abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:52:44 #176
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_60513250
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 18:40 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Als het een vrouw is kun je zeggen "eeehm, ben je zwanger?" Vinden ze wel leuk denk ik..
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_60518001
Haha, daar tuin ik niet in, zo dom ben ik nog net niet =P
Sanity is (not) statistical
pi_60519025
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik zie het vaak wel, maar ik vergeet het op te merken. Om vervolgens de vraag te horen: zie je niets? En vervolgens moet ik dan weer iets bedenken als antwoord -> gegarandeerde blunder van mij
Dat dus
Soms reageer ik vanuit mijn autisme en zeg dan doodleuk wat ik er van vind zonder dus rekening te houden met de sociale regels (wat zijn dat ) en dan krijg ik b.v. als antwoord "en bedankt, iets vriendelijker had ook wel gekund lompe boer"
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:54:08 #179
65330 Ruzbeh
pi_60530690
Nu lees ik veel reacties over de sociale dingen en waar we allemaal wel niet over heen struikelen... maar hoe zit dat nou bij jullie met dingen die jullie doen m.b.t. vrijetijdsbesteding. Hebben jullie ook een obsessie? Bij mij valt het gelukkig mee, alhoewel ik toch wel een soort van obsessie heb met videogames... dit betekent (gelukkig) niet dat ik constant aan het spelen ben.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:13:01 #180
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60534773
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 17:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Nu lees ik veel reacties over de sociale dingen en waar we allemaal wel niet over heen struikelen... maar hoe zit dat nou bij jullie met dingen die jullie doen m.b.t. vrijetijdsbesteding. Hebben jullie ook een obsessie? Bij mij valt het gelukkig mee, alhoewel ik toch wel een soort van obsessie heb met videogames... dit betekent (gelukkig) niet dat ik constant aan het spelen ben.
Ja, voornamelijk veel met de computer, al is dat al een tijdje redelijk omlaag gegaan. Daar heb ik wel moeite voor moeten doen trouwens; het neemt nog steeds (te) veel tijd in beslag.
Andere zaken zijn lezen, films kijken, sport.
En alles alleen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 04:40:59 #181
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_60567659
Van een eerdere post van mezelf:
quote:
Bij mij zijn het echter de obsessies die aan de ene kant een spoor van vernieling in m'n leven achterlaten. En aan de andere kant die nodig zijn om nog enigzins te kunnen functioneren en ernstige depressiviteit op afstand te houden. Ik kan dingen niet met 'mate' doen, niet m'n aandacht over meerdere dingen tegelijk verdelen. Ik kan me alleen voor dingen motiveren die me interesseren en als ik eenmaal iets 'doorheb' of 'kan' interesseert het me vaak niet meer.

Kan de rest hier juist weer beter mee omgaan dan mij dat lukt of vinden ze hun sociale problemen gewoon vervelender?
De grote obsessies zijn bijna altijd bij mij sporten geweest (stuntskaten en vechtsport). De gaten die dan overblijven worden vaak gevuld met of lezen van boeken, surfen op internet, kijken van flims/tvseries, of computerspelletjes (al raak ik snel verveeld na 1-2 dagen van de meeste spelletjes maar MMOs zijn echt bloedlink).

Eigenlijk is het wel raar, als ik het zo teruglees schreeuwt het gewoon 'nerd' (afgezien het sporten dan), maar als ik dan probeer te bedenken wat de meeste mensen dan wel doen kom ik alleen maar op stappen en shoppen. Niet echt twee bezigheden die ik zelf echt mis.
Cogitans sollicitus est
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:08:13 #182
188877 Stupendous76
pi_60569538
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 04:40 schreef Tobz het volgende:
Van een eerdere post van mezelf:
[..]

De grote obsessies zijn bijna altijd bij mij sporten geweest (stuntskaten en vechtsport). De gaten die dan overblijven worden vaak gevuld met of lezen van boeken, surfen op internet, kijken van flims/tvseries, of computerspelletjes (al raak ik snel verveeld na 1-2 dagen van de meeste spelletjes maar MMOs zijn echt bloedlink).

Eigenlijk is het wel raar, als ik het zo teruglees schreeuwt het gewoon 'nerd' (afgezien het sporten dan), maar als ik dan probeer te bedenken wat de meeste mensen dan wel doen kom ik alleen maar op stappen en shoppen. Niet echt twee bezigheden die ik zelf echt mis.
-edit-
Van enkelen krijg ik die sticker ook wel eens opgeplakt. Op de vraag wat zij dan 'normaal' vinden hebben ze dan weer geen antwoord...

[ Bericht 8% gewijzigd door Stupendous76 op 06-08-2008 01:20:41 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:35:15 #183
188877 Stupendous76
pi_60608632
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

-edit-
Van enkelen krijg ik die sticker ook wel eens opgeplakt. Op de vraag wat zij dan 'normaal' vinden hebben ze dan weer geen antwoord...

Nou, het loopt weer storm
Repent, Pray, Forgive
pi_60619797
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 23:50 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zacht praten, zijn er hier mee die dat doen?
Ik in ieder geval wel, waar het precies aan ligt weet ik nog niet (ik vermoed voor een deel omdat ik geluid meestal heel goed hoor, i.t.t. spraak/gesprekken, wat echt een ramp is als er meer dan 2 gesprekspartners zijn)

-edit- typo
Nu je het zegt, verstaan veel mensen me in eerste instantie niet. Al ben ik er altijd van uit gegaan dat de mensen om me heen gewoon niet goed luisteren en zelf veel te hard praten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Innocence op 07-08-2008 19:16:09 ]
Sweet and innocent...
pi_60634642
Vakantie is trouwens top gegaan. Natuurlijk vooral genoten, maar ook de tiijd genomen om te praten en elkaar dingen uit te leggen.
Heb het onderwerp autisme nog helemaal niet ter sprake gebracht, omdat dat er verder niet zo toe doet in het verhaal. Wel een beetje gepraat over het door laten verwijzen naar een psycholoog, om wat meer rust in m'n hoofd te krijgen. Waarop hij opeens begon over de mogelijkheid dat ik hoogbegaafd zou kunnen zijn en misschien daarom zoveel en 'anders' denk. Ik denk zelf dat dat niet zo is, maar hij begrijpt me toch beter als ik soms weet
Sweet and innocent...
pi_60640492
Goedenavond,

Ik ben een 15 jarige jongen. Ik ben ongeveer twee jaar geleden gediagnosteerd met NLD (non-verbal Learning disabilities). Ik heb onlangs deze draad gevonden en ik vind het heel intressant. Ik ben (nog) niet officieel bestempeld met autisme, voordat ik dit topic had gevonden had ik erge twijfels over of ik dat dan wel echt was. NLD staat niet in het rijtje: autisme, asperger en pdd-nos en ik zal ook zeker niks meer posten als iemand zegt dat ik hier niet welkom bent. NLD en asperger hebben grote overeenkomsten volgens deskundigen en daarom heb ik toch maar het risico genomen . Het probleem bij NLD is het verschil tussen je perfomale en je verbale iq, onder het verbale iq verstaat men bijvoorbeeld hoe ik praat, welk woordgebruik enzovoort. Het performaal iq is meer beta, wiskunde, het plannen van dingen, routes onthouden (ik weet niet zeker of het laatste zo is, mijn psycholoog was hier niet duidelijk over). NLD heb je wanneer de kloof tussen die twee meer is dan 15 punten, bij mij is mijn verbale iq 144 en mijn performale iq 97. Ik kom heel gek over op mensen schijnt het, ik brabbel altijd maar een beetje over dingen die ik intressant vind, de weinige keren dat ik eindelijk een 'gesprek' met iemand hebt. Zijn er toevallig meer mensen die dit hebben of tips voor mij hebben? Ik herken overigens bijna alles wat hier geschreven wordt door autisten. Ik zou het ook gewoon op prijs stellen om te praten.

Moribus
[i]definitely a issue[/i]
pi_60645163
Hmm, kan iemand dan eigenlijk vertellen wat dan eigenlijk de effecten zijn, als je zón hoog verschil hebt tussen het verb en perf IQ?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:29:06 #188
224071 Moribus
jtewettomgt
pi_60647845
- Je motoriek is vooral aan je linkerkant ongelooflijk slecht. Ik zit vaak achter de computer en ik denk dat het daardoor enigzins verbeterd is.

- Problemen met alles wat nieuw is, vooral in een vreemde omgeving.

- Brabbelen

- Ik schijn geen sarcasme te herkennen.

- Ik word heel erg bang als er bijvoorbeeld een combinatie van dat soort dingen is en dan krijg ik heel veel stress en dan word ik nog banger,
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:21:38 #189
188877 Stupendous76
pi_60649087
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:29 schreef Moribus het volgende:
- Je motoriek is vooral aan je linkerkant ongelooflijk slecht. Ik zit vaak achter de computer en ik denk dat het daardoor enigzins verbeterd is.

- Problemen met alles wat nieuw is, vooral in een vreemde omgeving.

- Brabbelen

- Ik schijn geen sarcasme te herkennen.

- Ik word heel erg bang als er bijvoorbeeld een combinatie van dat soort dingen is en dan krijg ik heel veel stress en dan word ik nog banger,
Meestal is dit verschil bij autisten duidelijk aanwezig, maar wat is duidelijk? Is er een gemiddeld maximaal verschil tussen verbaal en performaal IQ?

-edit-
Net even gezocht:
- via deze site waar een korte uitleg staat
- naar deze site die het verschil aangeeft

Dat verschil gaat blijkbaar pas echt tellen als het groter is dan 12 punten. Punten waaraan je dit verschil tussen performaal en verbaal kan herkennen zijn:
  • moeite met routine, alles steeds elke dag opnieuw vertellen (wassen, aankleden, bed opmaken etc)
  • chaos in kast, kamer, is zelf niet in staat het op te ruimen
  • vergeetachtig, verstrooid (haal je jas van je kamer, kind gaat naar boven en komt nooit meer terug, zit strip te lezen)
  • vaak boos of verdrietig (hij kan alles goed begrijpen maar zijn handelen leidt tot een slecht produkt, kind valt zichzelf dus steeds tegen)
  • langzaam met rekenen
  • problemen met de groep
  • drempelvrees, alles wat nieuw is zorgt voor problemen, nieuw = bedreigend
  • blokkade; er ontstaat een situatie, kind kan er niet mee omgaan, blokkeert en gaat bv op toilet zitten; apathisch
  • omgooien bekers
  • tics
  • de aanzet in een schrift is halverwege de regel of bladzijde
  • laag zelfbeeld
  • vaak angstig: nachtmerries, tics
  • extreem visueel
  • Het gedrag van een dergelijk kind kan leiden tot de diagnose ADHD, Asperger, dyslexie, terwijl er 'alleen maar' sprake is van een V-p kloof

[ Bericht 24% gewijzigd door Stupendous76 op 08-08-2008 11:47:19 ]
  • Repent, Pray, Forgive
    pi_60649383
    Bijna alles uit dat lijstje heb ik wel eigenlijk behalve laag zelfbeeld en omgooien bekers.. alhoewel dat ook nog wel eens gebeurd.. maar niet dagelijks ofzo

Edit: hmm, sommige dingen ook niet dus, zoals routine.. enz..
    Er gaat niets boven Groningen
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:48:37 #191
    188877 Stupendous76
    pi_60649871
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 11:33 schreef sander-3 het volgende:
    Bijna alles uit dat lijstje heb ik wel eigenlijk behalve laag zelfbeeld en omgooien bekers.. alhoewel dat ook nog wel eens gebeurd.. maar niet dagelijks ofzo

Edit: hmm, sommige dingen ook niet dus, zoals routine.. enz..
    Het gaat ook meer om een beeld dat past bij het rijtje, dan dat iemand er exact aan moet voldoen. Het is wel heel interessante materie waar ik mij eens goed in ga verdiepen.
    Repent, Pray, Forgive
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:05:32 #192
    224071 Moribus
    jtewettomgt
    pi_60650373
    Ik zou wel mee willen werken met je onderzoek mocht je dat ooit nodig hebben.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:50:11 #193
    188877 Stupendous76
    pi_60655402
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 12:05 schreef Moribus het volgende:
    Ik zou wel mee willen werken met je onderzoek mocht je dat ooit nodig hebben.
    Ik wil je een PM sturen maar dat kan niet?
    Repent, Pray, Forgive
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:43:55 #194
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_60660277
    Ik heb een, zeer grote Verbaal-performaal kloof. Mijn psychiater noemt het, een NLD-profiel, maar vindt het nu, niet nodig om NLD als extra diagnose te stellen.
    Als kind, was ik, hyperlectisch. Bij mijn laatste test kwam er uit:
    verbaal 138-140
    performaal 79-82

Daar moet ik dus elke dag, mee leven. Een hoofd dat wil, maar een lijf dat tegenwerkt.
    Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
    pi_60660841
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 16:43 schreef Oxymoron het volgende:
    Ik heb een, zeer grote Verbaal-performaal kloof. Mijn psychiater noemt het, een NLD-profiel, maar vindt het nu, niet nodig om NLD als extra diagnose te stellen.
    Als kind, was ik, hyperlectisch. Bij mijn laatste test kwam er uit:
    verbaal 138-140
    performaal 79-82

Daar moet ik dus elke dag, mee leven. Een hoofd dat wil, maar een lijf dat tegenwerkt.
    Bij mij is het verbaal 112, performaal 104, maar toch heb ik enorm vaak het gevoel dat mijn spraak achterloopt t.o.v. mijn gedachten.
    pi_60661009
    Geen idee wat mijn IQ is. Maar ik heb wel het gevoel dat mijn gedachten en spraak niet synchroom lopen. Het is bijna alsof er een interface probleem tussen mijn hersens en mijn mond zit.
    14 SHADES OF GREY
    Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
    pi_60662013
    Ik heb wel vaak dat ik iets wil zeggen.. maar dat het dan niet echt lukt.. als er bijvoorbeeld iemand een tas kwijt is, dan zie ik waar die tas staat, en dan denk ik van 'daar staat dat ding toch'.. maar dan krijg ik het er niet echt uit om het te zeggen op de één of andere manier.. echt vaag Herkent iemand dat?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_60664009
    Mijn verbale IQ is 7 hoger dan mijn perf, maar daarbij heb ik ook een disharmonisch profiel.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:15:49 #199
    65330 Ruzbeh
    pi_60664225
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 17:41 schreef sander-3 het volgende:
    Ik heb wel vaak dat ik iets wil zeggen.. maar dat het dan niet echt lukt.. als er bijvoorbeeld iemand een tas kwijt is, dan zie ik waar die tas staat, en dan denk ik van 'daar staat dat ding toch'.. maar dan krijg ik het er niet echt uit om het te zeggen op de één of andere manier.. echt vaag Herkent iemand dat?
    Hmmm ik denk dat ik het herken.

Als ik met iemand aan het praten ben en als ik dan op een gegeven moment niet versta wat die persoon zegt denk ik niet bij mezelf om te vragen of die het kan herhalen... Of is dat niet hetzelfde?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:41:45 #200
    188877 Stupendous76
    pi_60666567
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 17:41 schreef sander-3 het volgende:
    Volgens mijn IQ-test is er slechts sprake van een klein verschil (3 punten), toch ervaar ik wel problemen. Het voorbeeld van de tas is voor mij eigenlijk dagelijkse kost.
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 19:15 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hmmm ik denk dat ik het herken.

Als ik met iemand aan het praten ben en als ik dan op een gegeven moment niet versta wat die persoon zegt denk ik niet bij mezelf om te vragen of die het kan herhalen... Of is dat niet hetzelfde?
    Zoiets wel ja, als ik het niet versta of hoor, maak ik voor mijzelf de zin af. Levert best wel eens rare gezichten op
    Repent, Pray, Forgive
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')