abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60309059
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:08 schreef SHE het volgende:
De google-ads onder deze pagina zijn echt hilarisch.

En vandaag was ik menselijk en heb ik iets fantastisch ontdekt.
En Aoristus is wijs, lief en van mijn planeet en dat wist ik al, maar vind ik extra leuk om te zien in praktijk

Morgen mijn grote valkuil, hetgeen ik nog steeds niet onder de knie heb en waar ik hopeloos kinderachtig van word. Mijn administratie. Als kind was ik een cijfer goochelaar, nu ben ik er bang voor.
Onzin natuurlijk, inzake mind over matter.

Was ik maar autistisch, dan kon ik me er gewoon achter verschuilen
Je zei het-verboden-woord. Administratie. Dat heb ik mezelf ook opgelegd in mijn vakantie.
pi_60309260
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:08 schreef SHE het volgende:
Was ik maar autistisch, dan kon ik me er gewoon achter verschuilen
Umm.. Dat was je toch ook?
pi_60309288
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:51 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

OMG jouw signature!!!!!!!
Cool he?
pi_60309376
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:31 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Umm.. Dat was je toch ook?
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:56:28 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60309867
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:24 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je zei het-verboden-woord. Administratie. Dat heb ik mezelf ook opgelegd in mijn vakantie.
Eigenlijk ben ik voorstander van complete anarchie, maar ik kan niet tegen de chaos. Derhalve leg ik mij neer bij deze verplichting, die ik (serieus) tot in elke vezel van mijn wezen verafschuw.

De mongool hier twee straten verderop zet ik nog weleens in om mijn paperassen van nietjes te voorzien. Hij vindt het fantastisch. Die administratie. Hij wilde later ook 'papier-organisator' worden.
Ik hoop het vurig , want ik heb zo'n 'papier-organisator' nodig.

Enfin, er zijn ergere dingen.

@ BT: Sommige autisten zijn ook grappig. Of vinden zichzelf hilarisch.
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:00:04 #81
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60309946
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:20 schreef MLI het volgende:
Vandaag telefoon gehad, ik ben doorgestuurd naar een andere instelling. Daar naartoe gebeld, die gaan maandag de aanmeldingen bespreken om te zien wie er tijd voor heeft en dan word ik gebeld voor een afspraak.
Welke? Watte?
pi_60309984
Ja, welterusten he!
Sanity is (not) statistical
pi_60310034
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nu snap ik het niet meer hoor. Als SHE de boel zit voor te liegen, mag ze dat rustig zeggen.

En natuurlijk houd ik het voor mogelijk dat ze gewoon maar wat zit te geinen en toch autistisch is, maar ik ben even de kluts kwijt.

Edit: Ok, ik snap het. Laat maar. En nee, ik vond het niet grappig. En ja, ik heb heus wel humor (om maar even de standaardopmerking voor te zijn van mensen die beweren dat je geen humor hebt omdat je hún grapjes niet leuk vindt)
pi_60310046
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:56 schreef SHE het volgende:
@ BT: Sommige autisten zijn ook grappig. Of vinden zichzelf hilarisch.
Maar sommige autisten snappen de grap niet
pi_60310197
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:20 schreef MLI het volgende:
Vandaag telefoon gehad, ik ben doorgestuurd naar een andere instelling. Daar naartoe gebeld, die gaan maandag de aanmeldingen bespreken om te zien wie er tijd voor heeft en dan word ik gebeld voor een afspraak.
Wat voor instelling eigenlijk en wat hebben ze te bieden?
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:13:13 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60310216
Juist daarom is het grappig.

vind ik dan
pi_60310389
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Welke? Watte?
Vorige week gesprek gehad met sociaal werker, die heeft besproken in het team of ze bij het Centrum Geestelijke Gezondheid in hun instelling geen lichte stoornissen behandelen. De uitslag: MLI gaat naar een ander CGG in de buurt, daar heb ik dus naartoe gebeld. Ze gaan maandag de nieuwe aanmeldingen bespreken en dan kijken ze wie tijd heeft om met mij aan de slag te gaan. Dinsdag bellen ze me voor een afspraak.

En over het hele centrum is bijna niets op internet te vinden. Mijn gevoel zegt dat ik met een psycholoog te maken ga krijgen. Ik moest erbij vermelden dat ze contact op moesten nemen met die sociaal werker voor meer details.
pi_60310478
Geestelijke gezondheidszorg steekt nogal anders in elkaar hier in België trouwens. Hier heb je nog niet te maken met alle fusies van alle kleinere instellingen. Die zijn er al bijna niet meer in Nederland. Het enige dat ik weet van CGG is dat het heel laagdrempelig is, dat het overal diensten heeft in België die allemaal vrij zelfstandig lijken te werken. Ik moest de naam van de collega die op nog geen 500 meter afstand werkt, dus spellen. Voor zover ik het kan doorzien is het eerder de naam, waarmee aangegeven wordt dat het door de overheid gefinancierd wordt. Je moet bijvoorbeeld alleen maar stickers meenemen van de verzekering (vignetten) en dan hoef je niet te betalen.

Vind ik trouwens super aan wonen in een ander land, dat soort dingen doorgronden. Ook zoiets opvallends, er zijn hier iets van 4 verschillende diensten die ambulancedienst doen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:35:45 #89
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60310603
In Belgie schijnt de service een stuk beter te zijn dan Nederland
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60310882
Ik ben er vrij content mee.

Artsen nemen je hier veel serieuzer. Op het lokale kantoor van de ziektenkostenverzekering ken ik ze alledrie persoonlijk. Groot nadeel van gezondheidszorg, voorbeeldje: CGG heeft geen fatsoenlijke website, er is alleen een adres en telefoonnummer op te vinden . Er is vanuit de zorgsector zelf weinig informatie beschikbaar. De hulp is er volop (vrijwel kosteloos en door heel België verspreid) maar je moet er wel zelf naar zoeken en eigenlijk gebeurt het meeste hier nog op basis van aanraden door kennissen/vrienden. Daarmee dat de échte psychopaten hier wel gewoon op straat lopen.
pi_60311439
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:07 schreef Juup© het volgende:
Blaat
True. Je bent blauw!
pi_60313532
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:34 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik zou het alleen doen als je weet dat de diagnose niet je hele leven om ver gaat gooien. Ik vermoed dat mijn vader ook Asperger heeft, maar het zou voor zijn leven echt geen verbetering zijn als hij een diagnose kreeg.
Dat is dus mijn vraag.... Wat gaat een diagnose nu met me doen? Trouwens een diagnose nu zou een heleboel dingen die ik nu vermoed, een plekje kunnen geven. Dus misschien toch wel goed voor me. Maar heeft het nog implicaties, bijvoorbeeld op m'n werk...
uit een aspergernest
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:43:58 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_60314033
Je hoeft op je werk niet te melden dat je een diagnose hebt? Dat is geheel aan jou. Bij mij op mijn werk weten ze het, ik ben daar heel open in geweest. Ook omdat ik niet in de valkuilen wil stappen waar ik al eerder in gestapt ben.
Heel af en toe krijg ik ergens commentaar op, vaak is het dan eigenlijk al direct op te lossen door samen naar een oplossing te zoeken. (Ik kon me bijvoorbeeld niet goed concentreren omdat we op een redelijk grote kamer zitten met behoorlijk wat mensen, ik kreeg van iedereen alle gesprekken mee en bemoeide me dus ook overal mee. Het is nu bekend dat ik met een mp3speler opzit, zodat ik de gesprekken niet meer meekrijg. Dat werkt voor mij ook een stuk rustiger (en voor mijn collega's dus ook!).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60314577
Ik heb idd ook de neiging met iedereen mee te praten, maar ben me er steeds meer bewust van en kan mijzelf stoppen daarin.
Een collega van mij noemt me al steeds autie....
Ben jij blij dat je een diagnose hebt, Troel? Heb je die als kind, of later gekregen?
Ik denk dat ik gewoon heel blij zou worden als ik weet waardoor ik anders (niet slechter gelukkig)functioneer.
uit een aspergernest
pi_60316265
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:13 schreef wendytje het volgende:

[..]

Dat is dus mijn vraag.... Wat gaat een diagnose nu met me doen? Trouwens een diagnose nu zou een heleboel dingen die ik nu vermoed, een plekje kunnen geven. Dus misschien toch wel goed voor me. Maar heeft het nog implicaties, bijvoorbeeld op m'n werk...
Dat ligt geheel aan jouw eigen instelling denk ik, en die klinkt positief. Ik denk dat het verkeerd zou kunnen gaan bij iemand die zijn/haar hele leven lang heeft geprobeerd zich zo normaal mogelijk te gedragen, carriere heeft opgebouwd, eigen huis, partner, kinderen, en die dan ineens op zijn/haar 40e of 50e door middel van een diagnose er ruw aan herinnerd wordt dat hij/zij "anders" is. Ja maar hoe dan?

Er hoeft wat betreft je levensinvulling helemaal niks te veranderen. Als je wil, houd je het gewoon geheim. Geen haan die er naar kraait.
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:39:15 #97
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_60323527
Gaan jullie (ook) naar een georganiseerde autisme-vakantie?
Ik wel. Heb nu, de papieren gekregen waar de lijst op staat wat je, mee moet nemen. En dat is heel wat! Gelukkig brengen mijn ouders me, met de auto zodat ik zelfs mijn mooie, nieuwe boek mee kan nemen (Grote Bosatlas, wilde ik graag kopen en vandaag gedaan!).
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:02 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60323564
En waar ga je naar toe op vakantie?

En de BosAtlas ... da's een mooi boekwerk , en zwaar ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:50 #99
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_60323584
Ik ga naar Noord Brabant.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_60323609
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:36 schreef MLI het volgende:

[..]

True. Je bent blauw!
Nee mijn username is blauw van kleur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')