mijn intentie is nooit geweest om easy te cashen. En beurzen en dergelijke hebben me nooit echt geboeid. Het leven betekent voor mij meer dan gefixeerd zijn op geld/
Heb door omstandigheden het geluk gehad een intressante som geld in m'n bezit te krijgen. Ik zag het eerder als een stressfactor, zodoende had ik het in eerste instantie het beheer ervan in handen van m'n bank gegeven. De service van deze kost geld; maar als ik zag dat niet mijn belangen, maar vooral deze van de bank behartigd werden, ben ik spuugziek van deze praktijken geworden. Banken zijn simpelweg maffioze dieven imo.
Dus, op een goeie dag van m'n hart een steen gemaakt, en ALLES weggehaald bij m'n bank/verzekeraar.
Iets gekocht met strategische intenties in Slowakije. Kan nog alle kanten uit. Spotgoedkoop, veel ^potentieel, en eventueel kan ik er zelf iets uitbouwen.
Het enige aandeel dat ik nog behoud, is de retailer Colruyt, omdat ik het bedrijf behoorlijk goed ken, bedrijfsfilosofie heel transparant is; en het management in geen enkele situatie over een dag ijs gaat, laat staan dat er gehyped wordt daar.
US panden zijn, hoe je het draait of keert ,hyperintressant. Je kan een pand met 5 slaapkamers, 3 badkamers, zwembad and so on momenteel kopen voor minder dan 100k dollar; huuropbrengst 7 a 800 euro per maand. Oorspronkelijke waarde rond de 350000 dollar. Ik zie echt niet in waar ik er op deze manier ooit er ga op verliezen.
Maar , inderdaad, het vraagt veel research , moed en tijd om de stap te wagen.
Ik voorzie tegen einde van dit jaar de juiste keuze op dit vlak gemaakt te hebben.
Maar beurzen , fondsen , beveks , whatevers, alle "producten" die door banken gecreeerd worden, ik zal er voor de rest van m'n leven heel argwanend tegenover staan.
heb m'n lesje geleerd