abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2008 @ 07:32:07 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_60238056
In Israël is geschokt gereageerd op
videobeelden waarop te zien is hoe een
militair van dichtbij een Palestijnse
arrestant beschiet.De militair schiet
een rubberkogel tegen de voet van een
geboeide en geblinddoekte Palestijn.

Het filmpje is gemaakt door een meisje
van 14 vanuit haar huis in Nilin,op de
Westelijke Jordaanoever.De beelden zijn
gemaakt met een camera van een mensen-
rechtenorganisatie die misdragingen van
het Israëlische leger aan de kaak wil
stellen.

Het Israëlische leger neemt de zaak
hoog op en heeft een onderzoek naar het
incident in Nilin aangekondigd.
quote:
De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem heeft gisteren via haar website een video verspreid, waarop te zien is hoe een Israëlische militair van korte afstand een rubberen kogel afschiet op een geboeide en geblinddoekte Palestijnse arrestant. Omdat hij de kogel niet aan zag komen, wist hij niet wat hem overkwam. Bij het voorval was een luitenant-kolonel aanwezig.

De man, Ashraf Abu Rahma (27), was op 7 juli aangehouden bij een demonstratie in Nilin, een nederzetting op de Westelijke Jordaanoever. Daar wordt geregeld gedemonstreerd tegen de scheidingsmuur die Israël heeft gebouwd tussen zijn grondgebied en de Westelijke Jordaanoever.

Het Israelische leger heeft een onderzoek naar de schietpartij aangekondigd. Volgens een woordvoerster raakte de Palestijn gewond aan een teen en diende hij geen klacht in.
Militair Israël schoot op Palestijnse arrestant

[ Bericht 37% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 15:52:44 (Wanneer je er zelf geen bron bij zet, doe ik het) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 21 juli 2008 @ 07:38:52 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_60238080
This topic is worthless without pics vids
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2008 @ 07:52:42 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_60238125
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:38 schreef Keiichi het volgende:
De beelden zijn al uitgezonden door zowel de NOS als RTL.

Dus die zullen snel op you tube staan lijkt me.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † maandag 21 juli 2008 @ 07:58:36 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60238153
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:32 schreef tong80 het volgende:

De beelden zijn gemaakt met een camera van een mensenrechtenorganisatie die misdragingen van het Israëlische leger aan de kaak wil stellen.

Dat is het "Shooting Back" project van B'Tselem. Terugschieten met een camera welteverstaan.

Ze delen videocameras uit onder Palestijnen zodat dit soort dingen vastgelegd kunnen worden. Het is begin dit jaar geleden van start gegaan maar heeft nu al veel succes.

Rights group camera catches men beating Palestinian shepherds - was ook van hen.
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:38 schreef Keiichi het volgende:
http://www.btselem.org/english/Press_Releases/20080720.asp

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 21-07-2008 12:43:54 ]
pi_60238181
Wat vindt TS er zelf van?

Is dit trouwens het ergste wat het Israelische leger doet? Of blazen ze nu iets relatief kleins op om de aandahct van wat groters af te leiden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60238232
Een rubberen kogel afschieten. Wat schokkend, ik kan het leven opeens niet meer aan.
quote:
Volgens een woordvoerster raakte de Palestijn gewond aan een teen en diende hij geen klacht in.
Wow man, wat een oorlogsmisdaad.

Wie zich hier druk om maakt.
-edit- Voegt niets toe aan een discussie.

[ Bericht 29% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 16:01:06 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 08:16:56 #7
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_60238243
Die palestijnen zijn lief ofzo?
Met 5kg explosieven een bruiloft binnen rennen en laten ontploffen weegt toch zwaarder dan een steentje gooien
  † In Memoriam † maandag 21 juli 2008 @ 08:20:48 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60238261
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:03 schreef DroogDok het volgende:

Is dit trouwens het ergste wat het Israelische leger doet? Of blazen ze nu iets relatief kleins op om de aandahct van wat groters af te leiden?
Het is natuurlijk niet het enige probleem in de bezette gebieden maar het is goed dat dit soort dingen aandacht krijgen. Het is waar de bevolking dagelijks mee te maken heeft.

De "rubberen kogel" waarmee geschoten wordt is een gewone stalen kogel met een klein rubberen laagje. Het wordt gebruikt omdat het "minder dodelijk" is dan gewone kogels. De minimale afstand waarop rubberen kogels mogen worden ingezet is 40 meter.

Op anderhalve meter maakt het geen verschil of er met een rubberen kogel of gewone kogel wordt geschoten.

Een Israelische soldaat die een gehandboeide en geblindoekte jongen van dichtbij neerschiet lijkt me "erg" genoeg.

Zoals B'Tselem zelf schrijft, in Israel (en ook in het westen btw) ontkennen veel mensen simpelweg dat dit gebeurt.
pi_60238276
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 16:00:05 ]
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2008 @ 08:26:59 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_60238297
Ik vond de beelden wel degelijk schokkend. Rubber of niet.

maandag 21 juli 2008 @ 08:48:06 #11
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_60238458
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een rubberen kogel afschieten. Wat schokkend, ik kan het leven opeens niet meer aan.
[..]

Wie zich hier druk om maakt-edit-
Zouden ze eens zo'n kogel op jou mogen schieten, zul je zien dat zo'n ding toch verekkes hard aan komt. Daarna mag je stoer doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 17:43:10 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 09:06:13 #12
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60238671
===

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 16:01:47 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 juli 2008 @ 09:13:45 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60238776
Zag laatst iets op Nederland 1,2 of 3. Een project om Palestijnse burgers te "bewapenen" met camera's. Al heel snel duiken diverse soortgelijke filmpjes op.
Behoorlijk dubieus.
pi_60240452
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:13 schreef ShaoliN het volgende:
Zag laatst iets op Nederland 1,2 of 3. Een project om Palestijnse burgers te "bewapenen" met camera's. Al heel snel duiken diverse soortgelijke filmpjes op.
Behoorlijk dubieus.
wat is daar dubieus aan? Ze hebben nu eindelijk de mogelijkheid om iets terug te doen man
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 21 juli 2008 @ 11:06:06 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60240564
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:59 schreef EricT het volgende:

[..]

wat is daar dubieus aan? Ze hebben nu eindelijk de mogelijkheid om iets terug te doen man
Zie je dat dan niet? Het is gewoon dhimi gedrag, die moslims een camera geven om de lieve Israeli's valselijk te kunnen beschuldigen.
  maandag 21 juli 2008 @ 12:22:20 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60242296
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:59 schreef EricT het volgende:

[..]

Bedoel ik eigenlijk ook. Vind het toch redelijk schokkend om te zien wat voor praktijken de zogenaamde beschaafde Israeli er op na houden.

Het bewapenen met camera vind ik heel niet zo'n achterlijk initiatief.
  maandag 21 juli 2008 @ 12:24:46 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60242343
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zie je dat dan niet? Het is gewoon dhimi gedrag, die moslims een camera geven om de lieve Israeli's valselijk te kunnen beschuldigen.
Laat de wereld maar eens zien hoe de Israeli's met onschuldige Palestijnen omgaan.

Hebron is daar een goed voorbeeld van; de joden aldaar pesten de palestijnen weg en de israelische politie/leger laat ze hun gang gaan. Zie de reactie van NorthernStar hierboven met de link van die mishandeling van die herders. Dit is typisch gedrag van die kutkolonisten, ware nazi's zijn het.

Zie ook hier:

voorbeeldje

http://www.haaretz.com/hasen/spages/890981.html

en hier de links naar de overige berichten op deze website over Hebron:

http://haaretz.com/hasen/pages/tags/index.jhtml?tag=Hebron

(Haaretz is bytheway een Israelische krant)

Laat Obama maar president worden en de zweep goed hanteren richting Israel. Paar maandjes de hand op de knip en ze piepen daar wel anders.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_60243298
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:03 schreef DroogDok het volgende:
Is dit trouwens het ergste wat het Israelische leger doet?
Nee, hoor. Martelingen en mensenrechtenschendingen door Israëlische militairen is niets nieuws:

pi_60243757
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor. Martelingen en mensenrechtenschendingen door Israëlische militairen is niets nieuws:

quote:
In which the Israeli Defence Forces were instructed to beat protesters and break their bones and limbs.
pi_60243864
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]

Wie zich hier druk om maakt, is een antisemiet.
Schieten op een geboeide en geblinddoekte gevangene is dan ook heel normaal toch, zegt Genève helemaal niets over ..

Die man moet trouwens blij zijn dat alleen zijn teen is geraakt, een paar centimeter verderop en zijn middenvoetsbeenderen zijn verbrijzeld
pleased to meet you
pi_60245290
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Valselijk?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60245968
Israel is een land waar meer camera's dan wapens zijn, dus zo'n filmpje is zo gemaakt.

Zo'n filmpje valt natuurlijk in het niet bij die palestijnen die met bomgordels schoolbussen e.d. inlopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 21 juli 2008 @ 15:23:49 #23
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60246084
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Valselijk?
http://nl.wiktionary.org/wiki/valselijk
  maandag 21 juli 2008 @ 15:29:00 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60246191
Heeft nog niemand een link naar het filmpje gepost?
Hier dan: http://www.dumpert.nl/med(...)und_point_blank.html

Het ziet er niet best uit, maar dingen lijken vaak anders dan ze zijn dus eerst maar even wachten op een verklaring wat er nu precies is gebeurd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60246534
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:18 schreef JohnDope het volgende:

Zo'n filmpje valt natuurlijk in het niet bij die palestijnen die met bomgordels schoolbussen e.d. inlopen.
En hoeveel aanslagen hebben we de laatste jaren gehad op israel?

Hoeveel doden heeft israel de laatste jaren op hun geweten door zogenaamde terroristen te bombarderen.

Over asymetrische oorlogsvoering gesproken.
pi_60246592
Hij heeft nu een blauwe plek. Onnodig en onnozel, maar niet meer dan dat.

http://www.middle-east-in(...)nations/UN-Sudan.gif
pi_60246610
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:13 schreef ShaoliN het volgende:
Behoorlijk dubieus.
Kun je uitleggen wat daar dubieus aan is.

Het lijkt mij juist wel goed om op die manier te laten zien hoe dit soort dingen in zijn werk gaan. Er blijft veel voor ons verborgen. Ik vind dit filmpje al behoorljik schokkend. Niks let de Israeliers toch om zelf ook van die filmpjes te maken?
pi_60246615
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel doden heeft israel de laatste jaren op hun geweten door zogenaamde terroristen te bombarderen.

Dat is dus de kracht van al die camera's; het lijkt daar een heel groot drama, maar als je het relativeert in verhouding tot de rest van de wereld is er eigenlijk niet zoveel aan de hand.

Mensen misbruiken de Israel-problematiek, zodat ze zich niet hoeven bezig te houden met de echte grote problemen in de wereld waar de mensenrechten pas echt worden geschonden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60246654
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is de werking van de Muur.

Palestijnse terroristen hebben nu enkel in Jeruzalem nog vrij doorgang om dood en verderf te zaaien.

Moet je eens raden waar de laatste 3 terroristen vandaan kwamen.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:56:31 #30
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60246701
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:51 schreef JohnDope het volgende:

Mensen misbruiken de Israel-problematiek, zodat ze zich niet hoeven bezig te houden met de echte grote problemen in de wereld waar de mensenrechten pas echt worden geschonden.
Of mensen bagatelliseren geweld tegen Palestijnen omdat dat nou eenmaal onwelgevallig is

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60246751
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of mensen bagatelliseren geweld tegen Palestijnen omdat dat nou eenmaal onwelgevallig is

V.
In principe is ook een groot deel van die anti-Israel propaganda verkapt nazisme. Alle Jodenhaters kunnen nu op een politiek-correcte wijze hun gal spuien over (het beleid van) de Joden.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:02:22 #32
136 V.
pi_60246804
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In principe is een groot deel van die anti-Israel propaganda verkapt nazisme.
Dan hoor ik weer eens bij een minderheid
quote:
Alle Jodenhaters kunnen nu op een politikecorrecte wijze hun ei kwijt.
Ja, want kritiek staat gelijk aan haat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60246938
Walgelijke actie van de soldaat, maar ook van de omstanders die niets deden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60246943
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

Ja, want kritiek staat gelijk aan haat.

V.

De haat tegen de Joden is helemaal nooit weggeweest en dit mickeymouse-conflict misbruiken o.a. die (nazaten van) nsb-ers om hun anti-Joodse frustratie kwijt te kunnen raken. En als je ze er op aan spreekt zeggen ze allemaal dat het enkel kritiek is. Heel erg voorspelbaar

In principe is dit gewoon nazisme 2.0.
pi_60246950
Een bron toegevoegd. Voor de volgende keer zelf even doen. In de OP van het feedbacktopic staat waarom.
Zal hem speciaal voor jou hier even posten;
quote:
Open je een topic en c/p je een tekst van een site? Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt. Niet alleen belangrijk om het artikel op waarde te kunnen schatten door users maar ook omdat er anders veel sneller klachten binnenkomen over plagiaat.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang, waar wil je naar toe met het topic? Dat kan je best makkelijk sturen en maakt het ook leuker
.
Jammer dat ik offtopic moest gaan in dit topic.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_60247003
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:02 schreef Verbal het volgende:

Ik ga ervan uit dat er eigenlijk wel een meerderheid is die kritiek heeft op het gevoerde beleid van israel, vooral als we de moslims meetellen.

Maar aangezien de propaganda machine van israel veel beter hun best doet dan het ongeoraginseerde zooitje moslims, lijkt het wel alsof de machtshebber in isreal heel lieve mensen zijn die geen gebieden bezetten en zich altijd aan de geneefse conventie houden.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:13:30 #37
136 V.
pi_60247035
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De haat tegen de Joden is helemaal nooit weggeweest en dit mickeymouse-conflict misbruiken o.a. die (nazaten van) nsb-ers om hun anti-Joodse frustratie kwijt te kunnen raken. En als je ze er op aan spreekt zeggen ze allemaal dat het enkel kritiek is. Heel erg voorspelbaar

Ja hoor, JD, je hebt heeeeeelemaal gelijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60247146
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En ze krijgen nog steun van nazaten van Holocaustoverlevenden ook. Dat zijn namelijk allemaal dhimmi's.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60247272
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:11 schreef Basp1 het volgende:
Maar aangezien de propaganda machine van israel veel beter hun best doet dan het ongeoraginseerde zooitje moslims, lijkt het wel alsof de machtshebber in isreal heel lieve mensen zijn die geen gebieden bezetten en zich altijd aan de geneefse conventie houden.
Zelfs de Israelische propagandamachine kan niet op tegen de kliek mensenrechtenschenders binnen de VN, die graag resoluties uitvaardigt.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:36:13 #41
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60247520
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:20 schreef Salvad0R het volgende:

Was toch fake? Of slachtoffer van 'friendly fire'?
pi_60247524
Dat leger mag flink aangepakt worden. Intrietst...waar blijft het menselijk zijn. En dit gaat trouwens ook op voor het gezag van de Palestijnen.
Jaarrapport van Amnesty International 2008
http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=4013
quote:
Willekeurige detentie, marteling en andere vormen van mishandeling
Gaza
Na half juni namen Hamas-troepen en -milities zo'n vijftienhonderd personen in hechtenis tijdens een politiek gemotiveerde detentiecampagne. Honderden mensen, voornamelijk Fatah-aanhangers, werden willekeurig gedetineerd wegens deelname aan niet-gewelddadige demonstraties. De meesten werden binnen 48 uur vrijgelaten, echter op voorwaarde dat ze een document tekenden waarin ze toezegden niet meer deel te nemen aan demonstraties of andere vormen van verzet. In veel gevallen eisten de Hamas-troepen ook dat de gedetineerden "boetes" betaalden. De gedetineerden werden meestal gevangen gehouden in voormalige veiligheidsbases van de PA en andere locaties die volgens de Palestijnse wet niet waren goedgekeurd om te worden gebruikt als detentiefaciliteit.

Veel gedetineerden beweerden dat ze waren gemarteld of op andere manieren waren mishandeld door middel van slagen, vastbinden in pijnlijke posities (shabeh) en bedreigingen. Sommigen zeiden dat hen was verteld dat ze in de benen zouden worden geschoten. Ten minste twee gedetineerden – Walid Abu Dalfa en Fadhel Dahmash – overleden in hechtenis, schijnbaar als gevolg van marteling of andere vormen van mishandeling.

*Tariq Mohammed Asfour, een voormalig politieagent, werd eind juni door Hamas-troepen en -milities gedetineerd. Hij werd zes uur lang geslagen met metalen kabels, stokken en een spade, en er werden spijkers in zijn schenen geslagen met een hamer.

*Wa'el Ghalban, een Fatah-activist, werd door Hamas-troepen hevig geslagen op de voeten en andere delen van zijn lichaam terwijl hij in november een nacht in hechtenis zat
En dit is maar een heel klein stukje van het rapport ....

Machtsgeile mannen
pi_60247557
Smerige beesten die daders
een geblinddoekte en vast gebonden jongen neerschieten

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 16:40:24 ]
pi_60247640
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:37 schreef Devrim_ het volgende:

vast gebonden jongen
Ongetwijfeld.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:45:10 #45
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60247691
Natuurlijk worden in andere landen ook mensenrechten geschonden op grote schaal, Echter dit betekent nooit en te nimmer dat we dit soort geintjes mogen goedkeuren. Waar slaat dat hele argument op? Andere landen schenden de mensenrechten erger, ja dus? Zou dit betekenen dat Israël zich barbaars mag gedragen omdat andere landen dat ook doen? Dat lijk mij echt niet de weg die we als mensheid in moeten slaan...
Mensenrechten zijn er voor iedereen, voor Palestijnen, voor Israëlisch, voor ons. Dat zijn universele mensenrechten, universeel, dus voor elk mens (wat erg genoeg niet het geval is).

En wat betreft de Palestijnse aanvallen. Uiteraard hoort dit soort uitschot opgepakt te worden, echter niet ten koste van vredelievende burgers en onschuldige slachtoffers. We noemen de Palestijnse groeperingen die burgerslachtoffer maken namelijk niet voor niets terroristen, dat doen we omdat we dergelijk gedrag afkeuren. Dus ook Israël dient burgers te ontzien (en nee dat doen ze niet, kijk naar de blokkade van de gazastrook, dan tref je vooral burgers). Overigens zijn de meeste slachtoffers van het conflict elk jaar weer Palestijnen.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:57:52 #46
136 V.
pi_60247900
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.
Zeker.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60247938
Omg! Een blauwe plek op zijn voet! Zo wordt die jongen nooit meer aangenomen bij Hamas! Israël moet een schadevergoeding voor gedorven inkomsten betalen! Schande!
pi_60248011
Ook al was het een schrammetje. Het bewuste schieten van die soldaat is niet goed te praten hoor
  maandag 21 juli 2008 @ 17:06:24 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60248038
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:20 schreef Salvad0R het volgende:
Hoax
Mijn reisverslagen
pi_60248098
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:04 schreef paddy het volgende:
Ook al was het een schrammetje. Het bewuste schieten van die soldaat is niet goed te praten hoor
Wel apart dat dit SCHOKKENDE bericht het nieuws haalt terwijl elders ter wereld de mensen in duizendtallen tegelijk onderdrukt of zelfs gedood worden.

JohnDope heeft met zijn nazisme2.0-theorie mijns inziens gewoon gelijk.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:16:31 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60248225
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:45 schreef Tizitl het volgende:
Natuurlijk worden in andere landen ook mensenrechten geschonden op grote schaal, Echter dit betekent nooit en te nimmer dat we dit soort geintjes mogen goedkeuren. Waar slaat dat hele argument op? Andere landen schenden de mensenrechten erger, ja dus? Zou dit betekenen dat Israël zich barbaars mag gedragen omdat andere landen dat ook doen? Dat lijk mij echt niet de weg die we als mensheid in moeten slaan...
Mensenrechten zijn er voor iedereen, voor Palestijnen, voor Israëlisch, voor ons. Dat zijn universele mensenrechten, universeel, dus voor elk mens (wat erg genoeg niet het geval is).

En wat betreft de Palestijnse aanvallen. Uiteraard hoort dit soort uitschot opgepakt te worden, echter niet ten koste van vredelievende burgers en onschuldige slachtoffers. We noemen de Palestijnse groeperingen die burgerslachtoffer maken namelijk niet voor niets terroristen, dat doen we omdat we dergelijk gedrag afkeuren. Dus ook Israël dient burgers te ontzien (en nee dat doen ze niet, kijk naar de blokkade van de gazastrook, dan tref je vooral burgers). Overigens zijn de meeste slachtoffers van het conflict elk jaar weer Palestijnen.
Helemaal mee eens.

Door dit soort mishandelingen, treiterijen etc. scheppen ze zelf het klimaat waarin de machtsgeile baardaapjes jonge mensen kunnen indoctrineren om zich in bussen op te blazen.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:24:58 #52
136 V.
pi_60248340
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:10 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

Wel apart dat dit SCHOKKENDE bericht het nieuws haalt terwijl elders ter wereld de mensen in duizendtallen tegelijk onderdrukt of zelfs gedood worden.
Er is zoveel schokkend nieuws dat niet gebracht wordt. En het gaat natuurlijk niet over dit 'schrammetje' maar over een beleid.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60248381
quote:

[..]

Ik zie je er geen posts over openen, dus blijkbaar vind je het niet zo erg?
  maandag 21 juli 2008 @ 17:28:31 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60248400
quote:

[..]

Het is schokkend omdat Israel een beschaafd democratisch westers land is.
In een gemiddeld Arabisch land is het in de voet schieten van iemand met een rubberen kogel natuurlijk geen nieuws.
Mijn reisverslagen
pi_60248429
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Er is zoveel schokkend nieuws dat niet gebracht wordt.
Inderdaad.
quote:
En het gaat natuurlijk niet over dit 'schrammetje' maar over een beleid.

V.
Het gegeven dat het Israëlische leger deze zaak hoog opneemt en onderzoek instelt geeft al aan dat het geen Israëlisch beleid is om gevangen in de voet te schieten. Dit is de wandaad van een individu. Zoiets zou normaal nooit het nieuws halen.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:30:34 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60248435
-edit- Doe eens normaal

[ Bericht 87% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:06:52 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 juli 2008 @ 17:31:27 #57
136 V.
pi_60248449
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
-edit- modwaardige post
Exquise me? Baking powder?

V.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:07:29 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:31:48 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60248454
-edit- Niet op reageren

[ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:08:02 ]
Mijn reisverslagen
pi_60248470
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:26 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik zie je er geen posts over openen, dus blijkbaar vind je het niet zo erg?
Ik werk niet bij de media en heb dus die verantwoordelijkheid niet. Maar als je wat wil lezen over bijvoorbeeld de onderdrukking van Christenen in de Arabische wereld (iets wat bijkans nooit het nieuws haalt) dan moet je maar een kik geven, dan geef ik je wat links.
pi_60248486
-edit- Is al weg

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:08:46 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 17:34:29 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60248495
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Exquise me? Baking powder?

V.
Ik zeg 'bijna'.

Maar ik neem het al terug. Alhoewel ik blijf vinden dat het Israel van nu een groot boevennest is. Het gaat zelfs zover dat de extreem-rechtsen daar zelfs trots zijn op dit soort daden. palestijnen moet je immers vernederen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 juli 2008 @ 17:36:02 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60248523
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:33 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

Nazisme 2.0.
Daar is Israel mee bezig. Bijvoorbeeld door op gezette tijden het één en ander dicht te draaien. Waterkranen enzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60248601
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:33 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

Nazisme 2.0.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:43:55 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60248643
(ik heb nu al spijt dat ik het gezegd heb)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60248646
-edit- Troll

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:03:30 ]
pi_60248659
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:45 schreef Tizitl het volgende:

Precies.
  maandag 21 juli 2008 @ 17:53:08 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60248795
-edit- Niet op reageren

[ Bericht 78% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:04:48 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60248845
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:30 schreef Tsicsaf het volgende:

Het gegeven dat het Israëlische leger deze zaak hoog opneemt en onderzoek instelt geeft al aan dat het geen Israëlisch beleid is om gevangen in de voet te schieten. Dit is de wandaad van een individu. Zoiets zou normaal nooit het nieuws halen.
Dat je gelooft dat het leger de zaak hoog opneemt. Aan het eind wordt er weer een stroman veroordeelt en het strucurele beleid gewoon voortgezet.

Net zoals we gezien hebben bij de excessen van VS militiaren en de abu graibh gevangenis.
pi_60248925
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:16 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Door dit soort mishandelingen, treiterijen etc. scheppen ze zelf het klimaat waarin de machtsgeile baardaapjes jonge mensen kunnen indoctrineren om zich in bussen op te blazen.
Dat hoeft Israel niet te doen. Dat doet de islam wel voor ze.
pi_60248930
-edit- Doe eens normaal!

[ Bericht 78% gewijzigd door paddy op 21-07-2008 18:05:26 ]
pi_60249103
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar is Israel mee bezig. Bijvoorbeeld door op gezette tijden het één en ander dicht te draaien. Waterkranen enzo.
En dan de eigen Palestijnse regering er nog eens bovenop
http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=4013
  maandag 21 juli 2008 @ 21:06:12 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60253167
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

voute humor.
Het is totaal niet grappig.

Dan heeft dit linux-gebeuren meer weg van een hakenkruis.

pi_60254369
quote:
Op maandag 21 juli 2008 07:32 schreef tong80 het volgende:

Het Israëlische leger neemt de zaak
hoog op en heeft een onderzoek naar het
incident in Nilin aangekondigd.
Prima dat het leger de zaak hoog opneemt en het betreurenswaardige incident gaat onderzoeken. De schutter is gearresteerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door rutger05 op 21-07-2008 22:08:25 ]
pi_60265330
Ik heb het slachtoffer gister op het journaal gezien en hij kwam niet echt koosjer over, want hij liep in een shirt van een gewetenloze en sadistische moordenaar (Che Guevara).

Dus ik ben wel benieuwd naar het verhaal van die soldaten.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:23:13 #77
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60265409
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:20 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb het slachtoffer gister op het journaal gezien en hij kwam niet echt koosjer over, want hij liep in een shirt van een gewetenloze en sadistische moordenaar (Che Guevara).

sjé, je moet toch wat met die gave gaan doen john.

Zomaar iemand veroordelen door hem vijf minuutjes op tv te zien.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:32:32 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60265651
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is totaal niet grappig.

Dan heeft dit linux-gebeuren meer weg van een hakenkruis.

[ afbeelding ]
Ow men wat een politiek correct plaatje toch weer, met 4 rassen die in vrede samen op de grond liggen
Mijn reisverslagen
pi_60265677
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:23 schreef t-8one het volgende:

[..]

sjé, je moet toch wat met die gave gaan doen john.

Zomaar iemand veroordelen door hem vijf minuutjes op tv te zien.
Moet je horen wie het zegt: Jij en velen met jou, veroordelen die soldaten zonder dat jij hun verhaal gehoord hebt.
pi_60265691
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ow men wat een politiek correct plaatje toch weer, met 4 rassen die in vrede samen op de grond liggen
Het is inderdaad heel politiekcorrect plaatje, maar de vorm waar in zij liggen is wel heel dubieus
pi_60265766
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:20 schreef JohnDope het volgende:

Maakt het wat uit dan wat die man evtl gedaan heeft, afgezien van het dragen van het verkeerde shirt ?
Hij is geboeid en geblinddoekt en wordt op korte afstand beschoten, door een soldaat uit een leger van de staat die door onze bondgenoten 'de enige beschaafde natie in de regio' wordt genoemd ..
pleased to meet you
pi_60265811
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Prima dat het leger de zaak hoog opneemt en het betreurenswaardige incident gaat onderzoeken. De schutter is gearresteerd.
Ook alleen maar omdat het filmpie in de media is verschenen, anders had er geen haan naar gekraaid
pleased to meet you
pi_60265814
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Maakt het wat uit dan wat die man evtl gedaan heeft, afgezien van het dragen van het verkeerde shirt ?
Hij is geboeid en geblinddoekt en wordt op korte afstand beschoten, door een soldaat uit een leger van de staat die door onze bondgenoten 'de enige beschaafde natie in de regio' wordt genoemd ..
Misschien maakte die arrestant wel een 'grapje' over die soldaat zijn familielid die eventueel is omgekomen bij een aanslag.
pi_60265846
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien maakte die arrestant wel een 'grapje' over die soldaat zijn familielid die eventueel is omgekomen bij een aanslag.
ooh, en dan mag het ?
pleased to meet you
pi_60265880
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:39 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, en dan mag het ?
Het mag misschien niet, maar zo'n reactie is wel begrijpelijk en menselijk. Het was sowieso een wondje van niks, dus in dat opzicht valt het allemaal wel mee.

Laten we in ieder geval niet te snel oordelen en dus het verhaal van de soldaten afwachten...
pi_60265903
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:34 schreef JohnDope het volgende:

Het is inderdaad heel politiekcorrect plaatje, maar de vorm waar in zij liggen is wel heel dubieus
Als ze nu allemaal aan elkaars kruis zouden zitten dan zou het dubieus zijn, ik zie er toch echt met de beste wil van de wereld geen hakenkruis in.
pi_60265928
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ze nu allemaal aan elkaars kruis zouden zitten dan zou het dubieus zijn, ik zie er toch echt met de beste wil van de wereld geen hakenkruis in.
linux is de wereld van de recursieve acroniemen, in principe is dit een visuele recursieve acroniem van een hakenkruis.

Dus als die linux-mensen, Bill Gates beschuldigen van fascisme, dan moeten ze ook een keer kritisch naar zichzelf kijken.
pi_60266011
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:41 schreef JohnDope het volgende:

Het mag misschien niet, maar zo'n reactie is wel begrijpelijk en menselijk. Het was sowieso een wondje van niks, dus in dat opzicht valt het allemaal wel mee.
Kom eens langs dan mag je ook wel een kankergrapje maken en jaag ik in een vlaag van verstandverbijsting ook een rubberkogel in je voet. Ben benieuwd of zelfs de nederlandse rechters deze onzin redenatie serieus neemt.
quote:
Laten we in ieder geval niet te snel oordelen en dus het verhaal van de soldaten afwachten...
Zoals ik al eerder stelde er wordt een zondebok gevonden en die krijgt een symbolische straf en verder draait de wereld gewoon weer door.
pi_60266052
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kom eens langs dan mag je ook wel een kankergrapje maken en jaag ik in een vlaag van verstandverbijsting ook een rubberkogel in je voet. Ben benieuwd of zelfs de nederlandse rechters deze onzin redenatie serieus neemt.
[..]
Die rubberkogel werd op zijn voet geschoten, niet in. Overigens slaat de rest van je bericht nergens op, want het is een heel groot cultuur verschil waar de meeste blanke westerlingen helemaal niks van begrijpen en ook nooit zullen begrijpen.
Die hooligan die in zijn voet is geschoten, zal bijvoorbeeld ook wel een paar stenen in de nek van soldaten hebben gegooid.
quote:
Zoals ik al eerder stelde er wordt een zondebok gevonden en die krijgt een symbolische straf en verder draait de wereld gewoon weer door.
Maar die zondebok moet dan wel zijn weerwoord geven.
pi_60266367
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:43 schreef JohnDope het volgende:

linux is de wereld van de recursieve acroniemen, in principe is dit een visuele recursieve acroniem van een hakenkruis.
Acroniemen worden alleen maar bij woorden gebruikt?

Ik heb de plaatjes even bij elkaar gebracht, alleen door met de plaatjes ronde te gaan draaien kun je een je een figuur maken wat met een dosis fantasie lijkt op een swastika.

pi_60266429
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Die rubberkogel werd op zijn voet geschoten, niet in. Overigens slaat de rest van je bericht nergens op, want het is een heel groot cultuur verschil waar de meeste blanke westerlingen helemaal niks van begrijpen en ook nooit zullen begrijpen.
Die hooligan die in zijn voet is geschoten, zal bijvoorbeeld ook wel een paar stenen in de nek van soldaten hebben gegooid.
Hm, apart. Net had je nog oorlogje gespeeld met luchtbuksen en wist je dus wel hoe zoiets voelde...
pi_60266439
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:59 schreef Basp1 het volgende:

Ik heb de plaatjes even bij elkaar gebracht, alleen door met de plaatjes ronde te gaan draaien kun je een je een figuur maken wat met een dosis fantasie lijkt op een swastika.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echte "Linux mensen" (dus niet de meelopers) zijn intelligente mensen vol creatieve fantasie.
pi_60266469
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hm, apart. Net had je nog oorlogje gespeeld met luchtbuksen en wist je dus wel hoe zoiets voelde...
Ik weet inderdaad hoe dat voelt.
pi_60266516
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Echte "Linux mensen" (dus niet de meelopers) zijn intelligente mensen vol creatieve fantasie.
Ja ja dadelijk ga je nog beweren dat linux mensen in 1 getrokken dikke lijn al een swastika kunnen zien.
pi_60266545
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ja dadelijk ga je nog beweren dat linux mensen in 1 getrokken dikke lijn al een swastika kunnen zien.
Je kan hem ook nog op een andere manier maken.

En dan komen we toch weer terug op de visuele recursieve acroniem.
pi_60266852
acro·niem (het; acroniemen; acroniempje)
1 letterwoord
2 afkorting of letterreeks ter vervanging van een veelgebruikte verbinding of formule in de communicatie, m.n. in nieuwsgroepen
pi_60266932
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:16 schreef Basp1 het volgende:
acro·niem (het; acroniemen; acroniempje)
1 letterwoord
2 afkorting of letterreeks ter vervanging van een veelgebruikte verbinding of formule in de communicatie, m.n. in nieuwsgroepen

Ik had het dus over recursieve acroniem (gnu, wine, pine, png, etc).

En ik weet niet wat de naam is voor "visuele/grafische recursieve acroniem" zal vast wel een naam hebben, maar het principe is hetzelfde, maar dan grafisch.
pi_60267034
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:23 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zelfs de Israelische propagandamachine kan niet op tegen de kliek mensenrechtenschenders binnen de VN, die graag resoluties uitvaardigt.
Waar Israel zich vervolgens geen zak van aantrekt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60267081
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad hoe dat voelt.
je wil zo'n pietepeuterig kogeltje uit een luchtbuks vergelijken met een rubberkogel met metalen kern, en dan afgeschoten met een echt geweer op nog geen meter afstand ?

En ajb, hou toch eens op te pas en te onpas Linux erbij te slepen, of moet je weer eens laten zien dat jij een 'intelligent mens vol creatieve fantasie' bent ?
pleased to meet you
pi_60267084
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:19 schreef JohnDope het volgende:

Ik had het dus over recursieve acroniem (gnu, wine, pine, png, etc).
re·cur·sief (bijvoeglijk naamwoord; recursiviteit)
1 ook andersom gelezen kunnende worden

(ung,eniw,enip,cte),
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')