Samenvatting: ''Een Iers Europarlementslid wil voor 2025 de verkoop van tabak in de Europese Unie aan banden leggen. [...] Avril Doyle van de European People's Party (EPP) wil sigaretten en sigaren illegaal maken. [...] Doyle (info) sprak deze week tijdens een conferentie over de invloed van de tabaksindustrie op Europese wetgeving. Haar opmerkingen leverde haar een groot applaus op''.quote:'Sigaretten illegaal voor 2025'
Een Iers Europarlementslid wil voor 2025 de verkoop van tabak in de Europese Unie aan banden leggen. Avril Doyle van de European People's Party (EPP) wil sigaretten en sigaren illegaal maken. Dat meldt de EU observer.
Conferentie
Doyle (info) sprak deze week tijdens een conferentie over de invloed van de tabaksindustrie op Europese wetgeving. Haar opmerkingen leverde haar een groot applaus op.
'Kwestie van wennen'
Volgens radicaal Doyle is een termijn van vijftien jaar genoeg om alle inwoners van de EU aan het verbod te laten wennen. De Europese commissaris voor gezondheid, Androulla Vassiliou, beloofde op zijn beurt op geen enkele wijze uitnodigingen van tabakslobbyisten te accepteren
Bron
Pijnlijk.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aha, ik zal dit aan mijn vader melden. Fervent sigarenroker (stap zijn studeerkamer niet binnen op zondag) maar ook fanatiek EU-aanhanger.
Ik krijg regelmatig de wind van voren als ik weer eens betoog dat EU een project is wat gedoemd is om te mislukken. Hoe groter een organisatie namelijk wordt, hoe meer tegengestelde meningen er zijn en hoe meer meningen je moet negeren om tot een besluit te komen. Het is dus heel erg onhandig om dit soort politieke giganten in het leven te roepen. Een beleid van fragmentatie van de overheid zou veel effectiever zijn want dan wordt het aantal tegengestelde meningen verkleind.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:11 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Pijnlijk.
quote:Een Iers Europarlementslid
'Groot applaus'quote:Op maandag 21 juli 2008 04:15 schreef sander89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
WTF denk je dat echt gaat gebeuren![]()
Tuurlijk zal het wel nog duurder worden en misschien nog wat strengere regels maar verboden word het zeker niet in de EU.
Waarom vind je het wel acceptabel dat het duurder wordt? Tussen een verbod en hoge accijnzen zit voor veel mensen niet eens zo'n groot verschil.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:15 schreef sander89 het volgende:
Tuurlijk zal het wel nog duurder worden en misschien nog wat strengere regels maar verboden word het zeker niet in de EU.
Vrijheid kan een overheid nooit geven.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:17 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
En verder weet ik niet hoeveel vrijheid ''Europa'' van/aan mij gaat afpakken/geven. Project is onbekend.
Exact.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig de wind van voren als ik weer eens betoog dat EU een project is wat gedoemd is om te mislukken. Hoe groter een organisatie namelijk wordt, hoe meer tegengestelde meningen er zijn en hoe meer meningen je moet negeren om tot een besluit te komen. Het is dus heel erg onhandig om dit soort politieke giganten in het leven te roepen. Een beleid van fragmentatie van de overheid zou veel effectiever zijn want dan wordt het aantal tegengestelde meningen verkleind.
Jawel, onder andere ontplooiingsmogelijkheden die ik een anarchistische toestand niet zal krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vrijheid kan een overheid nooit geven.Vrijer dan vrij gaat namelijk niet. Het is een consequent gemaakte denkfout dan centralisering van macht zal leiden tot vrijheid.
Typisch voor deze tijd ja.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:03 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
... illegaal maken. [...] groot applaus
Ik heb nog wel aardig post er over, maar helaas kan ik die niet meer terug vinden.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:18 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Exact.
Zeg ik dat dan?quote:Op maandag 21 juli 2008 04:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom vind je het wel acceptabel dat het duurder wordt? Tussen een verbod en hoge accijnzen zit voor veel mensen niet eens zo'n groot verschil.
Maar dat gaat dan wel ten koste van iemand anders, ook een overheid kan niet toveren. Een grote overheid (dus bijvoorbeeld op landelijk of inter-landelijk niveau) is een centralisering van macht. En die concentratie van macht trekt allerlei vage figuren aan, lobby groepen, politici met stokpaardjes, en overijverige belangengroeperingen. Die machten zijn geen verstoringen van een centrale overheid maar juist een consequentie van een centrale overheid. Daarom zorgt een markt met vrije concurrentie ook voor perfecte uitkomsten, niemand heeft macht.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:20 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Jawel, onder andere ontplooiingsmogelijkheden die ik een anarchistische toestand niet zal krijgen.
Status van softharddrugs - In de toekomst...quote:Op maandag 21 juli 2008 04:27 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?![]()
Maar kom op zeg waar gaat dit over omdat een iemand dit roept, denk jullie meteen dat dit in de toekomst kan gaan gebeuren?
Ik hou alles voor mogelijk. De politiek is een zeer onvoorspelbare partner.quote:Op maandag 21 juli 2008 04:27 schreef sander89 het volgende:
Maar kom op zeg waar gaat dit over omdat een iemand dit roept, denk jullie meteen dat dit in de toekomst kan gaan gebeuren?
Ben jij ook anti-EU?quote:Maar ik vind zoiets belachelijk alleen het idee al, omdat het ongezond is moet het maar verboden worden, mensen moet zelf die keuzen kunnen maken en niet opgelegd krijgen door de overheid/EU.
Nee dat (nog) niet.quote:
Ik vind jouw standpunt onbegrijpelijk.quote:Op maandag 21 juli 2008 05:27 schreef SiGNe het volgende:
ben zelf een roker maar ik ben hier toch ook wel voorstander van, beter dit dan elk jaar de sigaretten maar weer duurder maken zodat de schatkist weer flink gevuld wordt.
Kom. kom niet zo bescheiden.quote:Op maandag 21 juli 2008 05:27 schreef SiGNe het volgende:
ben zelf een roker maar ik ben hier toch ook wel voorstander van, beter dit dan elk jaar de sigaretten maar weer duurder maken zodat de schatkist weer flink gevuld wordt.
En ik het jouwe.quote:Op maandag 21 juli 2008 05:28 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ik vind jouw standpunt onbegrijpelijk.
Ik vind het ook een vreemd standpunt. Laat je het recht op een leuk leven niet ontnemen door de overheid. Ik schep er geen genoegen in om te roken, maar hard rijden vind ik dan wel weer plezierig. Daarom vind ik ook niet dat de overheid een strikte maximumsnelheid op moet leggen. Duitsland kent wat dat betreft een veel eleganter systeem.quote:Op maandag 21 juli 2008 05:41 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
En ik het jouwe.
Ga maar gauw naar got.
De burgers doen dat al, helaas schermt de politiek zich af van de burgers. Grappig is dan wel weer dat zij congressen organiseren over de kloof tussen burger en politiek.quote:Op maandag 21 juli 2008 06:08 schreef Het_hupt het volgende:
En wanneer gaan we de gedachte van een groot-Europees rijk nu eens aan de kant zetten?
idd, de realiteit en het denken in de politiek, liggen mijlen uit elkaarquote:Op maandag 21 juli 2008 06:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De burgers doen dat al, helaas schermt de politiek zich af van de burgers. Grappig is dan wel weer dat zij congressen organiseren over de kloof tussen burger en politiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |