abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60423087
Zijn gangetje, mooie die ga ik voortaan gebruiken
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:28:12 #152
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60423437
dat is toch niet zo moeilijk om te onthouden, Greet?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60423901
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:08 schreef Logician het volgende:
Zijn gangetje, mooie die ga ik voortaan gebruiken
Of 'het gaat wel', dat is een beetje er tussenin.. Maar ik zeg ook meestal 'goed'.. want anders moet je weer helemaal uit gaan leggen wat er wel of niet goed is.. gedoe allemaal
Er gaat niets boven Groningen
pi_60424802
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:28 schreef Aoristus het volgende:
dat is toch niet zo moeilijk om te onthouden, Greet?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:45:39 #155
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_60425003
Lyric van de dag:
Isn't it weird
Isn't it strange
Even though we're just two strangers on this runaway train
We're both trying to find a place in the sun
We've lived in the shadows, but doesn't everyone
Isn't it strange how we all feel a little bit weird sometimes
Yeah, ooh
Isn't it hard, standing in the rain
Yeah you're on the verge of going crazy and your heart's in pain
No one can hear, but you're screaming so loud
You feel like you're all alone in a faceless crowd
Isn't it strange how we all get a little bit weird sometimes
Whoa, sitting on the side, waiting for a sign, hoping that my luck will change
Reaching for a hand that'll understand, someone who feels the same
When you live in a cookie cutter world, being different is a sin
So you don't stand out, but you don't fit in
Weird
Whoa, sitting on the side, waiting for a sign, hoping that my luck will change
Whoa, reaching for a hand that'll understand, someone who feels the same
When you live in a cookie cutter world, if you're different you can't win
So you don't stand out and you don't fit in

Ooh, isn't it strange
How we all feel a little bit weird
Strange, how we all get a little bit
Strange, how we all feel a little bit weird, sometimes
Oooh, just a little bit weird sometimes

- Hanson, Weird
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:20:23 #156
82136 Xennia
gekroond
pi_60425753
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:53 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Of 'het gaat wel', dat is een beetje er tussenin.. Maar ik zeg ook meestal 'goed'.. want anders moet je weer helemaal uit gaan leggen wat er wel of niet goed is.. gedoe allemaal
''het gaat wel'' roept vragen op, zou ik niet doen tenzij je bereid bent het toe te lichten
pi_60426011
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

''het gaat wel'' roept vragen op, zou ik niet doen tenzij je bereid bent het toe te lichten
Ja, nou je het zegt, ze vragen dan wel vaak van "oh, wat is er dan?". Maarja, om nou goed te zeggen terwijl het niet echt speciaal goed gaat vind ik ook zo wat. Als het "neutraal" gaat zegmaar.
't Is nogal moeilijk uit te leggen eigenlijk

Ik zou ook een opsomming kunnen geven die aangeeft hoeveel procent het goed, dan wel niet goed gaat. Dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd om zo te zeuren. (Want dat vind ik het eigenlijk)

Maargoed, meestal zeg ik dus dat het goed gaat, dan krijg je meestal geen vragen meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander-3 op 29-07-2008 19:48:27 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:14:13 #158
82136 Xennia
gekroond
pi_60427055
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:33 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ja, nou je het zegt, ze vragen dan wel vaak van "oh, wat is er dan?". Maarja, om nou goed te zeggen terwijl het niet echt speciaal goed gaat vind ik ook zo wat. Als het "neutraal" gaat zegmaar.
't Is nogal moeilijk uit te leggen eigenlijk
''Zijn gangetje'' klinkt neutraal en roept geen vragen op.
pi_60427546
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

''het gaat wel'' zeg ik altijd als ik me kut voel, maar het toch niet echt wil laten merken.
Maar het roept inderdaad vragen op.

Ikzelf heb de stoornis Autismespectrum.
Ik kan er goed mee omgaan, maar soms heb ik grote stemmingswisselingen.
Ene moment voel ik me happy, en dat slaat binnen een halfuur over naar behoorlijk kut.

Vroeger had ik veel moeite met taal, (bijv. ''Ik bent morgen jarig)nu doe ik dat nog weleens.
Mijn vriendin wijst me er dan op..achteraf kan ik er wel om lachen.
Life is Music
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:39:44 #160
82136 Xennia
gekroond
pi_60427652
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:35 schreef Fredo55 het volgende:
''het gaat wel'' zeg ik altijd als ik me kut voel, maar het toch niet echt wil laten merken.
Maar het roept inderdaad vragen op.
als iemand zegt ''het gaat wel'' weet ik dat het eigenlijk niet zo goed gaat en moet ik beslissen of ik er dieper op door wil gaan, of dat het me helemaal niets kan schelen.
pi_60427763
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:39 schreef Xennia het volgende:

[..]

als iemand zegt ''het gaat wel'' weet ik dat het eigenlijk niet zo goed gaat en moet ik beslissen of ik er dieper op door wil gaan, of dat het me helemaal niets kan schelen.
Dat is wel zo inderdaad.. Stom eigenlijk dat mensen dan vragen hoe het gaat, terwijl het ze eigenlijk niks interesseert.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:59:55 #162
82136 Xennia
gekroond
pi_60431380
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:44 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat is wel zo inderdaad.. Stom eigenlijk dat mensen dan vragen hoe het gaat, terwijl het ze eigenlijk niks interesseert.
Ik vraag het eigenlijk alleen uit beleefdheid wanneer iemand anders mij daarvoor heeft gevraagd hoe het met mij gaat. Al vergeet ik dat ook nog wel eens.

Voor de rest vraag ik het alleen aan mensen die dichtbij me staan en dan wil ik ook daadwerkelijk horen wat ze bezig houdt
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:31:41 #163
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_60486653
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:08 schreef Troel het volgende:
Ik zit na te denken over dat "Hoe gaat het?" en bedenk dat ik zelf meestal zeg "zijn gangetje". De mensen die het vragen vanwege de etiquette nemen daar genoegen mee, de mensen die het vroegen omdat ze het willen weten, vragen dan door.
Als je wilt dat mensen doorvragen moet je gewoon zeggen dat het slecht gaat: gegarandeerd dat iedereen dan ineens nieuwsgierig wordt. Problemen vindt iedereen interessant om te horen.

Net zo irritant vind ik de eeuwige 'goeiemorgen' collega's. Ik heb weleens op een postkamer gewerkt waar ik elke ochtend alle post moest rondbrengen in het bedrijf, toen werd ik er regelmatig zo schijtziek van dat ik regelmatig met "vind je?" of "pas als het weekend is" antwoordde.

Zou het een uiting van 'dingen te letterlijk nemen' zijn dat, in plaats van er te serieus op in te gaan, je weet dat het puur en alleen als sociale ettiquette fungeert en je je teveel ergert aan de hypocrisie ervan?
Cogitans sollicitus est
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:52:16 #164
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_60487133
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:31 schreef Tobz het volgende:
Net zo irritant vind ik de eeuwige 'goeiemorgen' collega's. Ik heb weleens op een postkamer gewerkt waar ik elke ochtend alle post moest rondbrengen in het bedrijf, toen werd ik er regelmatig zo schijtziek van dat ik regelmatig met "vind je?" of "pas als het weekend is" antwoordde.
Wtf.

Dus toen ze zeiden "Goeiemorgen" reageerde jij met "Vind je?".
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_60490928
quote:

[..]

Als je wilt dat mensen doorvragen moet je gewoon zeggen dat het slecht gaat: gegarandeerd dat iedereen dan ineens nieuwsgierig wordt. Problemen vindt iedereen interessant om te horen.

Zou het een uiting van 'dingen te letterlijk nemen' zijn dat, in plaats van er te serieus op in te gaan, je weet dat het puur en alleen als sociale ettiquette fungeert en je je teveel ergert aan de hypocrisie ervan?
Goeie smorgens edgar..
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:47:44 #166
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60493613
quote:

[..]

Tsja, zo kun je ook aangeven hoe je er over denkt
Aan de andere kant, grote kans dat ik na 1 week opeens iets anders zou vragen, gewoon voor de lol
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60501523
quote:

[..]

Haha, ik denk dat het bij mij gewoon komt door m'n ochtendhumeur, maar ik heb ook een hekel aan dat overdreven goedemorgengeroep. Ik zeg vaak iets als "goede morgens bestaan niet" of "als het een goede morgen was, lag ik nog wel in bed". Of ik maak er iets als "liever een goedevandaag" van, 't is tenslotte nog geen morgen.
Sanity is (not) statistical
pi_60501936
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Haha, ik denk dat het bij mij gewoon komt door m'n ochtendhumeur, maar ik heb ook een hekel aan dat overdreven goedemorgengeroep. Ik zeg vaak iets als "goede morgens bestaan niet" of "als het een goede morgen was, lag ik nog wel in bed". Of ik maak er iets als "liever een goedevandaag" van, 't is tenslotte nog geen morgen.
Dat heb ik nou met dat overdreven gedoe met oud en nieuw. 31 december is de enige (of een van de weinige) dag(en) van het jaar dat ik om acht uur in mijn bed lig. Achterlijk gedoe.. de dagen daarna wens ik iedereen ook een "gelukkige nieuwe 2 januari", "gelukkige 3 januari" enz.

[ Bericht 6% gewijzigd door sander-3 op 02-08-2008 00:48:45 ]
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:17:30 #169
65330 Ruzbeh
pi_60502852
Jullie begrijpen denk ik wel dat zoiets gewoon een soort van formaliteit is? Ik bedoel, jeetje... tuurlijk slaat het nergens op van ons perspectief maar het boeit ook niet. Het is gewoon een manier om gedag te zeggen, of een manier om ook maar iets te zeggen.
pi_60502899
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 01:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Jullie begrijpen denk ik wel dat zoiets gewoon een soort van formaliteit is? Ik bedoel, jeetje... tuurlijk slaat het nergens op van ons perspectief maar het boeit ook niet. Het is gewoon een manier om gedag te zeggen, of een manier om ook maar iets te zeggen.
Juist dat "iets" zeggen is iets onnatuurlijks vind ik.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:36:10 #171
65330 Ruzbeh
pi_60503135
Nou... ik vind het juist prettig als er wat wordt gezegd. Als het stil is, is het vreemd en ongemakkelijik. Zit je elkaar aan te staren enzo zonder wat te zeggen.
pi_60503863
Oud en nieuw op zich vind ik wel leuk, maar dat aftellen naar het nieuwe jaar vind ik ook een anticlimax. Iedere keer dat gevoel van "nu komt het" en dan gebeurt er niks. Wel fijn om weer 'opnieuw' te kunnen beginnen, zeker als je een vervelend jaar achter de rug hebt, dan is het prettig om dat af te kunnen sluiten vind ik.

Ik houd het qua begroetingen altijd maar gewoon op 'hoi' of 'hallo', tenzij ik echt beleefd moet zijn. Verder vind ik gelul in de ruimte vaak irritant, het praten om het praten. Ik heb niets tegen communicatie, maar dan wel om iets belangrijks of op z'n minst mildly intersting over te brengen, geen dingen die ik zelf ook wel zie of kan bedenken of die echt totaal niets toevoegen aan de wereld.

Trouwens, schiet me te binnen, hoe goed zijn jullie in het herkennen van mensen en in het zien van 'veranderingen' aan mensen, zoals een nieuw kapsel of zo? Ik herken mensen nog niet met een naamkaartje op en als hun haar anders zit, zie ik dat niet of pas weken tot maanden later. "Zie je niks aan me?" vind ik echt zo'n rotvraag. Een collega vroeg me "vind je me niet kort". Daarmee doelde hij op z'n haar, maar ik had nog niet zo veel bijzonders gezien, dus ik heb er maar een grap van gemaakt door naar z'n benen te kijken en zeggen dat die inderdaad veel korter waren dan de dag ervoor.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:05:35 #173
65330 Ruzbeh
pi_60504016
Ik zie vrij snel als mensen iets veranderd hebben aan hun uiterlijk. Ook merk ik snel veranderingen in gedrag enzo.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:40:38 #174
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60508064
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 02:43 schreef Maeghan het volgende:
Oud en nieuw op zich vind ik wel leuk, maar dat aftellen naar het nieuwe jaar vind ik ook een anticlimax. Iedere keer dat gevoel van "nu komt het" en dan gebeurt er niks. Wel fijn om weer 'opnieuw' te kunnen beginnen, zeker als je een vervelend jaar achter de rug hebt, dan is het prettig om dat af te kunnen sluiten vind ik.

Ik houd het qua begroetingen altijd maar gewoon op 'hoi' of 'hallo', tenzij ik echt beleefd moet zijn. Verder vind ik gelul in de ruimte vaak irritant, het praten om het praten. Ik heb niets tegen communicatie, maar dan wel om iets belangrijks of op z'n minst mildly intersting over te brengen, geen dingen die ik zelf ook wel zie of kan bedenken of die echt totaal niets toevoegen aan de wereld.

Trouwens, schiet me te binnen, hoe goed zijn jullie in het herkennen van mensen en in het zien van 'veranderingen' aan mensen, zoals een nieuw kapsel of zo? Ik herken mensen nog niet met een naamkaartje op en als hun haar anders zit, zie ik dat niet of pas weken tot maanden later. "Zie je niks aan me?" vind ik echt zo'n rotvraag. Een collega vroeg me "vind je me niet kort". Daarmee doelde hij op z'n haar, maar ik had nog niet zo veel bijzonders gezien, dus ik heb er maar een grap van gemaakt door naar z'n benen te kijken en zeggen dat die inderdaad veel korter waren dan de dag ervoor.
Ik zie het vaak wel, maar ik vergeet het op te merken. Om vervolgens de vraag te horen: zie je niets? En vervolgens moet ik dan weer iets bedenken als antwoord -> gegarandeerde blunder van mij
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60513013
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 02:43 schreef Maeghan het volgende:
"Zie je niks aan me?" vind ik echt zo'n rotvraag.
Als het een vrouw is kun je zeggen "eeehm, ben je zwanger?" Vinden ze wel leuk denk ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')