abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2008 @ 19:52:30 #21
3542 Gia
User under construction
pi_60230709
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:34 schreef LXIV het volgende:
Alhoewel ik een poosje geleden een mannetje ontmoette wat mij vertelde PDD-NOS te hebben, en dat was écht een heel raar en vreemd kereltje. Bij hem zo ik het zomaar geloven.
Ow, maar die kids weten heel goed wat ze 'mankeert'. Ze vragen ook vaak zelf of iedereen daar wel even rekening mee wil houden. Het lijkt soms wel alsof ze blij zijn met hun stempeltje.

Ik denk dat veel gelegen is in het feit dat tegenwoordig de ouders allebei werken en zo'n druk kind na werktijd niet erbij kunnen hebben. Kinderen waren vroeger ook zo. Maar die konden destijds hun energie buiten de deur kwijt. Hutten bouwen in het bos, kikkervisjes vangen en noem maar op. Tegenwoordig zitten ze op school lange tijd op een stoeltje, lang achter een computer en thuis is het al niet anders.
En inderdaad wat jij ook zegt: Veel snoepen! Dat geeft wel veel energie, al die suiker, en die moet er uit.

Tja, en dan zijn ze druk en moeten ze maar meteen een pilletje.

Nogmaals, ik zal niet zeggen dat er geen kinderen zijn die dit echt nodig hebben. Als die diagnose na gedegen onderzoek gesteld wordt, door een psychiater, dan geloof ik dat echt wel. Maar vaak schrijft de huisarts het al voor, als de ouders maar hard genoeg klagen.

Mijn oudste heeft destijds geen psychiater gezien. Alleen een psychologe en de kinderarts. Dat was, schijnbaar, al voldoende voor een recept.

Op dit moment zijn ze aan het overgooien met de kussens van de bank. Meestal loopt dit uit op bekvechten en ruziën. Dan moeten we ze weer even tot de orde roepen. Tja, ik kan ze natuurlijk ook een pilletje geven. Misschien zitten ze dan wel rustiger tv te kijken.
  zondag 20 juli 2008 @ 20:01:55 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60230868
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ow, maar die kids weten heel goed wat ze 'mankeert'. Ze vragen ook vaak zelf of iedereen daar wel even rekening mee wil houden. Het lijkt soms wel alsof ze blij zijn met hun stempeltje.

Ik denk dat veel gelegen is in het feit dat tegenwoordig de ouders allebei werken en zo'n druk kind na werktijd niet erbij kunnen hebben. Kinderen waren vroeger ook zo. Maar die konden destijds hun energie buiten de deur kwijt. Hutten bouwen in het bos, kikkervisjes vangen en noem maar op. Tegenwoordig zitten ze op school lange tijd op een stoeltje, lang achter een computer en thuis is het al niet anders.
En inderdaad wat jij ook zegt: Veel snoepen! Dat geeft wel veel energie, al die suiker, en die moet er uit.

Tja, en dan zijn ze druk en moeten ze maar meteen een pilletje.

Nogmaals, ik zal niet zeggen dat er geen kinderen zijn die dit echt nodig hebben. Als die diagnose na gedegen onderzoek gesteld wordt, door een psychiater, dan geloof ik dat echt wel. Maar vaak schrijft de huisarts het al voor, als de ouders maar hard genoeg klagen.

Mijn oudste heeft destijds geen psychiater gezien. Alleen een psychologe en de kinderarts. Dat was, schijnbaar, al voldoende voor een recept.

Op dit moment zijn ze aan het overgooien met de kussens van de bank. Meestal loopt dit uit op bekvechten en ruziën. Dan moeten we ze weer even tot de orde roepen. Tja, ik kan ze natuurlijk ook een pilletje geven. Misschien zitten ze dan wel rustiger tv te kijken.
Gelukkig woon ik in een dorp waar alle kinderen nog gewoon buitenspelen en de moeders niet allemaal zo nodig carriére hoeven te maken. Als je hier overdag langs het speelterrein loopt dan lijkt het wel 1967, zoveel kinderen er druk aan het spelen zijn! En allemaal lekker wild en gek, zoals het hoort. Niet dat met zure gezichten tegen de toestellen aanhangen, de capuchon diep over de oren.
The End Times are wild
  zondag 20 juli 2008 @ 20:07:02 #23
3542 Gia
User under construction
pi_60230961
quote:
Op zondag 20 juli 2008 20:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gelukkig woon ik in een dorp waar alle kinderen nog gewoon buitenspelen en de moeders niet allemaal zo nodig carriére hoeven te maken. Als je hier overdag langs het speelterrein loopt dan lijkt het wel 1967, zoveel kinderen er druk aan het spelen zijn! En allemaal lekker wild en gek, zoals het hoort. Niet dat met zure gezichten tegen de toestellen aanhangen, de capuchon diep over de oren.
En zo zou het overal moeten zijn. Kinderen moeten hun energie kwijt.
  zondag 20 juli 2008 @ 21:53:24 #24
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60233317
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ga je weer, de cijfers zijn duidelijk, maar jij draait er weer een eigen verhaal van. Fyi, mijn zus werkt met "probleem jongeren" zoals dat mooi heet in de volksmond, en een aantal daarvan hebben weldegelijk baat bij dit soort medicatie. Dat sommige ouders zich er wat gemakkelijk afmaken zie je ook terug in die cijfers, en ritalin ed zijn geen vervanging voor fatsoenlijke opvoeding, maar er zijn kinderen die er dus wel baat bij hebben.
ja dat zal allemaal best. Tuurlijk zijn er altijd wel kinderen die het echt nodig hebben. Uitzondering bevestigt de regel.

Maar 250% meer drukkere kinderen in 5 jaar tijd is gewoon BULLSHIT. Dat is een leugen van bigfarma. Het kan niet zo zijn dat we opeens zo veel drukker zijn. Drukke kinderen moeten gewoon weer ouderwets een dreun krijgen en PS3 dient verkocht te worden. Kinderen horen gewoon weer eens een NEE te horen.

Minder lightproducten en gewoon algemeen minder snoepen zal al een heel stuk schelen. Maar dat vertellen de artspropagandisten niet. Die willen hun bonusmedicijn verpatsen aan niet zieke kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 20-07-2008 22:04:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:00:25 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60233450
Bigfarma? Nah...
Ouders die niet willen geloven dat hun kleine engeltje niet perfect is? Waarschijnlijker.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:03:09 #26
52357 Lambiekje
pi_60233511
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:48 schreef Erasmo het volgende:
Ik wist gewoon dat je hier een topic over ging openen toen ik het op het nieuws hoorde, gelukkig nu tenminste wel een normale tt.
Geloof jij soms niet in ziektes ofzo?
Niet in de schaal die bigpharma ons doet voorschotelen. Ons lichaam is veel helender dan we zelf denken. Veel klachten wordt gewoon veroorzaak middels slecht voedsel. Als men nu gewoon aspartaam vermijdt dan zal men een heel stuk gezonder zijn. "Light" in de productnaam is per definitie slecht.

Veel ziektes/aandoeningen zijn best beter op te lossen dan we nu doen. Kanker bijvoorbeeld chemo is onzin als je er op tijd bij bent.

En ADHD, RLS, HSDD, RSI allemaal bigtime onzin ziektes/aandoeningen, tussen de oren-gelul. En hiv>aid$ dat is een verhaal apart. Dat zijn allemaal verzonnen hypes om ons medicijnen te laten slikken die zij anders niet kwijt kunnen omdat Parkinson en dergelijk te weinig voor komen.

Het medijcijn gebruik is de laatste jaren EXPLOSIEF gestegen.Waarom!?!. Zijn we zo veel zieker dan 10, 15 jaar geleden. !?! NEE. En het zijn juist jongen mensen die rotzooi slikken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:06:29 #27
52357 Lambiekje
pi_60233574
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat hebben ze gekregen toen ze vacconaties kregen.
Precies. o.a. ja.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:15:24 #28
52357 Lambiekje
pi_60233771
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Concentratie-stoornis. Kinderen met AD(H)D kunnen je zeer geïnteresseerd, bij de les, aankijken en toch niet horen wat je zegt. Het gaat soms totaal langs hen heen.

Wij hebben een, bijna, 16-jarige met ADD die hier ook last van heeft. Veel uitleg op school komt gewoon niet aan. Hij leert het beste door iets te lezen en laten overhoren. Gaat verder prima. De kinderarts wilde hem op zijn 6de ook ritalin voorschrijven. Hebben we niet gedaan en het gaat allemaal prima met hem.

Ben het dus ook wel eens met de stelling dat dit soort medicijnen soms te gemakkelijk worden voorgeschreven. Je gaat naar de kinderarts omdat je je ongerust maakt over bepaald gedrag van je kind en het lijkt alsof die arts denkt dat je eigenlijke doel het stempeltje en het recept is.
Uitleg en begeleiding en aandacht voor het kind kan in veel gevallen al voldoende zijn.

Waarmee ik niet zeg dat alle kinderen zonder ritalin kunnen functioneren.

En verder is inderdaad de vraag: Wat is druk?
Ouders komen thuis van hun werk en het kind is een hut aan 't maken van de kussens van de bank.
"Ojee, hij heeft vast ADHD, want hij zit geen seconde stil!"
Tja, daar zijn het kinderen voor. Als je het vervelend vindt dat ze hutten bouwen van de meubels, maak dan met wat oude stofjes een tafelkleed tot op de grond, dan hebben ze hun hut.

Het lijkt soms alsof ouders niks meer kunnen hebben van hun kinderen. Moeten kinderen dan echt rustig zijn? Op de bank een boekje lezen of braaf tv kijken?

Onze jongste was altijd net een klein aapje. Stond altijd ondersteboven op de bank, altijd aan het springen en duikelen. Die hebben we dus met 3 jaar maar onder turnen gedaan. Vond ie geweldig.
In mijn ogen is dat geen ADHD, maar gewoon een lekker beweeglijk jong. Ik zou niet willen dat dat gedrag veranderde door een harddrug op recept.
Kijk dat is het probleem, niet de kinderen maar de ouders met hun korte lont en totaal ontbreken van speelsheid, wat wel door het werkleven er uit wordt gedrilld.

Vroeger mochten wij gewoon onze hutten behouden in het weekend met doeken en dergelijke. Of onz lego-bouwerken lagen soms wel weken in een hoek. Of een 5000 puzzel ding. Alleen als er echt bezoek kwam moest het wel eens netjes zijn.

Tegenwoordig wordt niets meer getolereerd van kinderen. In de zin van spelen met de meubels en dergelijke. Alles moest strak en steriel blijven. Maar het is denk ik ook niet voor niets dat OMO (toch?) een buitenspeelbond heeft opgezet?

Em ohh als ik het echt te bont maakten dan wist ik gewoon dat er geen toetje, geen snoepje of geen Bassie en Adriaan was voor mij.

Ik denk dat ouders best wel eens strenger en kordater mogen optreden tegen kinderen.
pi_60235142
quote:
Kijk dat is het probleem, niet de kinderen maar de ouders met hun korte lont en totaal ontbreken van speelsheid, wat wel door het werkleven er uit wordt gedrilld.
Zelfs de beste ouders kunnen ADHD-kinderen krijgen. Het is genetisch bepaald, ik ben in 90% van de gevallen een exacte kopie van mijn vader. Heb jij enig idee hoe ver ik mijn ouders heb gedreven met mijn gedrag tijdens mijn jeugd? Ik wil jou wel eens horen als jij later een kind met ADHD krijgt. Ga je dan tot de diagnose alles afdoen met onbegrip en het kind zeggen dat het wel kan maar niet wil? (1 van de vooroordelen waar ik jarenlang tegenop heb moeten boksen)

Heel jammer dat veel mensen een mythe van ADHD maken, terwijl er talloze onderzoeken zijn gedaan die aantonen dat het absoluut niet zo is.

Er zijn niet meer kinderen met ADHD, het wordt alleen vaker gediagnosticeerd! Helaas wordt er met te veel gemak medicatie voorgeschreven.
quote:
Een neurotransmitter is een molecuul dat wordt gebruikt voor de signaaloverdracht in de hersenen. Een belangrijke neurotransmitter bij ADD/ADHD is dopamine.

Bij ADD is er sprake van een dopamine tekort en een verlaagde hersenactiviteit in de prefrontal cortex. Dit zorgt ervoor dat je moeilijk tot activiteit kunt komen. Er zijn verschillende soorten medicatie beschikbaar die de dopamine transport blokkeren waardoor dit meer in evenwicht komt. Ook gezonde voeding en beweging zijn een belangrijke ondersteuning om een zo'n optimaal mogelijk resultaat te kunnen behalen in het dagelijks functioneren.

Dopamine verhogende activiteiten (alles dat leuk is) verhogen de concentratie. Om deze reden kan een ADDer zich vaak wel goed concentreren wanneer hi/zijj bezig is met zijn of haar talenten en hier erg langdurig, tot bijna obsessief mee bezig zijn. Deze perioden noemen we hyperfocus. De intensiteit van verliefd worden is vergelijkbaar met de hyperfocus.

Andere dopamine verhogende activiteiten zijn sport, seks, gokken en ruzie maken. Ook een spannende / crisis situatie heeft een dopamine verhogende werking waardoor de informatieoverdracht in de hersenen beter verloopt en we ons beter kunnen concentreren. (verhoogde hersenactiviteit) Er zijn veel ADDers te vinden bij politie, brandweer etc. Helaas kost het langdurig concentreren ons wel erg veel energie.

Door de behoefte aan het analyseren, ontladen en ontspannen, valt de ADDer meestal pas laat in slaap. Het kost meer tijd om het grote aantal opgedane indrukken, belevingen en gedachten, op te ruimen en opnieuw te overzien. Ook zijn er in de avonduren minder externe prikkels aanwezig, die er wel overdag zijn. Problemen bij het slapen gaan -en wakker worden bemoeilijken het hoofdstuk planning en organisatie enorm.

Door het erfelijke aspect leven er vaak meerdere ADDers, en soms een combinatie van ADDers en ADHDers. in één huishouden met ieder een eigen gebruiksaanwijzing, persoonlijke wensen en behoeften. Deze zijn soms lastig op elkaar aan te passen.

[ Bericht 9% gewijzigd door w8jij17 op 20-07-2008 23:25:55 ]
  maandag 21 juli 2008 @ 08:49:24 #30
52357 Lambiekje
pi_60238478
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:19 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Zelfs de beste ouders kunnen ADHD-kinderen krijgen. Het is genetisch bepaald, ik ben in 90% van de gevallen een exacte kopie van mijn vader. Heb jij enig idee hoe ver ik mijn ouders heb gedreven met mijn gedrag tijdens mijn jeugd? Ik wil jou wel eens horen als jij later een kind met ADHD krijgt. Ga je dan tot de diagnose alles afdoen met onbegrip en het kind zeggen dat het wel kan maar niet wil? (1 van de vooroordelen waar ik jarenlang tegenop heb moeten boksen)

Heel jammer dat veel mensen een mythe van ADHD maken, terwijl er talloze onderzoeken zijn gedaan die aantonen dat het absoluut niet zo is.

Er zijn niet meer kinderen met ADHD, het wordt alleen vaker gediagnosticeerd! Helaas wordt er met te veel gemak medicatie voorgeschreven.
[..]

Dat is nu precies wat ik bedoel te zeggen BigPharma pusht om hun rotzooi te verkopen. Ouders willen het probleem niet aanpakken bij de bron. Aangepast diet (geen koekjes en chips en troep) zal al heel veel helpen.
pi_60238549
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja dat zal allemaal best. Tuurlijk zijn er altijd wel kinderen die het echt nodig hebben. Uitzondering bevestigt de regel.

Maar 250% meer drukkere kinderen in 5 jaar tijd is gewoon BULLSHIT. Dat is een leugen van bigfarma. Het kan niet zo zijn dat we opeens zo veel drukker zijn. Drukke kinderen moeten gewoon weer ouderwets een dreun krijgen en PS3 dient verkocht te worden. Kinderen horen gewoon weer eens een NEE te horen.

Minder lightproducten en gewoon algemeen minder snoepen zal al een heel stuk schelen. Maar dat vertellen de artspropagandisten niet. Die willen hun bonusmedicijn verpatsen aan niet zieke kinderen.
Je dacht toch niet dat die kinderen bij mijn zusje op het werk light producten kregen, of wel? Daar is geen geld voor, al het extra zorg-geld gaat op aan trainingen en protocollen, en mensen die dat weer moeten monitoren, voor het geval een stel van die ouders een advocaat langssturen omdat dat kind een keer vast werd gepakt door de groepsleiding toen hij de boel kort en klein sloeg. Die ouders moesten es wat minder werken/op vakantie gaan/plasma tv's kopen, en gewoon de kinderen opvoeden, en dan is het blind afschuiven op de farmacie net zo'n zwaktebod als die kids vol pillen stoppen in mijn ogen, lekker wijzen naar een ander is zoooo makkelijk..

En dat artikel gaat over het aantal keren verstrekken van ADHD medicatie, je weet dat men tegenwoordig herhalingsrecepten niet meer voor een jaar of verder uitschrijft, maar veel kortere periodes? Logischerwijs wordt het dan ook veel vaker voorgeschreven, terwijl de netto hoeveelheid geleverde pillen wel eens veel minder snel zou kunnen zijn gestegen.

Ten derde, die medicatie verbeterd continu, waardoor het ook vaker wordt voorgeschreven, de eerste chemokuren werden ook spaarzaam gebruikt vanwege de zware bijwerkingen, naarmate die afnamen werd het steeds vaker voorgeschreven. Zoiets kan hier ook goed aan de hand zijn.

In totaliteit is het een samenloop van factoren lijkt me, en niet een zoveelste complot uit jouw fantasievolle brein.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 21 juli 2008 @ 09:07:43 #32
52357 Lambiekje
pi_60238695
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat die kinderen bij mijn zusje op het werk light producten kregen, of wel? Daar is geen geld voor, al het extra zorg-geld gaat op aan trainingen en protocollen, en mensen die dat weer moeten monitoren, voor het geval een stel van die ouders een advocaat langssturen omdat dat kind een keer vast werd gepakt door de groepsleiding toen hij de boel kort en klein sloeg. Die ouders moesten es wat minder werken/op vakantie gaan/plasma tv's kopen, en gewoon de kinderen opvoeden, en dan is het blind afschuiven op de farmacie net zo'n zwaktebod als die kids vol pillen stoppen in mijn ogen, lekker wijzen naar een ander is zoooo makkelijk..
Het is een wisselwerking tussen naieve en niet op willen voedende ouders en een handige inspelende bigpharma.

medicatie is voor 90% gewoon bullshit. Problemen liggen bij mensen bij gehele andere oorzaken. Grotendeels is de zorg met symptoombestrijding bezig. En dat is gewoon slecht te noemen. Mensen chronisch afhankelijk maken van medicijnen. dat is wat het doel is. Niet beter maken. Daar heb je geen klandizie mee.

Om medicijnen slikbaar te maken voor kinderen stoppen ze er in veel gevallen aspartaam in .. waardoor ze weer andere aandoeningen, gedragsstoornissen en allergiën hebben/krijgen en weer andere medicijnen krijgen met aspartaam. Nee medicijnen is bullshit.
  maandag 21 juli 2008 @ 09:17:31 #33
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60238832
Als ik in deze tijd was opgegroeid was ik 100% ADHD-waardig.

maar ben in de jaren 80 opgegroeid waarbij we nog lekker buiten konden ravotten, voetballen en hutten bouwen dus onze energie kwijt konden aan dat soort dingen ipv de hele dag op de Xbox spelen en flessen cola wegtikken!

Kon me op school niet concentreren behalve wanneer ik dingen in mijn handen had waarmee ik kon kloten of een tekenvel. leraren hadden dat al snel door en lieten me daar maar mee kloten en ondanks dat geklooi lette ik wel goed op en haalde goede cijfers.

Ik ben van mening dat wanneer je als ouders/leraren die kinderen op de juiste manier aanpakt dat medicijnen niet nodig zijn.

Maar die ouders nu die werken de hele dag, pikken hun kind op van het dagverblijf en verwachten dan dat dat kind zich thuis rustig houdt zodat de ouders op het gemakje kunnen koken en goede tijden slechte tijden gaan kijken zonder last te hebben van hun Offspring,... dus wat is er dan makkelijker dan ze een pilletje in hun muiltjes te duwen zodat ze als een mak schaap in een hoekje gaan liggen kwijlen over hun legostenen!
pi_60238911
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is een wisselwerking tussen naieve en niet op willen voedende ouders en een handige inspelende bigpharma.

medicatie is voor 90% gewoon bullshit. Problemen liggen bij mensen bij gehele andere oorzaken. Grotendeels is de zorg met symptoombestrijding bezig. En dat is gewoon slecht te noemen. Mensen chronisch afhankelijk maken van medicijnen. dat is wat het doel is. Niet beter maken. Daar heb je geen klandizie mee.

Om medicijnen slikbaar te maken voor kinderen stoppen ze er in veel gevallen aspartaam in .. waardoor ze weer andere aandoeningen, gedragsstoornissen en allergiën hebben/krijgen en weer andere medicijnen krijgen met aspartaam. Nee medicijnen is bullshit.
Kleine foei lambiekje, dankzij de door jouw verafschuwde medicatie heb ik toch maar mooi mijn hartoperatie overleefd om maar es wat te noemen, en dankzij de chemotherapie heeft mijn opa toch nog een aantal jaren een kwalitatief goed en leuk leven gehad, zonder chemo was dat niet gelukt. Je hebt dus gewoon ongelijk, en ik meen dit te kunnen zeggen op basis van eigen ervaringen, en niet zoals jij je gewauwel onderbouwd met wat geknip en geplak van internet. Ja er zijn dingen die niet goed gaan, op alle vlakken en plaatsen in de maatschappij, maar dat wil niet meteen zeggen dat er een paar 100 mensen de hele wereld besturen, en jij zo ongeveer de enige bent die dat ziet..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 21 juli 2008 @ 09:31:15 #35
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60239019
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Kleine foei lambiekje, dankzij de door jouw verafschuwde medicatie heb ik toch maar mooi mijn hartoperatie overleefd om maar es wat te noemen, en dankzij de chemotherapie heeft mijn opa toch nog een aantal jaren een kwalitatief goed en leuk leven gehad, zonder chemo was dat niet gelukt. Je hebt dus gewoon ongelijk, en ik meen dit te kunnen zeggen op basis van eigen ervaringen, en niet zoals jij je gewauwel onderbouwd met wat geknip en geplak van internet. Ja er zijn dingen die niet goed gaan, op alle vlakken en plaatsen in de maatschappij, maar dat wil niet meteen zeggen dat er een paar 100 mensen de hele wereld besturen, en jij zo ongeveer de enige bent die dat ziet..
toch zit er wel een Kern van waarheid in de post van Lambiekje.
alleen is het niet zo zwart/wit als hoe het nu overkomt (kan me ook niet voorstellen dat het zo bedoeld was).

maar er wordt inderdaad behoorlijk gerommeld in de farmaceutische industrie om te zorgen dat mensen afhankelijk blijven van medicatie. En ik ben er heilig van overtuigd dat al die medicsche troep die je tegenwoordig binnen krijgt of gekregen wordt op de lange duur nooit goed kan zijn voor je gezondheid, maar om dit zeker te kunnen weten kan je pas over een jaar of 50 bekijken wat de resultaten zijn van het gebruik.

vergelijk het eens met roken, Jaren geleden (heel veel jaren geleden) dacht men dat roken goed was en het ook goed was voor je lichaam. pas jaren later kwamen mensen erachter dat het eigenlijk best slecht voor je is. zo ook met cola.

Ook worden er allerlei cerslavende middelen in voeding gestopt. o.a. in Chips zit een bepaald middel (ben de naam ff kwijt) wat verslavend werkt en het "vol"gevoel onderdukt waardoor je maar kan blijven vreten van die troep.

Om het even kort uit te drukken: wij zijn allemaal junks van de maatschappij en uiteindelijk draait alles om de knaken!
  maandag 21 juli 2008 @ 09:33:40 #36
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60239057
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:27 schreef Salvad0R het volgende:
ADHD bestaat niet.

Noem eens een symptoom van ADHD wat niet abstract of subjectief is als "hij is zo druk" .
De registreerbare verhoogde hersenactiviteit.

ADHD is wel degelijk een aantoonbare afwijking Lambiekje. Als je ook maar 5 seconden aandacht had gehad voor je eigen onderwerp dan had je dat zelf kunnen ontdekken.

Slechte voeding is weer een ander verhaal, maar wel een goed punt. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat calorisch hoogwaardig voedsel (suikers en vetten) en een gebrek aan vitamines e.d. verantwoordelijk zijn voor neerslachtigheid, aggresiviteit, etc.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60241110
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:27 schreef Salvad0R het volgende:
ADHD bestaat niet.

Noem eens een symptoom van ADHD wat niet abstract of subjectief is als "hij is zo druk" .
Attention Deficit, Hyperactivity, Disorder. Oftewel het hoeft helemaal niet zo'n stuiterbal te zijn, ga je eerst eens inlezen in de materie voor je hier komt blaten. Wat je hierboven schrijft is ongeveer net zo lachwekkend als een europese unie een goed functionerende organisatie noemen.
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:32 schreef LXIV het volgende:
Vroeger had niemand ADHD of soortgelijke aandoeningen en tegenwoordig de helft van het klasje. Laten we er vanuit gaan dat de kinderen in wezen hetzelfde zijn gebleven, kijken we eens wat er verder veranderd is.

1) Kinderen hangen tegenwoordig veel voor de TV/spelcomputer. Vroeger was er twee uur TV op woensdagmiddag en spelcomputers al helemaal niet.

2) Kinderen vreten zich tegenwoordig helemaal vol met snoep, frisdrank en andere troep. Vroeger kreeg je hooguit twee kleine snoepjes als je uit school kwam en dat was het dan weer

3) Kinderen worden tegenwoordig iedere dag tot zes uur vastgehouden op het kinderdagverblijf terwijl wij vroeger gewoon lekker op straat speelden totdat de lantaarnpalen aangingen. Moeder zat thuis voor het geval er iets zou gebeuren.

In plaats van dat we eens proberen 1, 2 of 3 weer op het oude, normale, gezonde niveau te brengen spuiten we de kids liever plat met medicijnen. Want de economie moet ook doordraaien, want de belastingen moeten omhoog, want er zijn nog genoeg megalomane waanideeën te verwezenlijken.
en optie 4) Tegenwoordig weten we ook hoe we bepaalde dingen als de pest en TBC moeten bestrijden, zijn we niet allemaal meer zo achterlijk dat we in goden geloven en weten we ook door de nodige kennis van neurologie waarom er sommige kinderen moeite hebben met leren en/of zich concentreren. Oftewel de wetenschap is een stuk verder en weet dat hoewel suikers e.d. wel enige vorm van invloed kunnen hebben, als de 2 hersenhelften niet goed samenwerken dat je dat niet opvangt met een andere voeding danwel opvoeding.
pi_60241864
TS wil graag een vermelding op fstdt.com volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60245047
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:32 schreef LXIV het volgende:
Vroeger had niemand ADHD of soortgelijke aandoeningen en tegenwoordig de helft van het klasje. Laten we er vanuit gaan dat de kinderen in wezen hetzelfde zijn gebleven, kijken we eens wat er verder veranderd is.

1) Kinderen hangen tegenwoordig veel voor de TV/spelcomputer. Vroeger was er twee uur TV op woensdagmiddag en spelcomputers al helemaal niet.

2) Kinderen vreten zich tegenwoordig helemaal vol met snoep, frisdrank en andere troep. Vroeger kreeg je hooguit twee kleine snoepjes als je uit school kwam en dat was het dan weer

3) Kinderen worden tegenwoordig iedere dag tot zes uur vastgehouden op het kinderdagverblijf terwijl wij vroeger gewoon lekker op straat speelden totdat de lantaarnpalen aangingen. Moeder zat thuis voor het geval er iets zou gebeuren.

In plaats van dat we eens proberen 1, 2 of 3 weer op het oude, normale, gezonde niveau te brengen spuiten we de kids liever plat met medicijnen. Want de economie moet ook doordraaien, want de belastingen moeten omhoog, want er zijn nog genoeg megalomane waanideeën te verwezenlijken.
Nah, wij wonen hier ook op een dorp, op het schooltje waar onze kleine meid zit zijn er behalve zij ongeveer 4 kinderen die af en toe naar het kinderopvangverblijf gaan. Dus dat dé kinderen 6 uur lang op kinderopvangverblijven zitten, is onjuist. Verder wordt op dat kinderdagverblijf een uitgebreid scala van activiteiten aangeboden en krijgen ze en passant gelegenheid om te ravotten, stoeien, hutten te bouwen etc dat het een lieve lust heeft. Het lijkt een beetje op een clubhuis. Kortom, er is absoluut niets mis mee. Sterker nog het is zelfs in zekere zin aan te bevelen; je kind komt ook eens onder andere kinderen van andere scholen.
De klacht dat kinderen volgepropt worden met snoep en hun vrije tijd vullen met achter de PC of de spelletjescomputer te zitten, lijkt me ook ongegrond. Ik zie dat bij die kinderen namelijk niet gebeuren, op 8 à 9 jarige leeftijd althans.
Wat ik wel zie is idd behoorlijk wat gestoord gedrag, bij vooral jongentjes.
Ik denk echter dat eenvoudige verklaringsmodellen, zoals te veel snoep, te veel achter de computer zitten en twee werkende ouders die geen aandacht geven ontoereikend zullen blijven.
I´m back.
pi_60247065
vroegah als je dacht de autoriteit van de leraar te kunnen ondermijnen, kreeg je gewoon slaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')