abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60237632
quote:
'Sigaretten illegaal voor 2025'

Een Iers Europarlementslid wil voor 2025 de verkoop van tabak in de Europese Unie aan banden leggen. Avril Doyle van de European People's Party (EPP) wil sigaretten en sigaren illegaal maken. Dat meldt de EU observer.

Conferentie

Doyle (info) sprak deze week tijdens een conferentie over de invloed van de tabaksindustrie op Europese wetgeving. Haar opmerkingen leverde haar een groot applaus op.

'Kwestie van wennen'

Volgens radicaal Doyle is een termijn van vijftien jaar genoeg om alle inwoners van de EU aan het verbod te laten wennen. De Europese commissaris voor gezondheid, Androulla Vassiliou, beloofde op zijn beurt op geen enkele wijze uitnodigingen van tabakslobbyisten te accepteren

Bron
Samenvatting: ''Een Iers Europarlementslid wil voor 2025 de verkoop van tabak in de Europese Unie aan banden leggen. [...] Avril Doyle van de European People's Party (EPP) wil sigaretten en sigaren illegaal maken. [...] Doyle (info) sprak deze week tijdens een conferentie over de invloed van de tabaksindustrie op Europese wetgeving. Haar opmerkingen leverde haar een groot applaus op''.

''Groot applaus'' my ass...

Als mensen een verkankerde huid willen, of groter risico willen lijden om vroegtijdig te sterven aan longkanker... Laat hen toch! I don't care.

Gebrek aan respect voor individuele vrijheid

[ Bericht 0% gewijzigd door Maotrien84 op 21-07-2008 04:15:04 ]
pi_60237639
lijkt me goed idee
pi_60237642
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:06 schreef Niek. het volgende:
lijkt me goed idee
Onderbouwing, vriend.
pi_60237649
Aha, ik zal dit aan mijn vader melden. Fervent sigarenroker (stap zijn studeerkamer niet binnen op zondag ) maar ook fanatiek EU-aanhanger.
pi_60237653
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aha, ik zal dit aan mijn vader melden. Fervent sigarenroker (stap zijn studeerkamer niet binnen op zondag ) maar ook fanatiek EU-aanhanger.
Pijnlijk.
pi_60237662
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:11 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Pijnlijk.
Ik krijg regelmatig de wind van voren als ik weer eens betoog dat EU een project is wat gedoemd is om te mislukken. Hoe groter een organisatie namelijk wordt, hoe meer tegengestelde meningen er zijn en hoe meer meningen je moet negeren om tot een besluit te komen. Het is dus heel erg onhandig om dit soort politieke giganten in het leven te roepen. Een beleid van fragmentatie van de overheid zou veel effectiever zijn want dan wordt het aantal tegengestelde meningen verkleind.
pi_60237663
quote:
Een Iers Europarlementslid

WTF denk je dat echt gaat gebeuren

Tuurlijk zal het wel nog duurder worden en misschien nog wat strengere regels maar verboden word het zeker niet in de EU.
............................
pi_60237665
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:15 schreef sander89 het volgende:

[..]

WTF denk je dat echt gaat gebeuren

Tuurlijk zal het wel nog duurder worden en misschien nog wat strengere regels maar verboden word het zeker niet in de EU.
'Groot applaus'
pi_60237668
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:15 schreef sander89 het volgende:
Waarom vind je het wel acceptabel dat het duurder wordt? Tussen een verbod en hoge accijnzen zit voor veel mensen niet eens zo'n groot verschil.
pi_60237669
En verder weet ik niet hoeveel vrijheid ''Europa'' van/aan mij gaat afpakken/geven. Project is onbekend.
pi_60237672
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:17 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
En verder weet ik niet hoeveel vrijheid ''Europa'' van/aan mij gaat afpakken/geven. Project is onbekend.
Vrijheid kan een overheid nooit geven. Vrijer dan vrij gaat namelijk niet. Het is een consequent gemaakte denkfout dan centralisering van macht zal leiden tot vrijheid.
pi_60237674
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig de wind van voren als ik weer eens betoog dat EU een project is wat gedoemd is om te mislukken. Hoe groter een organisatie namelijk wordt, hoe meer tegengestelde meningen er zijn en hoe meer meningen je moet negeren om tot een besluit te komen. Het is dus heel erg onhandig om dit soort politieke giganten in het leven te roepen. Een beleid van fragmentatie van de overheid zou veel effectiever zijn want dan wordt het aantal tegengestelde meningen verkleind.
Exact.
pi_60237677
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vrijheid kan een overheid nooit geven. Vrijer dan vrij gaat namelijk niet. Het is een consequent gemaakte denkfout dan centralisering van macht zal leiden tot vrijheid.
Jawel, onder andere ontplooiingsmogelijkheden die ik een anarchistische toestand niet zal krijgen.
  † In Memoriam † maandag 21 juli 2008 @ 04:20:57 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60237678
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

... illegaal maken. [...] groot applaus
Typisch voor deze tijd ja.
pi_60237687
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:18 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Exact.
Ik heb nog wel aardig post er over, maar helaas kan ik die niet meer terug vinden.
pi_60237695
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom vind je het wel acceptabel dat het duurder wordt? Tussen een verbod en hoge accijnzen zit voor veel mensen niet eens zo'n groot verschil.
Zeg ik dat dan?

Maar kom op zeg waar gaat dit over omdat een iemand dit roept, denk jullie meteen dat dit in de toekomst kan gaan gebeuren?

Maar ik vind zoiets belachelijk alleen het idee al, omdat het ongezond is moet het maar verboden worden, mensen moet zelf die keuzen kunnen maken en niet opgelegd krijgen door de overheid/EU.
pi_60237699
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:20 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Jawel, onder andere ontplooiingsmogelijkheden die ik een anarchistische toestand niet zal krijgen.
Maar dat gaat dan wel ten koste van iemand anders, ook een overheid kan niet toveren. Een grote overheid (dus bijvoorbeeld op landelijk of inter-landelijk niveau) is een centralisering van macht. En die concentratie van macht trekt allerlei vage figuren aan, lobby groepen, politici met stokpaardjes, en overijverige belangengroeperingen. Die machten zijn geen verstoringen van een centrale overheid maar juist een consequentie van een centrale overheid. Daarom zorgt een markt met vrije concurrentie ook voor perfecte uitkomsten, niemand heeft macht.
pi_60237704
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:27 schreef sander89 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Maar kom op zeg waar gaat dit over omdat een iemand dit roept, denk jullie meteen dat dit in de toekomst kan gaan gebeuren?

Status van softharddrugs - In de toekomst...

You never know...

Kennelijk bestaat het draagvlak wel op een Europese conferentie met allerlei diverse (belangen)groepen/mensen. Vrij absurd.
pi_60237710
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:27 schreef sander89 het volgende:
Ik hou alles voor mogelijk. De politiek is een zeer onvoorspelbare partner.
quote:
Maar ik vind zoiets belachelijk alleen het idee al, omdat het ongezond is moet het maar verboden worden, mensen moet zelf die keuzen kunnen maken en niet opgelegd krijgen door de overheid/EU.
Ben jij ook anti-EU?
pi_60237711
Wat ik vooral zo vreemd vind is niet zozeer dat betoog van dat Europees parlementslid, maar vooral de redenering erachter. Tabak, alcohol, het bestaat al ééuwen (zelfs cocaplanten en opium zijn hier al zeer lang bekend). Nochtans stijgt onze gemiddelde levensverwachting elk jaar opnieuw!

Wat willen die mensen dan? Een samenleving vol bejaarden? Onsterfelijkheid?
pi_60237739
quote:
Op maandag 21 juli 2008 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ben jij ook anti-EU?
Nee dat (nog) niet.
EU moet ieder geval niet veel meer macht krijgen en duidelijk grenzen stellen wat nog bij de EU kan horen.

Turkije, wit Rusland, Oekraïne etc hoeft er van mij niet bij, omdat we anders blijven uitbreiden straks, wil Georgie er ook bij etc.

Landen die tussen de EU landen liggen mogen er wel nog bij van mij als ze voldoen aan de eisen, zoals Servië, Kroatië, Slovenië etc.
  maandag 21 juli 2008 @ 05:27:08 #22
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_60237811
ben zelf een roker maar ik ben hier toch ook wel voorstander van, beter dit dan elk jaar de sigaretten maar weer duurder maken zodat de schatkist weer flink gevuld wordt.
En dat duurder maken doen ze ook steeds maar met 10 cent zodat het niet in een keer te duur wordt en iedereen gelijktijdig stopt, want dat kost de staat weer teveel geld.
Ik zeg al jaren dat als ze zo graag willen dat iedereen stopt ze de prijs van een pakje sigaretten in een keer moeten verdubbelen.
Nou vooruit, om de staatskas dan te spekken voeren we een flinke accijns in op nicotinepleisters..
pi_60237813
quote:
Op maandag 21 juli 2008 05:27 schreef SiGNe het volgende:
ben zelf een roker maar ik ben hier toch ook wel voorstander van, beter dit dan elk jaar de sigaretten maar weer duurder maken zodat de schatkist weer flink gevuld wordt.
Ik vind jouw standpunt onbegrijpelijk.
pi_60237827
quote:
Op maandag 21 juli 2008 05:27 schreef SiGNe het volgende:
Kom. kom niet zo bescheiden. Durf gewoon je recht op een sigaret/sigaar/pijp roken te eisen. De overheid moet zich helemaal niet bemoeien met jouw gedrag.
pi_60237828
quote:
Op maandag 21 juli 2008 05:28 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Ik vind jouw standpunt onbegrijpelijk.
En ik het jouwe.
Ga maar gauw naar got.
Sportieve inbreng
pi_60237863
quote:
Op maandag 21 juli 2008 05:41 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

En ik het jouwe.
Ga maar gauw naar got.
Ik vind het ook een vreemd standpunt. Laat je het recht op een leuk leven niet ontnemen door de overheid. Ik schep er geen genoegen in om te roken, maar hard rijden vind ik dan wel weer plezierig. Daarom vind ik ook niet dat de overheid een strikte maximumsnelheid op moet leggen. Duitsland kent wat dat betreft een veel eleganter systeem.
  maandag 21 juli 2008 @ 06:08:46 #27
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60237880
En wanneer gaan we de gedachte van een groot-Europees rijk nu eens aan de kant zetten?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60237903
quote:
Op maandag 21 juli 2008 06:08 schreef Het_hupt het volgende:
En wanneer gaan we de gedachte van een groot-Europees rijk nu eens aan de kant zetten?
De burgers doen dat al, helaas schermt de politiek zich af van de burgers. Grappig is dan wel weer dat zij congressen organiseren over de kloof tussen burger en politiek.
  maandag 21 juli 2008 @ 06:27:50 #29
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60237910
quote:
Op maandag 21 juli 2008 06:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De burgers doen dat al, helaas schermt de politiek zich af van de burgers. Grappig is dan wel weer dat zij congressen organiseren over de kloof tussen burger en politiek.
idd, de realiteit en het denken in de politiek, liggen mijlen uit elkaar
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 21 juli 2008 @ 07:59:05 #30
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60238155
Harddrugs zijn ook illegaal en worden ook vollop gebruikt, het enige dat in de praktijk verandert is dat je je peuken niet meer bij Appie kan kopen, maar naar de dealer op de hoek moet. Wel zo makkelijk kan je gelijk een grammetje coke meenemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 juli 2008 @ 08:31:57 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60238331
Wanneer gaan ze alcohol of zo verbieden?

Hoe reageert de tabaks industrie hier op?

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 21-07-2008 08:41:57 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator maandag 21 juli 2008 @ 12:54:51 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60243022
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')