quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:40 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Als het een vrouw is kun je zeggen "eeehm, ben je zwanger?"Vinden ze wel leuk denk ik..
Dat dusquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik zie het vaak wel, maar ik vergeet het op te merken. Om vervolgens de vraag te horen: zie je niets? En vervolgens moet ik dan weer iets bedenken als antwoord -> gegarandeerde blunder van mij
Ja, voornamelijk veel met de computer, al is dat al een tijdje redelijk omlaag gegaan. Daar heb ik wel moeite voor moeten doen trouwens; het neemt nog steeds (te) veel tijd in beslag.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Nu lees ik veel reacties over de sociale dingen en waar we allemaal wel niet over heen struikelen... maar hoe zit dat nou bij jullie met dingen die jullie doen m.b.t. vrijetijdsbesteding. Hebben jullie ook een obsessie?Bij mij valt het gelukkig mee, alhoewel ik toch wel een soort van obsessie heb met videogames... dit betekent (gelukkig) niet dat ik constant aan het spelen ben.
De grote obsessies zijn bijna altijd bij mij sporten geweest (stuntskaten en vechtsport). De gaten die dan overblijven worden vaak gevuld met of lezen van boeken, surfen op internet, kijken van flims/tvseries, of computerspelletjes (al raak ik snel verveeld na 1-2 dagen van de meeste spelletjes maar MMOs zijn echt bloedlink).quote:Bij mij zijn het echter de obsessies die aan de ene kant een spoor van vernieling in m'n leven achterlaten. En aan de andere kant die nodig zijn om nog enigzins te kunnen functioneren en ernstige depressiviteit op afstand te houden. Ik kan dingen niet met 'mate' doen, niet m'n aandacht over meerdere dingen tegelijk verdelen. Ik kan me alleen voor dingen motiveren die me interesseren en als ik eenmaal iets 'doorheb' of 'kan' interesseert het me vaak niet meer.
Kan de rest hier juist weer beter mee omgaan dan mij dat lukt of vinden ze hun sociale problemen gewoon vervelender?
-edit-quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 04:40 schreef Tobz het volgende:
Van een eerdere post van mezelf:
[..]
De grote obsessies zijn bijna altijd bij mij sporten geweest (stuntskaten en vechtsport). De gaten die dan overblijven worden vaak gevuld met of lezen van boeken, surfen op internet, kijken van flims/tvseries, of computerspelletjes (al raak ik snel verveeld na 1-2 dagen van de meeste spelletjes maar MMOs zijn echt bloedlink).
Eigenlijk is het wel raar, als ik het zo teruglees schreeuwt het gewoon 'nerd' (afgezien het sporten dan), maar als ik dan probeer te bedenken wat de meeste mensen dan wel doen kom ik alleen maar op stappen en shoppen. Niet echt twee bezigheden die ik zelf echt mis.
Nou, het loopt weer stormquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
-edit-
Van enkelen krijg ik die sticker ook wel eens opgeplakt. Op de vraag wat zij dan 'normaal' vinden hebben ze dan weer geen antwoord...
Nu je het zegt, verstaan veel mensen me in eerste instantie niet. Al ben ik er altijd van uit gegaan dat de mensen om me heen gewoon niet goed luisteren en zelf veel te hard praten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:50 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zacht praten, zijn er hier mee die dat doen?
Ik in ieder geval wel, waar het precies aan ligt weet ik nog niet (ik vermoed voor een deel omdat ik geluid meestal heel goed hoor, i.t.t. spraak/gesprekken, wat echt een ramp is als er meer dan 2 gesprekspartners zijn)
-edit- typo
Meestal is dit verschil bij autisten duidelijk aanwezig, maar wat is duidelijk? Is er een gemiddeld maximaal verschil tussen verbaal en performaal IQ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:29 schreef Moribus het volgende:
- Je motoriek is vooral aan je linkerkant ongelooflijk slecht. Ik zit vaak achter de computer en ik denk dat het daardoor enigzins verbeterd is.
- Problemen met alles wat nieuw is, vooral in een vreemde omgeving.
- Brabbelen
- Ik schijn geen sarcasme te herkennen.
- Ik word heel erg bang als er bijvoorbeeld een combinatie van dat soort dingen is en dan krijg ik heel veel stress en dan word ik nog banger,
Het gaat ook meer om een beeld dat past bij het rijtje, dan dat iemand er exact aan moet voldoen. Het is wel heel interessante materie waar ik mij eens goed in ga verdiepen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:33 schreef sander-3 het volgende:
Bijna alles uit dat lijstje heb ik wel eigenlijkbehalve laag zelfbeeld en omgooien bekers.. alhoewel dat ook nog wel eens gebeurd.. maar niet dagelijks ofzo
Edit: hmm, sommige dingen ook niet dus, zoals routine.. enz..
Ik wil je een PM sturen maar dat kan niet?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:05 schreef Moribus het volgende:
Ik zou wel mee willen werken met je onderzoek mocht je dat ooit nodig hebben.
Bij mij is het verbaal 112, performaal 104, maar toch heb ik enorm vaak het gevoel dat mijn spraak achterloopt t.o.v. mijn gedachten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:43 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb een, zeer grote Verbaal-performaal kloof. Mijn psychiater noemt het, een NLD-profiel, maar vindt het nu, niet nodig om NLD als extra diagnose te stellen.
Als kind, was ik, hyperlectisch. Bij mijn laatste test kwam er uit:
verbaal 138-140
performaal 79-82
Daar moet ik dus elke dag, mee leven. Een hoofd dat wil, maar een lijf dat tegenwerkt.
Hmmm ik denk dat ik het herken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:41 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb wel vaak dat ik iets wil zeggen.. maar dat het dan niet echt lukt.. als er bijvoorbeeld iemand een tas kwijt is, dan zie ik waar die tas staat, en dan denk ik van 'daar staat dat ding toch'.. maar dan krijg ik het er niet echt uit om het te zeggen op de één of andere manier.. echt vaag![]()
Herkent iemand dat?
Volgens mijn IQ-test is er slechts sprake van een klein verschil (3 punten), toch ervaar ik wel problemen. Het voorbeeld van de tas is voor mij eigenlijk dagelijkse kost.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:41 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb wel vaak dat ik iets wil zeggen.. maar dat het dan niet echt lukt.. als er bijvoorbeeld iemand een tas kwijt is, dan zie ik waar die tas staat, en dan denk ik van 'daar staat dat ding toch'.. maar dan krijg ik het er niet echt uit om het te zeggen op de één of andere manier.. echt vaag![]()
Herkent iemand dat?
Zoiets wel ja, als ik het niet versta of hoor, maak ik voor mijzelf de zin af. Levert best wel eens rare gezichten opquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hmmm ik denk dat ik het herken.
Als ik met iemand aan het praten ben en als ik dan op een gegeven moment niet versta wat die persoon zegt denk ik niet bij mezelf om te vragen of die het kan herhalen...![]()
Of is dat niet hetzelfde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |