zelf ook nog eens gesubsidieerd worden omdat ze in die beroepsgroep zitten. omdat ze zogenaamd kunst en cultuur voortbrengen en dat is in de ogen van de regering kennelijk belangrijk. Om die reden zitten er hele volksstammen kunstenaars in hun gesubsidieerde atelier een gesubsidieerd stickie te roken en tot overmaat van ramp staan die jankerds met gesubsidieerde volgekalkte lakens met grote regelmaat te demonstreren dat de regering zo kut is.
Ik associeer kunstenaars ook altijd met het vervelende krakersvolk dat te lui is om een vinger te verrekken en alleen maar lopen te kankeren op de maatschappij en de wereldpolitiek en het enige dat ze zelf doen is op bed liggen rotten en aan elkaars ranzige dreadlocks lopen te pulken. af en toe gaan ze op een vrijmarkt zitten met hun zelfgekleide asbakken al slurpend aan hun Bestbiertje.
en,. en,.. en,.. damn,. ik hou op met typen!!!!
Zundert, om precies te zijn.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij woonde ie in zijn hoogtijdagen (de dagen dat ie zijn meesterwerken maakte) gewoon op het platteland hoor.
Je wil er niet dood gevonden worden i.i.g.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Zundert, om precies te zijn.
En ja, dat is een boerendorp.
Dat is niet mijn inzicht, maar gewoon de waarheid. De reden dat Van Gogh later pas gewaardeerd wordt heeft simpel weg te maken met het feit dat in Van Gogh's tijd men niet zijn werk gewend waren. De reden dat Van Gogh's op dit moment zo geliefd is, komt vooral doordat zijn werk enorme invloed heeft gehad om de "moderne" kunst. Aangezien we nu zo'n beetje alles gehad hebben, is de kans klein dat werk wat nu niet gewaardeerd wordt, over 100 jaar wel mooi gevonden.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:30 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Getuigt meer van jouw inzichten dan van de werkelijkheid. Als je geen verstand van kunst hebt dan lijkt alles inderdaad op elkaar en kan je het verschil niet zien tussen een Mondriaan en een copycat.
Maakt niet uit, jij beweerde dat zijn kunst werd uitgekotst door enkele stomme boeren. Ik wijs je er alleen op dat hij ook connectie's in de grote steden had waarvan jij beweert dat die zijn kunst wel zouden diggen. Daar verkocht hij de schilderijen evenmin hoor.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij woonde ie in zijn hoogtijdagen (de dagen dat ie zijn meesterwerken maakte) gewoon op het platteland hoor.
Que? Als er iemand de abstracte kunst een duw heeft gegeven dan was het van Gogh wel. Bedoel je niet een Rembrand of een Vermeer?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Kunst noem ik een van Gogh en dat soort meuk. Schilderijen vol van details, waar wij stervelingen van kunnen dromen. En niet van dat kinderlijke geklieder.
Mjah, dit dus. Alsof al die knakkers eindigen als obsessieve junks op een zolderkamertje en tegelijkertijd zogenaamde subsidies trekken. Alsof ze zich allemaal bezighouden met knutselen. Ooit weleens over nagedacht waar de vormgevers van films, tijdschriften, boeken, games, theater, dans, foto's, muziek, illustraties, gebouwen en allerlei gebruiksvoorwerpen zoals stoelen, tafels, telefoons en auto's vandaan kunnen komen? Grote kans dat die lui ook van een kunstacademie af komen.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:19 schreef Lotte. het volgende:
Weet een van de mensen die tot nu toe negatief heeft gereageerd eigenlijk wat er allemaal te doen is op een kunstacademie? Of zit iedereen met maar een van de opleidingen in zijn hoofd, namelijk die voor autonoom kunstenaar?
Gewoon even nieuwsgierigIk heb zelf namelijk helemaal NIKS met de opleiding tot autonoom kunstenaar, een papiertje om te bewijzen hoe kunstig je wel niet bent vind ik echt... bizar! En dat daarna je beroep dan kunstenaar is vind ik ook eh.. nou ja, voor mij is het niks iig. Maar er zijn ook andere dingen te doen, game design, theatre design, weet ik veel.
Alles al gehad? Hoe weet je dat zo zeker. Toen Columbus Amerika ontdekte dacht iedereen ook al dat er niks meer te ontdekken viel. Persoonlijk denk ik dat we met kunst de kant opgaan waar veel met computers vervaardigd zal worden.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is niet mijn inzicht, maar gewoon de waarheid. De reden dat Van Gogh later pas gewaardeerd wordt heeft simpel weg te maken met het feit dat in Van Gogh's tijd men niet zijn werk gewend waren. De reden dat Van Gogh's op dit moment zo geliefd is, komt vooral doordat zijn werk enorme invloed heeft gehad om de "moderne" kunst. Aangezien we nu zo'n beetje alles gehad hebben, is de kans klein dat werk wat nu niet gewaardeerd wordt, over 100 jaar wel mooi gevonden.
Doe ik niet. Ik ben er na een jaar mee gestopt.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan 4 jaar mee door ? Ik moest er toendertijd niet aan denken om 4 jaar lang een opleiding te doen waar ik geen zak aan vond.
Trouwens welk beroep zou jij dan kunnen doen met die opleiding af ? Kan me er niks bij voorstellen.
Dat is iemand die treurig wordt van ketjap?quote:Op maandag 21 juli 2008 14:50 schreef mvanderlist het volgende:
manisdepressief
quote:Op maandag 21 juli 2008 18:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is iemand die treurig wordt van ketjap?
Denk hetquote:Op maandag 21 juli 2008 18:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is iemand die treurig wordt van ketjap?
We hebben die klassieke kunstvorm gehad (vooral realistisch) en we hebben de moderne kunstvorm gehad. Computer art valt ook gewoon onder een van deze twee vormen.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:41 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Alles al gehad? Hoe weet je dat zo zeker. Toen Columbus Amerika ontdekte dacht iedereen ook al dat er niks meer te ontdekken viel. Persoonlijk denk ik dat we met kunst de kant opgaan waar veel met computers vervaardigd zal worden.
Ja, ik vind dat al vaak niks omdat het misschien op zich best een aardig kunstwerk is, maar de meeste inwoners van een stad daar nu gewoon niet echt zo veel mee hebben.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:01 schreef RickoKun het volgende:
Of zo leuk:
"BOHHH DE GEMEENTE GAAT EEN STANDBEELD PLAATSEN VAN 200k EURO!"
en dan zie je gewoon een driehoek ofzo en daar onder: "DE DRIEHOEK DES ORDENDHEIDSCH"
Mjah, ik heb als kunstacademiestudent (Gewoon concreet vormgeving, dat dan weer wel.) twee weken een project gehad met het MER, (Management, Economie en Recht.) en heb ook lessen bij ze moeten volgen. Nouja, ze kunnen mij veel vertellen over MERmensen, maar als wíj aankomen met wikipedialinks in onze verslagen over een of andere vage vormgever of kunstenaar worden we onthoofd, en als een docent er bij ons twee uur over moet doen om de management-termen "red ocean" en "blue ocean" uit te leggen pleegt 'ie ritueel zelfmoord.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:10 schreef alors het volgende:
Ja beter ga je een opleiding doen met management en economie, want daar kan je veel geld mee verdienen en dat is goed. Toch?
³
Niet te snel oordelenquote:Op maandag 21 juli 2008 14:50 schreef mvanderlist het volgende:
jullie beeld over een kunstacademie herken ik niet. voordat ik naar deze school ging, dacht ik er ook negatief over. maar ik wil alles een x gezien hebben dus ben ik gestart met een vooropleiding. de mensen die hier aan meededen waren echt heel gaaf. de mensen bij mij ook school nu ook. niet iedereen ziet er uit als een freak al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen. ik zit op een kleinschalige school in amsterdam, daar ken ik niemand die in zijn polsen snijdt of manisdepressief is. voor een kunstacademie moet je inderdaad apart zijn, maar ziek en gestoord zijn 'we' echt niet.
Kunst interesseert me persoonlijk geen reet. Maar als ik een museum binnenstap dan wil ik mooie dingen zien, niet objecten die net zo goed door mijn neefje van 8 gemaakt zouden kunnen zijn.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:48 schreef nietzman het volgende:
En ook èchte klassieke kunst maakt men tegenwoordig nog wel hoor. Waar schilderen nog gewoon een ambacht is. Misschien moet je gewoon fatsoenlijke musea uitzoeken als je oprecht in de schilderkunst geïnteresseerd bent.
Mij ook bijzonder weinig, daarom zoek ik musea uit die me wèl interesseren. Neem eens een designmuseum ofzo.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:16 schreef de_boswachter het volgende:
Kunst interesseert me persoonlijk geen reet.
De IKEA ?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:21 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mij ook bijzonder weinig, daarom zoek ik musea uit die me wèl interesseren. Neem eens een designmuseum ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |