abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60670176
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Volgens mijn IQ-test is er slechts sprake van een klein verschil (3 punten), toch ervaar ik wel problemen. Het voorbeeld van de tas is voor mij eigenlijk dagelijkse kost.
[..]

Zoiets wel ja, als ik het niet versta of hoor, maak ik voor mijzelf de zin af. Levert best wel eens rare gezichten op
Is dat wat ik zei dagelijkse kost ja? Heb je zelf nog wat voorbeelden misshcien?
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:17:11 #202
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_60671914
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:28 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Is dat wat ik zei dagelijkse kost ja? Heb je zelf nog wat voorbeelden misshcien?
Het zijn meer situaties, net als het tas-voorbeeld: als iets voor mij duidelijk lijkt te zijn, dan reageer ik er niet (meer) op, omdat het voor mij duidelijk is. Bijvoorbeeld een vraag die ik stel, waar ik zelf het antwoord op vind voor een ander dat doet en ga dan door; als een ander dan met een antwoord kom ben ik de vraag eigenlijk alweer vergeten en da's best wel rot voor de ander die toch de moeite neemt. Of als ik iets zie dat scheef staat, in mijn gedachten zet ik het recht en daarmee is voor mij de kous af.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_60696330
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:06 schreef F04 het volgende:
Mijn verbale IQ is 7 hoger dan mijn perf, maar daarbij heb ik ook een disharmonisch profiel.
Dat verschil is niet significant?

En Moribus, er loopt ook een topic over NLD NLD

het loopt er niet echt storm, maar misschien kun jij er wat leven in brengen
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:37:40 #204
224071 Moribus
jtewettomgt
pi_60716421
Dankuwel Xennia voor de link maar ik heb geen trek in een ban voor gravedigging.

Maar voor de NLD'ers zijn jullie ook erg gevoelig voor verslavingen? Mijn verslaving is videospellen (zo'n 40-50 uur per schoolweek) En als je denkt dat je NLD hebt zou je de diagnose kunnen krijgen door een universitair gevormde psycholoog en je IQ verschil minstens 15 punten is.
[i]definitely a issue[/i]
pi_60942475
Ik heb vrijdag een intake met een psycholoog.
pi_60950805
Een groot verschil tussen verbale en perforale iq, jullie hebben het allemaal over NLD tegenwoordig maar de meeste mensen met pddnos hebben dit ook wel(vermoed ik)
pi_60964687
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 03:32 schreef MLI het volgende:
Ik heb vrijdag een intake met een psycholoog.
Succes. Ben je zenuwachtig?
pi_60965201
Goedendag,
Sinds de middelbare school merkte ik al dat ik enigszins afwijkend gedrag vertoonde t.o.v. mijn klasgenoten, ik snapte grappen vaak niet of moest lachen om dingen die niet grappig waren bedoeld, wist niet wat mijn klasgenoten bezighield en was behoorlijk serieus en was altijd bijzonder sterk op feitenkennis (bijna encyclopedisch) en in luister- en leestoetsen in vreemde talen. Verder was ik stil en werd enigszins op een afstand gehouden door mijn klasgenoten, ik had niet echt vrienden. Er zijn vanuit mijn toenmalige klasgenoten wel een aantal pogingen gedaan om mij te betrekken bij meer sociale bezigheden, maar op de een of andere manier bleef het bij die pogingen.

Op het HBO was het niet veel beter, ik kon op een "vlakke" manier wel goed met een aantal studiegenoten opschieten, maar het bleef beperkt tot studie.
Aangezien het HBO voor mij niet vreselijk veel moeite kostte besloot ik door te gaan naar de universiteit.

Dat betekende uit het "veilige" ouderlijke huis weg en op kamers gaan. Daar kwam ik terecht bij een jongen die ik nog kende van de basisschool, de enige echte vriend die ik eigenlijk door de jaren heen heb overgehouden. Daar ging het voor mij eigenlijk mis. Niet lang na mij kwam er meid in huis, waar ik van begin af aan wel een zekere interesse in had. Zij ging echter naar bed met een van mijn huisgenoten, zo kwam ik in een situatie waar ik nooit eerder in had gezeten, dat leverde voor mij stress op.
Die stress uitte zich in gedrag als gevolg waarvan er situaties ontstonden waar niemand gelukkiger van werd en waarvan ik (in eerste instantie) eigenlijk ook niet altijd van begreep wat ik verkeerd deed. Er hebben een aantal gesprekken plaatsgevonden en daarbij probeerde ik te begrijpen welke problemen zij hadden met mijn gedrag, maar dat lukte mij niet altijd en vice versa (denk ik).
Na weer een situatie besloot ik hulp te zoeken bij een psycholoog. Dat luchtte in zoverre op dat het hielp in het van me af praten van mijn gevoelens en ideeën. Die psycholoog wist echter niet goed welke kant ze met me op moest, aan de ene kant vertoon(de) ik symptomen die in de richting van Asperger duidden, aan de andere kant leek het niet zo ernstig. In overleg werd besloten dat ik mee zou doen in een assertiviteitsgroep. Dat ging vrij goed, echter had ik moeite met het tonen van emotie. De enige uitdrukking die ik leek te kennen was een grote grijns op mijn gezicht. De begeleidend psycholoog zei in het evaluerend gesprek toch sterk de indruk te hebben ik Asperger heb.
Ondertussen was het contact tussen de eerdergenoemde meid en mij sterk verbeterd, ook toen zij het huis uit ging bleven we contact houden. Dat ging echter na een paar maanden mis toen er allerlei frustraties bij mij tot uitbarsting kwamen. Dat in combinatie met de voorgeschiedenis liet zij weten geen contact meer met mij te willen hebben, dat heeft mij tot op het bot geraakt en doet het nog steeds als ik er aan terugdenk. Ook de vriendschap met de jongen die ik sinds de basisschool ken lijkt steeds minder te worden. Hij heeft er genoeg van steeds van alles van mij te moeten pikken.

Ik ben niet depressief, maar af en toe blijft het lastig om positief in het leven te blijven als je merkt dat elke vriendschap en poging daartoe lijkt te stranden. Zeker omdat ik veel moeite heb met het voeren van een "lulgesprek" en zie dat mijn huisgenoten dat wel met elkaar doen en daardoor heel anders met elkaar omgaan. Ik word nog net geaccepteerd om het zo te zeggen.
pi_60965988
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Succes. Ben je zenuwachtig?
Nee joh. Het is wel raar om dan ineens je verhaal te moeten doen, volgens mij komt dat heel ongestructureerd over. Maar ik heb wel een vraagje, aangezien ik me aan het inlezen ben op Theatrale Persoonlijkheidsstoornis. Ook weer zeer treffende gelijkenissen (inclusief Sensationseeking, waar ik in april eens een topic over opende ivm herkenning). Je ontwikkelt het in de jonge volwassenheid (of puberteit), maar volgens mij ben ik al theatraal sinds mijn 12e of zo. Maar kan een autisme-achtige aandoening leiden tot TPS? En wat zijn nog meer triggers? Ik vond op een forum iets over de opvoeding (moeten vechten onderling voor aandacht van ouders, inconsequente bestraffingen) maar niks officieels. Weet jij hoe ik daarin verder zoek?

Ik herken me zo onderhand verdomme overal wel in.
pi_60966415
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:12 schreef MLI het volgende:

[..]

Nee joh. Het is wel raar om dan ineens je verhaal te moeten doen, volgens mij komt dat heel ongestructureerd over. Maar ik heb wel een vraagje, aangezien ik me aan het inlezen ben op Theatrale Persoonlijkheidsstoornis. Ook weer zeer treffende gelijkenissen (inclusief Sensationseeking, waar ik in april eens een topic over opende ivm herkenning). Je ontwikkelt het in de jonge volwassenheid (of puberteit), maar volgens mij ben ik al theatraal sinds mijn 12e of zo. Maar kan een autisme-achtige aandoening leiden tot TPS? En wat zijn nog meer triggers? Ik vond op een forum iets over de opvoeding (moeten vechten onderling voor aandacht van ouders, inconsequente bestraffingen) maar niks officieels. Weet jij hoe ik daarin verder zoek?

Ik herken me zo onderhand verdomme overal wel in.
Ik ga jou helemaal niet laten verder zoeken, laat je psycholoog maar verder zoeken. Misschien ga je ook jezelf wel op een bepaalde manier zien als je er maar genoeg over gelezen hebt. Vertel bij de psych gewoon over jezelf en denk daarbij niet op voorhand al in symptomen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:41:19 #211
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60966909
zeker, het is geen spelletje " raad de diagnose "
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60967023
OK, ik ben er teveel mee bezig.
pi_60967579
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:44 schreef MLI het volgende:
OK, ik ben er teveel mee bezig.
Dat is wel logisch denk ik. Beter ga je wat dingen op papier zetten die je in ieder geval kwijt wilt. Hoe je jouw jeugd hebt ervaren, waar je tegenaan liep en waar je nu tegenaan loopt. Met welke vragen je zit.
Ga even na of er psychiatrische aandoeningen in de familie zitten, want daar gaat de psych ongetwijfeld naar vragen.
En vraag even aan je moeder hoe de zwangerschap, bevalling en je ontwikkeling verliep. Wanneer ging je praten en waren daarbij bijzonderheden? Wanneer kon je lopen en fietsen? Zijn er bijzonderheden rondom je motorische ontwikkeling en je sociaal-emotionele?
pi_60979249
Tja, te veel ermee bezig zijn is ook niet goed. Ook een reden waarom ik even niet meer postte hier, even rust in m'n hoofd ipv nadenken. En als je er dan niet mee bezig bent, lijkt het allemaal best goed te gaan, tot je weer ergens tegenaan loopt. Maar goed.

Van de week had ik weer zo'n mooi moment. Een klant op m'n werk begint een heel verhaal over z'n kat. Ik heb niks met katten, dus weet ik niks terug te zeggen. Het enige wat ik terug wil zeggen is "ik houd niet van katten" en dat mag niet, dat is niet netjes en ik moet aardig doen tegen klanten. Dus dat ging ongeveer zo:
"ja en dan geef ik dat aan m'n kat en dan komt ie aan tafel zitten en dat heb ik 'm zo geleerd"
ik: "hm"
"wat zeg je?"
ik: "ik zei 'hm'"
klant wacht heel even, gaat vervolgens verder met verhaal "ja dat vind ik zo leuk he, dan zit ie met die pootjes op tafel"

Die man bleef maar doorratelen, eerst had ik al een hele verhandeling gehad over kipfilet kopen op de markt (die gaf ie dus aan z'n kat) en toen ging ie verder over die kat en dat die aan tafel at en dat ie dan alles op tafel kopjes ging zitten geven en dat het dan bijna van tafel viel. En ondertussen denk ik "ik ben verkoopster, ik moet klantvriendelijk zijn, ZEG DAN IETS, ZEG NOU IETS TERUG!!!" en het enige wat er dan uitkomt is 'hm'. Op dat soort momenten denk ik wel, hoe doen andere mensen dat nou met dat slappe gelul? Eigenlijk best knap. Ik sta dan echt te verzinnen wat ik nou eens kan zeggen, maar er komt gewoon niks. Nou ja, niks bruikbaars.
Sanity is (not) statistical
pi_61075793
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:48 schreef Onderzetter het volgende:
Goedendag,
Sinds de middelbare school merkte ik al dat ik enigszins afwijkend gedrag vertoonde t.o.v. mijn klasgenoten, ik snapte grappen vaak niet of moest lachen om dingen die niet grappig waren bedoeld, wist niet wat mijn klasgenoten bezighield en was behoorlijk serieus en was altijd bijzonder sterk op feitenkennis (bijna encyclopedisch) en in luister- en leestoetsen in vreemde talen. Verder was ik stil en werd enigszins op een afstand gehouden door mijn klasgenoten, ik had niet echt vrienden. Er zijn vanuit mijn toenmalige klasgenoten wel een aantal pogingen gedaan om mij te betrekken bij meer sociale bezigheden, maar op de een of andere manier bleef het bij die pogingen.

Op het HBO was het niet veel beter, ik kon op een "vlakke" manier wel goed met een aantal studiegenoten opschieten, maar het bleef beperkt tot studie.
Aangezien het HBO voor mij niet vreselijk veel moeite kostte besloot ik door te gaan naar de universiteit.

Dat betekende uit het "veilige" ouderlijke huis weg en op kamers gaan. Daar kwam ik terecht bij een jongen die ik nog kende van de basisschool, de enige echte vriend die ik eigenlijk door de jaren heen heb overgehouden. Daar ging het voor mij eigenlijk mis. Niet lang na mij kwam er meid in huis, waar ik van begin af aan wel een zekere interesse in had. Zij ging echter naar bed met een van mijn huisgenoten, zo kwam ik in een situatie waar ik nooit eerder in had gezeten, dat leverde voor mij stress op.
Die stress uitte zich in gedrag als gevolg waarvan er situaties ontstonden waar niemand gelukkiger van werd en waarvan ik (in eerste instantie) eigenlijk ook niet altijd van begreep wat ik verkeerd deed. Er hebben een aantal gesprekken plaatsgevonden en daarbij probeerde ik te begrijpen welke problemen zij hadden met mijn gedrag, maar dat lukte mij niet altijd en vice versa (denk ik).
Na weer een situatie besloot ik hulp te zoeken bij een psycholoog. Dat luchtte in zoverre op dat het hielp in het van me af praten van mijn gevoelens en ideeën. Die psycholoog wist echter niet goed welke kant ze met me op moest, aan de ene kant vertoon(de) ik symptomen die in de richting van Asperger duidden, aan de andere kant leek het niet zo ernstig. In overleg werd besloten dat ik mee zou doen in een assertiviteitsgroep. Dat ging vrij goed, echter had ik moeite met het tonen van emotie. De enige uitdrukking die ik leek te kennen was een grote grijns op mijn gezicht. De begeleidend psycholoog zei in het evaluerend gesprek toch sterk de indruk te hebben ik Asperger heb.
Ondertussen was het contact tussen de eerdergenoemde meid en mij sterk verbeterd, ook toen zij het huis uit ging bleven we contact houden. Dat ging echter na een paar maanden mis toen er allerlei frustraties bij mij tot uitbarsting kwamen. Dat in combinatie met de voorgeschiedenis liet zij weten geen contact meer met mij te willen hebben, dat heeft mij tot op het bot geraakt en doet het nog steeds als ik er aan terugdenk. Ook de vriendschap met de jongen die ik sinds de basisschool ken lijkt steeds minder te worden. Hij heeft er genoeg van steeds van alles van mij te moeten pikken.

Ik ben niet depressief, maar af en toe blijft het lastig om positief in het leven te blijven als je merkt dat elke vriendschap en poging daartoe lijkt te stranden. Zeker omdat ik veel moeite heb met het voeren van een "lulgesprek" en zie dat mijn huisgenoten dat wel met elkaar doen en daardoor heel anders met elkaar omgaan. Ik word nog net geaccepteerd om het zo te zeggen.
Man, dit klinkt zo bekend voor mij. Ook ik heb asperger en het valt me wat moeilijk om in 't leven steeds verder te blijven doen. Gelukkig kan ik mijn autisme verstoppen voor de rest van de wereld en me voordoen als een normaal iemand, anders zou ik nog verder in de put terecht komen. Blijven volhouden zou ik zo zeggen. Ik ben nog geen psycholoog ofzo gaan opzoeken omdat ik vrees dat het enige wat zij me voor me kunnen doen is me wat euro's lichter maken. Ik denk dat de sleutel tot gelukkig zijn wel eens het "aanvaardproces" kan zijn. Aanvaarden dat je zo bent en je je niet kan veranderen. Beetje fatalistisch misschien.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:46:26 #216
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61083883
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:16 schreef Maeghan het volgende:

Die man bleef maar doorratelen, eerst had ik al een hele verhandeling gehad over kipfilet kopen op de markt (die gaf ie dus aan z'n kat) en toen ging ie verder over die kat en dat die aan tafel at en dat ie dan alles op tafel kopjes ging zitten geven en dat het dan bijna van tafel viel. En ondertussen denk ik "ik ben verkoopster, ik moet klantvriendelijk zijn, ZEG DAN IETS, ZEG NOU IETS TERUG!!!" en het enige wat er dan uitkomt is 'hm'. Op dat soort momenten denk ik wel, hoe doen andere mensen dat nou met dat slappe gelul? Eigenlijk best knap. Ik sta dan echt te verzinnen wat ik nou eens kan zeggen, maar er komt gewoon niks. Nou ja, niks bruikbaars.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Als het ook niet het meest boeiende verhaal is wat je te horen krijgt, dan is het toch logisch dat je er niks zinnigs over kunt zeggen?! (bovendien heb ik zelf katten en ik vind ze echt leuk, maar ik hoef er geen sentimentele onzin over te horen )
Misschien vindt die klant het allang best dat hij maar wat tegen je aan kan lullen.

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om mee te moeten kletsen met die onzin. Moet je maar een beetje liegen of doen alsof je het allemaal grappig vindt. Bewuste keuze of niet; ik ken je hele situatie natuurlijk niet, maar mensen die gemakkelijk meepraten met anderen, hoeven helemaal geen echt empathisch vermogen te hebben hoor
Meekletsen kun je leren.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_61088912
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:46 schreef Countess het volgende:

[..]

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Als het ook niet het meest boeiende verhaal is wat je te horen krijgt, dan is het toch logisch dat je er niks zinnigs over kunt zeggen?! (bovendien heb ik zelf katten en ik vind ze echt leuk, maar ik hoef er geen sentimentele onzin over te horen )
Misschien vindt die klant het allang best dat hij maar wat tegen je aan kan lullen.

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om mee te moeten kletsen met die onzin. Moet je maar een beetje liegen of doen alsof je het allemaal grappig vindt. Bewuste keuze of niet; ik ken je hele situatie natuurlijk niet, maar mensen die gemakkelijk meepraten met anderen, hoeven helemaal geen echt empathisch vermogen te hebben hoor
Meekletsen kun je leren.
Haha, het grappige is dat het voor mij heel belangrijk is dat het om een kat gaat. Als hij een hond had, had het me waarschijnlijk wel gelukt want over honden kan ik de oren van je kop lullen.
Sanity is (not) statistical
pi_61103325
Ik weet niet of het in dit topic mag, maar ik denk dat jullie er meer van herkennen als anderen in R&P.

Vriendlief heeft besloten dat we (eh, ik dus) moeten leren samen op te staan. Alles in me lichaam gilt het al uit bij het idee, maar volgens hem doen heel veel mensen het. Gelukkig gaan we het pas volgende week proberen, want ik heb er nu geen tijd voor

Hij houdt niet zo van mijn geplan, terwijl ik vind dat ik juist reuze efficient m'n ochtend indeel. Bovendien doe ik het graag allemaal op m'n eigen manier en dat werkt niet als hij me in de weg zit. Zeker niet als ik dan ook nog moet proberen 'leuk' tegen 'm te doen.
Is er hier iemand die dit kent en hoe hebben jullie dat opgelost?

[ Bericht 8% gewijzigd door Innocence op 25-08-2008 10:51:30 ]
Sweet and innocent...
pi_61116165
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:31 schreef Tobz het volgende:

[..]

Als je wilt dat mensen doorvragen moet je gewoon zeggen dat het slecht gaat: gegarandeerd dat iedereen dan ineens nieuwsgierig wordt. Problemen vindt iedereen interessant om te horen.

Net zo irritant vind ik de eeuwige 'goeiemorgen' collega's. Ik heb weleens op een postkamer gewerkt waar ik elke ochtend alle post moest rondbrengen in het bedrijf, toen werd ik er regelmatig zo schijtziek van dat ik regelmatig met "vind je?" of "pas als het weekend is" antwoordde.

Zou het een uiting van 'dingen te letterlijk nemen' zijn dat, in plaats van er te serieus op in te gaan, je weet dat het puur en alleen als sociale ettiquette fungeert en je je teveel ergert aan de hypocrisie ervan?
Hah ik heb ook Pdd-nos en erger mij hier ook elke dag weer aan!
Waarom zegt iedereen toch altijd goeiemorgen of morgen tegen iedereen waar ze voorbij lopen of bij gaan zitten.
Het is zowieso een raar woord als ze alleen maar: "morgen" zeggen. Dan denk ik altijd in mezelf nee dat klopt niet het is vandaag en niet morgen.
Ik zeg altijd alleen maar hoi tegen anderen. Goeiemorgen krijg ik gewoon niet uit mijn mond.
pi_61116255
Heb ook vaak dat ik de ene dag met mensen gepraat heb op mijn werk en dat ik dit de dag erna vergeten ben en hun gewoon zonder te groeten voorbij loop.
Ik ben dan gewoon effe vergeten dat ik die persoon zeg maar na dat gesprek wel 'ken'.
En ook als ik langs collega's loop dan groeten hun vaak met hallo. Maar als hun niks zeggen zeg ik nooit iets uit mezelf..voordat ik door heb dat ik hoi moet zeggen zijn hun al langs gelopen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:22:03 #221
188877 Stupendous76
pi_61120017
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef cati het volgende:
Heb ook vaak dat ik de ene dag met mensen gepraat heb op mijn werk en dat ik dit de dag erna vergeten ben en hun gewoon zonder te groeten voorbij loop.
Ik ben dan gewoon effe vergeten dat ik die persoon zeg maar na dat gesprek wel 'ken'.
En ook als ik langs collega's loop dan groeten hun vaak met hallo. Maar als hun niks zeggen zeg ik nooit iets uit mezelf..voordat ik door heb dat ik hoi moet zeggen zijn hun al langs gelopen.
Daarom zeg ik altijd 'hoi' of 'hallo', ook als ik ze 10x per dag tegenkom op de gang...
Is erg moeilijk om in te schatten wanneer je nu wel of niets moet zeggen, want geheid als je een keuze maakt, komen ze met het andere aanzetten
Repent, Pray, Forgive
pi_61121384
Ja precies...ik denk ook altijd als iemand geen hoi zegt tegen mij dat hun me niet meer moeten of dat t persoonlijk bedoeld is.
Maak mezelf vaak gek ermee.

Hoor nu ook net van een familielid dat ze mij asociaal vind. Ik ging liever niet naar verjaardagen van familie en zo en ze beweert dat ik altijd alleen maar bij mijn vriend wil zijn en dat ik geen echte vriendinnen meer heb.
Maar ik heb voor mijn gevoel geen tekort. Ik heb één goeie vriendin die ik ook haast elke dag op t werk zie en daarbuiten heb ik nog een stuk of 3/4 vriendinnen die ik wel eens sporadisch zie en dan gaan we ergens iets eten of winkelen. Het is me gewoon vaak teveel om contact te onderhouden en ik ben gewoon niet op mijn gemak als ik elke avond naar vriendinnen zou moeten gaan.
Maar dit familielid snapt dit niet omdat zijzelf niet zo is. Nu noemt ze mij asociaal terwijl ik dat voor mijn idee dus niet ben. Ik heb er gewoon weinig behoefte aan om na mijn werk nog weg te gaan naar vriendinnen omdat werken mij al genoeg energie kost met tussen de mensen te zitten misschien.
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:29:24 #223
223428 Countess
pi_61122291
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:05 schreef cati het volgende:

[..]

Hah ik heb ook Pdd-nos en erger mij hier ook elke dag weer aan!
Waarom zegt iedereen toch altijd goeiemorgen of morgen tegen iedereen waar ze voorbij lopen of bij gaan zitten.
Het is zowieso een raar woord als ze alleen maar: "morgen" zeggen. Dan denk ik altijd in mezelf nee dat klopt niet het is vandaag en niet morgen.
Ik zeg altijd alleen maar hoi tegen anderen. Goeiemorgen krijg ik gewoon niet uit mijn mond.
Het hoort helemaal niet om bij ieder moment dat je elkaar passeert, gedag te zeggen.
Mensen doen dat tegenwoordig uit ongemak, maar je hoeft iemand eigenlijk maar een keer te groeten.
Nee, ik vind goeiemorgen ook verschrikkelijk, daar hoef je geen Pdd voor te hebben.

Weet je wat het is? Niemand weet eigenlijk precies hoe de sociale regels zijn, en wat het meest gewenst is.
Mensen gaan vaak van hun eigen ongemak uit.
pi_61155066
Hoe ging het MLI?
pi_61275602
Zo, kijk ik ook hier eens weer Het valt me nog mee dat jullie niet allang deel 9 geopend hadden

Ik ben na een tijd gewoon glad vergeten om een huisarts op te zoeken in Rotterdam voor de verwijzing die ik nodig heb voor het SARR, en ik heb ook nu niet echt meer zo'n behoefte meer om ermee bezig te zijn. Maar dat zal met het begin van het nieuwe studiejaar en een hoop nieuwe gezichten vast niet zo lang meer duren

Vanmiddag is mijn enige echt goede vriendin per vliegtuig terug naar huis vertrokken naar Oklahoma. Ik heb haar op uitwisseling in Finland in 2006 leren kennen en ik had haar sinds december 2006 niet meer gezien. Ze is hier twee weken blijven logeren en hoewel ik me vooraf erg zorgen maakte, was het weer zoals vanouds. Het was heel hectisch allemaal, maar het ging veel beter dan ik had durven dromen. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan En nu is ze weg en morgen begint het nieuwe studiejaar weer
pi_61275811
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:29 schreef Juup© het volgende:
Het gaat langzaaaam hier
Maar het ging juist eerst ontzettend hard. Ook komkommertijd hier?
pi_61277230
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:34 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar het ging juist eerst ontzettend hard. Ook komkommertijd hier?
Die uitdrukking heb ik nooit begrepen en begrijp ik nog steeds niet. Worden in deze tijd komkommers geoogst ofzo?
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:20:30 #229
188877 Stupendous76
pi_61277470
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:29 schreef Juup© het volgende:
Het gaat langzaaaam hier
Sorry. Druk bezig met werk, huis en andere zaken. Ik hoop binnenkort weer wat nieuws te kunnen posten
Repent, Pray, Forgive
pi_61277781
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Die uitdrukking heb ik nooit begrepen en begrijp ik nog steeds niet. Worden in deze tijd komkommers geoogst ofzo?
Met dank aan mijn vrouw (al is het nog niet helemaal duidelijk nu)
  maandag 1 september 2008 @ 11:39:45 #231
223428 Countess
pi_61287317
Ik heb het gevoel dat mensen tegenwoordig zo snel gediagnostiseerd worden.
Begrijp me goed, ik onderschat helemaal niets.( Ik ben enigzins georiënteerd in de psychiatrie, omdat ik er heel kort gewerkt heb, maar ik weet er niet alles van)

Maar wat ik wel zeggen wil: het valt me op dat veel mensen reageren op iets wat ze in zichzelf herkennen.
Laat dat niet gelijk een bevestiging zijn om te denken dat je iets hebt zoals autisme.*
Bijv. dat meisje dat op de vorige pagina zegt dat ze PDD-NOS heeft en ook niet van 10x dezelfde persoon begroeten houdt.
Dat hoeft helemaal niet aan PDD gerelateerd te zijn!
Sociale regels worden door ieder mens zo anders geïnterpreteerd, wie zegt dat het niet normaal is om het gek te vinden om de hele dag ´hoi, hallo´ tegen dezelfde te moeten zeggen??

*dat geldt overigens voor alle psychische stoornissen/beperkingen, ADHD wordt tegenwoordig ook erg veel gediagnostiseerd.

Offtopic: ik krijg echt de kriebels van website-namen als Autikids, Autsider en andere semi-grappige variaties op Auti. YUK!

[ Bericht 22% gewijzigd door Countess op 01-09-2008 11:51:14 ]
pi_61288234
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:30 schreef Juup© het volgende:

[..]

Met dank aan mijn vrouw (al is het nog niet helemaal duidelijk nu)
De term komkommertijd wordt (en vooral op Fok) ook wel gebruikt om een luwte aan te duiden in iets anders dan het nieuws. In dit geval vroeg ik me dus af of er ook in dit topic in de zomer minder gepost wordt.
pi_61288337
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:42 schreef Xennia het volgende:
Hoe ging het MLI?
Zelfde intake weer. Ik word als het goed is morgen gebeld om te laten weten wanneer we beginnen met gesprekken, maar met een beetje pech kom ik op de wachtlijst.
pi_61293143
Dinsdag 9 september om 16 uur afspraak met psycholoog dus geen wachtlijst.
pi_61294480
quote:
Op maandag 1 september 2008 15:18 schreef MLI het volgende:
Dinsdag 9 september om 16 uur afspraak met psycholoog dus geen wachtlijst.
Netjes zeg
  maandag 1 september 2008 @ 16:44:29 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61295586
Ik begin volgende week met splinternieuwe praktische therapie bij Mesos.
In het kort komt het er op neer dat ik wat handvatten krijg om ervoor te zorgen dat ik stress wat beter onder controle krijg. Het welbekende 'jezelf over de kop helpen'.
Dit omdat bij mij mijn autistische trekken veel erger worden als ik onder spanning sta.

Vind ik tof.
Ik heb er zelf ook veel in te brengen dus dat stemt me vrolijk.
  maandag 1 september 2008 @ 16:46:48 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61295660
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:39 schreef Countess het volgende:
Begrijp me goed, ik onderschat helemaal niets.( Ik ben enigzins georiënteerd in de psychiatrie, omdat ik er heel kort gewerkt heb, maar ik weet er niet alles van)

Maar wat ik wel zeggen wil: het valt me op dat veel mensen reageren op iets wat ze in zichzelf herkennen.
Laat dat niet gelijk een bevestiging zijn om te denken dat je iets hebt zoals autisme.*
Bijv. dat meisje dat op de vorige pagina zegt dat ze PDD-NOS heeft en ook niet van 10x dezelfde persoon begroeten houdt.
Sociale regels worden door ieder mens zo anders geïnterpreteerd, wie zegt dat het niet normaal is om het gek te vinden om de hele dag ´hoi, hallo´ tegen dezelfde te moeten zeggen??

*dat geldt overigens voor alle psychische stoornissen/beperkingen, ADHD wordt tegenwoordig ook erg veel gediagnostiseerd.

Offtopic: ik krijg echt de kriebels van website-namen als Autikids, Autsider en andere semi-grappige variaties op Auti. YUK!
Same here.
Maar ik heb meer moeite met de mensen die een etiket gebruiken om vervolgens hun kutkarakter te rechtvaardigen.
pi_61297059
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:44 schreef SHE het volgende:
Ik begin volgende week met splinternieuwe praktische therapie bij Mesos.
In het kort komt het er op neer dat ik wat handvatten krijg om ervoor te zorgen dat ik stress wat beter onder controle krijg. Het welbekende 'jezelf over de kop helpen'.
Dit omdat bij mij mijn autistische trekken veel erger worden als ik onder spanning sta.

Vind ik tof.
Ik heb er zelf ook veel in te brengen dus dat stemt me vrolijk.
Was dat hier in de buurt ook maar Ik zou die therapie/cursus heel graag doen. Ben jaloers en verdrietig dat hier zo weinig geregeld is
pi_61299467
Terwijl er juist een vermoeden bestaat dat autisme in de regio Eindhoven veel meer voorkomt
pi_61299648
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:17 schreef ShadyLane het volgende:
Terwijl er juist een vermoeden bestaat dat autisme in de regio Eindhoven veel meer voorkomt
Sja geldtekort, tekort aan goed geschoolde behandelaars. Mijn moeder (ook uit eindhoven) wacht al anderhalf jaar op de cursus 'Ik en autisme' Een basiscursus die je na je diagnose meteen zou moeten krijgen
#geen
  maandag 1 september 2008 @ 20:51:36 #241
188877 Stupendous76
pi_61302702
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:39 schreef Countess het volgende:

Van de lijst met 'algemene autismekenmerken' vind je dan ook bij iedereen wel wat terug. Het gaat meestal om het verhaal er achter, en dat is aan de medische wereld om te bepalen.
Tot nu toe is mijn diagnose redelijk professioneel verlopen, ik weet niet hoe dat bij andere instellingen gaat. Ik neem aan dat het merendeel toch wel serieus/professioneel te werk gaat?
Repent, Pray, Forgive
pi_61302976
Ik heb misschien Asperger, ik krijg de uitslag daarover binnen twee a drie weken. Is het mogelijk om zowel ADHD als Asperger te hebben? Ik ben professioneel onderzocht met EEG en IQ test en weet ik het allemaal voor soorten tests.

Zomaar even een snel vraagje
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_61303863
Het lijkt mij wel interessant als er een keer een rits mensen die GEEN hulp hebben gezocht waarbij ze getest konden worden op stoornissen in het autistisch spectrum, en op ADHD, enz, mensen die NIET zijn vastgelopen op school of in het werk, die GEEN noemenswaardige problemen ondervinden in hun dagelijks functioneren, van de straat zou worden geplukt en getest op bovengenoemde stoornissen.

Ik heb zo'n vermoeden dat er dan een heleboel etiketjes uitgedeeld zouden worden en dat dan blijkt dat het veelal niet zozeer de stoornis is die de problemen veroorzaakt, maar dat iemand gewoon problemen heeft en er bij tests toevallig ook een stoornis uitkwam. Dat denk ik. Volgens mij lopen er massa's mensen rond die nergens last van hebben en op basis van zo'n test wel een etiket zouden krijgen. Omdat het vaak over een ontzettend grijs gebied gaat en de definities nogal uiteen kunnen lopen.

Maar misschien klopt mijn vermoeden wel helemaal niet en is er wel een veel directer verband tussen 'stoornis' en 'problemen'.

Dat lijkt me nou wel eens interessant om uit te zoeken.
pi_61303909
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:59 schreef Rexonium het volgende:
Ik heb misschien Asperger, ik krijg de uitslag daarover binnen twee a drie weken. Is het mogelijk om zowel ADHD als Asperger te hebben? Ik ben professioneel onderzocht met EEG en IQ test en weet ik het allemaal voor soorten tests.

Zomaar even een snel vraagje
Dat kan heel zeker, deze 'stoornissen' (weet even geen andere naam) zijn aan elkaar gerelateerd. Zo is mijn moeder HFA en heeft ze ADHD (Ja nu snap ik waarom ze altijd giga druk was en een chronisch teveel aan energie had )
#geen
pi_61315347
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:21 schreef ShadyLane het volgende:
Het lijkt mij wel interessant als er een keer een rits mensen die GEEN hulp hebben gezocht waarbij ze getest konden worden op stoornissen in het autistisch spectrum, en op ADHD, enz, mensen die NIET zijn vastgelopen op school of in het werk, die GEEN noemenswaardige problemen ondervinden in hun dagelijks functioneren, van de straat zou worden geplukt en getest op bovengenoemde stoornissen.

Ik heb zo'n vermoeden dat er dan een heleboel etiketjes uitgedeeld zouden worden en dat dan blijkt dat het veelal niet zozeer de stoornis is die de problemen veroorzaakt, maar dat iemand gewoon problemen heeft en er bij tests toevallig ook een stoornis uitkwam. Dat denk ik. Volgens mij lopen er massa's mensen rond die nergens last van hebben en op basis van zo'n test wel een etiket zouden krijgen. Omdat het vaak over een ontzettend grijs gebied gaat en de definities nogal uiteen kunnen lopen.

Heb ik ook al over nagedacht. Dat is ook zo'n beetje de reden dat ik heb besloten toch niet naar een psycholoog te stappen; ik heb niet zulke grote problemen dat ik een etiketje nodig heb. Ben bang dat ik me er dan juist naar ga gedragen, ipv dat het wat zou oplossen.

Vind het wel fijn om hier toch ervaringen te lezen van mensen die blijkbaar tegen dezelfde problemen aanlopen, ook al zou ik zelf dan geen autistische stoornis hebben. Het helpt me wel dat het blijkbaar helemaal niet zo vreemd is hoe ik denk/doe/whatever....
Sweet and innocent...
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:51:32 #246
223428 Countess
pi_61315869
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:21 schreef ShadyLane het volgende:
die GEEN noemenswaardige problemen ondervinden in hun dagelijks functioneren, van de straat zou worden geplukt en getest op bovengenoemde stoornissen.

Dat lijkt me nou wel eens interessant om uit te zoeken.
Dat denk ik nou ook altijd!
Volgens mij valt er op iedereen wel een etiket te plakken, van persoonlijkheidsstoornissen tot ADHD, Asperger of weetikveelwat.
Een stoornis is pas een stoornis als iemand zelf of zijn omgeving er hinder van ondervindt, maar ik zie zoveel mensen in mijn omgeving (opleiding, werk, wijk) die wel iets zouden kunnen hebben.

Een beetje offtopic, maar ik heb een lerares gehad op een opleiding, ze was heel aardig maar had vreemde sociale omgangsvormen.
We hebben meegemaakt dat een klasgenoot om verlies van een familielid zat te huilen, en zij lachend bij haar tafel kwam staan.
´Oh, ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is hoor!´, riep ze lachend door de klas (lekker bijdehand).
Ze is ook een keer binnen komen lopen toen we met een werkgroepje bezig waren, keek straal langs ons heen, en heeft ons gewoon opgesloten in de klas
Bij het praten viel me op dat ze de boodschap van een gesprek totaal niet begreep, hoe duidelijk je ook was, ze vatte alles verkeerd samen.

Of ze iets binnen het autisme-spectrum had weet ik niet, maar dat neemt niet weg dat ze zich op vreemde gewoonten na goed staande kan houden, zonder ergens hinder van te ondervinden.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:59:47 #247
223428 Countess
pi_61316046
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:46 schreef SHE het volgende:

[..]

Same here.
Maar ik heb meer moeite met de mensen die een etiket gebruiken om vervolgens hun kutkarakter te rechtvaardigen.
Ja, inderdaad.
Iemand hier uit de buurt (is iets anders natuurlijk, maar toch) heeft iets binnen het kader van depressieve stoornissen.
Is ook opgenomen geweest, maar denkt waarschijnlijk nu de hele buurt te kunnen irriteren, omdat iedereen er maar begrip voor moet hebben.
De politie heeft al zo vaak op de stoep gestaan, als er midden in de nacht muziek gedraaid wordt of een instrument bespeeld, meneer is toch de hele dag thuis.
En hij gooit afval/snippers/snoepresten/peuken gewoon bij anderen in de voortuin.
pi_61330723
v.a morgen ligt trouwens het interview met vriendin n.a.v. in de winkel
pi_61331222
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:03 schreef Logician het volgende:
v.a morgen ligt trouwens het interview met vriendin n.a.v. in de winkel
DuchessX gaat nu even kijken, heeft vandaag de Vriendin binnengekregen.

Staat er niet in tenzij het over Borderline gaat Nr.36 3 t/m 9 september.
Heb in het vooruitblik van volgende week ook niets zien staan?

[ Bericht 10% gewijzigd door Juup© op 02-09-2008 21:30:06 ]
pi_61331611
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

DuchessX gaat nu even kijken, heeft vandaag de Vriendin binnengekregen.
cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')